Masennuksesta - lääkkeet vai jotain muuta?
Olen kärsinyt masennuksesta vajaa kymmenen vuotta. Muutama vuotta sitten kävin lääkärissä kun toimintakyky alkoi mennä lähelle nollaa ja mietin itsemurhaakin, no sain diagnoosin keskivaikea masennus, muutaman viikon saikun ja lääkkeet. Söin lääkkeitä vuoden ja nousin pahimmasta aallonpohjasta. Nyt olen kuluneen vuoden ja varsinkin tämän syksyn ollut taas entistäkin alakuloisempi ja kaikki mielekkyys puuttuu elämästä. Olen koko ajan itkuinen.
Inhoan kaikkea ja etenkin itseäni, koska olen niin saamaton ja ilkeä ja ylipäätään tunnen itseni ihan turhaksi ja huonoksi ihmiseksi. Pohdinkin, että pitäisikö taas lähteä lääkärille ja saada sieltä uusi resepti, vai yrittäisinkö jotain muuta - mutta mitä? Mitä te toiset masentuneet olette tehneet, syöttekö jatkuvasti lääkkeitä, onko joku onnistunut elämäntapamuutoksilla nousemaan masennuksesta?
Kommentit (2)
Kiitos vastauksestasi, 1! Ehkä parempi tosiaan aloittaa lääkitys uudestaan, ja sinnitellä alkuvaiheen sivuvaikutusten läpi.
Minä söin depression jälkeen vuoden masennuslääkkeitä,en olisi selvinnyt ilman mitenkään kävin terapiankin,2v ollut ilman lääkkeitä,elän terveellisesti ja säännöllisesti ja olen löytänyt levollisuuden ja pysyvän ilon ja kiitollisuuden elämästäni ja läheisistäni,sinuna alouttaisin lääkityksen uudelleen,pärjäät kyllä toivuttuasi ilmankin,tsemppiä sinulle!