Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lopettaa palstailu?

Vierailija
09.12.2016 |

Pitää päästä eroon tästä paikasta.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne-sotaan vieroitushoitoon. Sitten perhe käy sanomassa suoraan kuinka v-mainen on kun on koko ajan Vauva-palstalla. Lopuksi voi käydä vuoden verran tukiryhmässä. Olen Minna, olen vauvaholisti.

Vierailija
22/64 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä riippuvuudesta ei pääse eroon ellei palstaa lopeteta! Palsta on lopetettava ja ylläpito saatava vastuuseen. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa perustetaan klinikka jolla hoidetaan vauva-keskustelupalsta riippuvaisia ja heidän kaltoin kohdeltuja lapsiaan.

Vierailija
24/64 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tunnustan aina tulevani tänne, vaikka 99 % jutuista on ihan skeidaa. En tiedä miksi tämä koukuttaa.

Vierailija
25/64 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen roikkunut täällä jo vuodesta 2003... Pääsin kerran pariksi kuukaudeksi eroon palstasta, mutta sen jälkeen koukutuin uudestaan. :(

Vierailija
26/64 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen addiktoitunut pahasti suhteellisen lyhyessä ajassa. Aloitin palstailun keväällä ja nyt olen täällä kaikki tyhjät hetket työpaikalla ja kotona. Miten palsta onkin näin koukuttava?!

Vierailija
27/64 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavoin, että lukee näitä älyvapaita aloituksia, joissa puolustellaan raiskauksia, haukutaan nuoria naisia, pilkataan ikäeroja, naureskellaan kaikille ei-akateemisille paskaduunareille, joissa köyhät vaativat ilmaisia merkkivaatteita ja pleikkaripelejä lapsilleen, fitness on aina syömishäiriö, on vain jännämiehiä ja lassukoita, elämä on pelkkää seksiä ja nainen ei ole enää mitään täytettyään 19 vuotta!!!

Oikeasti en kestä tätä paikkaa. Tai no kestän, mutta en kestä sitä faktaa kuinka nämä ihmiset täällä ovat fyysisesti aikuisia ja joudun elämään heidän kanssaan samalla planeetalla! Oikeasti. En kestä enää. Päästäkää mut pois täältä jo!!!

Vierailija
28/64 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin oikein ärsyttää tää mun riippuvuus. On ilmennyt samanlaisia riippuvuus-oireita, kuin lapsella ipadista. Aina ärsyttää ja kiukuttaa, jos jostain syystä joutuu lopettamaan lukemisen kesken. >:(

Leikkipuistossakin istun vaan penkillä ja palstailen ja tiuskin vaan lapselle: "leiki nyt itekse vähänaikaa siinä hiekkalaatikolla. Mä en jaksa!" ;-)

Vierailija
29/64 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Täällä on kivaa:)

Vierailija
30/64 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavoin, että lukee näitä älyvapaita aloituksia, joissa puolustellaan raiskauksia, haukutaan nuoria naisia, pilkataan ikäeroja, naureskellaan kaikille ei-akateemisille paskaduunareille, joissa köyhät vaativat ilmaisia merkkivaatteita ja pleikkaripelejä lapsilleen, fitness on aina syömishäiriö, on vain jännämiehiä ja lassukoita, elämä on pelkkää seksiä ja nainen ei ole enää mitään täytettyään 19 vuotta!!!

Oikeasti en kestä tätä paikkaa. Tai no kestän, mutta en kestä sitä faktaa kuinka nämä ihmiset täällä ovat fyysisesti aikuisia ja joudun elämään heidän kanssaan samalla planeetalla! Oikeasti. En kestä enää. Päästäkää mut pois täältä jo!!!

Opettele tunnistamaan nämä juntit. Yleensä juuri mainitsemasi asioista jankaavat juuri ne kehitysvammaiset, joilla on jäänyt lapsuudessa jotain kokematta tms. ja sitten oireilevat täällä myöhemmän iän pettymyksiään. 

Vierailija
31/64 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee melkein kaikki vapaa-aika eli monta tuntia päivässä tämän palstan seurailuun. Elämä valuu siinä ihan hukkaan. :(

Vierailija
32/64 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä keskustelupalsta riippuvuus on?

Keskustelupalstojen käyttö on riippuvuutta ihmisen psyykeen ja mielialaan. Se on sosiaalista, henkistä ja fyysistä riippuvuutta. Erityisesti palstojen käytön alkuvaiheessa käyttäjä voi olla riippuvainen netin tuomasta uudesta sosiaalisesta verkostosta. Henkisesti riippuvainen ihminen pitää palstoja välttämättömyytenä hyvinvoinnilleen ja kokee niiden helpottavan oloaan, vaikkakin lopputulos on aivan jotain muuta.

Henkinen riippuvuus altistaa palstojen jatkuvaan käyttöön ja aiheuttaa voimakkaampaa tarvetta viettää niissä aikaansa. Jos henkilö yrittää välttää palstoilla olemistaan, puute aiheuttaa mielen häiriintymisen, joka ilmenee vieroitusoireina.

Vierailija
33/64 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieroitusoireita: Kylmä hiki, sormet syyhyävät ja naputtelevat tyhjää, pakko päästä kirjoittamaan, aina vain enemmän, aina vain lisää, koska KAIKKI käyvät lukemassa juuri minun loistavia kirjoituksiani ja olen täällä korvaamaton.

Vierailija
34/64 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee melkein kaikki vapaa-aika eli monta tuntia päivässä tämän palstan seurailuun. Elämä valuu siinä ihan hukkaan. :(

Sama juttu mulla... Roikun palstalla koska olen säälittävä nolife eikä elämässäni ole muutakaan sisältöä, mutta pysyn säälittävänä nolifenä koska sosiaalinen elämäni rajoittuu tähän palstaan.

Vierailija
35/64 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin äsken 10 minuuttia pois palstalta. Sitten oli jo pakko tulla takaisin. Miksi tästä on niin vaikea päästä eroon?

Vierailija
36/64 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on keskusteluja joita ei kukaan kanssani käy irl.

Esim. X-factor, mitä oot tänään syöny?, parhaat tv-sarjat, mitä ylläsi juuri nyt ja kaikki missä valitetaan miehistö ja teineistä

Vierailija
37/64 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on keskusteluja joita ei kukaan kanssani käy irl.

Esim. X-factor, mitä oot tänään syöny?, parhaat tv-sarjat, mitä ylläsi juuri nyt ja kaikki missä valitetaan miehistö ja teineistä

Niin ja tietty kaikki official-ketjut joita onaivan mahtava seurata ja kommentoida kun joku yhteinen juttu esim. itsenäisyyspäivä!

Vierailija
38/64 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 10 vuotta koukussa Kaksplussan keskustelupalstaan. Sitten sinne pesiytyi persut ja muut mamukriitikot sekä jokunen kilttimies ja kyllästyin koko palstaan. On ihan kiva länkyttää jostain asiasta, mutta ei 10 kertaa päivässä päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen samasta asiasta. En jaksanut enää kommentoida mihinkään.  Siirryin Vauvalle. Nyt huomaan, että täällä alkaa olla aika sama meininki. En usko, että tulee olemaan kovin vaikeaa lopettaa palstailua, koska olen jo vastannut kymmeniä kertoja kaikkiin aiheisiin.

Vierailija
39/64 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jostain kumman  syystä ajatellut ihan  juuri tuota samaa kuin ap:kin, eikä muuten  ole ensimmäinen  kerta ... Riippuvuus mikä riippuvuus,vaikea katkaista mutta siihen (sen kyllä alitajuisesti tiedostan),kannattaisi kyllä jo ihan oman hyvinvoinninkin kannalta pyrkiä. Tällaista tämä nettiaika nyt vain on  ja tätä se teettää...Mutta samat jututhan täällä aina pyörii,eikä kukaan mitään viisastu,se tästä on kuitenkin totuus.

Vierailija
40/64 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta keskustelu palstariippuvuudesta täällä voisi olla hyvä idea.

Erääksi nettiriippuvuuden muodoksi se kai on tuon keskustelun lähtökohdaksi ja heti sen alkuun  myönnettävä,että sitä se siis on . Ihan siis  siinä missä peliriippuvuuskin.

Ikävä kyllä on sanottava,että mukana kannettava netti,eli nykyään siis  lähinnä älykännykkä  tekee tilanteesta vielä paljon vaikeamman,kuin olisi  jos käyttäisi pelkästään esim.omaa  läppäriä ja sitäkin vain lähinnä kotona.

Eroon pääseminen jostain nettiriippuvuudesta älykännykkä jatkuvasti kaikkialla mukana on nimittäin pahasti nettiriippuvaiselle suurinpiirtein samaa  kuin jos henkilö jolla on alkoholi-ongelma kantaisi aina täyttä taskumattia mukanaan.

Tavanomaista kännykkää ei nimittäin tule käyttäneeksi kuin soittoihin ja viesteihin ja yleensä vain jossain tarpeellisessa kommunikaatiossa.

Jos taas on hyvin vähän rahaa käytössä, niin silloin puhelut rajoittuvat vain välttämättömimpiin. Lähinnä asiallisten  asioiden hoitoon, ja esim. tulostaan jonnekin ilmoittamiseen ja yhteydenpitoon perheenjäsenten tai  lähimpien ystävien  välillä.

Eli puhelin on periaatteessa silloin aivan samassa käytössä kuin lankapuhelimetkin aikanaan olivat,vain sillä erotuksella että se on mukana kannettavassa muodossa ja että sillä voi tarvittaessa lähettää myös tekstiviestejä.

Näin puhelimenkäyttöään on helpompi hallita eikä siitä pääse tulemaan mitään joutohetkien ja vapaa-ajan aina käsillä ja esillä  olevaa viihdevälinettä.

Ihminen hallitsee näin  laitteensa,eikä laite ihmistä.

Mitä taas nettikommunikaatioon tulee,niin kaksi aivan olennaista peruskysymystä itselleen on sen suhteen aiheellista aina tehdä,kun kyse on siihen osallistumisesta:

1.) Miten voin kommunikaatioon osallistumalla hyödyttää jotain nettiyhteisöä

2.) Miten jonkun nettiyhteisön kommunikaatioon osallistuminen vuorostaan voi hyödyttää minua. (viihde-ja rentoutumisarvokin voidaan toki  tässä ottaa hyödyn lisäksi  huomioon yhtenä 'plussana')

Jos vastaus molempiin on 'plusmiinusnolla' kannattaa sellaista osallistumista jo alkaa omatoimisesti karsimaan.

Jos se taas menee selvästi enemmän sinne miinuksen puolelle (ajankäytön arvoon suhteutettuna) niin silloin siitä olisi kyllä ehdottamasti päästävä eroon.

Kenenkään ei kannattaisi kuluttaa aikaansa hankkimalla itselleen vain  varmaa masennusta ja pahaa mieltä.

Sanalla sanoen: kannattaisi olla kriittinen sen suhteen mihin aikaansa laittaa.

Sitähän on loppujen lopuksi meillä itse kullakin vain tietty rajallinen määrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän