Onko laitonta ilmoittaa verkkokaupassa hinta ensin ilman alvia?
Vasta kassalla selviää että hintaan tulee alv päälle :O
Kommentit (20)
En viitsi sanoa, kysyn ihan yleisesti.
Tiedän vastauksen, mutta ilmoitan sen vasta kassalla ;)
Eikö kaikki hinnat tule olla selkeästi niin, että kuluttaja tietää tuotteen lopullisen hinnan, tietty toimituskulut sitten lisäksi? Poikkeaako verkkokaupankäynti tästä..?
Jos kyseessä on B2B sivu eli yritykseltä yritykselle niin alv 0% on normaali tapa. Jos taas kuluttajille myyvä sivu niin alv pitää sisältyä hintaan.
Kuluttajalle suunnatussa hinnoittelussa pitää ilmoittaa hinta veroineen. Jos kyseessä on yrityksille suunnattu kauppa, niin silloin pitää selkeästi kortoa onko hinta veroton vai ei.
Ulkomaisessa verkkokaupassa näin voi olla, koska eri maissa saattaa olla eri alvit... siksi saattaa olla tällaisessa tapauksessa, että vasta tilauksen loppuvaiheessa ilmoitetaan lopullinen hinta kun ostaja on syöttänyt tilauslomakkeeseen maan, mihin ostos toimitetaan.
Jos yritys ilmoittaa markkinoimansa hyödykkeen hinnan ilman alv:tä, niin yleensä on kyse siitä, että kyseinen hintatarjous on kohdistettu yrityksille ja ammatinharjoittajille. Kun, et ole lisännyt y-tunnusta se on muutunut kuluttajakauppaksi ja tuo alv on lisätty.
No ei oo.
Tehny paljon tarjoksia alv 0%
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaisessa verkkokaupassa näin voi olla, koska eri maissa saattaa olla eri alvit... siksi saattaa olla tällaisessa tapauksessa, että vasta tilauksen loppuvaiheessa ilmoitetaan lopullinen hinta kun ostaja on syöttänyt tilauslomakkeeseen maan, mihin ostos toimitetaan.
eh.. sitten kaikki kaupat ovat ulkomaisia verkkokauppoja. Voihan ruotsalainenkin ostaa Suomesta.
Olen itsekkin törmännyt tällaisiin. Ensimmäisenä tulee mieleen, että tilaanko ollenkaan.
Eu:ssa alvit maksetaan siihen maahan mistä ostetaan. Wink!
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eh.. sitten kaikki kaupat ovat ulkomaisia verkkokauppoja. Voihan ruotsalainenkin ostaa Suomesta.
Olen itsekkin törmännyt tällaisiin. Ensimmäisenä tulee mieleen, että tilaanko ollenkaan.
Ei läheskään kaikki verkkokaupat toimita ulkomaille.
Jos et olsaa itse lisätä tuotteen hintaan alvia, niin kannattaa mennä uudestaan peruskouluun tai ostaa tuotteet kivijalkaliikkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos et olsaa itse lisätä tuotteen hintaan alvia, niin kannattaa mennä uudestaan peruskouluun tai ostaa tuotteet kivijalkaliikkeistä.
Mene itse koska lukemisen ymmärtämisessäsi on selkeästi jotain häikkää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei läheskään kaikki verkkokaupat toimita ulkomaille.
Toimittaa.
Joka puljusta olen saanut tilattua ulkomailta, kun olen kysynyt vain että mitä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene itse koska lukemisen ymmärtämisessäsi on selkeästi jotain häikkää...
Turha vittuilla, jos apukoululainen ei osaa edes suomea.
Missä verkkokaupassa?