Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vanhempiamme vaivaa? Joka kerta joulusta riita.

Vierailija
12.12.2016 |

Sekä minun että avomieheni vanhemmat ovat eronneet. Ja jokainen heistä vaatii meitä aatoksi luokseen. Jos ja kun kieltäydymme, seuraa valtava loukkaantuminen ja riita. Pitäisi siis olla neljässä paikassa aattona syömässä jouluillallista. Mahdotonta toteuttaa, koska välimatkaa kuitenkin on. Mutta emme jaksaisi kuunnella syyllistämistä ja marttyyriksi heittäytymistä keltään meidän vanhemmista. Miten ratkaista tilanne? Millä saada nuo vanhukset vihdoin hiljenemään ja lopettamaan viikkoja kestävä valitus?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän heitä mikään vaivaa, he vain ovat itsekkäitä. 

Vierailija
2/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän heitä mikään vaivaa, he vain ovat itsekkäitä. 

Niinpä, sen huomaa jo siitä että ovat kaikki eronneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette aiempina vuosina joulun hoitaneet? Jos siis ongelma toistuu joka joulu.

Vierailija
4/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ette mene kenellekään?

Vierailija
5/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, valitettavasti.

Mutta ajattele itse niin, että omilla lapsillasi on joskus tulevaisuudessa omat perheet ja perinteet ja menot. Kuinka paljon mahdat heitä itse kaivata jouluisin, jos eivät ehdi käydä. Ja mikä voisi olla kompromissi, ettei kukaan ahdistu pakkokyläilystä mutta kuitenkin ehdittäisiin nähdä. Siitä sitten ehdotusta suvulle keksimään.

Vierailija
6/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä minun että avomieheni vanhemmat ovat eronneet. Ja jokainen heistä vaatii meitä aatoksi luokseen. Jos ja kun kieltäydymme, seuraa valtava loukkaantuminen ja riita. Pitäisi siis olla neljässä paikassa aattona syömässä jouluillallista. Mahdotonta toteuttaa, koska välimatkaa kuitenkin on. Mutta emme jaksaisi kuunnella syyllistämistä ja marttyyriksi heittäytymistä keltään meidän vanhemmista. Miten ratkaista tilanne? Millä saada nuo vanhukset vihdoin hiljenemään ja lopettamaan viikkoja kestävä valitus?

Miten ratkaista tilanne: menette vain yhteen paikkaan tai jäätte kotiin. Ilmoitatte, että ensi jouluna tulette toiseen paikkaan.

Millä saada vanhukset olemaan valittamatta: ei mitenkään. Miksi luulet, että pystyisit muuttamaan toisen ihmisen käyttäytymistä?

Vierailija
7/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olette aiempina vuosina joulun hoitaneet? Jos siis ongelma toistuu joka joulu.

Jonkun joulun olimme yhden noista vanhemmista luona, yhden joulun toisen. Yksi joulu oltiin kahdestaan matkoilla. En pidä mistään vuorosysteemistäkään, että vuorotellen joka vuosi pitäisi mennä tietyn heistä luokse, sen joka on sinä vuonna vuorossa.

Vierailija
8/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu: Jätä kaikki nämä ihmiset ja tee miten haluat

Vierailija
9/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kohta kuolee, jos kerran vanhuksia ovat jo. Sorry. Mutta ei tämä sinunkaan valittamisesi täällä palstalla asiaa auta. Menette, jos menette, älkää menkö jos ei huvita.

Vierailija
10/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika vuoroissa? Tai pitäkää joulu teilla ja sanokaa että kaikki on kutsuttu.

Vierailija
11/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rauhoittaisin aaton ihan oman perheen rauhaan. Kun se aatto on yleensä näillä joulumartyyreillä se kaikkein "arvokkain" joulun päivistä. Ja sitten ottaisin jonkinlaisen vuorotteluohjelman käyttöön ja tekisin tiettäväksi kaikille että tällainen on nyt teillä käytössä. Ja jos urputusta kuuluu, niin se on voi voi. Toisesta korvasta ulos.

Vierailija
12/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ratkaisisin asian niin että ilmoittaisin pysyväni kotona. Itseasiasssa minä tein niin ja parin vuoden kuluttua loppui jurputus kun uskoivat etten ravaa joka paikassa jouluna. Nyt ei enää edes udella, mikä on loistava juttu. Kotijoulut paransivat joulufiilistäni 150%.

Vierailija
13/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa kaikille, että olette joulun kotonanne, mutta teille saa tulla, jos teidän näkemisenne juuri aattona on ehdottoman tärkeää. Jos eronneet eivät kykene olemaan yhtä aikaa paikalla, on heidän ongelmansa miettiä, kuka on paikalla aamu- ja kuka iltapäivällä tai illalla.

Vierailija
14/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun joulun olimme yhden noista vanhemmista luona, yhden joulun toisen. Yksi joulu oltiin kahdestaan matkoilla. En pidä mistään vuorosysteemistäkään, että vuorotellen joka vuosi pitäisi mennä tietyn heistä luokse, sen joka on sinä vuonna vuorossa.

Ehkä voisit miettiä siltäkin kannalta, kummasta pidät vähemmän: vuorosysteemistä vai siitä, että kaikki kinuavat teitä luokseen?

Vierailija
15/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja välimatkaa on siis sen verran, että kahteenkaan paikkaan ei ole mahdollista ehtiä aattona. Ellemme välttämättä halua aattona viettää kolmea tuntia autossa ja sitten taas x tuntia autossa kotiin takaisin jne. Mieluiten olisin kotona vain joulun, mutta kun näille ei kenellekään kelpaa sekään idea että tulisi meille aattona kylään. Ja ollaan siis yli kolmikymppisiä, lapsettomia. Ap.

Vierailija
16/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljässä paikassa samana päivänä? Ilmottakaa, että tulette vain kahville päivällä tai illalla aattona, joulupäivänä tai tapanina. Tarjotkaa itse joulupäivällinen vanhemmillenne omassa kotonanne, antakaa mahdollisuus tukea rahallisesti tai jotain tuomalla. Vanhuksetkin saattavat olla kiitollisia, kun pääsevät valmiiseen pöytään.

Vierailija
17/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jaksettiin alussa käyttää aatto autossa ja ajella 4-5 paikkaan. Yhdessä paikassa puurot, toisessa kinkut ja laatikot, kolmannessa kahvit, neljännessä taas kinkut ja laatikot ja viimeisessä puurot. Olihan aivan riivatun tyhmää hommaa aattona ajettiin 500 kilometriä. Parina vuonna tehtiin tuota hulluutta sitten alettiin viettämään joka toinen joulu toisen vanhemmilla. Nyt on jo monta joulua oltu omassa kotonamme ja luotu omat jouluperinteet perheenä. Meille on aattona saanut vanhemmat tulla, jos haluavat ja kaikenlaiset syyllistäminen ja valitukset olemme ohittaneet olankohautuksella.

Vierailija
18/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, tuntematon palstailija annan sinulle ja miehellesi luvan olla kotona jouluna. Sanokaa niille valittaville vanhuksille, että minulle voi reklamoida jos haluaa. Käsittelen valitukset ensi marraskuun loppuun mennessä. 

Vierailija
19/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt näitä, jotka juoksee kaikki joulunpyhät paikasta toiseen. Aina ollaan joulu vietetty omassa kodissa, jonne on kaikki läheiset olleet tervetulleita. Näin oli myös omassa lapsuudenperheessä, ja kaikki olivat tyytyväisiä.

Vierailija
20/73 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisit miettiä siltäkin kannalta, kummasta pidät vähemmän: vuorosysteemistä vai siitä, että kaikki kinuavat teitä luokseen?

Vuorosysteemistä en pidä siksi, että ollaan jo itse yli kolmikymppisiä ja halutaan oman näköiset joulut, ei vain toisten vaatimusten perässä juoksemista. Valituksen ja kinuamisen siedän paremmin kuin vuorosysteemin. Mutta ihmettelen sitä että miten näille noin 65-vuotiaille vanhemmillemme voi olla niin vaikeaa olla ilman minua tai miestä joulu, kun itse kuitenkin kykenemme olemaan vaikka Tallinnassa kaksistaan matkoilla ilman että loukkaannumme vanhemmillemme. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi