asmr, olenko ainoa joka ei tajua
Olisi kiva löytää rentouttavia videoita, musiikkia tms. Löysin asmr-videot. Ne pitäisi aiheuttaa rentoutusta ja jopa väristyksiä.
Öö...en tajua. Jotkut naiset huokailevat, puhuvat hiljaa, syövät purkkaa ja hivelevät milloin mitäkin paketteja.
Ihan käsittämätöntä. Kertokaa mikä niissä viehättää? Tulee vaan jotkut seksilinjat mieleen :D
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Mulla nuo usein vaikuttaa hermostuttavasti. Tulee ärsyttävä olo ja pakko lopettaa. Mistä voisi johtua?
Mulla on sama! Oikein tunnen miten verenpaine alkaa nousta kun maiskuttelu, rapina ja kuiskuttelu alkaa ärsyttämään. Yhtä ärsyttävää kuin se että bussissa takanasi istuu purkkaa suu auki mässyttävä ihminen. En vaan ymmärrä näiden videoiden suosiota!
Ambient-musiikista ja luonnonäänivideoista kyllä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Osa on hyviä ja osa ei ole. Rauhalliset äänet ylipäänsä ovat rentouttavia. Esimerkiksi lapsille luetaan iltasatuja rauhalliseen ääneen ja se saa heidät rentoutumaan.
Youtube on muuten pullollaan ASMR-videoita, joissa luetaan satuja, ihan aikuisille tarkoitettuja, ihania. Minulla oli joskus yksi suosikki, mutta nyt en löytänyt sitä linkattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla nuo usein vaikuttaa hermostuttavasti. Tulee ärsyttävä olo ja pakko lopettaa. Mistä voisi johtua?
Mulla on sama! Oikein tunnen miten verenpaine alkaa nousta kun maiskuttelu, rapina ja kuiskuttelu alkaa ärsyttämään. Yhtä ärsyttävää kuin se että bussissa takanasi istuu purkkaa suu auki mässyttävä ihminen. En vaan ymmärrä näiden videoiden suosiota!
Ei kaikki asmr:stä tykkäävät tykkää maiskuttelusta!
Kertokaas nyt vielä, kuinka inhoatte esim. kampaajalla käymistä, sitä kun joku hieroo niskaa tai kutittelee sormella paljasta selkää? Niin?
Muhun tepsii meditaatiovideot - esim.
Tää on mun lemppari https://youtu.be/3h4inWX8NtA
Mutta eihän noi tosiaan kaikille toimi, ja nekään jotka noista tykkää ei pidä kaikista, mä esim. inhoan kaikkia maiskutuksia yms. Mä lankesin heti, törmäsin meinaan ekana näihin spa-tyyppisiin videoihin ja ne toimii mulle parhaiten.
Linkittäkää pahimpia mässytys-asmr videoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas nyt vielä, kuinka inhoatte esim. kampaajalla käymistä, sitä kun joku hieroo niskaa tai kutittelee sormella paljasta selkää? Niin?
Miten noi asiat liittyy amsr-videoihin, tai siihen ettei niistä pidä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan sama. Koen jotenkin todella.. no, ahdistavaksi on ehkä liian vahva sana, mutta en voi kuunnella kun noissa linkatuissa videoissakin ne supisevat niitä juttujaan. Alkaa jotenkin kurkussa tuntumaan pahalta, ja tulee hermostunut olo. Joskus kokeilin katsoa sellaista missä joku avasi lahjapakettia tms, tuli vaan sellainen olo että avaa nyt saatana se laatikko älä vaan sivele ja rapistele sitä paperia. Huippuärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan sama. Koen jotenkin todella.. no, ahdistavaksi on ehkä liian vahva sana, mutta en voi kuunnella kun noissa linkatuissa videoissakin ne supisevat niitä juttujaan. Alkaa jotenkin kurkussa tuntumaan pahalta, ja tulee hermostunut olo. Joskus kokeilin katsoa sellaista missä joku avasi lahjapakettia tms, tuli vaan sellainen olo että avaa nyt saatana se laatikko älä vaan sivele ja rapistele sitä paperia. Huippuärsyttävää.
Nämä videot ovat ilmeisesti hyvä keino paljastaa piilevä ADHD.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noi asiat liittyy amsr-videoihin, tai siihen ettei niistä pidä?
Nuo äänet ja videot saavat parhaimmillaan aikaan melko uskottaviakin harha-aistimuksia, että joku koskettelee hiuksia tai kroppaa. Esimerkiksi kampaajalla käyntiä simuloivat roolileikkivideot pyrkivät juuri luomaan mahdollisimman autenttisen tunteen siitä, että olet kampaajalla ja siinä se täti nyt hyörii, harjaa sun hiuksia ja sakset vaan napsuu.
Kaikki ihmiset eivät ilmeisesti "kykene" saamaan näitä asmr-aistimuksia, mutta monet ihmiset kertovat käyvänsä kampaajalla erityisen mieluusti tai vaikka ihan vain rapisuttelevansa kotona paperikasseja, koska niistä kuuluvat äänet rentouttavat. Tämä vaikutus on siis ihan oikeasti tässä maailmassa kuuluvilla äänillä, vaikkapa neulepuikkojen soundilla, ei ainoastaan videoilla.
Tää on mun lemppari: https://www.youtube.com/watch?v=Ic6u4S7S1_s&t=988s
Kiva katsella ja kuunnella kaunista naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että joku koskettaa mun hiuksia tai paijaa selkää on vähän eri asia kuin kuunnella niitä ääniä jostain videolta. Jos asian esittää päinvastaisena, niin kauhuelokuvien ystävien voisi sitten olettaa pitävän siitä, että he joutuvat oikeasti sarjamurhaaja jahtaamiksi.
Et tykkää kauhuelokuvista -> et halua sekopään jahtaavan sinua veitsen kanssa
Pidät kauhuelokuvista -> haluat sekopään jahtaavan sinua veitsen kanssa
En inhoa kampaajalla käyntiä, mutta nuo videot saa mut ärsyyntyneeksi ja hermostuneeksi. Olen kuunnellut erilaisia enkä kestä yhtäkään paria minuuttia kauempaa.
ASMR on kyllä autistisinta mitä intternetti on keksinyt.
Se vaikutus noilla videoilla on voimakas kihelmöivä tunne päässä, todella miellyttävä. Joko se tunne tulee tai sitten ei. Ne jotka sitä ei koe, ei tietenkään ymmärrä mistä on kyse. Luulisin että vähemmistö ihmisistä kokee sen.
Ei se ole pelkkää rentoutumista, eikä tietenkään mitään seksuaalista.
Hyi, nämä ovat karmivia! Niskavillat nousee pystyyn kun kuuntelee kuiskailua ja rapinaa.
Ite saanaina niitä väristyksiä mitkälie ja nautin, mutta eihän tää homma oo varmaa kaikille
Kiitti linkeistä. Aion kuunnella jokaikisen suosituksen.
Mäkään en oikein tiedä miksi pidän asmr äänistä ja siitä katselustakin, mutta niinpä vain pidän. Mitään äärituntemuksia ja kihelmystä en saa, mutta äänet auttaa mua keskittymään. Mä kuuntelen töitä tehdessä (teen graafista hommaa) ja tosi usein mulla on tiukka dedis. Vaikken sitä itse huomaakaan, kehoni on kokoajan jonkinasteisessa stressissä ja ehkä siksi koen nämä äänet jotenkin kotoisiksi ja tyynnytteleviksi. Kun on pitkän päivän kuunnellut näitä ja menee kotiin, on sellanen tunne kuin oikeasti olis ehtinyt muutakin tehdä kuin olla vain töissä: Käydä shoppailemassa, kampaajalla ja kahvilassa. Joskus tuli radiossa se puhekanava jossa oli koko ajan taustaäänenä ruokalan äänet ja koin senkin silloin jotenkin rentouttavaksi.
Tutustuin juuri ko aiheeseen. Ihan KAMALAA. En voi katsoa kuin 3 sekuntia ja alkaa ahdistaa. Oikeasti ahdistaa. Ällöttävää ja sairasta.
Alkaa aina samalla tavalla "Hi" huokaisu mikkiin. En nyt löydä yhteyttä huonon itsetunnon ja myötähäpeän yhteydestä asmr:n kohdalla.