Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perintätoimisto ilmoittaa vanhemmille?

Vierailija
08.12.2016 |

Olen parikymppinen nainen, joka jäi hiljattain työttömäksi ja taloudelliset vaikeudet ovat kovat. Äsken äitini soitti minulle vihaisen puhelun, kuinka perintätoimistolta oli tullut HÄNELLE toinen varoitus maksamattomista laskuistani. Sen sijaan että äiti olisi tarjoutunut avustamaan minua laskun kanssa, hän haukkui minut lyttyyn kun olen sotkenut raha-asiani. On sanomattakin selvää ettei meillä ole lämpimät välit.

Haluaisin tietää millä oikeudella perintätoimisto ahdistelee vanhempiani? Ja nimenomaan äitiä, jonka kanssa en ole yli kymmeneen vuoteen asunut saman katon alla, meillä on eri sukunimi, asumme nytkin eri paikkakunnilla jne. Mistä he ovat saaneet tietoonsa kyseisen ihmisen olevan äitini.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lasku voi mitenkään olla äitini nimissä. Muutin n. vuosi sitten uudelle paikkakunnalle ja tein uuden sähkösopimuksen. Lasku on lokakuulta, jolloin jäin myös työttömäksi. Olen ollut täysi-ikäinen jo useamman vuoden.

-ap

Lasku voi olla edelleenkin maksamatta jäänyt hammaslääkärikäynti tai vastaava. Saatavat vanhenee vasta vuosien päästä.

Kyseessä oli sähkölasku jonka eräpäivä oli reilu kaksi kuukautta sitten.

No ei se sitten vielä perinnässä ole, maksumuistutuksia vasta. Maksa pois ja homma sillä selvä.

Vierailija
22/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lasku voi mitenkään olla äitini nimissä. Muutin n. vuosi sitten uudelle paikkakunnalle ja tein uuden sähkösopimuksen. Lasku on lokakuulta, jolloin jäin myös työttömäksi. Olen ollut täysi-ikäinen jo useamman vuoden.

-ap

Onko niitä laskuja nyt yksi vai useampi? 

Useita on, mutta vain tästä sähkölaskusta oli tullut viestiä äidille. Edellinen kommentti myös minun.

-ap

Jos sinulla on useita rästejä tai maksuhäirintämerkintä, niin et saa esim. sähköliittymää. Sopimus taitaa olla äitisi nimissä jätät sen vaan kertomatta.

Minulla ei tietääkseni ja toivoakseni ole vielä maksuhäiriömerkintää kun taloudelliset vaikeuteni alkoivat vasta vähän aikaa sitten. Äitini nimissä ei ole ollut tietääkseni ikinä mitään, ei edes puhelinta ollessani alaikäinen.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edunvalvonnassa?

Vierailija
24/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt velkaa äitisi nimissä? Tai onko hän taannut velkojasi? Silloin äiti on tietysti taho josta näitä saatavia karhutaan.

Toinen mahdollisuus on se että sinusta on jossain vielä vääriä vanhoja osoitetietoja, mutta jos kirjeet ovat tuleet sinun nimelläsi, niin miksi äitisi on avannut postiasi, sehän on laitonta, jos et ole sitä hänelle luvannut.

Vierailija
25/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Useita on, mutta vain tästä sähkölaskusta oli tullut viestiä äidille. Edellinen kommentti myös minun.

-ap

Jos sinulla on useita rästejä tai maksuhäirintämerkintä, niin et saa esim. sähköliittymää. Sopimus taitaa olla äitisi nimissä jätät sen vaan kertomatta.

Minulla ei tietääkseni ja toivoakseni ole vielä maksuhäiriömerkintää kun taloudelliset vaikeuteni alkoivat vasta vähän aikaa sitten. Äitini nimissä ei ole ollut tietääkseni ikinä mitään, ei edes puhelinta ollessani alaikäinen.

-ap

Alaikäinen ei saa jälkikäteen laskutettavaa puhelinliittymää, joten mitä ilmeisemmin se on tai on ainakin ollut äitisi nimissä. Ehkä eivät ole tavoittaneet sinua ja ovat siksi yrittäneet äitisi puhelinnumerosta?

Vierailija
26/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranpieksut... Soita sinne perintätoimistoon.... mutta ei. Palstaillaan ja ihmetellään AV:lla...

Vierailija
27/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi ei ole vastuussa sinun rästimaksuista,ne ovat sinun ongelmasi,soita petintätoimistoon ja sovi maksusuunnitelma muuten sinulla ei ole enää luottotiedot kunnossa

Vierailija
28/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ainakin kiinnostaaketjun aihe; yksityistietojen antaminen ulkopuoliselle ihmiselle, olkoonkin kyse äidistä ja perintätoimistosta.

Ap on jo sanonut, että kyseessä on lasku parin kuukauden takaa, hän on ollut vuosia täysi-ikäinen, lapsuudenkoti on ollut isällä, ja mitään ei ole otettu äidin nimillä. Ja vaikkaolisikin, ei yksittäisen sähkölaskun tietoja saa antaa äidille, vaikka joku puhelinliittymä vuodelta 2008 olisikin äidin nimissä ollut ja mennyt sitten perintään.

Eli ap ihan mielenkiinnosta kysyn: tuliko kirje sinun vai äitisi nimellä,mitä siinä sanottiin? Jos sinun nimellä, niin äitisi on mokannut. Ei toisen kirjettä saa aukoa, vaikka se tulisi omaan postilaatikkoon. Ei vaikka se olisi oman aikuisen lapsen.

Vierailija
29/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisen ihmisen tietoja ei anneta ulkopuolisille, ei edes vanhemmille. Vai ovatko kaivaneet jostakin vanhan osoitteesi, eli lasku tuli kyllä sinulle, mutta äitisi meni sen avaamaan?

Olisko se sittenkin ollut äitisi sähkölasku, josta se muistutus tuli?

Miksi sinä itse et pyydä ajoissa maksuaikaa, jos et pysty maksamaan laskuja ajoissa?

Vierailija
30/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

-ap

Alaikäinen ei saa jälkikäteen laskutettavaa puhelinliittymää, joten mitä ilmeisemmin se on tai on ainakin ollut äitisi nimissä. Ehkä eivät ole tavoittaneet sinua ja ovat siksi yrittäneet äitisi puhelinnumerosta?

Liittämäni oli alaikäisenä isäni nimissä, jonka siirsin omiin nimiini täytettyäni 18. Äitini ei juurikaan ole ollut läsnä elämässäni.

Vierailija
31/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla ainakin kiinnostaaketjun aihe; yksityistietojen antaminen ulkopuoliselle ihmiselle, olkoonkin kyse äidistä ja perintätoimistosta.

Ap on jo sanonut, että kyseessä on lasku parin kuukauden takaa, hän on ollut vuosia täysi-ikäinen, lapsuudenkoti on ollut isällä, ja mitään ei ole otettu äidin nimillä. Ja vaikkaolisikin, ei yksittäisen sähkölaskun tietoja saa antaa äidille, vaikka joku puhelinliittymä vuodelta 2008 olisikin äidin nimissä ollut ja mennyt sitten perintään.

Eli ap ihan mielenkiinnosta kysyn: tuliko kirje sinun vai äitisi nimellä,mitä siinä sanottiin? Jos sinun nimellä, niin äitisi on mokannut. Ei toisen kirjettä saa aukoa, vaikka se tulisi omaan postilaatikkoon. Ei vaikka se olisi oman aikuisen lapsen.

Minuakin kiinnostaa, tottakai olen nyt sopinut velkojien kanssa maksusuunnitelmia yms. mutta kyseinen perintätoimisto ei antanut selitystä miksi ovat häiriköineet äitiäni. Asia on todella vastenmielinen itsellenikin, koska äiti on minun kanssani tekemisissä vain jos haluaa valittaa jostakin tai tarvitsee esim. kielenkäännösapua (nyt on toki syytäkin äidin valittaa)

Ymmärtääkseni kirje on tullut äidin nimellä. Yritin hänen kanssaan keskustella asiasta ja kysellä tarkemmin tietoja, mutta hän vain sätti minua kun olen päästänyt raha-asiat tähän tilanteeseen.

-ap (viesti 30 myös minun)

Vierailija
32/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

-ap

Selkeästi on tullut ilmi, että kyse on sähkölaskusta, josta on lähetetty kirjeitse muistutus. Mutta ei, mamma vaan sönköttää puhelinlaskusta ja soittelemisesta. Normisettiä.

Vierailija
33/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu mikä loinen toi ap. Kusee omat asia sa ja kehtaa vielä pummia äidiltään rahaa, joka ei selkeästi halua olla missään tekemisissä narsisti tyttären kanssa.

Vierailija
34/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä on liittymän omistajana äitisi, eipä ne muuten kirjeitä lähettele ihan minne sattuu. Soita perintätoimistoon ja selvitä asia.

Epäilen että äitisi on nimelläsi / henkilötunnuksellasi tehnyt velkaa, teepä vapaaehtoinen luottokielto /Asiakastieto Oy.

Vierailija
35/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä on liittymän omistajana äitisi, eipä ne muuten kirjeitä lähettele ihan minne sattuu. Soita perintätoimistoon ja selvitä asia.

Epäilen että äitisi on nimelläsi / henkilötunnuksellasi tehnyt velkaa, teepä vapaaehtoinen luottokielto /Asiakastieto Oy.

En usko tähän. Tiedän siis itsekin etten ole sähkölaskua maksanut, mutta en sitä, miksi sitä on käyty perimään äidiltäni. Perintätoimisto kiisti asian, mutta äiti kuitenkin tiesi mistä perintätoimistosta on kyse, ja minkä firman sähkölasku kyseessä. Tämän perusteella äiti osasi arvata millä alueella asun.

-ap

Vierailija
36/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa, tottakai olen nyt sopinut velkojien kanssa maksusuunnitelmia yms. mutta kyseinen perintätoimisto ei antanut selitystä miksi ovat häiriköineet äitiäni. Asia on todella vastenmielinen itsellenikin, koska äiti on minun kanssani tekemisissä vain jos haluaa valittaa jostakin tai tarvitsee esim. kielenkäännösapua (nyt on toki syytäkin äidin valittaa)

Ymmärtääkseni kirje on tullut äidin nimellä. Yritin hänen kanssaan keskustella asiasta ja kysellä tarkemmin tietoja, mutta hän vain sätti minua kun olen päästänyt raha-asiat tähän tilanteeseen.

-ap (viesti 30 myös minun)

epäilen että äitisi on ns. Identiteettivaras. Jos et itse ole tietoinen tällaisesta velasta, on todennäköistä että äitisi on tehnyt velkaa nimelläsi. Kaikki viranomaiset saavat osoitetiedot maistraatista jos osoitteenmuutos on tehty. Mutsi lie tyypillinen narsisti. Tee vapaaehtoinen luottokielto, äitisihän tietää henkilötunnuksesi ym joten ole varuillasi, voi tulla kohta laskua ties mistä kaupoista...

Vierailija
37/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä äidin tulisi maksaa aikuisen lapsen velat?

Vierailija
38/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhyy luuseri, kysy siltä äidiltäs äläkä täällä huhuile.

Vierailija
39/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tähän. Tiedän siis itsekin etten ole sähkölaskua maksanut, mutta en sitä, miksi sitä on käyty perimään äidiltäni. Perintätoimisto kiisti asian, mutta äiti kuitenkin tiesi mistä perintätoimistosta on kyse, ja minkä firman sähkölasku kyseessä. Tämän perusteella äiti osasi arvata millä alueella asun.

-ap

Oliko siinä kirjeessä kuitenkin SINUN nimesi eikä äitisi, mutta on mennyt vanhaan osoitteeseen? Äitisi on siis rikkonut kirjesalaisuutta avaamalla sinun kirjeesi.

Mikä oli osoitetietonasi perintätoimistolla? Ei siis sama kuin sähköyhtiöllä vaan ... siis mistä he ottavat osoitetiedot?

Vierailija
40/51 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Oliko siinä kirjeessä kuitenkin SINUN nimesi eikä äitisi, mutta on mennyt vanhaan osoitteeseen? Äitisi on siis rikkonut kirjesalaisuutta avaamalla sinun kirjeesi.

Mikä oli osoitetietonasi perintätoimistolla? Ei siis sama kuin sähköyhtiöllä vaan ... siis mistä he ottavat osoitetiedot?

Kirje oli tullut äitini nimellä. Kyseessä kuitenkin toinen muistutus minun sähkölaskustani. Itse sain ensimmäisen muistutuksen aikoinaan omaan osoitteeseeni. En ole asunut koskaan äitini osoitteessa, joten on tosi outoa että perintätoimisto on jostain selvittänyt äidin yhteystiedot.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä