Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun on aina kylmä paitsi saunassa.

Vierailija
12.12.2016 |

Mä olen niin väsynyt tähän jatkuvaan paleluun.
Mulla on päällä 2 pitkähihaista trikoopaitaa ja paksu huppari, jalassa softshell-housut, sukat ja paksut villasukat. Sisälämpötila meillä on noin 19-20 astetta.
Enempää vaatetta en voi oikein sisällä pitää, enkä voi viettää koko päivää 3 peiton alla sängyssä.
Olen normaalipainoinen joten laihuudestakaan palelu ei voi johtua.
Mitä mä voin tehdä? Muuta kuin muuttaa talveksi Bahamalle

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oltava se 24 astetta lämmintä etten palele.. miehen kanssa on ikuinen taistelu kämpän lämpötilasta. Ei ole kiva kun kesälläkin joutuu palelemaan sisällä ja pitämään pitkähihaista päällä kun toinen huudattaa viilentävää ilmalämpöpumppua päällä niin että kissojakin kylmää ja matot lepattaa muutaman metrin päässä. Toisaalta mies hikoilee herkästi kuin joku joulukinkku sähköuunissa eikä palele kuin kovilla pakkasilla...

Vierailija
42/83 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paleleminen on usein kiinni huonosya fyysisestä kunnosta tai laihuudesta. Jos olet normaalipainoinen, olet todennäköisesti heikkokuntoinen.

Myös kilpirauhasarvojen häikät voivat aiheuttaa palelua.

No, itseasiassa olen ihan fyysisesti hyväkuntoinen, liikun säännöllisesti ja olen keskivertoa jopa lihaksikkaampi nainen, teen fyysistä työtä.

Kallistun kilpirauhasongelmien puoleen.

Älä nyt mitään vaivoja ala maalailemaan ennen kuin olet edes kokeillut totuttautua siihen kylmyyteen. Ole vähissä vaatteissa väkisin, niin kohta totut siihen. 

Mitään noin tyhmää en ole hetkeen kuullut

Et ole kuullut koskaan esimerkiksi karaistumisesta? Et ole koskaan istunut sisällä ulkovaatteet päällä ja ulos mentyäsi huomannut, että on kylmä, vaikka aiemmin sinulla ei ollut samoissa vaatteissa kylmä? 

Minulla oli ennen jatkuvasti kylmä. Aloin vähentämään vaatetta ja totuin kylmempään, enkä tarvinut lisää vaatetta. Sitten aloin käyttämään väkisin enemmän vaatetta, koska minulla oli aina kuuma. Nyt minulla on taas usein kylmä. 

Älä viitsi haukkua itseäsi selvästi älykkäämmän ihmisen tekstiä tyhmäksi. Se saa näyttämään sinut entistä tyhmemmältä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/83 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän voisin sanoa ihan suoraan että haista sinä paska. Olen niin helvetin kyllästynyt kuuntelemaan tuota "kyllä siihen tottuu"  Kun oikeasti ei vaan totu.

Normaalit ihmiset tottuu, avaintouintiinkin muutaman kerran jälkeen.

Kaikki on varmaan huomanneet että talven ensimmäiset pakkaspäivät tuntuvat pahimmilta. Kyse on juuri tuosta minkä edellinen kirjoittaja mainitsi: elimistö on sopeutunut kesän aikana lämpimämpään. 

Ihan sama pätee sisälämpötilaan. Jos lämmittää liikaa, niin ajan myötä se alkaa tuntua sinusta normaalilta, vaikka vieraat hikoilevat. 

Vierailija
44/83 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidas aineenvaihdunta.

Vierailija
45/83 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin väsynyt tähän jatkuvaan paleluun.

Mulla on päällä 2 pitkähihaista trikoopaitaa ja paksu huppari, jalassa softshell-housut, sukat ja paksut villasukat. Sisälämpötila meillä on noin 19-20 astetta.

Enempää vaatetta en voi oikein sisällä pitää, enkä voi viettää koko päivää 3 peiton alla sängyssä.

Olen normaalipainoinen joten laihuudestakaan palelu ei voi johtua.

Mitä mä voin tehdä? Muuta kuin muuttaa talveksi Bahamalle

Mulla ääreisveren kierton häiriö. aina kylmät kädet sekä jalat ja aina paleltaa .

Vierailija
46/83 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paleleminen on usein kiinni huonosya fyysisestä kunnosta tai laihuudesta. Jos olet normaalipainoinen, olet todennäköisesti heikkokuntoinen.

No, itseasiassa olen ihan fyysisesti hyväkuntoinen, liikun säännöllisesti ja olen keskivertoa jopa lihaksikkaampi nainen, teen fyysistä työtä.

Älä nyt mitään vaivoja ala maalailemaan ennen kuin olet edes kokeillut totuttautua siihen kylmyyteen. Ole vähissä vaatteissa väkisin, niin kohta totut siihen. 

Et ole kuullut koskaan esimerkiksi karaistumisesta? Et ole koskaan istunut sisällä ulkovaatteet päällä ja ulos mentyäsi huomannut, että on kylmä, vaikka aiemmin sinulla ei ollut samoissa vaatteissa kylmä? 

Minulla oli ennen jatkuvasti kylmä. Aloin vähentämään vaatetta ja totuin kylmempään, enkä tarvinut lisää vaatetta. Sitten aloin käyttämään väkisin enemmän vaatetta, koska minulla oli aina kuuma. Nyt minulla on taas usein kylmä. 

Älä viitsi haukkua itseäsi selvästi älykkäämmän ihmisen tekstiä tyhmäksi. Se saa näyttämään sinut entistä tyhmemmältä. 

Varmaan noin älyttömän älykkäänä ihmisenä tajuat että tarjoamasi patenttiratkaisu ei välttämättä toimi kaikilla ja jossain tulee vastaan myös karaistumisen raja =)

Vierailija
47/83 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon vilukissa, tosin onneksi en ihan noin pahasti. Mutta just katselin jossain mainoksessa olevia söpöjä jouluyöpaituleita ja mietin, että voisipa tarjeta nukkua sellaisessa... :/ En mä tarkene pienessä yöpaidassa kuin kesähelteillä, muuten on pakko olla aina pitkähihainen ja -lahkeinen pyjama, ja tälläisillä talvipakkasilla perus yövaatteet on huppari/fleecetakki, fleecepöksyt/colleget, ja villasukat...

Vierailija
48/83 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi liittyä ruokavalioon? syötkö kyllin rasvoja esim?

Vierailija
49/83 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan noin älyttömän älykkäänä ihmisenä tajuat että tarjoamasi patenttiratkaisu ei välttämättä toimi kaikilla ja jossain tulee vastaan myös karaistumisen raja =)

Minä kärsin todella merkittävästi liikahikoilusta ja vaatteita lisäämällä olen päässyt lähes täysin normaaliin hikoiluun. En tiedä kuinka ääripäitä tässä sitten haet. 

Vierailija
50/83 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä tottumus kysymys. Lapsuudenkotini on vanha hirsitalo, talvella siellä en on useimmiten n. 17 astetta. Yöllä viimeisin huoneeni jopa alle kymmeneen asteeseen koska nukuin paremmin kylmässä huoneessa. Huoneeni lämpötila oli aina n. 12 astetta, eikä ollut kylmä.

Siskoni muutti ennen minua pois. Kerrostalossa oli kuumempi ja aina kun hän tuli käymään, valitti hän kylmyyttä ja kulki joka paikkaan kääriytyneenä peittoon. Minun taas oli tukala olla hänen luona, oli ihan liian kuuma, 22 astetta.

Muutin pois, kerrostaloon, ja täällä pidän lämpötilan matalana. Olen tottunut siihen viileään ilmaan ja minulle lämmin on tukalaa. Jäähdytin tääläkin makuuhuoneen ennen nukkumaan menemistä. Suosittelisin sitä teille vilukissoille et koittaisitte tottua viikatteen... Tai sitten vaan puette kunnolla päälle ja koitatte pärjätä.

Vierailija
51/83 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on niin perusjuttuja että pitäisi kaikille koulusta alkaen opettaa..

Se on kiinni pääasiassa siitä mihin on keho tottunut. Jos olet viileässä niin se ei enää muutaman viikon kuluttua tunnu kylmältä. Mutta jos heti heität enemmän vaatteita päälle kun alkaa pikkuisen viilentymään, niin se lämpötila joka tuntuu 'normaalilta' vain nousee ja nousee. Kun elimistö yrittää sopeutua siihen ylipukeutumiseen ja lämmittämiseen.

Kiva asenne. Ihan kuin ennen vanhaan, kun kaikki vasenkätiset lapset pakotettiin käyttämään oikeaa kättään ensisijaisena kätenä, ja kaikki homot yritettiin käännyttää heteroseksuaaleiksi.

Vierailija
52/83 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kiinni pääasiassa siitä mihin on keho tottunut. Jos olet viileässä niin se ei enää muutaman viikon kuluttua tunnu kylmältä. Mutta jos heti heität enemmän vaatteita päälle kun alkaa pikkuisen viilentymään, niin se lämpötila joka tuntuu 'normaalilta' vain nousee ja nousee. Kun elimistö yrittää sopeutua siihen ylipukeutumiseen ja lämmittämiseen.

Kiva asenne. Ihan kuin ennen vanhaan, kun kaikki vasenkätiset lapset pakotettiin käyttämään oikeaa kättään ensisijaisena kätenä, ja kaikki homot yritettiin käännyttää heteroseksuaaleiksi.

Eihän sinua kukaan pakota, mutta niin olisi järkevä tehdä jos haluat elää normaalimmin. Parasta on totutella elämään siinä lämpötilassa, jossa valtaosa elää, jolloin sinulla olisi mahdollisimman harvoin liian kuuma tai kylmä. 

Vierailija
53/83 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä tottumus kysymys. Lapsuudenkotini on vanha hirsitalo, talvella siellä en on useimmiten n. 17 astetta. Yöllä viimeisin huoneeni jopa alle kymmeneen asteeseen koska nukuin paremmin kylmässä huoneessa. Huoneeni lämpötila oli aina n. 12 astetta, eikä ollut kylmä.

Siskoni muutti ennen minua pois. Kerrostalossa oli kuumempi ja aina kun hän tuli käymään, valitti hän kylmyyttä ja kulki joka paikkaan kääriytyneenä peittoon. Minun taas oli tukala olla hänen luona, oli ihan liian kuuma, 22 astetta.

Muutin pois, kerrostaloon, ja täällä pidän lämpötilan matalana. Olen tottunut siihen viileään ilmaan ja minulle lämmin on tukalaa. Jäähdytin tääläkin makuuhuoneen ennen nukkumaan menemistä. Suosittelisin sitä teille vilukissoille et koittaisitte tottua viikatteen... Tai sitten vaan puette kunnolla päälle ja koitatte pärjätä.

Myös karaistuminen on yksilöllistä. Ei se kaikilla toimi juurikaan.

http://yle.fi/uutiset/3-7821139

Vierailija
54/83 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sinua kukaan pakota, mutta niin olisi järkevä tehdä jos haluat elää normaalimmin. Parasta on totutella elämään siinä lämpötilassa, jossa valtaosa elää, jolloin sinulla olisi mahdollisimman harvoin liian kuuma tai kylmä. 

Niin siis minulla itselläni on ihan omistuskämppä, jossa luojan kiitos saan säädettyä lämpötilaa enkä siten palele. Meillä on 22 astetta ja se on passeli. Joissain julkisissa tiloissa olen huomannut, että on todella kylmä. Silloin laitan kyllä sisätilassa takin päälle, vaikka olisi kuinka epäkohteliasta. Järki ei kulje, jos paleltaa.

Vierailija
55/83 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se olikaan, kun joku suomalainen eli ihan teltassa metsässä, vaikka oli -20 astetta pakkasta. Ilman kenkiä jne.

Eli jos sinä valitat, että on kylmä talvikengissä ulkona talvella, se tarkoittaa, että sun pitää luopua kengistä kokonaan.

Kaikki palelijat vaan ulos telttoihin talvella nukkumaan?

Miten ihmeessä sitten ihmiset paleltuvat sammuttuaan hankeen, jos kerran keho säätää lämpötilan sopivaksi?

Ei silloin saunassakaan pitäisi olla kuuma, kun kehon saa kerran totutettua.

Plus vielä se, että naiset tuottavat 35% vähemmän lämpöä kuin miehet. Ei ihme, että on samassa tilassa kylmä, kun miehellä on ihan sopiva.

56/83 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne, itsellä aina jalat ja kädet jäässä. Lapsesta asti ollut niin, sauna ja peiton alla oleminen auttaa asiaan.

Vierailija
57/83 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa kun laittaa enemmän vaatteita päälle, esim. urheilutrikoot (kaltsupaita ja -housut), oikeasta villasta tehdyt villasukat ja villapaita, fleesetakki ja jotkut housut lämmittää. Sitten syön kerrallaan pieniä lämpimiä aterioita ja juomia. Joskus isosta 3 dl maitokahvista tulee hiki. :O Kannattaa liikkua, siivota ja touhuta välillä. Itse kumitin vasta useita kirjoja ja putsaaminen oli tosi hikistä. :D 

Vierailija
58/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali sisälämpötila on vähän liian kylmä monille, mutta säästää energiaa. Itse pitäisin 24-25 astetta. Tällä hetkellä päällä sukat, villasukat, pitkät kalsarit, farkut, t-paita, pitkähihainen ja huppari. Ikkunaa pidän välillä auki pakkasellakin koska huono sisäilma. Jos kaikki muu pettää niin laitan vielä toppatakin, pipon ja kaulahuivin.

59/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pureudutaan asian ytimeen! Miksi olisit peiton alla koko päivän, oletko vakavasti sairas? Normaali huoneenlämpötila on ok kesällä 22C

Yöllä hyvä nukkumislämpötilaa on +18c, ihminen kun tekee lämpöä huokean määrän ihan itse ympärilleenpelkästään olemalla...

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

60/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina muulloin kuuma, paitsi miehen lämmittämässä saunassa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi