Saako lapseton 30-vuotias julkisella piuhat poikki ilman kamalaa mäkätystä?
Vai täytyykö mennä yksityiselle? Lain mukaan käsittääkseni 30v pitäisi olla mahdollista saada piuhat poikki ihan lapsettomanakin?
Kommentit (18)
Mä sain Helsingissä ihan iisisti. Lääkäri kysyi, ymmärränkö sterin olevan lopullinen ratkaisu. "Siksi tänne tulin", sanoin, ja lääkäri kirjoitti lähetteen. Ei mitään mäkätystä, tosi asiallinen lääkäri. Lähetteen hain kolme päivää kolmekymppisten jälkeen.
Jos lääkäri alkaisi mäkättää ja ei suostuisi kirjoittamaan lähetettä, ei muuta kuin hänen esimieheensä yhteyttä. Lain mukaan 30 vuotta riittää, ihan sama mitä lääkärin oma vakaumus sanoo.
Miksi muuten nää maksetaan verorahoista? eihän muutakaan ehkäisyä ja kyseessä ei ole sairaus.
Mäkätyksestä en tiedä mutta lain mukaan tosiaan saa. Haasta oikeuteen koko laitos josset saa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten nää maksetaan verorahoista? eihän muutakaan ehkäisyä ja kyseessä ei ole sairaus.
Miksi synnytys maksetaan verorahoista? Miksi tupakoijan keuhkosyövän hoito maksetaan verorahoista? Miksi työttömän perheen seitsemännen lapsen lapsilisät maksetaan verorahoista?
Vierailija kirjoitti:
Kuule paljo turhempiaki juttuja maksetaan verorahoista :D
Vierailija kirjoitti:
Kuule, valtio pääsee paljon halvemmalla näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, valtio pääsee paljon halvemmalla näin.
siinä tapauksessahan muutkin ehkäisykeinot pitäisi maksaa verorahoista.
On erikoista, että tämän toimenpiteen saa verorahalla, koska se tehdään vain ja ainoastaan asiakkaan pyynnöstä ja toivomuksesta ilman lääketieteellistä syytä tai diagnoosia. Eihän muitakaan toimenpiteitä voi mennä vaan pyytämään ja saada tuosta vaan, tarvitaan edes joku lääketieteellinen syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi synnytys maksetaan verorahoista? Miksi tupakoijan keuhkosyövän hoito maksetaan verorahoista? Miksi työttömän perheen seitsemännen lapsen lapsilisät maksetaan verorahoista?[/quote
Tää on just tätä av:n tyypillistä lapsiperhevihamielisyyttä, että synnytys rinnastetaan sekä sairauteen :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi synnytys maksetaan verorahoista? Miksi tupakoijan keuhkosyövän hoito maksetaan verorahoista? Miksi työttömän perheen seitsemännen lapsen lapsilisät maksetaan verorahoista?
Vertaat noita nussimisen helpottamiseen? En kai minä ole vastuussa siitä kuinka paljon sinua kumi vituttaa. Ei se ole sairaus tai sillä ei tehdä uusia kansalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi synnytys maksetaan verorahoista? Miksi tupakoijan keuhkosyövän hoito maksetaan verorahoista? Miksi työttömän perheen seitsemännen lapsen lapsilisät maksetaan verorahoista?[/quote
Tää on just tätä av:n tyypillistä lapsiperhevihamielisyyttä, että synnytys rinnastetaan sekä sairauteen :(
Synnytys ja lapset on eri asioita, koska silloin puhutaan ihmisistä ja mahdollisista tulevista veronmaksajista. Mutta sterilisaatio on ehkäisykeino, ei sille ole lääketieteellistä perustetta ( kuin aniharvoissa tapauksissa). Vertautuu kondomeihin, pillereihin, kierukoihin yms.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Ehkäisy ei ole sairaus vaan jokaisen omalla vastuulla.
🇺🇦🇮🇱
Mä en saanut vaikka olin 40 v ja 4 lasta. Kierukkaa suosittelivat ja siihen päädyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aivan selvää miksi maksetaan, ja se on todennäköisesti halvin vaihtoehto valtiolle.
Sen sijaan en ymmärrä, miksi hedelmöityshoitoa maksetaan ikääntyneille tai sinkkunaisille.
siis tonne tulee paljon vakavasti mielenterveysongelmaisia ihmisiä. jos edes muutama vuodessa niistä saa lapsen, jonka hoitaminen ei onnistu koska mt-ongelmat, niin lapsesta koituu aika paljon kuluja valtiolle. eli säästöä on. tätä ei toki sanota ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en saanut vaikka olin 40 v ja 4 lasta. Kierukkaa suosittelivat ja siihen päädyttiin.
No tuo on kyllä omaa tyhmyyttäsi jos et ota selvää oikeuksistasi ja pidä puoliasi.
Kyllä saa, ellei poikkeustapaus osu eteen. Silloin voi tehdä valituksen ja/tai kantelun ja sitä kautta saa.
Aika hyvin on mennyt perille, että steriä katuvat useimmin sellaiset, joilla on jo lapsia, eivät täysin lapsettomat.
Saa, koska se lukee laissa, eikä lääkärin tehtävä ole mäkättää asiakkaalle, tai siitä voi tehdä valituksen.