Perintätoimisto ilmoittaa vanhemmille?
Olen parikymppinen nainen, joka jäi hiljattain työttömäksi ja taloudelliset vaikeudet ovat kovat. Äsken äitini soitti minulle vihaisen puhelun, kuinka perintätoimistolta oli tullut HÄNELLE toinen varoitus maksamattomista laskuistani. Sen sijaan että äiti olisi tarjoutunut avustamaan minua laskun kanssa, hän haukkui minut lyttyyn kun olen sotkenut raha-asiani. On sanomattakin selvää ettei meillä ole lämpimät välit.
Haluaisin tietää millä oikeudella perintätoimisto ahdistelee vanhempiani? Ja nimenomaan äitiä, jonka kanssa en ole yli kymmeneen vuoteen asunut saman katon alla, meillä on eri sukunimi, asumme nytkin eri paikkakunnilla jne. Mistä he ovat saaneet tietoonsa kyseisen ihmisen olevan äitini.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
En keksi muuta selitystä kuin että perintätoimisto on huomannut tehokkaaksi perintätavaksi selvittää nuoren aikuisen vanhemman yhteystiedot ja lähettää muistutus vanhemmalle. Tämä on tuskin laillista. Ap:na minä ottaisin yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, jos perintätoimisto ei pysty antamaan järkevää selitystä.
Minun mielestä on ihan rikosilmoituksen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksi muuta selitystä kuin että perintätoimisto on huomannut tehokkaaksi perintätavaksi selvittää nuoren aikuisen vanhemman yhteystiedot ja lähettää muistutus vanhemmalle. Tämä on tuskin laillista. Ap:na minä ottaisin yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, jos perintätoimisto ei pysty antamaan järkevää selitystä.
Minun mielestä on ihan rikosilmoituksen paikka.
Ja mikäs rikos tässä on mielestäsi tapahtunut? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lasku voi mitenkään olla äitini nimissä. Muutin n. vuosi sitten uudelle paikkakunnalle ja tein uuden sähkösopimuksen. Lasku on lokakuulta, jolloin jäin myös työttömäksi. Olen ollut täysi-ikäinen jo useamman vuoden.
-apLasku nyt lokakuulta? Perintätoimisto ei vielä joulukuussa soittele minnekään, pari muistutuskirjettä on voinut tulla. Seuraavaksi katkeaa sähköt.
Jos oikein ymmärsin niin äiti oli saanut muistutuskirjeen, ei soittoa. Ja sanoi samaa että seuraavaksi katkeaa kuulemma sähköt. Olisi kiva saada nämä muistutukset ihan itsellenikin.
No etkö nyt itsenäinen aikuinen voi hoitaa asiaa soittamalla a) joko sähköyhtiöön kysymään miksi siellä on äitisi tiedot tai b) sinne perintätoimistoon että teet maksusuunnitelman. Mistä me nyt täällä tiedetään mistä on kyse?
Eiköhän tässä kuintekin ollut motiivina aloittaa haukkumisketju perintätoimistojen mielivallasta kiusata kilttiä ja ahkeraa kansalaista, jossa ei ole koskaan mitään vikaa.
0/5
Tää
Hae se kirje äidiltäsi niin näet itse mistä on kysymys. Turha arvuutella ilman todisteita.
Porvoossa näin? Miten parikymppinen ei ole asunut kotona yli kymmeneen vuoteen? Huostattu?
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa näin? Miten parikymppinen ei ole asunut kotona yli kymmeneen vuoteen? Huostattu?
Vanhemmat eronneet ja ap asunnut isänsä kanssa? Näin minä ainakin kuvion ymmärsin.
Jos sähkölaskusta kyse, kannattaisi varmaan ottaa yhteyttä sähköyhtiöön ja selvittää asia kenen nimellä sähkösopimuksesi on, jos lasku kerran äitisi nimellä tuli. Perintätoimisto on ilmeisesti saanut toimeksiantonsa nimenomaan sieltä sähköyhtiöltä...
Vierailija kirjoitti:
Jos sähkölaskusta kyse, kannattaisi varmaan ottaa yhteyttä sähköyhtiöön ja selvittää asia kenen nimellä sähkösopimuksesi on, jos lasku kerran äitisi nimellä tuli. Perintätoimisto on ilmeisesti saanut toimeksiantonsa nimenomaan sieltä sähköyhtiöltä...
Ja ap sanonut sata kertaa ettei voi mitenkään olla äitinsä nimissä kun ovat riidoissa eikä olisi halunnut äitinsä saavan tietoon asuinpaikkakuntaakaan.