Tinder-mieshän se vitsin murjaisi... En taidakaan mennä tapaamiseen.
Olen viestitellyt kuumeisesti whatsappissa erään miehen kanssa jo jonkin aikaa. Koska välimatkaa on, emme ole vielä tavanneet livenä. Nyt olemme sopimassa tapaamista ja joku epävarmuuden puuska kun iski, laitoin miehelle, että toivottavasti hän ei pety kun en mikään kaunotar tosiaan ole (ja tämä on ihan totta, tiedän sen itsekin). Mies on kyllä nähnyt minusta lukuisia enemmän ja vähemmänkin edustavia kuvia. No miespä tähän sanomaani tuumasi, että ei se haittaa... Eli olen hänestä ruma, mutta se ei haittaa? Enpä taidakaan mennä tapaamiseen hukkaamaan molempien aikaa.
Kommentit (64)
Ihan yhtä vaikean analyysin joku olisi kehittänyt, jos se mies olisi vastannut vain 'Aha'. Jos jostain haluaa tehdä ongelman, niin siitähän se ongelma tehdään.
Jos itsetunto ei kestä tavata miestä henkilökohtaisesti, niin jätä menemättä. Ole kuitenkin fiksu nainen ja kerro siitä miehelle, älä jätä häntä odottelemaan sinne turhaan. Niin raukkamainen ei kannata olla.
Miksi muutenkaan jo valmiiksi luot mielikuvia kenenkään toisen päähän mollaamalla itseäsi etukäteen? Täysin typerä idea eikä taatusti paranna itsetuntoasi. Ole mieluummin vain rehellinen ja jätä itsesi negatiivinen kommentointi vallan pois. Anna sen treffikaverin muodostaa ihan omat mielipiteensä. Saatat yllättyä.
N 38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ensin sumeilematta haukut itse itseäsi asiassa, josta jokainen yleensä muodostaa itse mielipiteensä. Kukaan ihminen ei ole joko absoluuttisesti ruma tai absoluuttisesti kaunis, koska jokaista yksilöä miellyttää eri asiat.
Kun mies ei sitten lähdekään kiivaisiin vastaväitteisiin niin sinä loukkaannut OMASTA mielipiteestäsi tälle miehelle? Joo, onnee sulle ja sun hyvälle itsetunnolle.
Älä hei hauku itseäsi tuntemattomille tai yhtään kellekkään, antaa susta tosi huonon kuvan. Äläkä ainakaan laita ihmisiä puun ja kuoren väliin ja koita pakottaa niitä kehumaan sua ja sit loukkaannu kun ne ei osannutkaan lukee sun ajatuksia.
Sellainen kysymys sulle, että mikä siinä sitten on ettei voisi jotain mukavaa sitten sanoa?
Ei sillä että "on heikko itsetunto" vaan se ettei se jonka kanssa juttelee, voisi olla mukava? Jos mä itse olen kiinnostunut toisesta niin kyllä mä osaan sen sanoa. Se että sä siinä moiruat jotain legendaa "ettei ole absoluuttista totuutta kauneudesta" niin mun mielestä tuo on vaan keskenkasvuista miehen sanaa siitä että sä tahdot vaan reikää.. En antaisi. Mulla riittää itsetunto ja voin sanoa ettei kiinnosta tuollainen mutina.
Jos sä et kykene kehumaan naisia, niin siinähän olet kehumatta. Sä oletat silti saavasi? Et taida kummoinen ritari itsekään olla ja ainakin minua kiinnostaa enempi ne jotka sanan hallitsee.
Siinähän alapeukutat. Et kykene sanomaan tähän mitään.
Sen verran olen nähnyt miehiä, jotka ei osaa olla naisen kanssa. Ne kuvittelee, että naiselle riittää joku tietty mutina ja toinen on heti sakset auki. Mä kehoitan varsinkin nuoria naisia miettimään kenelle antaa, jos se mies ei osaa tehdä sulle hyvää oloa ja jää vähinkin outo tunne niin jättää väliin. Koska ei nämä ritarit jää sitten sen jälkeen pyöriin sun ympärille kun saavat. Tuo on hyväksikäyttöä ja aina löytyy näitä lisää joilla on "huono itsetunto". Mitä jos mä sanon mielipiteeni tälläsestä? Sanothan sinäkin! :D
Jos mies ei pysty sanomaan mistä sinusta kiinnostuu ja kiihottuu niin melkonen pienokainen on, ei se ole mies joka jää. Niin se vaan on. Mä ainakin vietän aikani kiinnostavampien tyyppien kanssa, ei sitä todellakaan tarvitse "tyytyä" ihmiseen joka ei keksi mitään hyvää sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli ap haki jotain kehuvaa kommenttia mieheltä, että "nooo, olet sinä kaunis ja herkullisen näköinen", ja mies sanoikin totuuden, että rumuutesi ei haittaa:D
ap, jos kerran itse tiedän olevasi ruma, niin miksi mies ei saisi sitä sanoa????
Hyvään käytökseen kuuluu olla arvostelematta ikävästi toisten ulkonäköä. Useimmille lapsille nämä perusasiat opetetaan jo lapsuudessa, osa ei sitten taas vielä aikuisenakaan ymmärrä.
Olen oikeasti aika tyrmistynyt näistäkin alapeukuista :D
Ihanko totta teistä on normaalia ja hyväksyttävää haukkua ja puhua ilkeästi toisen ulkonäöstä? Millä perusteella se on ok?
Alapeukku siitä, että mies ei haukkunut apta, vaan ap itse... Se, että mies ei alkanut väittää vastaan EI ole ilkeää tai haukkumista!
Miten tuohon olisi pitänyt vastata? Eiköhän se ole ihan hyvä, että mies on alusta asti rehellinen.
Olisi todellinen turn off jos treffikumppani harmittelisi omaa ulkonäköään. Mitä ihmettä siihen voi sanoa? Valehdella, että olet maailman komein? Not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli ap haki jotain kehuvaa kommenttia mieheltä, että "nooo, olet sinä kaunis ja herkullisen näköinen", ja mies sanoikin totuuden, että rumuutesi ei haittaa:D
ap, jos kerran itse tiedän olevasi ruma, niin miksi mies ei saisi sitä sanoa????
Hyvään käytökseen kuuluu olla arvostelematta ikävästi toisten ulkonäköä. Useimmille lapsille nämä perusasiat opetetaan jo lapsuudessa, osa ei sitten taas vielä aikuisenakaan ymmärrä.
Ihanko totta teistä on normaalia ja hyväksyttävää haukkua ja puhua ilkeästi toisen ulkonäöstä? Millä perusteella se on ok?
Alapeukku siitä, että mies ei haukkunut apta, vaan ap itse... Se, että mies ei alkanut väittää vastaan EI ole ilkeää tai haukkumista!
Ymmärsit väärin :/ Lue uudelleen kommenttiketju ja kokeile uudelleen.
Kannattaa unohtaa pilkkuihin tuijottelu. Ole oma itsesi. Älä takerru pikku asioihin, jos mies on luonteeltaan ymmärtävä. Kyllä kai häntäkin jännittää.
Uskalla olla oma epävarma ...ja välillä varmaankin myös varma itsesi.
Olet hyvä noin. Luita siihen vaan. Älä nyt peräänny. Nyt uskalla ja ole rohkea. Joskus pitää vaan pelosta huolimatta uskaltaa. Sitten, voi jotain saavuttaa. Jos et uskalla tulla pois omasta kuorestasi ja piilostasi, niin ei toinen voi sinua ottaa vastaan. Ei saa kiinni, jos pakenet
Siis sanoit miehelle, ettet ole kaunotar, johon mies vastasi, ettei haittaa. Ja nyt yhtäkkiä asia käännetään päälaelleen, mies onkin haukkunut rumaksi. Ei helevata. Siinä välilläkin on aika paljon vaihtoehtoja...
Ei mies ymmärrä, että monet naiset kuulevat mieluummin valheen johon ei itsekkään usko, kuin rehellisen totuuden joka ei ole edes loukkaava. Tosin jos ukko tajuaisi naisia paremmin, niin olisi lisännyt jotain tyyliin "en ole itsekkään mikään miesmalli" niin asia olisi ollut paremmin hyväksyttävissä.
Naisten logiika parhaimmillaan tai vielä pahempi "komppakysymys"( oikeata vastausta ei ole olemassakaan)
Selvennetääs nyt hieman... EN OLETTANUT, että mies alkaa palvoa maata jalkojeni alla ja kehua kauneuttani. En tosiaan. Mutta kuka sanoo tuollaiseen "ei se haittaa"?? Jos minulle joku mies sanoisi noin, sanoisin siihen vaikka, että olet tosi mukava tyyppi ja on kiva tavata, ei mietitä tuollaisia juttuja. Jotain rakentavaa ja kohteliasta. Mutta pyrin muutenkin itse aina olemaan diplomaattinen ja mukava kaikille ja harkitsen sanomisiani ennen kuin mölisen ne ilmoille.
Ap
Ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat, mutta itse olisin hyvin voinut sanoa tai kirjoittaa samalla tavalla, että "ei se haittaa". Olen kyllä äärettömän hyväkäytöksinen, yritän olla diplomaattinen ja sanoa asiat kivasti, mutten itsekään aina onnistu miellyttämään tyttökaveria sanomisillani. Hänellä on heikko itsetunto ja siitä tuo johtunee, sillä taas itse saan hänen puolelta kaikenlaista kuraa niskaan välillä ihan tarkoituksellakin... olen kyllä sanonut joskus, että tuntuisiko tuo sinusta kivalle, jos itse sanoisin samalla tavalla.
Mutta välillä hänen kysymykset ovat mahdottomia vastata, sillä sanon niin tai näin, lopputulos on aina huono. Yritän miettiä, että miten sanoa asia oikealla tavalla ja ei sellaista ole... mahdotonta. Esimerkiksi kysymys "Olenko lihonut ?". Jos vastaan rehellisesti kyllä, syntyy hirveä riitä, vaikka tuo pitää paikkaansa. Ja haluaisin olla rehellinen hänen itsensä kannalta ja en tarkoita, että hänen täytyy laihduttaa minua varten. Jos vastaan, että et. Sitten kohta... "No olenpas ja älä valehtele". Jos vastaan, että olet, mutta näytät oikein kauniille "Eli mä olen läski siis ja valehtelet minun olevan kaunis". En minä tiedä, mitä vastata... en osaa...
Olen itsekin sanonut asioita ajattelemattomasti, mutta minulla on hyvä itsetunto, en pysty aina samaistumaan toisen tilanteeseen ja tavallaan ajattelemaan hänen avoilla. Muuten en voi olla oma itseni, koska minun on mietittävä liian paljon, miten esittää asia, jotta hän saa haluamansa vastauksen. Olen hyvin ajattelevainen, mutta en minäkään vaan osaa... en tiedä, mahdotonta antaa aina hyviä vastauksia, vaikka kuinka yritän. En siis mölise ilmoille ihan, mitä sattuu.
Eli kuka sanoo tuollaisen "ei haittaa" ? No itse ehkä voisin sanoa ajattelemattomasti... ikävä kyllä. Tosin kirjoittamalla (niin kuin tässäkin taisi olla kysymys), olisin todennäköisesti kirjoittanut jotain muuta eli ollut diplomaattisempi... mutta "ei haittaa" oli mielestäni miehinen kommentti ja ehkä ajattelematon, vaikkei todennäköisesti tarkoittanut tuota sillä tavalla kuten asian tulkitsit. Toki voi olla mahdollista, että olette liian erilaisia tämän asian suhteen, muttei välttämättä kannata tuomita henkilöä etukäteen.
Tällainen diplomaattinen kommentti ;), mutta tietysti minun mielipide vaan... ja minäkin teen virheitä, vaikka parhaani yritän ;)
Vierailija kirjoitti:
Olen viestitellyt kuumeisesti whatsappissa erään miehen kanssa jo jonkin aikaa. Koska välimatkaa on, emme ole vielä tavanneet livenä. Nyt olemme sopimassa tapaamista ja joku epävarmuuden puuska kun iski, laitoin miehelle, että toivottavasti hän ei pety kun en mikään kaunotar tosiaan ole (ja tämä on ihan totta, tiedän sen itsekin). Mies on kyllä nähnyt minusta lukuisia enemmän ja vähemmänkin edustavia kuvia. No miespä tähän sanomaani tuumasi, että ei se haittaa... Eli olen hänestä ruma, mutta se ei haittaa? Enpä taidakaan mennä tapaamiseen hukkaamaan molempien aikaa.
Tämä tismalleen sama aloitus, siis ihan sanastaa sanaan identtinen, oli täällä jo joskus aiemmin. Oot siis taas pistäny ulkonäköäs koskevan viestin tinder-deitille ja se on vastannu ihan samalla tavalla kuin aikaisempikin mies. Hämmästyttävää, kertakaikkiaan! :O
En ole koskaan aiemmin kirjoittanut tästä asiasta missään, luonnollisestikaan, kun tämä tapahtui eilisiltana.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsit väärin :/ Lue uudelleen kommenttiketju ja kokeile uudelleen.
Yllättäen alapeukuttajatkaan eivät ymmärtäneet :D
Jeskamandeeras kun välillä unohdan miten helvetin tyhmää porukkaa tällä palstalla oikein on.
Ap on ruma ja sillä siisti.
ei se siitä kaunistu vaikka kuinka väännetään.
Ei juma. Yleensä ne tarkoittaa sitä että heitä ei haittaa ulkonäkö ja eivät ole sen tyylisiä ihmisiä jotka ovat pinnallisia ym.
Jospa mies ajattelee että on teidä viestittelyn perusteella jo niin kiinnostunut sinusta ihmisenä, ei pelkästä ulkokuoresta, ja siksi ei haittaa, vaikket olisi missi, kuten ilmoitat hänelle ettet ole, ja häntä se ei siis todellakaan haittaa koska sellaista hän ei edes hae. Mene nyt hyvä ihminen noille treffeille ja katso itse omin silmin miten ko mies sinuun suhtautuu. Ja onko hän sitten itse joku adonis tai onko ilmoittanut että ulkonäköasiat on hänelle tosi tärkeitä.
Kerrotaan nyt että itsellä oli nettituttavuuden kanssa samantyyppistä itsetunto-ongelmaa, kiinnostusta oli molemmin puolin mutta samalla pelotti että toinen pettyy livenä. Mullakin itsetunto-ongelmia, ylipainoa ja muuta... Joten heitimme tämän pettymisen leikiksi ennen ekää live-tapaamista ja sovimme leikkimieliset "merkit" jos livetyyppi ei vastaakaan saatua kuvaa, puolin ja toisin. Nyt on muutama vuosi tuosta vierähtänyt ja just ostimme yhteisen omakotitalon. Että se riski kannatti ottaa. Ota sinäkin, et menetä mitään mutta voit voittaa paljon.
Spekuloida? Tuo mieshän ei nimenomaan sanonut mitään. Mitä spekuloitavaa tuossa on? Mä en tajua miksi kukaan viettäisi aikaa tuollaisen tyypin kanssa jolla on jotain muuta mielessä kuin kertoa MISTÄ hän aloittajasta pitää. Koska "kaikki" ollaan kauniita, kaikilla on joku joka on viehättynyt juuri sinusta ja jos sä olet kyvytön sen ilmaisemaan niin ehkä sä olet juuri se pelimies joka ottaa mitä itse tahtoo ja lemppaa seuraavaksi. Kaikki ei tahdo tätä.
Minusta sun ap kannattaa unohtaa toi ritari, koska sulle jää parempi mieli kun vietät aikasi miehen kanssa joka sanoo mikä sussa on kaunista ja hyvää. Selvästi: se ei sinusta riittävästi pidä.