Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun on aina kylmä paitsi saunassa.

Vierailija
12.12.2016 |

Mä olen niin väsynyt tähän jatkuvaan paleluun.
Mulla on päällä 2 pitkähihaista trikoopaitaa ja paksu huppari, jalassa softshell-housut, sukat ja paksut villasukat. Sisälämpötila meillä on noin 19-20 astetta.
Enempää vaatetta en voi oikein sisällä pitää, enkä voi viettää koko päivää 3 peiton alla sängyssä.
Olen normaalipainoinen joten laihuudestakaan palelu ei voi johtua.
Mitä mä voin tehdä? Muuta kuin muuttaa talveksi Bahamalle

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan lääkärin asia. Perheen jäsenelläni on aivokasvain ja yksi oire on kylmyys, makaa aina jäässä peiton sisällä. Lämmönsäätely ei sairauden vuoksi toimi. En sano et sulla olis näin mut asia hyvä tutkia.

Vierailija
62/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on vaikea ymmärtää sellaisen joka ei samasta vaivasta kärsi, mutta joillain se palelu tuntuu ihan fyysisenä kipuna.

Minulle tulee kyllä kuuma jos liikun, mutta aina paikallaan ollessa palelen. Rakastan saunaa ja auringonpaistetta kesällä, koska silloin ei palele.

Hikoilen myös todella paljon, joten en tiedä onko hormoneissa tms jotain vikaa, tosin tätä on jatkunut niin kauan kun muistan, vanhempana vain pahentunut.

Sisälämpötila on jo nyt 20-21, joten se siitä karaisemisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on tosi alhainen sisälämpötila. Ei ehkä kaikkien mielestä ja muka nukkumalämpötila pitäis olla alhaisempikin, mut mä lämmitän sisällä 24 asteeseen ja se on sellanen sopiva :)

Vierailija
64/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin palelen koko ajan ja kaikkialla, saunassakin. Tuntuu että se palelu tulee sisältäpäin, niin kuin mulla olisi kylmä ydin. Ihoni on kuulemma viileä. Kädet ja jalkaterät ovat niin hyiset, että ne ovat jo vähän jäykät ja tunnottomat, esimerkiksi kirjoittaminen tuntuu siksi vähän kömpelöltä. Pukeudun peittävästi ja kerroksittain, se on selvä, nytkin on villatakkia ja huivia ja ranneketta niin että näytän torimummolta...

Ihoni on aina ollut kalpea, ohut ja läpikuultava, sellainen kirjava marmori-iho. Sydän tykyttää ja päässä humisee, leposyke on korkea, aina väsyttää ja voin nukkua vaikka 20 tuntia. On sellainen muistikuva että lapsena olisin käynyt paljon verikokeissa, en tiedä miksi ja löytyikö mitään. Kalpeuteni oli ainakin jokin ongelma. Aikuisenakin on tutkittu verenkuvaa ja matala hemoglobiini on tiedossa, muuta ei ole selvinnyt. Käytän monivitamiinivalmistetta.

Vierailija
65/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki merinovilla-alusasu

Vierailija
66/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitatkaa heti herättyänne kropan lämpötila. Ennen kun nouset edes sängystä. Jos se on alle 36 astetta, niin se viittaa kilpirauhasen vajaa toimintaan. Ite oon sisäiseti palellut niin kesällä kuin talvella vaikka olisi minkä lämpöistä ympäristössä. Toki siihen liittyy paljon muitakin oireita. Katsokaa netistä oirelistaa niin tiedätte missä mennään. Kokemuksesta voin sanoa,että on hankalaa saada apua. Yksityinen otti asian tosissaan ja sain apua.

Vierailija
67/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillu kirjoitti:

Hanki merinovilla-alusasu

Voi Pillu-kulta. Sellainen kutittaa nin perkeleesti ettei voi käyttää.

Vierailija
68/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajiksesta kuolet elämästä kirjoitti:

Mitatkaa heti herättyänne kropan lämpötila. Ennen kun nouset edes sängystä. Jos se on alle 36 astetta, niin se viittaa kilpirauhasen vajaa toimintaan. Ite oon sisäiseti palellut niin kesällä kuin talvella vaikka olisi minkä lämpöistä ympäristössä. Toki siihen liittyy paljon muitakin oireita. Katsokaa netistä oirelistaa niin tiedätte missä mennään. Kokemuksesta voin sanoa,että on hankalaa saada apua. Yksityinen otti asian tosissaan ja sain apua.

Tää on hyvä vinkki. 

Heti huomenaamulla

Vierailija
69/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kauratyyny on ihana lämmittää illalla mikrossa ja heittää peiton alle ennen sänkyyn menoa :) Ihana mennä lämpimään sänkyyn. Sähköhuopia saa tähän aikaan edullisesti.

Meillä on vuokra-asunnossa todella kylmä. Parvekkeen ovi vetää, lattiat kylmät ja ilmeisesti jotain vikaa koko lämmitysjärjestelmässä, jota on yritetty korjailla muiden remonttien yhteydessä. Ymmärrän hyvin, miten jatkuva paleleminen vaikuttaa kodin viihtyisyyteen! Meinasin jo tilata ostos-tv:stä Handy heater-lämmittimen, mutta taidan kuitenkin hakea jouluksi siirreltävän patterin vaikka Biltemasta. Jos muu ei auta, hommaa sinäkin sellaisia. Jossain 23-25 asteessa tuskin enää paleltaa, jos on fyysisesti terve.

Vierailija
70/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta oleskeluhuoneen lämpötila 21-22 asteeseen. Päälle villaa, ja mieluiten suoraan ihoa vasten, tärkeintä on jalat, ei puuvillasukkia villasukan alle. Juo kuumaa, ole aktiivinen, jumppaile ja hypi välillä. Illalla mikrossa lämmitetty kaurapussi unikaveriksi, toivo joulupukilta jos sulla ei vielä ole.  Flanelliyöpaita ja peiton päälle villaviltti.

Tässä, löysin sulle halvalla villapaidan.

https://www.varusteleka.fi/fi/product/us-villapaita-ruskea-ylijaama/244…

Vierailija
71/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita nyrkkeily. Tulee ihan muut asiat mieleen. Nokka poskella ja silmäkulma turvoksissa ei pieni kylmyys tunnu missään.

Vierailija
72/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä eläinetn muotoisia kokoasuja on . Tein itselleni fleesestä pupun:). Tosin roskista viedessäni saan ilmeitä kun pupu vie roskia:)! Muistakaa tehdä pikki ja kakkaluukku vyötäröön ulottuvalla selkänapeilla muuten ei jaksa veivata sitä pukua:)!

Vierailija
73/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet kirpparille ja ostat sähkölämpötyynyn . Ne on kympin. Usta useampi esim sänkyyn toinen sohvaan tai työtuolille toinen. Sitten on halpoja kauniita takkoja jotka puhaltavat ja on kauniit liekit feikinä antaa tunnelmaa. Netistä vaan!

Vierailija
74/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin mulla on aina kylmä pitsa saunassa ja vähän ihmettelin.

Meillä samanlainen sisälämpötila ja vaatteita saa kyllä pitää, mutta viiden vuoden jälkeen nyt yli 40-vuotiaana olen karaistunut jotenkin niin etten enää juuri palele. Paras ratkaisu olis kyllä nostaa sisälämpötila 21:een.

Vierailija
75/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis mullakin kylmä tossa lämpötilassa :O Mulla sisällä aina vähintään +24, heti jos laskee sen alle, olen aivan jäässä.

Vierailija
76/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä tottumus kysymys. Lapsuudenkotini on vanha hirsitalo, talvella siellä en on useimmiten n. 17 astetta. Yöllä viimeisin huoneeni jopa alle kymmeneen asteeseen koska nukuin paremmin kylmässä huoneessa. Huoneeni lämpötila oli aina n. 12 astetta, eikä ollut kylmä.

Siskoni muutti ennen minua pois. Kerrostalossa oli kuumempi ja aina kun hän tuli käymään, valitti hän kylmyyttä ja kulki joka paikkaan kääriytyneenä peittoon. Minun taas oli tukala olla hänen luona, oli ihan liian kuuma, 22 astetta.

Muutin pois, kerrostaloon, ja täällä pidän lämpötilan matalana. Olen tottunut siihen viileään ilmaan ja minulle lämmin on tukalaa. Jäähdytin tääläkin makuuhuoneen ennen nukkumaan menemistä. Suosittelisin sitä teille vilukissoille et koittaisitte tottua viikatteen... Tai sitten vaan puette kunnolla päälle ja koitatte pärjätä.

Missä se olikaan, kun joku suomalainen eli ihan teltassa metsässä, vaikka oli -20 astetta pakkasta. Ilman kenkiä jne.

Eli jos sinä valitat, että on kylmä talvikengissä ulkona talvella, se tarkoittaa, että sun pitää luopua kengistä kokonaan.

Kaikki palelijat vaan ulos telttoihin talvella nukkumaan?

Miten ihmeessä sitten ihmiset paleltuvat sammuttuaan hankeen, jos kerran keho säätää lämpötilan sopivaksi?

Ei silloin saunassakaan pitäisi olla kuuma, kun kehon saa kerran totutettua.

Plus vielä se, että naiset tuottavat 35% vähemmän lämpöä kuin miehet. Ei ihme, että on samassa tilassa kylmä, kun miehellä on ihan sopiva.

Ei ääripäihin tietenkään totu täysin, koska tulee fyysiset esteet vastaan. Mutta jos saunot paljon, niin paremmin sinä saunassa pärjäät kuin ihminen, joka ei sauno juuri koskaan. Pieniin lämpötilaeroihin todellakin tottuu, kuten tässäkin ketjussa on jo moneen kertaan todistettu. Jos vain lisäät vaatetta aina kun on kylmä, niin et sinä koskaan totu olemaan kylmemmässä vähemmillä vaatteilla. 

Vierailija
77/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin palelen koko ajan ja kaikkialla, saunassakin. Tuntuu että se palelu tulee sisältäpäin, niin kuin mulla olisi kylmä ydin. Ihoni on kuulemma viileä. Kädet ja jalkaterät ovat niin hyiset, että ne ovat jo vähän jäykät ja tunnottomat, esimerkiksi kirjoittaminen tuntuu siksi vähän kömpelöltä. Pukeudun peittävästi ja kerroksittain, se on selvä, nytkin on villatakkia ja huivia ja ranneketta niin että näytän torimummolta...

Ihoni on aina ollut kalpea, ohut ja läpikuultava, sellainen kirjava marmori-iho. Sydän tykyttää ja päässä humisee, leposyke on korkea, aina väsyttää ja voin nukkua vaikka 20 tuntia. On sellainen muistikuva että lapsena olisin käynyt paljon verikokeissa, en tiedä miksi ja löytyikö mitään. Kalpeuteni oli ainakin jokin ongelma. Aikuisenakin on tutkittu verenkuvaa ja matala hemoglobiini on tiedossa, muuta ei ole selvinnyt. Käytän monivitamiinivalmistetta.

Jos saunassakin on kylmä, niin silloin ehdottomasti lääkäriin. Sen sijaan jos on näitä viltteihin kääriytyjiä, niin totuttelu on aivan ensimmäinen vaihe. Eikä se ole mikään muutaman minuutin kokeilu, vaan useiden viikkojen projekti. 

Vierailija
78/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas uin hiessä, jos asunnon lämpötila ylittää 21 astetta. Makuuhuoneessa ei saa olla yli 18 astetta. En käsitä, miten ihmiset voivat palella noissa lämpötiloissa. Meillä mies on vilukissa, mutta vetää tarvittaessa villapaidan päälleen. Hän on huomannut kuinka kiukkuiseksi tulen ollessani hiestä märkä. Ei liioin ole mukavaa vaihtaa lakanoita miltei päivittäin, jos olen joutunut nukkumaan miehen saunaksi (22-23 astetta) lämmittämässä makuuhuoneessa. Liian lämpimässä makkarissa nenäni menee heti tukkoon ja on muutenkin kurja olo. Unen laatu on huono. Niinpä mies pitää kahta peittoa ja minä pärjään pääsääntöisesti pelkällä pussilakanalla. Jos joskus voimme hankkia niin ison asunnon, että kummallekin saadaan oma makkari, olisi se unelmatila.

Vierailija
79/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin mulla on aina kylmä pitsa saunassa ja vähän ihmettelin.

Meillä samanlainen sisälämpötila ja vaatteita saa kyllä pitää, mutta viiden vuoden jälkeen nyt yli 40-vuotiaana olen karaistunut jotenkin niin etten enää juuri palele. Paras ratkaisu olis kyllä nostaa sisälämpötila 21:een.

Voipi olla ikään liittyvä hormoonijuttu, mäkin huomaan nyt 38-v:na että en palele enää. Kohta varmaan kuumia aaltoja. 

Ps hauskasti luit väärin, nauroin ääneen :D

Vierailija
80/83 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avantouinti auttaa! Parantaa ääreisverenkiertoa ja kylmänsietokykyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä