Taiteen maisteri vastaa
Nyt voi kysyä tai voin antaa asiantuntijan arvion :D
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Miten voisi jaksaa piirtää sarjakuvan loppuun? Piirtäminen alkaa hyvin, mutta kyllästyn siihen kun ensin pitää luonnostella lyijykynällä, vahvistaa viivat tussilla ja lopuksi värittää. Saan aikaan 2 sivua vaikka tavoitetteena 10. Sen jälkeen en enää halua yrittää. Keskeneräistä sarjakuvaa en jaksa jatkaa myöhemmin. Pelkällä mustekynällä tekeminen onnistuu vaivattomasti, mutta haluaisin mieluummin siistin ja värikkään sarjakuvan omaksi ilokseni. :( Sama juttu muunkin piirtämisen kanssa. Parin kuukauden välein koen innostumisen ja monen päivän ajan piirrän paljon. Sitten se loppuu kuin seinään. Täytyykö vain pakottaa itsensä jatkamaan?
En ole ap, vaan tuo taiteen maisteri nro 2, mutta suosittelen tekemään lyhyitä strippejä! Eli esim. kolmen ruudun sarjakuvia. Silloin ne ehtivät valmistua, etkä koe taiteellista burnoutia. Älä huoli, tuo sama tunne on monilla ammattilaisillakin. Inspiraatiota pitää vähän autella välillä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tervepä terve!Nykyinen Aalto eli entinen Taik.Sinä?
Ap
Aikoinaan Lapin yliopistosta :) Ihana ala mutta töitä on saanut aina hakea hampaat irvessä.
Valtionhan pitää antaa teille koulutuksen lisäx myös rahaa, jotta saatte toteuttaa "taidettanne". Niinhän se menee, tai jonkun säätiön.. anyway, kuitenkin ansaitsematonta rahaa!
Mitä oikein horiset. Taiteen maisteri voi olla esimerkiksi graafinen suunnittelija ja tienaa ihan itse rahansa.
KIva, että todella marginaalisia poikkeuksiakin löytyy :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aikoinaan Lapin yliopistosta :) Ihana ala mutta töitä on saanut aina hakea hampaat irvessä.
Valtionhan pitää antaa teille koulutuksen lisäx myös rahaa, jotta saatte toteuttaa "taidettanne". Niinhän se menee, tai jonkun säätiön.. anyway, kuitenkin ansaitsematonta rahaa!
Mitä oikein horiset. Taiteen maisteri voi olla esimerkiksi graafinen suunnittelija ja tienaa ihan itse rahansa.
Graafisia suunnittelijoita on sangen paljon.
Vierailija kirjoitti:
20 harrastamiseen ei kuulu pakottaminen,se pilaa kaiken.Ammattilaisuuteen kuuluu.Kumpaan kategoriaan lasket itsesi?
Ehdotan,että vaihdat välinettä,saatat päästä eteenpäin.Kokeilevalokuvasarjista,kollaasia tai käytä nestemäistä mustetta alusta loppuun.
Ap
Olen vain harrastaja. Kuvakollaaseja en ole tehnytkään, niitä katsomalla varmasti saisi inspiraatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et taida tietää tästä alasta mitään. Kunhan auot leukoja. Jokainen menestyvä yritys ja kunnan virasto tarvitsee graafisen suunnittelijan palveluita. Jokaisen ostamasi tuotteen pakkauksen ja ulkoasun on suunnitellut graafikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voisi jaksaa piirtää sarjakuvan loppuun? Piirtäminen alkaa hyvin, mutta kyllästyn siihen kun ensin pitää luonnostella lyijykynällä, vahvistaa viivat tussilla ja lopuksi värittää. Saan aikaan 2 sivua vaikka tavoitetteena 10. Sen jälkeen en enää halua yrittää. Keskeneräistä sarjakuvaa en jaksa jatkaa myöhemmin. Pelkällä mustekynällä tekeminen onnistuu vaivattomasti, mutta haluaisin mieluummin siistin ja värikkään sarjakuvan omaksi ilokseni. :( Sama juttu muunkin piirtämisen kanssa. Parin kuukauden välein koen innostumisen ja monen päivän ajan piirrän paljon. Sitten se loppuu kuin seinään. Täytyykö vain pakottaa itsensä jatkamaan?
En ole ap, vaan tuo taiteen maisteri nro 2, mutta suosittelen tekemään lyhyitä strippejä! Eli esim. kolmen ruudun sarjakuvia. Silloin ne ehtivät valmistua, etkä koe taiteellista burnoutia. Älä huoli, tuo sama tunne on monilla ammattilaisillakin. Inspiraatiota pitää vähän autella välillä :)
Kiitos ideasta. :) Pitää yrittää tuota sitten kun jokin hyvä aihe tulee mieleen.
Graafinen suunnittelija ei taidealalla ole marginaali vaan mainstream.Eniten on tait.maistereissa opeja,suunnittelijoita,muotoilijoita yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Graafisia suunnittelijoita on sangen paljon.
..mutta sittenkin se koira älähtää johon kalikka kalahtaa ;) Muutamia, so what?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et taida tietää tästä alasta mitään. Kunhan auot leukoja. Jokainen menestyvä yritys ja kunnan virasto tarvitsee graafisen suunnittelijan palveluita. Jokaisen ostamasi tuotteen pakkauksen ja ulkoasun on suunnitellut graafikko.
Totta puhut, en halua tietää noista suojatyöpaikoista yhtikäs mitään :(
Jaaha! Moi tittelikollegat. Täällä myös taiteen maisteri opepuolelta, mutta pyrkimys on etsiytyä museoalalle. Opettaminen on tylsää, kun ei itse pääse tekemään mitään kivaa vaan joutuu aina katselemaan vierestä... maalaisin mielummin itse kuin käskisin muita maalaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ideasta. :) Pitää yrittää tuota sitten kun jokin hyvä aihe tulee mieleen.
Ole hyvä vain! Mulla auttaa nuo lyhyemmät tarinat sarjisten teossa, koska adhd ei pahemmin päästä tekemään 10 sivua matskua haha.
Opintojen aikaan painotettiin, että on turhaa jäädä odottamaan kuningasideaa vaan parasta on vain luoda ja poimia sitten timantit luonnosten seasta! Hyviä hetkiä sinulle sarjisten parissa :)
Olen aina ihmetellyt taiteen maisterien töiden huonoa tasoa.
Luetelkaapa taiteen maistereita joiden työt ovat tehneet vaikutuksen.
T. Harrastelija taiteilija
Vierailija kirjoitti:
Harva taiteen maisteri ansaitsee elantonsa kuvataidetta myymällä, siksi he eivät ole niin tunnettuja. Kuten tässä ketjussa on mainittu jo monta kertaa, useimmat heistä ovat opettajia ja suunnittelijoita. Meidän opiskelijaporukka taiteen tiedekunnassa oli kyllä ihan eri luokkaa kuin harrastetaitelijat. Vain parhaat pääsevät sisään. Uskomattoman lahjakkaita ihmisiä.
Mitä töitä taiteen maisterille on? 😊 Itsekin aikoinaan ko. alasta haaveilin. Minkälaiset oli pääsykokeet?
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi Samuli Heimonen ja Nanna Susi. Molemmat palkittuja ja suosittuja taiteilijoita. Heitä kyllä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä töitä taiteen maisterille on? 😊 Itsekin aikoinaan ko. alasta haaveilin. Minkälaiset oli pääsykokeet?
Mulla kuvataidekasvatuksen pääsykokeet kesti 4 päivää, jokaisen päivän jälkeen puolet karsiutui pois. Ihan kuin jossain talentti-ohjelmassa. Oli piirtämistä, maalaamista, veistämistä, essee, suunnittelutehtävä, sarjakuva ja haastattelu.
Työt riippuu omasta alasta. Se voi olla graafinen suunnittelija, teollinen muotoilija, tekstiilisuunnittelija, vaatesuunnittelija, taideopettaja, ympäristötaide, taidehistoria, tutkija, museoala jne. Paljon vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kuvataidekasvatuksen pääsykokeet kesti 4 päivää, jokaisen päivän jälkeen puolet karsiutui pois. Ihan kuin jossain talentti-ohjelmassa. Oli piirtämistä, maalaamista, veistämistä, essee, suunnittelutehtävä, sarjakuva ja haastattelu.
Työt riippuu omasta alasta. Se voi olla graafinen suunnittelija, teollinen muotoilija, tekstiilisuunnittelija, vaatesuunnittelija, taideopettaja, ympäristötaide, taidehistoria, tutkija, museoala jne. Paljon vaihtoehtoja.
Kiitos!
20 harrastamiseen ei kuulu pakottaminen,se pilaa kaiken.Ammattilaisuuteen kuuluu.Kumpaan kategoriaan lasket itsesi?
Ehdotan,että vaihdat välinettä,saatat päästä eteenpäin.Kokeilevalokuvasarjista,kollaasia tai käytä nestemäistä mustetta alusta loppuun.
Ap