Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paikalla ketään jolla tietoa ärtyvän suolen oireyhtymästä? Tarvitsen pikaista apua :(

Vierailija
08.12.2016 |

Molemmat päät on tähystetty ja lääkäri epäilee tuota IBS.Sain ohjeeksi fodmapruokavalion ja olen pärjännyt nyt hetken ihan ok.
Viime viikonloppuna join neljä olutta ja siitä saakka olen ripuloinut kaiken mitä syön.
Tänään olen syönyt appelsiinin,kauraleivän ja kiivin.Aamupäivällä piti käydä vain 3 kertaa vessassa ja iltaa myöten rauhottui kunnes..Söin kanaa ja keitin qvinoaa.Nyt on taas helvetti irti.

Soitan heti aamusta lääkäriin ja toivon saaavani puhelimitse jonkun reseseptilääkkeen tähän.(En pääse käymään tk:ssa vaikka saisinkin akuuttiajan)
Onko ehdotuksia mitä kannattaa pyytää?En ole saanut mitään lääkettä ja lääkäri käski vain noudattamaan fodmapia.Nyt vatsa ei kestä yhtään mitään joten jotain lääkettä on saatava.

Mulla on ainoana oireena järjetön vatsan turvotus ja ripulointi jokaisen syömiskerran jälkeen.Vatsa tuntuu olevan todella tulehtunut(?)Mitään älytöntä kipua ei ole.

Lauantaina olisi tärkeät juhlat enkä pääse tällaisessa kunnossa lähtemään.Auttaisiko Imodiuma yhtään vai pahentaako se tilannetta entisestää?Nyt neuvoja kiitos :(

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuskasi, itselläni menee maha sekaisin jo pelkän ruuan näkemisestä.😟 Pyydä lääkäriltä ainakin Precosa resepti. On käsikauppalääke, mutta reseptillä sitä saa halvemmalla ja pitkäaikaiseen käyttöön vain lääkärin määräyksellä.

Vierailija
2/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtyvässä suolessa kun poikkeat ruokavaliosta niin oireet kestää todella pitkään. Siihen voit ottaa imodiumia jos tarvitset. Kokeile myös vi sibliniä tai agiocuria. Molemmat ilman reseptiä apteekista mutta vaatii n. 3 viikon käyttöä ennenkuin alkaa kunnolla toimimaan. Jos resepti lääkkeitä mietit niin librax on ainoa suomessa tähän myytävä lääke mutta ongelmana on että sille kehittyy immuniteetti ja siihen voi jäädä koukkuun. Siksi luultavasti lääkäri ei sitä sinulle määrää. Ja lisäksi sitä ei voi käyttää esim raskaana tai imettäessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut oli ensimmäinen vinkki mulle, että viljat ei käy.

Vierailija
4/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi itsesään on jo ibs potilaalle ehdoton ei ei jos ei tahdo kärsiä.

Vierailija
5/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olut oli gluteenitonta :(

Aikaisemmin join kuivaa omenasiideria mutta vatsa ei kestä sitä ollenkaaan ja vaihdoin glut.olueen jonka kestin.Nyt sekään ei enää sovi.

-ap

Vierailija
6/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olutta, ei kauraleipää, ei vehnää, ei ruista, ei sokeria, hyvät maitohapot ja alat parantua.

Vierailija
7/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile foodmap ruokavaliota ja varaa aika ravintoterapeutille. Jätin pois myös laktoosilliset ruuat ja leipa vain gluteenitonta. Salaatti, kurkku, tomaatti käy mutta ei esim ruis, vehnä,persikka, omena, päärynä, alkoholi pois, 3 h aina ruokavälit ei mitään naposteluja, mulla maha ei tykkää olla tyhjä eikä täysi, sokeri pois, maha tarvii noi 3 h levot väliin eli sillon ei napostella.

Vierailija
8/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon pieniä määriä kun lähden juhlimaan ja tuo 4 olutta koko illan/yön aikana on ollut minulle ihan maksimi.Jos otan vaikka gintonicin tai votkasoodan? Olisikohan yhtä paha..?

Toki voin olla ilmankin mutta joskus tekee mieli ottaa joku juoma hyvässä seurassa. :) Olisi mukava tietää pystyykö sitä kokeilemään glögiä tai just giniä

-ap

Vierailija
9/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiivi on mun vatsalle tosi paha! Yksikin saa jo aikaan holtittoman ripulin, vaikka syödessä tilanne olisi ollut rauhallinen. Siihen päälle sitrushedelmät pahentavat tilannetta, vaikka normaalisti niitä voinkin syödä.

Imodiumia kokeilisin ensihätään. Reilulla annostuksella joskus mulla auttaa, haittaakaan ei taida olla. Ja juhliin sitä sitten mukaan. Sain sillä omiin häihini tilanteen sen verran rauhoittumaan, että ilta ei mennyt vessassa :)

Vierailija
10/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut, vehnä ja ruis oli mulle pahimmat. Ne olen jättänyt pois ja hyvin menee. Sipuli on myös paha.

Vierailija
11/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon pieniä määriä kun lähden juhlimaan ja tuo 4 olutta koko illan/yön aikana on ollut minulle ihan maksimi.Jos otan vaikka gintonicin tai votkasoodan? Olisikohan yhtä paha..?

Toki voin olla ilmankin mutta joskus tekee mieli ottaa joku juoma hyvässä seurassa. :) Olisi mukava tietää pystyykö sitä kokeilemään glögiä tai just giniä

-ap

Alkoholi on alkoholia. Eli mikään ei käy. Alkoholi on aina joko täynnä jotain vilja perästä tai sokeria. Sinulla pitää tehdä valinta juotko sen hetken huuman takia muutaman ja kärsit sitten päiväkausia maha oireista vaiko otat jotain muuta juomista ja et kärsi oireista.

Vierailija
12/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva oireeton nykyään kirjoitti:

Ei olutta, ei kauraleipää, ei vehnää, ei ruista, ei sokeria, hyvät maitohapot ja alat parantua.

Samoilla olen mennyt ja sen lisäksi jättänyt kaikki maitotuotteet pois jo viime vuonna.Maitohapon otan joka aamu.

Pitää siis jättää myös tuo gluteeniton olut pois.

Sitä en kyllä ymmärrä mistä tämänpäiväinen johtui.Maustamaton kana ja qvinoa...No ehkä qvinoakaan ei sitten sovi.

Hemmetti miten inhottavaa tällainen on.Koko ajan pitää miettiä että vessa löytyy jostain lähistöltä.

Kiitos vielä kaikille vinkeistä.Mukava saada neuvoja kun tämä on mulle niin uusi juttu! :)

Vierailija
13/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa vatsan tasapainottamiseen nopeasti luontaistuote Dida. Mikään muu ei aikoinaan auttanut, ei reseptilääkkeetkään. Esim. antibioottikuurin jälkeen vatsani menee helposti sekaisin, myös tulehduskipulääkkeistä. Tuo Dida auttaa minulla tosiaan nopeasti ja pidän aina mukana varmuuden vuoksi.Olen suositellut parille kaverille vastaaviin vaivoihin. Lisäksi otan säännöllisesti maitohappobakteereita.  

Nykyisin pyrin välttämään ainakin sipulia, viljoja, kaura ok esim. puurossa. Oluen juomisen lopetin kokonaan. Syön pääsääntöisesti kasvisruokaa, punainen liha ei sovi minulle ollenkaan ja käytän säännöllisesti kuitulisiä. 

Vierailija
14/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois gluteeinit ja laktoosit, raa'at hedelmät ja vihannekset nyt aluksi. Kotimaiset marjat ok kaurapuuron kanssa. Imodium ok. Piparminttutee (ei makeutusta tai maitoa!) luomulaatuisena voi auttaa mahavaivoihin. 

Vierailija
15/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaistuotekaupoista ja joistain apteekeista saa sunwickiä joka on juuri mahavaivoihin ja ärtyneelle suolelle tarkoitettu kuituvalmiste.

Itsellä on ainakin helpottanut oireita. Libraxia myös kokeillut, mutta sivuvaikutusten puolesta en suosittele kenellekkään.

Vierailija
16/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa vaikka yliopiston apteekki ja sinne hakusanaksi ripuli. Mitään kuituvalmisteita (esim. Visiblin)ei kannata ostaa vaan esim. Imodium. Nuo kuituhommat saattavat ärsyttää pahasti herkkää vatsaa.

Vierailija
17/24 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kvinoa on gluteeniton, tiedän henkilöitä, joiden mahalle se on paha.

Hyvin pesty hirssi tai tattari ehkä kandeis kokeilla. Hyvin pesty tarkoittaa että pesee ryynit vispilän kanssa kattilassa monella vedellä. Itse kiehautan esim.pestyt hirssit vielä lyhyesti ja heitän sen veden pois. Sitten vasta alan kypsentää uudessa vedessä.Pesu ja kiehautus vähentää ns.antinutrientteja, jotka saattavat ärsyttää herkkämahaista.

Vierailija
18/24 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille luvan yksityiselle lainanantajalle (Lee Hernandez, laina, yritys) tarjoan kaikenlaisia lainoja, laina-asunto-auto pääoman konsolidointia henkilökohtaista opintolainaa jne. Tarjoan lainojen yksilöille 3 prosentin korko ja luotetuin ja luotettava yritys

maailmassa.

jos olet kiinnostunut, ota yhteyttä tähän yksityiseen yritykseen nyt, kun tarjoan lainaa kaikille

hakijoiden ryhmät ovat yrityksiä tai henkilöstön käyttöä, alla on yrityksen yhteystiedot

Sähköposti osoitteessa: Leehernanadezloanfinance@gmail.com

Ystävällisin mielin Lee Hanandez.

Vierailija
19/24 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei toiminut Sunwic, mutta Havitall toimii puolestaan oikein hyvin. Niitä voi siis joutua kokeilemaan muutamaa eri tuotetta ennen kuin löytää omansa. 

Vierailija
20/24 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuoden ripuloinnin jälkeen meinasin kuolla ja menin funktionaaliselle lääkärille. Todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta joka ei näkynyt selvästi kokeissa. Lääkekokeilu auttoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi