kiista lapsen nimestä ja ristiäiset lähenee, auttakaa nyt herranjumala!
6v oltu yhdessä, 2v naimisissa ja jokin aika sitten saimme ihanan pienen tytön <3
nyt kuitenkin lapsen nimestä tai siis sen päättämisestä ,on muotoutunut sellainen asia, että tämä tuhoaa kohta koko parisuhteen! ;(
minun ehdotukseni: Vilja, Frida, Usva, Marla
miehen ehdotukset: Kaisa, Maija, Aune, Anna
eli minä pidän luontonimistä ja vähän erikoisemmista, mies mauttomista hajuttomista ja värittömistä perusnimistä. ja kumpikaan ei anna tippaakaan periksi!
Kommentit (148)
Vilja (ei siis ihminen)
Fri(i)da (eiks se oo se rään imin)
Usva (so what?)
Marla (oliko tämä edes nimi, kauhea)
Kaisa (juu, EI)
Maija (ällö)
Aune (hirveä)
Anna (no tästä en sano muuta, kun että ehdoton ei, pervonimi)
Molemmilla kauniita nimiä ehdotuksina! Noista voisi juuri jonkun yhdistelmän ottaa. Esim ehdotettu Milja, vähän viljan tyyppinen mutta perinteinen. Toinen on Hilma. Luonto nimistä ja perinteisistä esim Tyyne ja Lempi.
Aune Maria
(sinänsä hassu että minun mummoni oli Aune Maria)
Vierailija kirjoitti:
6v oltu yhdessä, 2v naimisissa ja jokin aika sitten saimme ihanan pienen tytön <3
nyt kuitenkin lapsen nimestä tai siis sen päättämisestä ,on muotoutunut sellainen asia, että tämä tuhoaa kohta koko parisuhteen! ;(
minun ehdotukseni: Vilja, Frida, Usva, Marla
miehen ehdotukset: Kaisa, Maija, Aune, Anna
eli minä pidän luontonimistä ja vähän erikoisemmista, mies mauttomista hajuttomista ja värittömistä perusnimistä. ja kumpikaan ei anna tippaakaan periksi!
Yhdistämällä noista?
Frida-Maija, Anna-Frida, Frida-Kaisa?
Mä oon selvänäkijä ja näin mielessäni nimen Kaisa ennen kuin edes avasin tämän ketjun. Se nimi siis kuuluu tytöllenne. Tää ei oo vitsi.
Valitkaa Aune. Kaunis nimi ja minusta se sopisi sinun listallesi muutenkin paremmin kuin miehen nimien joukkoon. Aune ei ole mauton ja hajuton, muut ehkä vähän ovat.
Laura-Jenna Ellinoora Alexandra-Camilla (ja siihen sitten lapsen sukunimi perään, todennäköisimmin Korhonen)
Miehen ehdotukset eivät missään nimessä ole hajuttomia tau mauttomia, vaan hyvin vanhoja kauniita nimiä. Esim Aune on sellainen johon olen aivan ihastunut! Kyllä noista kummankin ehdotuksista pystyy yhdistelemään ihan mukavan nimen. Luontonimet myös on kivoja. Sopii hyvin perinteisiin nimiin.
Mä yhdistäisin noista ja antaisin nimeksi Anna-Frida :) Anna on miehen ehdituksista neutraalein ja myös kaunis, perinteinen ja kansainvälinen, siksi Anna. Ap:n listalta Frida taas käy parhaiten Annaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä yhdistäisin noista ja antaisin nimeksi Anna-Frida :) Anna on miehen ehdituksista neutraalein ja myös kaunis, perinteinen ja kansainvälinen, siksi Anna. Ap:n listalta Frida taas käy parhaiten Annaan.
Joooo! Tämä on ihana. Frida on muuten vähän massanimi, mutta sopii Annaan tosi hyvin, täydentävät toisiaan tyylillisesti.
Anna-Marla kuulostaa minun korvaan nätiltä. Ja siis tosiaan iha etunimeksi kumpikin.
Yhdysnimi ratkasee teijän pulman
Anna-Frida on ruotsalainen nimi.
Marja.
Siinä on luonto ja perinne. Ei taida olla enää edes yleinenkään.
Yleisiä näistä nykymuksuilla: Frida, Vilja, Usva, Maija ja Anna.
Älkää siis laittako niitä pliiiiis.
Aune ja Marla sopisi sisaruksille nimiksi!
Nimi ei ole vanhempien valtataistelu vaan lapsen nimi. Sen nimen pitäisi kelvata molemmille teille. Joko molemmat jatkatte listojanne kuten edellä ehdotettu tai sitten sovitte esim, että sinä päätät nyt ekan ja mies tokan nimen ja toisen lapsen kohdalla toisin päin. Jos toista lasta ei tule niin jäljelle jää vaihtoehto 1.