pelkään etukäteen aattoiltaa.. en voinut ostaa lapselle tämän hartainta toivetta :(
semmoinen munasta kuoriutuva juttu, joka on niin suosittu että loppui joka kaupasta.. ongelma ei tosin ollut loppuminen, vaan järkyttävä hinta!
tänä jouluna on tosi tiukkaa.. ex osti lidlin nukkekodin , omilta vanhemmilta tulee "kummitusbarbi" (olisiko monster Hight?) ja miehen vanhemmilta joku lautapeli. itse päädyin tuskaisen pohdinnan jälkeen settiin hopeisia korvakoruja ja My Little ponyyn.
tyttö on 6v ja tämä miellyttämien lahjojen suhteen käy vuosi vuodelta vaikeammaksi !
ei tyttö ole hemmoteltu, mutta ymmärretävästi harmittaa ettei saakaan sitä jota halusi eniten maailmassa .( saa nähdä mikä huuto aattoiltana..
Kommentit (152)
Eikö kukaan kommentoi että lapsihan on ihan hemmoteltu kun saa noin paljon lahjoja! Minun saa vain yhden lahjan. Ei ole sukulaisia. Pukki tuo siis tasan yhden!
Jos ei kukaan ole vielä maininnut, niin se Hatchimal on kuulemma huono.
Ja sehän on myös aika pieni, ei lainkaan niin iso kuin hinnasta voisi päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hemmetti nuo ugg kengät, googlasin kun en tiennyt mitä ovat.
En ikinä ostais tollasia sämpylöitä. Samallaiset kammotukset kuin crocsit joitten suosiota en koskaan tajunnut.
Ne on ugglit ja crapsit
Olen selvittänyt maahantuojan kanssa, kun HTH hävisi kaupoista. HTH:ta myydään Suomessa nyt L300 -tuotemerkillä. Oranssi HTH BodyLotion on nyt pinkki L300 Bodylotion.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä hinta? Tuskin joku munasta kuoriutuva juttu voi maksaa montaa sataa?
Kyllä voi! meilläkin toivottiin tätä hatchimals lelua, mutta jätän ostamatta. 58e pehmolelu joka hautomalla kuoriutuu munastaan, joitain valo ja ääni efektejä. Ja siis molemmat halus sellasen :D
Lapset 6v ja 8v
Vierailija kirjoitti:
Antamisen ilo ei silti poista pettymystä, mikä ihmeen neuvo se on. Ihan eri asia. Sama kuin voisistte alkaa opetella ruuan laittoa. :O
No eikö se lapsi sitten saa jouluna muuta kuin pettymyksiä kun tulee kuitenkin MUITA lahjoja? Jos ei osaa iloita niistä vaan mököttää vaan sen yhden puuttuvan takia, on jo korkea aika oppiakin että kaikkea ei tarvi saada. Nuo muut lahjat ovat oikein hyviä.
Niin.
aina ei saa kaikkea mitä haluaa.
minä halusin lapsena My little ponyjen koulun enkä saanut. Se oli ainoa asia jonka olisin halunnut, sain kyllä kaikkea muuta roinaa.
Mutta nyt mulla on my little ponyjen koulu
Tässä on kasvun paikka äidillä ja lapsella.
Jos lapsi päättäisi haluta kuun taivaalta, hakisitko senkin?
Mulla on niitä yksi ylimäärin, ostin hädissään tytölle yhden lohikäärmesiipisen kun oli viimeinen ja sitten toisesta kaupasta löysin tyttömäisemmän pinkin. Annan varmaan toisen kummipojalle.
Mitäpä jos menisitte ostoksille ja valitsisitte jonkun kivan ja edullisen lahjan 6-vuotiaalle tytölle tai pojalle ja pakkaisitte lahjan yhdessä? Sitten veisitte paketin kirkon lahjakeräykseen? Voisit samalla kertoa lapsellesi, että osa lapsista on niin vähävaraisista perheistä, etteivät saa edes yhtä pakettia vanhemmiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan kommentoi että lapsihan on ihan hemmoteltu kun saa noin paljon lahjoja! Minun saa vain yhden lahjan. Ei ole sukulaisia. Pukki tuo siis tasan yhden!
Sitten lapsi miettii seuraavat vuodet miksi kaverit saivat enemmän lahjoja. Lapsi yrittää olla entistä kiltimpi, mutta seuraavana jouluna saa taas vain yhden lahjan. Lapsi kokee itsensä pahaksi ihmiseksi, koska saa kaveriporukastaan vähiten lahjoja, vaikka yrittää olla kiltti. Tämä ajatusharha seuraa päivästä toiseen ja muodostuu osaksi lapsen identiteettiä
Ei saa täälläkään viisivuotias tuota kuorituvaa juttua. Melkein olin sen ostamassa, kunnes olin hetken lelukaupassa tuijottanut sen hintaa ja laskenut, mitä kaikkea muuta sillä saa.
Joku tuolla ketjun alkupäässä kirjoitti jotakin että lasta ei tarvitse miellyttää. No ei ole pakko, mutta minä näen joulun sellaisena hemmotteluna: yhdessäoloa, herkkuja, jännitystä ja ne lahjat. Miellyttäminen ja ilon tuominen on minusta ihanaa kun kyseessä on omat lapset, mutta rajansa kaikella. Nyt jo mietityttää että aikamoinen lelukasa on tytölle tulossa: My little pony - jumpsuit ja pieni poni, lääkärinlaukku ja - takki, nuken kampauspää, cd-soitin, yövalonalle (tätä toivoi Hatchimalin ja oikean kissanpennun lisäksi), muutama Petshoppi, Pluspaloja, kirja ja oma peli pleikalle kunhan löydän jonkun sopivan. Ja sitten vielä sukulaisten lahjat lisäksi.
Älä stressaa mahdollista huutoa. Olet huolehtiva vanhempi. Jos annat lapselle mukavan joulun, jossa ei tarvitse pelätä esim. humalaisia huutavia vanhempia, on se Ok. Huuto vääristä lahjoista voi myöhemmin olla jo huvittava muisto.
On kyllä perusteellisesti joulun idea hukassa, kun listataan kuka tuo mitäkin pikku tyranni primpsessalle, ja silti kaiken sumplimisen jälkeenkin voi tulla huutoraivaria aattoon 6 vuotiaan toimesta. Siis oikeasti? Miten jo 6 -vuotias voi olla noin vaativa?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on aivan normaalia täälläpäin keski-eurooppaa missä asumme. Siis yksi lahja per lapsi. Ja jouluun kuuluu sukulointi, syöminen...
täällä lasten kovin toive oli viime jouluna vesivärit!! 😃 ja ikää oli 9 ja 5v 😊
Tottakai ostin ja tietysti muutakin. Pari kivaa lelua ja muuta tarpeellista (yökkäriä, sukkia, luistinta ym) paketteihin.
Lapsille aina kertonut kun tekevät joulupukin kirjettä että joulupukki ja tontut päättää mitä tuovat, että kirjoittavat ensimmäisiksi ne mitä eniten toivovat. Ovat ymmärtäneet ja jos pukki ei ole tuonut mitä toivoi niin sanoneet "mä kyllä ensi vuonna toivon uudestaan tai synttärilahjaksi"
Vierailija kirjoitti:
semmoinen munasta kuoriutuva juttu, joka on niin suosittu että loppui joka kaupasta.. ongelma ei tosin ollut loppuminen, vaan järkyttävä hinta!
tänä jouluna on tosi tiukkaa.. ex osti lidlin nukkekodin , omilta vanhemmilta tulee "kummitusbarbi" (olisiko monster Hight?) ja miehen vanhemmilta joku lautapeli. itse päädyin tuskaisen pohdinnan jälkeen settiin hopeisia korvakoruja ja My Little ponyyn.
tyttö on 6v ja tämä miellyttämien lahjojen suhteen käy vuosi vuodelta vaikeammaksi !
ei tyttö ole hemmoteltu, mutta ymmärretävästi harmittaa ettei saakaan sitä jota halusi eniten maailmassa .( saa nähdä mikä huuto aattoiltana..
Älä jauha paskaa. Olet provo. Hyvää joulua!
Melkoinen pikkuterroristi taitaa ap:lla olla siellä kotona, kun ihan pelätä pitää.
Minulla ei ole aikomustakaan hankkia 9 vuotiaalleni hartaimmin toivottuja joululahjoja, jotka ovat tietokone ja nojatuoli (pelaamista varten). Tulee saamaan Pokemon-kortteja, jotka ovat listalla kolmantena.
Täh? En muista että yhtenäkään lapsuuden jouluna olisi se "hartain toive" täyttynyt, joka olisi varmasti ylihintaisin krääsä mikä lelukuvastosta löytyi.
Mitä ihmettä, meinas tippua silmät päästä :D Luulin että ne maksaa jotain 20e ja ajattelin että sekin on iso summa tuollaisesta lelusta vaikka söpöjä ovatkin ja idea ihan hauska.
Terv. lapseton.