Miksei sinkkumiehiin suhtauduta yhtä positiivisesti kuin sinkkunaisiin?
Tälläkin palstalla monet naiset halventavat miehiä heidän "naisettomuudestaan". Eivät ole kuulemma onnistuneet saamaan naista. Miksi miehen naisettomuutta käytetään hänen halventamiseen?
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että pitkään sinkkuna olleita miehiä naiset halveksii
Tarkoitatko nyt oikeasti halveksimista vai sitä ettei naiset kiinnostu? Niissä on aika iso merkitys ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa naiset miten paljon sitten noin 30 vuotias hyvin tienaava urheilullinen mies pitää laskea sitä rimaa että pariutumis prosentti paranee? Näitä on pilvin pimein deittipalstat täynnä.
Millaista vastausta tähän oikein odotat? Tietysti niin paljon, että löytyy kumppani. Eihän tähän mitään mittaria ole.
No miten sinä arvioisit tilanteen?
Onko siis tilanne että näiden kaikkien miesten tulisi laskea rimaa siihen mitä paperilla vähän huonommat deittipalstanaiset edustaa. Eli ylipaino, mahdollisesti lapsi entuudestaan, jonkun sortin eläin addiktio.Voi jeesusmaaria näitä juttuja. En ole se, jolle vastasit, mutta ei tietenkään tarvitse. Kenenkään ei tarvitse laskea rimaa, ei kenenkään. Mutta pitää myös hyväksyä, että kaikille ei riitä lapsettomia, hoikkia/normaalipainoisia pariutumisikäisiä naisia. Ymmärrätkö: e i r i i t ä. Heitä on enemmän kuin samanikäisiä miehiä. Jos sinä et ole lapsettomien normaalipainoisten naisten silmissä kiinnostava niin se on voi voi.
Kyllä sinä sen totuuden sanoit. Tuota ei moni kykene sanomaan siitä pisteet. Mutta se että tilanne on vaan "voivoi" on väärin. Kyse on yhteiskunnallisesta ongelmasta joka pahentuu entisestään kun tänne tuodaan 60K miespakolaista.
Jos ajatellaan se on voivoi asenteella sitä että miehille ei vain ole tarpeeksi naisia mennään metsään. Joissain maissa tilanne on päinvastainen. Miltä tuntuisi naisena olla sellaisessa maassa ja minä toteisin miehenä "jos et kelpaa nykyiselle määrälle määrälle se on voivoi"..
Kuka tuo? Odotan vastausta, koska jos sanot että tuodaan, niin se tarkoittaa, että joku tuo.
Minä olen ja elän maassa, jossa tilanne on päinvastainen, koska olen 50+. Sopivan ikäisiä miehiä on vähemmän kuin naisia ja etenkin pääkaupunkiseudulla on korkeasti koulutettuja yksineläviä naisia paljon enemmän kuin vastaavia miehiä. Itse asiassa Helsingissä ja Turussa on kaiken ikäisiä sinkkunaisia enemmän kuin miehiä. Minä löysin oman mieheni etsimällä pääkaupunkiseudun ulkopuolelta, mutta niin työkavereistani kuin ystävistänikin moni on jättäytynyt enemmän tai vähemmän tietoisesti yksineläväksi ja hankkinut elämäänsä muuta sisältöä (matkailu, luottamustehtävät, yhdistystoiminta, vapaaehtoistyö, kulttuuri...)
Ihminen joka vapaaehtoisesti jää sinkuksi eikä edes halua harrastaa yhdenyön suhteita on ihminen joka ei oikeasti edes halua rakkautta eikä pidä seksistä.
Koska esim. oikeasti seksuaallinen ihminen joka pitää seksistä ei olisi ilman seksiä jos asialle jotain voi tehdä.
Yhdenyön suhteilla ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa.
t. lukuisia yhdenyön suhteita nuorena harrastanut
Tossa sanottiinkin rakkautta eikä seksiä.
Eli sinkkunainen (ei halua rakkautta) eikä edes harrasta yhdenyön suhteita(ei pidä seksistä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko nyt oikeasti halveksimista vai sitä ettei naiset kiinnostu? Niissä on aika iso merkitys ero.
Kumpikin
Sitä paitsi jo se että miehen sinkkuus haittaa naista kertoo jo erittäin paljon naisten ajatusmaailmasta. Eikä mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin
Sitä paitsi jo se että miehen sinkkuus haittaa naista kertoo jo erittäin paljon naisten ajatusmaailmasta. Eikä mitään hyvää.
Ketkä naiset niin ajattelevat? Vanhemmat sukulaisnaiset, satunnaiset tuttavuudet, työpaikan naiset, introvertit naiset, amiksessa tai yliopistossa olevat jne.. ? Kenellä ajattelet olevan mainitsemasi tapa ajatella? Minua se ei koske, olen nuori nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin
Jos miehen sinkkuus haittaa naista, se kertoo ainoastaan tämän naisen ajatusmaailmasta eikä suinkaan kaikkien naisten ajatusmaailmasta. Ihan oleellista on, miten sinkku itse suhtautuu omaan sinkkuuteensa. Tuttavapiirissäni on +30 sinkkumies, joka osaa ottaa ilon irti sinkkuudestaan. Hän on luonut hyvän työuran ja matkustelee useita kertoja vuodessa eri puolille maailmaa. Hän harrastaa paljon ja hänellä on laaja ystäväpiiri. Moni perheellinen ja moni sinkkunainen ei todellakaan halveksi häntä, päinvastoin hän elää monen mielestä unelmaelämää. Jos hän joskus menee parisuhteeseen, moni todennäköisesti miettii, miksi ihmeessä mies haluaa luopua unelmaelämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin
Ketkä naiset niin ajattelevat? Vanhemmat sukulaisnaiset, satunnaiset tuttavuudet, työpaikan naiset, introvertit naiset, amiksessa tai yliopistossa olevat jne.. ? Kenellä ajattelet olevan mainitsemasi tapa ajatella? Minua se ei koske, olen nuori nainen.
Suurinta osaa noista kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin
Eli heidän mielestään miehen sinkkuus on huono asia vai se, että mies on ollut sinkkuna 1,2 tai 3 vuotta vai se, että mies on ollut aina sinkku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin
Elät ilmeisesti melko konservatiivisessa sosiaalisessa yhteisössä, jossa parisuhdetta pidetään vielä ihmisen elämän tarkoituksena ja kaikkea keskiluokkaisesta elämäntavasta poikkeavaa huonona asiana?
Joillekin miehille tuntuu olevan hankala tajuta tätä asian ydintä. 30v miehet vaatii nuorempia, hoikkia ja lapsettomia naisia.
Kerrataas nyt vielä tämä homma. Naisia on x määrä ja miehiä y. Sille ei nyt voi juuri mitään, jos miehiä on enemmän.
"Ensimmäiseksi" ne kaikkein halutuimmat "nuoret kauniit hoikat koulutetut lapsettomat urheilulliset" naiset valkkaa heitä miellyttävät tarjolla olevat miehet. "Seuraavaksi" nuoret lapselliset/ kauniit vähän vanhemmat/lihavat lapsettomat ym, mitä eri kombinaatioita onkaan, valkkaavat heille tarjolla olevista sopivat. Sen jälkeen vanhat ja rumat ja lapselliset. Tietenkään homma ei toimi niin, että joku valkkaa ekana, vaan kaikki tapahtuu samaan aikaan limin lomin. Mutta Miehen "taso" määrittyy tässä sen mukaan, minkä tasoiset naiset hänestä kiinnostuu. Jos mies on työssä, urheilee ja lapseton, voi hän toki toivoa näitä samoja asioita kumppanilta. Kuitenki nämä samat ominaisuudet omaavat naiset voivat valita urheilullisen JA komean työssäkäyvän tai sitten vaikka työttömän ja komean. Sillon ilman jääneen miehen on turha uikuttaa kun ei "kelpaa kellekään", silloin pitää lähteä yrittämään niitä työssäkäyviä sohvaperunoita ja lopulta työttömiä sohvaperunoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se naisten oikeudet teettävät, että ei ole mikään pakko pariutua epähaluttavien miesten kanssa. Voi voi, itkekää tai yrittäkää kehittää itseänne paremmiksi jos haluatte naisen.
Tämä on juuri se ongelmallinen ajattelumalli - mies on sinkku, hänen täytyy siis olla epähaluttava ja hänen on kehitettävä itseään. Nainen toki kelpaa parisuhteeseen omana itsenään.
Mikä tässä on ongelmallista? Jos nainen ei kelpaa parisuhteeseen omana itsenään, hänen pitää myös kehittää itseään tai tyytyä sinkkuuteen. Naiset vaan eivät syytä tästä kelpaamattomuudestaan muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että pitkään sinkkuna olleita miehiä naiset halveksiiTarkoitatko nyt oikeasti halveksimista vai sitä ettei naiset kiinnostu? Niissä on aika iso merkitys ero.
Kumpikin
Miten se sinkkuus siis mielestäsi haittaa naista? Eiköhän suurin osa naisista kuitenkin halua aloittaa parisuhteen nimenomaan sinkun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin miehille tuntuu olevan hankala tajuta tätä asian ydintä. 30v miehet vaatii nuorempia, hoikkia ja lapsettomia naisia
Miten voi olla noin yksinkertainen?
Se mitä minä 30 vuotiaana miehenä haluan riippuu siitä minun elämäntilanteesta.
A) haluan lapsettoman koska haluan olla hänen synnyttämänsä ainoa isä.
B) en todellakaan halua nuorta. Oman ikäsissä ei mitään vikaa.
C) Ei tartte olla super hoikka
Edustan keskivertomiestä usko tai älä tällä mielipiteellä
Enpä ole tuollaista huomannut. Ikävä tilanne etenkin niille, joille sinkkuna eläminen on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa naiset miten paljon sitten noin 30 vuotias hyvin tienaava urheilullinen mies pitää laskea sitä rimaa että pariutumis prosentti paranee? Näitä on pilvin pimein deittipalstat täynnä.
Millaista vastausta tähän oikein odotat? Tietysti niin paljon, että löytyy kumppani. Eihän tähän mitään mittaria ole.
No miten sinä arvioisit tilanteen?Onko siis tilanne että näiden kaikkien miesten tulisi laskea rimaa siihen mitä paperilla vähän huonommat deittipalstanaiset edustaa. Eli ylipaino, mahdollisesti lapsi entuudestaan, jonkun sortin eläin addiktio.Kyllä. Tilanne on aika pitkälti noin. Mikäs siinä on ongelmana? Eikö ne tasoisenne naiset kelpaakaan?
Ensin valitetaan, kun naisille ei kelpaa mikään, mutta ei huomata, että itsellekään ei kelpaa ihan mikä vaan.Aivan eri asia.
On normaalia ihmiseltä vaatia ihan perusasioita: Että ihminen on täysijärkinen (ei masentunut, eikä muuten henkisesti sairas), yrittää tehdä töitä jos sellaista saa ja osaa huolehtia itsestään.
On täysin eri asia laittaa vaatimuksia joita ei suurin osa ihmisistä läpäise.
Miehille kelpaa hyvin tavallinen nainen. Oli se sitten töissä kaupan kassalla tai siivoajana. Eikä haittaa vaikka olisi työtön jos vaan haluaa tehdä työtä.Nainen joka käy suihkussa ja muutenkin ihan perushygienia on kunnossa.
Mutta naiselle joka on siivoaja ei kelpaa tavallinen mies. Hän haluaa tavallista komeamman miehen, samalla miehen pitää tienata yli keskitason palkkaa, olla korkeasti koulutettu ja samalla harrastaa naista miellyttäviä lajeja.
Noissa vaatimuksissa on täysin eri asiat keskustelussa.
Etkö ymmärrä, että samalla kun nainen tekee sen valinnan haluta paremman miehen, hän myös valitsee sen sinkkuuden, jos sitä miestä ei löydy. Sen valinnan ei pitäisi loukata ketään, jos joku haluaa olla sinkku. Paitsi jos tämä sinkku itse valittaa, että ketään ei löydy.
Juurihan tuolla eräs kommentoija selitti ummet ja lammet, miksi haluaa nimenomaan lapsettoman kumppanin ja hänellä on tähän ihan täysi oikeus. Miksi naisella ei olisi samaa oikeutta laittaa ne kriteerit tasan niin ylös kuin itse haluaa, jos on valmis myös tarvittaessa kestämään sinkkuuden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin miehille tuntuu olevan hankala tajuta tätä asian ydintä. 30v miehet vaatii nuorempia, hoikkia ja lapsettomia naisia
Se mitä minä 30 vuotiaana miehenä haluan riippuu siitä minun elämäntilanteesta.A) haluan lapsettoman koska haluan olla hänen synnyttämänsä ainoa isä.
Edusta vaikka kuinka paljon, mutta tiedätkö kuinka moni "omanikäinen" 30v nainen on vielä lapseton. Vielä vähempi osa kuin niistä nuorista. Saat vaatia, että haluat olla ainoa isä, ja toivon todellakin, että tärppää, mutta fakta on, että jos ei, niin syynä on kyllä sinun vaatimuksesi lapsettomasta naisesta eli sinun rimasi.
Lisäksi mikäli on hankalaa löytää kuvailemaasi naista, niin kannattaisi harkita, josko ei niin hoikka kelpaisi myös, jos isä asia on tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä minä 30 vuotiaana miehenä haluan riippuu siitä minun elämäntilanteesta.A) haluan lapsettoman koska haluan olla hänen synnyttämänsä ainoa isä.
Riippukoon nyt ihan mistä tahansa. Maailmaan ei ilmesty naisia kaikille halukkaille pelkän järkeilyn ja hyvien perustelujen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs ajattelette vaikeasti. Taso on yleisemmin määritelty muutamaan piirteeseen:
1. Ulkonäkö
2. Koulutus/varallisuus
3. LuonneSiinä se....Kolme asiaa joihin ihmiset kiinnittää huomiota.
Tuo on usein miehen taso, harvoin naisen.
Naisen versio
1. Ulkonäkö
2. Luonne
3. Koulutus/varallisuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten sinä arvioisit tilanteen?Onko siis tilanne että näiden kaikkien miesten tulisi laskea rimaa siihen mitä paperilla vähän huonommat deittipalstanaiset edustaa. Eli ylipaino, mahdollisesti lapsi entuudestaan, jonkun sortin eläin addiktio.
Voi jeesusmaaria näitä juttuja. En ole se, jolle vastasit, mutta ei tietenkään tarvitse. Kenenkään ei tarvitse laskea rimaa, ei kenenkään. Mutta pitää myös hyväksyä, että kaikille ei riitä lapsettomia, hoikkia/normaalipainoisia pariutumisikäisiä naisia. Ymmärrätkö: e i r i i t ä. Heitä on enemmän kuin samanikäisiä miehiä. Jos sinä et ole lapsettomien normaalipainoisten naisten silmissä kiinnostava niin se on voi voi.
Kyllä sinä sen totuuden sanoit. Tuota ei moni kykene sanomaan siitä pisteet. Mutta se että tilanne on vaan "voivoi" on väärin. Kyse on yhteiskunnallisesta ongelmasta joka pahentuu entisestään kun tänne tuodaan 60K miespakolaista.
Jos ajatellaan se on voivoi asenteella sitä että miehille ei vain ole tarpeeksi naisia mennään metsään. Joissain maissa tilanne on päinvastainen. Miltä tuntuisi naisena olla sellaisessa maassa ja minä toteisin miehenä "jos et kelpaa nykyiselle määrälle määrälle se on voivoi"..Mitä muuta se sitten voisi olla kuin voivoi? Vaikka yhteiskunta tekisi mitä, ketään ei voi (sivistysvaltiossa) pakottaa parisuhteeseen tai seksiin. Mitä sinä kuvittelet, että tapahtuisi silloin, jos asetelma olisi naisille epäedullisempi? Ei yhtään mitään.
Kyse on henkilöistä jotka haluaa parisuhteen. Jos et sellaista halua ihmismäärällä ei ole mitään väliä. Kyllä tilanne aiheuttaa itsemurhia tilastollisesto miehille. Väittäisin tilanteen olevan EPÄEDULLINEN naisille myös jos parisuhteen haluavat naisetjäisivät tilastollisesti yksin.
Mitä sitten pitäisi tehdä? Abortoida poikasikiöitä? Sallia polyandria ja rohkaista naisia siihen?
Älä viitsi ehdottaa naisten hakemista muista maista, koska naiset eivät ole tavaraa, jota haetaan. Suomi ei myöskään tule sulkemaan rajoja turvapaikanhakijoilta. Kerro nyt ihan realistisia vaihtoehtoja.
Minulla ei ole ratkaisua. Sitä varten on viisaampia ihmisiä. Kerroin vain eri näkökantaa asiaan.
"Hei, tulkaa nyt joku ratkaisemaan minun ongelmani, kun en itse siihen pysty. Teillä on paljon paremmat keinot käytettävissä kuin minulla, mutta ei minulla ole kyllä hajuakaan, mitä ne keinot ovat."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten sinä arvioisit tilanteen?Onko siis tilanne että näiden kaikkien miesten tulisi laskea rimaa siihen mitä paperilla vähän huonommat deittipalstanaiset edustaa. Eli ylipaino, mahdollisesti lapsi entuudestaan, jonkun sortin eläin addiktio.
Kyllä. Tilanne on aika pitkälti noin. Mikäs siinä on ongelmana? Eikö ne tasoisenne naiset kelpaakaan?
Ensin valitetaan, kun naisille ei kelpaa mikään, mutta ei huomata, että itsellekään ei kelpaa ihan mikä vaan.Aivan eri asia.
On normaalia ihmiseltä vaatia ihan perusasioita: Että ihminen on täysijärkinen (ei masentunut, eikä muuten henkisesti sairas), yrittää tehdä töitä jos sellaista saa ja osaa huolehtia itsestään.
Miehille kelpaa hyvin tavallinen nainen. Oli se sitten töissä kaupan kassalla tai siivoajana. Eikä haittaa vaikka olisi työtön jos vaan haluaa tehdä työtä.Nainen joka käy suihkussa ja muutenkin ihan perushygienia on kunnossa.
Mutta naiselle joka on siivoaja ei kelpaa tavallinen mies. Hän haluaa tavallista komeamman miehen, samalla miehen pitää tienata yli keskitason palkkaa, olla korkeasti koulutettu ja samalla harrastaa naista miellyttäviä lajeja.
Heitin opiskeluaikoina jonkin verran keikkaa sairaalassa laitoshuoltajana (=siivooja) ja aika tavallisia miehiä niillä työkavereilla oli. Rekkamies, varastomies, sähkömies, kodinkoneliikkeen myyjä, siivooja, huoltomies, postinkantaja, viinaan menevä pitkäaikaistyötön nyt ainakin tulee mieleen.
Aivan eri asia.