Miksei sinkkumiehiin suhtauduta yhtä positiivisesti kuin sinkkunaisiin?
Tälläkin palstalla monet naiset halventavat miehiä heidän "naisettomuudestaan". Eivät ole kuulemma onnistuneet saamaan naista. Miksi miehen naisettomuutta käytetään hänen halventamiseen?
Kommentit (224)
Ehkä se on tämä palstallakin esiintyvä asenne "Yhyy naisten vika et oon sinkku antakaa joku sitä reikää kaikki naiset on huoria".
Koska olette sellaisia pikku paskapäitä täällä. Ei mistään muusta syystä.
Koska nainen voi saada halutessaan kumppanin, jos hän ei välitä kumppanin tasosta, mutta naista arvostetaan, jos hän ei ole niin riippuvainen miehestä, vaan tekee itsenäisen päätöksen odottaa sopivaa miestä? Ja miehelle kumppanin saanti on vaikeaa, joten häntä arvostetaan, jos hän onnistuu kumppanin saanissa?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on tämä palstallakin esiintyvä asenne "Yhyy naisten vika et oon sinkku antakaa joku sitä reikää kaikki naiset on huoria".
Ryhmässä X on sata jäsentä. Jos yksi tai vaikka 10 heistä perseilee, onko mielestäsi oikeutettua pilkata kaikkia ryhmän jäseniä?
Koska evoluutio on aiheuttanut sen että suuri määrä miehiä kilpailee pienestä joukosta naisia. Miehen tehtävä maapallolla siis on tehdä vaikutus naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Koska nainen voi saada halutessaan kumppanin, jos hän ei välitä kumppanin tasosta, mutta naista arvostetaan, jos hän ei ole niin riippuvainen miehestä, vaan tekee itsenäisen päätöksen odottaa sopivaa miestä? Ja miehelle kumppanin saanti on vaikeaa, joten häntä arvostetaan, jos hän onnistuu kumppanin saanissa?
Tavallaan järkeenkäypää ja naisten kannalta hyvä tilanne. Kukaan ei pilkkaa sinkkunaista eikä parisuhteessa olevaa naista. Eipä ihme, että tästä sukupuoliasetelmasta ei kuule feministien valittavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryhmässä X on sata jäsentä. Jos yksi tai vaikka 10 heistä perseilee, onko mielestäsi oikeutettua pilkata kaikkia ryhmän jäseniä?
Joskus äänekäs ja huonotapainen vähemmistö pilaa muidenkin maineen. Jos mietit, keksit varmaan muitakin esimerkkejä kuin palstan sinkkumiehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siinä vain käy kun kaiken lisäksi ne 90 muuta eivät sano että nyt jätkät turvat kiinni ja kasvakaa aikuisiksi. Tai se sanotaan niin harvoin. Muutenkin tässä asiassa suosittelen kääntymään nimenomaan niiden 10 miehen puoleen jotka pilaavat 90 maineen. Eikä käymään näiden harjoittaman häirinnän uhrien kimppuun. Järjenkin pitäisi tämä jo sanoa.
Ovatko ne naisia vai miehiä, jotka niin tekee? Mun ois helppo kuvitella mies, jolla menee parisuhteessa huonosti ja se yrittäis nostaa itsetuntoaan sillä, että haukkuis nössöiksi ym. niitä, joilla ei oo parisuhdetta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus äänekäs ja huonotapainen vähemmistö pilaa muidenkin maineen. Jos mietit, keksit varmaan muitakin esimerkkejä kuin palstan sinkkumiehet.
Toki, mutta esim. rasismi tuomitaan yleisesti, sinkkumiesten halventaminen naisettomuudestaan tuntuu olevan naisten keskuudessa melko hyväksyttyä. Naiset asettavat tuossa ajatuksessa itsensä jonkinlaiseksi palkinnoksi ja osoitukseksi miehen hyvyydestä, kun mies on onnistunut muodostamaan parisuhteen naisen kanssa. Eli esineellistävät omaa sukupuoltaan miehiä halventaakseen.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ne naisia vai miehiä, jotka niin tekee? Mun ois helppo kuvitella mies, jolla menee parisuhteessa huonosti ja se yrittäis nostaa itsetuntoaan sillä, että haukkuis nössöiksi ym. niitä, joilla ei oo parisuhdetta ollenkaan.
Niin. Täällä naisvaltaisella palstallakin ne miehiä halventavat ovat tietenkin miehiä. Ja pikkupippeli-kommentteja heittävätkin lienevät miehiä, eikö? Nainen ei voi tehdä väärin.
Palstalla suhtaudutaan lähes kaikkeen negatiivisesti, joten en perustaisi mielipiteitäni tähän palstaan. Varsinkin, kun täällä varmaan puolet trollailee. Sitäpaitsi suurin osa palstailijoista ei taida olla nuoria lapsettomia sinkkunaisia. Sinkkunaiset suhtautuvat sinkkumiehiin hyvinkin positiivisesti, koska varatut miehet ovat jo varattuja ja siten sinkkunaisten saavuttamattomissa.
Ei täällä halvenneta sinkkumiehiä, vaan niitä jotka ihan itse kertovat, etteivät saa naista, mutta syyttävät asiasta yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, mutta esim. rasismi tuomitaan yleisesti, sinkkumiesten halventaminen naisettomuudestaan tuntuu olevan naisten keskuudessa melko hyväksyttyä. Naiset asettavat tuossa ajatuksessa itsensä jonkinlaiseksi palkinnoksi ja osoitukseksi miehen hyvyydestä, kun mies on onnistunut muodostamaan parisuhteen naisen kanssa. Eli esineellistävät omaa sukupuoltaan miehiä halventaakseen.
Ketä ja millaisia ovat ne naiset, jotka mielestäsi toimivat noin? Luulisin että moni nainen ajattelee, että mies on sinkku, koska hän ei ole kohdannut itselleen kumppaniksi sopivaa ihmistä.
No nyt kun tarkemmin miettii niin kauheaa mutta totta, minulle tulee ensimmäisenä sinkkumiehestä mieleen sellainen ylimielinen, naisia halventava ja näitä pelkästään manipuloiva ja panopuuna käyttävä jännämies. :D Toinen, se järkevämpi ajatus on että on niitä toisenlaisiakin. Lähipiirissäni ei ole yhtään tuollaista miestä, sen sijaan ihan normaaleja miehiä kyllä. En aina edes ajattele että tuo on sinkku ja tuo ei.
Sinkkunaisesta taas tulee mieleen joko kotona nysväävä hissukka tai villiä sinkkuaikaa viettävä bilehile, joka epätoivoisesti etsii sitä oikeaa takertumalla jokaiseen vastaantulevaan mieheen. Onneksi nämäkään mielikuvat eivät yleensä pidä paikkaansa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siinä vain käy kun kaiken lisäksi ne 90 muuta eivät sano että nyt jätkät turvat kiinni ja kasvakaa aikuisiksi. Tai se sanotaan niin harvoin. Muutenkin tässä asiassa suosittelen kääntymään nimenomaan niiden 10 miehen puoleen jotka pilaavat 90 maineen. Eikä käymään näiden harjoittaman häirinnän uhrien kimppuun. Järjenkin pitäisi tämä jo sanoa.
Miksi miehen vastuu toisten miesten teoista on suurempi kuin naisen vastuu omista teoistaan? Enkä edes usko, että miesten halventaminen johtuisi vain ja ainoastaan siitä, että miehet ovat ensin tehneet jotain väärin. En usko, että naisvihakaan johtuu vain naisten tekemistä virheistä yms.
Tuo on sama kuin sanoisi, että joukon X kohtaama syrjintä johtuu heidän tekemistään rikoksista, ja tuosta heidän kohtaamasta syrjinnästä olisivat itse asiassa vastuussa ne muut joukon X edustajat, jotka eivät estäneet ja tuominneet muiden tekemiä rikoksia. Että joukon X edustajia saa oikein luvan kanssa syrjiä ja pilkata riippumatta siitä ovatko he itse mihinkään rikokseen syyllistyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Täällä naisvaltaisella palstallakin ne miehiä halventavat ovat tietenkin miehiä. Ja pikkupippeli-kommentteja heittävätkin lienevät miehiä, eikö? Nainen ei voi tehdä väärin.
Tottakai ne voi olla myös ilkeitä naisia ja naisista löytyy yhtälailla niitä hankalia tyyppejä. Mutta mun ymmärtääkseni jotkut miehet harrastaa tuollaista keskinäistä kilpailua, kuka on nössö ja kuka vahva. Halusin tuoda sen näkökulman esiin, kun miehiäkin täällä kirjoittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuin täälläkään ei olisi asiallisia sinkkumiehiä. Toisen mielestä asiallinen voi olla toisen mielestä kusipää. Minä saatan vaikuttaa joidenkin mielestä kusipäiseltä, koska en anna tunteille suurta painoarvoa ajattelussa ja tykkään mennä suoraan asiaan. Esimerkiksi uusiin ihmisiin tutustuessani en millään jaksaisi lähteä siihen rauhalliseen tunnusteluun, vaan mennä suoraan siihen aitoon tutustumiseen. En jaksa tuhlata aikaani, koska joudun todennäköisesti kuitenkin taas lopulta pettymään, koska minä en pidä häntä kiinnostavana tai hän ei pidä minua kiinnostavana.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä halvenneta sinkkumiehiä, vaan niitä jotka ihan itse kertovat, etteivät saa naista, mutta syyttävät asiasta yhteiskuntaa.
Valitettavan usein näissä palstan keskusteluissa mies ei ole vielä ehtinyt syyttää ketään tai mitään sinkkuudestaan, mutta hän on esittänyt jonkin mielipiteen, josta nainen ei ole pitänyt. Sitten nainen tuohtuessaan käyttää miehen naisettomuutta lyömäaseena ja osoituksena miehen luuseriudesta. Ja harmittavan usein näillä kommenteilla, joissa miestä pilkataan naisettomaksi luuseriksi, on huomattava määrä yläpeukkuja. Päättelen tästä, että ajatusmalli, jossa naisettomuus on miehelle jonkinlainen häpeä, ei ole naisten keskuudessa ainakaan kovin harvinainen.
No se nyt on tällainen ajan henki. Naiseton mies halutaan nähdä luuserina, miehetön nainen halutaan nähdä itsenäisenä, voimaantuneena Naisena. Miksi näin on, sitä en tiedä.