Olen neuvoton äitisuhteeni kanssa...
Olen 21 vuotias mies välivuodella. Asun äitini luona ja käyn töissä tällä hetkellä. Meidän suhde on muuttumassa huonompaan päin koko ajan. Äiti yrittää koko ajan vaikuttaa omiin päätöksiini ja luulee ina tietävänsä kaiken. Otetaan esimerkki, olin menossa katsomaan asuntoa ja hän pyysi saada tulla mukaan koska "hän haluaa ihan muuten vain katsoa". Juupajuu, hän halusi vaan päästä itse arvostelemaan asuntoa ja minun valintaani. Tänäänkin hän sanoi että minun ei tulisi huomenna mennä töihin, koska sairastin vatsatautia lauantaina. Hän sanoi "ethän sie kuitenkaan kuuntele, mut mie tiiän miten flunssa tarttuu ja miten sitä hoidetaan". Harva minun luettelemani opiskeluvaihtoehdot ovat hyviä, hän kertoo ainoastaan ne negatiiviset puolet alasta. Pukeudun kuulemma liian siististi ja kehonkieltänikin hän on joskus kommentoinut. Tuo on niin raivostuttavaa! Välillä tekisi vain mieli haistatella hänelle pitkän vitun, mutta en ole niin lapsellinen että alkaisin kiukuttelemaan kuin teini, enkä halua satuttaa häntä koska kaikesta huolimatta rakastan silti häntä. Äiti ei vaan yksinkertaisesti ymmärrä että hän ei enää ole auktoriteetto minun elämässäni enää.
Kommentit (4)
Hommaa oma asunto, sitten helpottaa vähän.
Vierailija kirjoitti:
Äitis antaa järkeviä neuvoja kuuntele niitä
Mutta enhän minä koskaan tule oppimaan elämään itsenäisesti ja tehdä omia päätöksiä jos hän aina yrittää vaikuttaa omiin valintoihini.
Kävit katsomassa asuntoa. Otitko sen? Toivottavasti! Muuta omillesi. Jos kerran käyt töissä, niin selviät kyllä.
Äitis antaa järkeviä neuvoja kuuntele niitä