Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raiskaus, mitä seurauksia?

Vierailija
09.12.2016 |

Ex raiskasi minut suhteen aikana. Jos teen rikosilmoituksen asiasta, mitä siitä seuraa? Voiko ex toteuttaa uhkauksensa tehdä minusta ilmoitus väärästä ilmiannosta ja kunnianloukkauksesta jos teen ilmoituksen hänestä, jolloin rikosilmoitus kääntyisi itseäni vastaan? Hän aikoo väittää minun suostuneen ja että haluan nyt vain kostaa kun hän jätti minut (minä jätin oikeasti hänet raiskauksen vuoksi).

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla jälkikäteen vaikeaa mutta mene poliisiasemalle ja selvitä mitä on tapahtunut, ne neuvoo lisää.

Vierailija
2/17 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ilmoitus. Tietenkin hän uhkailee, haluaa edelleen hallita sinua. Älä anna sitä valtaa. Ota yhteyttä raiskauskriisikeskukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkikäteen ilman kunnon todisteita voi olla vaikeaa.

Onko jotain todisteita? Todistajia?

Oletko lähettänyt esim. viestiä jollekin raiskauksen jälkeen ja kertonut siitä?

Oletko ylipäätään puhunut tapahtuma-aikaan jollekin/joillekin tapahtuneesta?

Mitä useammalle, sitä parempi.

Oletko käynyt lääkärissä raiskauksen vuoksi tai sen epäsuorien seurauksien vuoksi (terapiaa, unilääkkeitä tmv.)?

Vierailija
4/17 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko , että tuo enää johtaa syyteharkintaan ja oikeuskäsittelyyn ellei sinulla ole esim. poliisin- ja lääkärinlausuntoja, valokuvia tai muita todisteita. 

Vierailija
5/17 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä seurauksia...sakkoja tai korkeintaan ehdonalaista.

Vierailija
6/17 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten on motiivisi nyt vasta lähteä syyttämään miestä? Onko sinulla takana yhtään lääkärissäkäyntiä tai rikosilmoitusta?

Vierailija
7/17 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskaus oli minulle niin yllättävä järkytys että ensin kielsin tapahtuneen usean päivän ajan ja yritin selitellä sitä itselleni. En jotenkin voinut uskoa että oma tuttu mies todella raiskasi. Asuimme yhdessä. Kun lopulta pystyin "käsittämään" mitä hän oli tehnyt, jätin hänet ja lähdin asunnosta.

Mietin juuri siksi kannattaako tehdä ilmoitusta kun minulla ei ole todisteita. Ei viestejä, ei mitään. Varasin aikaa mt-puolelle mutta sain sen vasta usean kuukauden päähän.

Ap

Vierailija
8/17 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raiskaus oli minulle niin yllättävä järkytys että ensin kielsin tapahtuneen usean päivän ajan ja yritin selitellä sitä itselleni. En jotenkin voinut uskoa että oma tuttu mies todella raiskasi. Asuimme yhdessä. Kun lopulta pystyin "käsittämään" mitä hän oli tehnyt, jätin hänet ja lähdin asunnosta.

Mietin juuri siksi kannattaako tehdä ilmoitusta kun minulla ei ole todisteita. Ei viestejä, ei mitään. Varasin aikaa mt-puolelle mutta sain sen vasta usean kuukauden päähän.

Ap

Ikävä kyllä sana sanaa vastaan -tapaukset ratkeavat yleensä syytetyn eduksi, jollei toisen kertomuksessa ole ristiriitoja tai epäjohdonmukaisuuksia. Sekin vaikuttanee, kuinka kauan teosta on, erositteko viime viikolla vai viime vuonna.

Vierailija
9/17 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tällaisesta tapauksesta ilman todisteita tulisi vain täytettä omaan rekisteriisi, jos exäsi toteuttaisi uhkauksensa.

Vierailija
10/17 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tässä tapauksessa en suosittele, todisteet eivät riitä.

Edes syytettä ei välttämättä nostettaisi, mutta jos nostettaisiin, olisi prosessi sinulle henkisesti todella rankka ja repivä sillä lopputuloksella, ettet saisi todisteiden puutteessa oikeutta.

Suosittelen käsittelemään asian jollain muulla tavoin.

Vierailija
11/17 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Yritän varmaan silti tehdä ilmoituksen, jos se saisi exän miettimään kaksi kertaa ennen seuraavaa kertaa jonkun toisen kanssa. Olen kuitenkin melko varma että ex toteuttaa uhkauksensa kostaa rikosilmoitus.. Mitä minulle seuraa jos hän tekee rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta ja väärästä ilmiannosta?

Ap

Vierailija
12/17 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti rikosilmoitus ei johda mihinkään. Jos kuitenkin koet, että oman mielenrauhasi takia haluat tehdä ilmoituksen, on sinulla siihen täysi oikeus. Tee kuten itse haluat.

Suomessa on kuitenkin syytön kunnes toisin todistetaan, joten luultavasti tuomiota miehelle ei tule. Tämä pätee toisaalta myös sinuun: tuomiota perättömästä syyttämisestä ei voi tulla vain sillä perusteella, että miestä ei tuomittu.

Sinun pitää itse kuulostella fiiliksiäsi siitä, auttaako prosessi sinua käsittelemään asiaa vai repiikö se vain haavat auki.

Vierailija
13/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja valitettavasti joka viides ilmoitus on perätön. Tämä fakta tukee exääsi ja viranomaiset saattaa pitää ilmoitusta vain kostona erosta. Tälläisiä karhunpalveluksia naiset tekee toisilleen.

Vierailija
14/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut raiskattiin ja syytetty puhui itsensä pussiin. Silti hovissa koko syyte kumottiin. Vitutti! Mutta joutui kuitenkin poliisien ja tuomarien sekä syyttäjän kuulusteltavaksi, eli sai edes jotain. Jos valehtelet, niin jätä meidän oikeasti raiskattujen takia tekemättä.

Vierailija
15/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet naisten raiskausilmoituksista on aiheettomia. Suurin ryhmä jätetyt katkerat exät

Vierailija
16/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kahdesti tehnyt raiskausilmoituksen aamulla vain huomasin että pesällä oli käyty enkä muistanut että olisin suostunut seksiin, varsinkaan ilman kondomia, siitä syystä tein ilmoituksen.

Mies pidätettiin ja testit todistivat sukupuoliyhteyden rangaistus oli olematon eli ehdollista, mutta sain kyllä useamman tuhannen korvaukset.

Toinen tapaus oli suunnilleen samanlainen eli dna todisti raiskaajan tehneen työnsä, mutta vaikka mies oli kolme päivää putkassa väitti, että seksiä oli harrastettu yhteisymmärryksessä.

Lopulta oli sitten sana vastaan sana tilanne ja syyte hylättiin.

Mies ei mitenkään voinut syyttää minusta väärästä ilmiannosta tai kunnianloukkauksesta, koska olin vain pyytänyt tutkimaan asiaa.

Mutta jos pääsi on paikoillaan ei ole puukonreikiä kehossa, niin ei paljon auta nuo dna-testit, kun mies sanoo että yhdessä harrastettiin ja itse sanot että olit tajukankaalla jos jälkiä ei ole niin nyt pamauttaisin itseäni edes jollakin, kun se on välillä niin pienestä kiinni.

Ei voi edes sanoa että on tuomarista kiinni kun oli molemmilla kerroilla sama nainen.

Vierailija
17/17 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti paskiainen saa mitä ansaitsee. Pitkään ja hartaasti....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi