Mies mollasi mahaani, miten pääsen yli?
Vuosi sitten tapailemani mies sanoi, että minulla on valtava maha. Olin siihen asti pitänyt itseäni hyvännäköisenä ja olin erittäin itsevarma, mutta tämä muutti kaiken (Lapsena minulla on ollut itsetunto-ongelmia ja ulkonäköpaineita, mutta aikuisena tunsin olevani kaunis, tähän asti). Painoindeksini oli ennen huomautusta 22 eli normaali. Silloin liikuin, en syönyt yhtään herkkuja ja näin välillä jopa nälkää. Tämän jälkeen painoa alkoi kertyä vain lisää sillä ahdistuin. Mies pyysi anteeksi tekoaan ja tapailu jatkui. Kuitenkin pian alkoi huomauttelu suurista annoskoista ja vastaavasta. Se jotenkin suututti ja sai oikein mässäilemään hänen edessään, jolloin painoa kertyi enemmän. Lopulta mies sanoi, että seksihalut ovat lopahtaneet ja lopetinkin kyllä tapailun myöhemmin.
Tuntuu, että miehillä ei riitä kuin fitness-pimut vatsalihaksineen. Enkä tapaile, kuin tavallisia miehiä; en jännmiehiä tai "adoniksia" kireine lihaksineen. Nyt on viisi kiloa tullut lisää, jotka tulisi pudottaa. Toisaalta nyt sinkkuna tuntuu ärsyttävältä, jos kelpaan vasta kovan kuntoilun ja muodonmuutoksen jälkeen ja saan vasta silloin miesten huomion, jos sen toteutan.
Miten saan itsetuntoni takaisin ja onko teillä vastaavia kokemuksia?
Kommentit (23)
Ulkonäön ikävä kommentointi johtaa juuri ahdistukseen ja itsetunto-ongelmiin ja kommentoiva kumppani ampuu sillä loppujenlopuksi itseään jalkaan. Toiveena varmaan olisi että toinen ottaisi opiksi ja treenaisi itsensä timmiksi jota sitten pääsisi panemaan, mutta kas vaan kun itsetunto-ongelmat vievät viimeisetkin seksihalut. Jotkut hyvin harvat pystyvät antamaan sellaisen valua kuin vesi hanhen selästä, mutta useimmat eivät, ja tulee ero. Fiksua?
Mitä jos kuitenkin ottaisi onkeensa ja vähän tekisi sen mahan eteen jotain...mutta kuin alkaisi oikein kiusallaan mässäilemään. Tuohan antaa miehelle kuvan ettei hänen mielipiteensä merkitse yhtään mitään paitsi sen ettei ainakaan tee mitä hän toivoo. EI kai tarvi olla joku fitness-pimu jos vähän pitää huolta itsestään. Siihen on pitkä matka että ne vatsaLIHAKSET näkyy.
Mä en tajua miksi pitää kostoksi ruveta syömään ja tuhota ulkonäkönsä ja terveytensä?? Mikset vain jättänyt miestä?
Olet kuitenkin aikuinen, itseäsi itse määräävä olento. Miksi teet tietoisesti huonoja päätöksiä?
Olin itse sinkku aikoina hoikka, söin kevyesti ihan omasta halustani . Mieheni kanssa mentyä yhteen tuli sitten laitettua ruokaa eri tavalla kuin ennen, kermaa ja voita säästämättä, rupesin myös leipomaan ja titenkin niitä tuli syötyä. Mies osti usein kaikkea rasvaista kaupasta ja minulle suklaata ja karkkia viikottain.Riitojemme yhteydessä olen saanut kuulla olevani läski ja lehmä.Olen nyt sen vaiheilla, että haluan eroon miehestäni ja olen ruvennut laihduttamaan. Seksielämää ei ole, en halua miestäni enää. Olen lihonut n. 7 kg 4 vuoden aikana. Mies taas ei ole lihonut yhtään.
Miten aloittaja selittää sen, että monilla yli satakiloisilla ämmillä riittää miehiä jonoksi asti, vaikka sinulta vaaditaan alipainoa, jotta kelpaisit jollekin?
Tässä tulee kymmenen pisteen vihje: ehkä se ei olekaan sinun pullea vatsasi, joka karkottaa miehet vaan ...
Eri tilanne mutta lopputulos sama. :( mulla oli vain joukkio ympärillä joka vei henkisen sietokyvyn yli max merkin. Ennenkin niin kävi, oli tilanne jatkunut ja pahentua kuukausi tolkulla enemmän ja enemmän.. Tilanne vain se että sain itteni hyvään kuntoon muttei todellakaan mitään fitness tasoa. Ja luonnostaan hyvät naiselliset muodot jotka tuli paremmin esiin jne..
Nyt harmittaa että päästin tilanteen siihen pisteeseen, ja kyse oli ihmisistä joiden kanssa pakko olla tekemisissä.. Itte asiasta vain kärsin, eivät he. Jälkeen päin asiasta kertoneille siis vielä tarkemmin, ovat he kuulemansa jälkeen olleet hyvin ihmeissään, sanoneet että kateuttaan ja katkeruuttaan toimivat niinkuin toimivat.
Miehissä on yllättävän paljon tuota huonoa ainesta. Siis henkisesti ja älyllisesti ovat kuonaa.
Tätähän ei saisi sanoa, mutta kun totta on.
Joillekin paskaukoille ei oikeasti riitä mikään.
Itse olen missinmitoissa ollessanikin saanut kuulla valitusta ja haukkumista.
Kehossani ei ole yhtään kohtaa jota ei olisi arvosteltu.
Naamastani en ole mikään ruma, keskivertoa kauniimpi.
Monia vuosia uskoin olevani vastenmielinen vain siksi kun ali-ihmiset sitä minulle niin paljon toitottivat.
Kukaan haukkujoista ei ollut itsekään mikään komea. Jokainen oli kaukana täydellisestä.
Vierailija kirjoitti:
Miten aloittaja selittää sen, että monilla yli satakiloisilla ämmillä riittää miehiä jonoksi asti, vaikka sinulta vaaditaan alipainoa, jotta kelpaisit jollekin?
Tässä tulee kymmenen pisteen vihje: ehkä se ei olekaan sinun pullea vatsasi, joka karkottaa miehet vaan ...
Ehkä sen takia etteivät ämmittele ketään.
Jos et pysty ponnistamaan ylös, niin kokeile kellahtaa sivulle.
Tarkoittanet hyljekellahdusta. Rakas vaimoni tekee aina hyljekellahduksen, kun se tavoittelee yöpöydältä karkkikippoa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti seuraava jonosta löytämäsi mies paljastuu alistavaksi kusipääksi, niin ymmärrät.
Minunkin mieheni arvosteli ulkonäköäni ja painoani, vaikka olen normaalipainoinen (bmi 21) ja muiden mielestä kaunis. Painosti laihduttamaan. Stressaannuin ja aloin syödä salaa ahdistukseen ja lihoin 8 kg. Kun lopulta tein eropäätöksen, onnistuin yhtäkkiä laihtumaan 5 kg, kun ei ollut tarvetta lohtusyömiseen. Muut miehet olivat kiinnostuneita ja oma mies heräsi yhtäkkiä mustasukkaiseksi ja alkoi kehua päivittäin kauniiksi. En sitten eronnutkaan ja ollaan yhä yhdessä, nyt mä taas kelpaan, saa nähdä miten suhde kehittyy.
Heh, mun mieheni totesi mulle kerran, että näytän jättisuurelta pullataikinalta, joka on heitetty sohvalle. Miksi mä olisin siitä suuttunut, varmasti näytin juuri siltä kun lojuin sohvalla alusvaatteissa about viikko synnytyksen jälkeen. Kyllä me miehen kanssa voidaan puolin ja toisin vitsailla toistemme vatsamakkaroista ilman pelkoa, että toinen suuttuu!
Vierailija kirjoitti:
Heh, mun mieheni totesi mulle kerran, että näytän jättisuurelta pullataikinalta, joka on heitetty sohvalle. Miksi mä olisin siitä suuttunut, varmasti näytin juuri siltä kun lojuin sohvalla alusvaatteissa about viikko synnytyksen jälkeen. Kyllä me miehen kanssa voidaan puolin ja toisin vitsailla toistemme vatsamakkaroista ilman pelkoa, että toinen suuttuu!
Se on eri asia kuin se, että huomauttelee murtaakseen toisen itsetunnon tai muuttaakseen toista mieleisekseen.
Se on kurjaa, etteivät miehet ymmärrä useimpien naisten tunteita. Paino on herkkä asia. Sitä omaa kultaa kuuluisi arvostaa painosta huolimatta. Painon nousu kertoo jostain ongelmasta. Miten mies kuvittelee ilkeilyn olevan ratkaisu mihinkään ongelmaan? Se vain lisää ongelmia. Pahimmillaan se aiheuttaa seksihalujen loppumisen, lohtusyömisen, syömishäiriön, masennuksen, jopa eron..
Lihoin itse opiskeluaikoina jonkin verran. Syynä ehkä taloudellinen ahdinko, liikuntaharrastuksen loppu rahan takia ja ruokavalion huonontuminen. Mies vihjaili ilkeästi. Koin, ettei hän tukenut minua ollenkaan. Mussutti vain karkkia edessäni ja ilkeili. Laihdutin 12 kg, mutten senkään jälkeen enää koskaan kokenut olevani rakastettu ja arvostettu. Vaikeana aikana mies ei auttanut ruoanlaitossa, kotitöissä tai tukenut ollenkaan. Ei koskaan kehunut mistään.
Ero tuli. Arvosta sinä itseäsi, vaikka se onkin helpommin sanottu kuin tehty.
Vierailija kirjoitti:
Muhkufetissi
Paljon mt-ongelmia
Köyhä,Työtön, ruma & virtahepo itsekin
Rakastaa hyytelölihaa eli fätiä
Ei arvosta itseään
Ei mitään o parempi ja arvokkaampi virtahepo
Vierailija kirjoitti:
Se on kurjaa, etteivät miehet ymmärrä useimpien naisten tunteita. Paino on herkkä asia. Sitä omaa kultaa kuuluisi arvostaa painosta huolimatta. Painon nousu kertoo jostain ongelmasta. Miten mies kuvittelee ilkeilyn olevan ratkaisu mihinkään ongelmaan? Se vain lisää ongelmia. Pahimmillaan se aiheuttaa seksihalujen loppumisen, lohtusyömisen, syömishäiriön, masennuksen, jopa eron..
Lihoin itse opiskeluaikoina jonkin verran. Syynä ehkä taloudellinen ahdinko, liikuntaharrastuksen loppu rahan takia ja ruokavalion huonontuminen. Mies vihjaili ilkeästi. Koin, ettei hän tukenut minua ollenkaan. Mussutti vain karkkia edessäni ja ilkeili. Laihdutin 12 kg, mutten senkään jälkeen enää koskaan kokenut olevani rakastettu ja arvostettu. Vaikeana aikana mies ei auttanut ruoanlaitossa, kotitöissä tai tukenut ollenkaan. Ei koskaan kehunut mistään.
Ero tuli. Arvosta sinä itseäsi, vaikka se onkin helpommin sanottu kuin tehty.
Koetko vieläkään arvostetuksi ja rakastetuksi kokemisen tunteita?
Älä ota itseesi jonkun idiootin sanomisista.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota itseesi jonkun idiootin sanomisista.
JUST NÄIN!!! Vastaa ettei noi sun nenäkarvas muakaan aina kiihota!
Et voi päästä asiasta yli ilman vuosien terapiaa tietenkään.