Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tiedetään ihmisistä, jotka ovat koko ikänsä tahtomattaan ilman parisuhdetta?

Vierailija
07.12.2016 |

Mitä tutkimustietoa asiasta on? Ketkä jäävät yksin? Mitkä asiat siihen vaikuttavat?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 3. Kaikki psyykkisesti sairastuneita. (Kahdella jopa yliopistotutkinto ja yksi amiksen käynyt)

Kaikki oireili jo nuorina, mutta sekosivat 25-30 -vuotiaina.

Vierailija
2/29 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä onko tutkimustietoa. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää. 

Itsekin olen jäänyt ilman parisuhdetta, mutta siinä on paljolti syynä se että en pohjimmiltaan sitä kovasti ole koskaan halunnutkaan. Nuorena toki ajattelin "laumasieluisesti" ja ajattelin että kuuluu mennä naimisiin ja saada lapsi tai pari. Mutta en oikeasti itse halunnut sitä joten en koskaan nähnyt vaivaa miehen etsimiseen, en käynyt baareissa tms. Sitten jossain vaiheessa huomasin että hups, olen 40 v ja pariton. Ja totesin että hyvä niin, olenkin ihan liian yksin viihtyvä luonne parisuhteiluun. Mutta jos multa 30v olisi kysytty, niin olisin sanonut olevani  vastoin tahtoa pariton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehillä vaikuttaa liika kiltteys ja kunnollisuus. Pitää olla jännä renttu, että kelpaa naisille.

Vierailija
4/29 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla monia, loppujen lopuksi on todella pieni mahdollisuus että kaikki palaset loksahtaisivat paikoilleen molempien osapuolten osa-alueilla. Yleensä jos jo yksi näistä seuraavista kärsii, suhde voi olla vaikea jatkaa sillä tavalla että molemmat olisivat tyytyväisiä:

1. Samanlaiset elämänarvot ja poliittinen vakaumus

2. Tulevaisuuden suunnitelmat (haluaa lapsia vai ei jne.)

3. Seksuaalinen yhteensopivuus (toiveet ja fantasiat, fetissit yms. ovat samankaltaisia)

4. Kumppanin ulkonäkö on viehättävä

5. Kommunikointi suhteessa ja coping-strategiat (esim. riitelytavat)

Nämä ovat vain omia havaintojani, eivätkä perustu faktaan. Viime suhteeni kaatui tuohon viimeiseen, kumppani käyttäytyi passiivis-aggressiivisesti riitatilanteissa (mykkäkoulua, katoamista paikalta, katsekontaktin välttäminen).

Vierailija
5/29 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan kaveri, jonka kanssa oli sellainen friends with benefits suhde. Minä kasvoin ilmeisesti aikuiseksi vähän aiemmin ja kaverilla oli se parisuhde ihan nenän alla...silloin hän ei sitä halunnut. Ja myöhemmin minä en enää ollut vapaa. Ystäviä olemme edelleen.

Ehkä hän aikoinaan oli vähän jännämies :)

Muut tuntemani tapaukset on olleet tavalla tai toisella vähän reppanoita, ujoja jne.

Vierailija
6/29 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkeasti tahattomasti yksin jääneet voi jakaa kahteen ryhmään: niihin, jotka ovat liian kranttuja eivätkä kelpuuta ketään ja niihin, jotka eivät ole kelvanneet kenellekään, siis asialliselle ja siedettävälle kumppanille.

Omasta mielestäni en ole ollut kranttu, vaikka joku niinkin on väittänyt, vaan pikemminkin kuulun siihen toiseen ryhmään eli kelpaamattomiin. Joidenkin mielestä meidän ylijäämänaisten olisi pitänyt kelpuuttaa vaikka minkälainen lökäpöksy juoppolalli, jotta meilläkin olisi mies ja olisimme yhteiskuntakelpoisia. Olen mieluummin yhteiskuntakelvoton kuin jonkun vellihousun muija. Sitä paitsi olen eläissäni maksanut niin suolaiset verot yhteiskunnalle, että kelvollinen pitäisi olla. Nyt Parasta ennen -päiväys on jo mennyt vanhaksi muutama vuosikymmen sitten.

Vierailija
7/29 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime suhteeni kaatui tuohon viimeiseen, kumppani käyttäytyi passiivis-aggressiivisesti riitatilanteissa (mykkäkoulua, katoamista paikalta, katsekontaktin välttäminen).

Hauskaa, että halusit nostaa esimerkiksi juuri sen suhteen, jossa toinen osapuoli oli "pahis". Kukaanhan ei varmaan syytä sinua, ettet halunnut olla tuollaisen henkilön kanssa. Entä ne muut suhteet? Olitko itse koskaan se, joka ei osannut kommunikoida, vai oletko itse täydellisyys? 

Vierailija
8/29 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi olen eläissäni maksanut niin suolaiset verot yhteiskunnalle, että kelvollinen pitäisi olla.

Verojen maksamisellako kumppani ansaitaan?

Vierailija
9/29 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että sellaisia ihmisiä on kovinkaan paljon. Jos ihminen todella haluaa parisuhteen, kyllä hän sen jossakin vaiheessa solmii vääjäämättä.

Vierailija
10/29 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin liian kranttu. Ymmärsin 30-35 vuoden iässä, että tulen jäämään yksin, jos en jotenkin pysty alkaa ihastumaan ns. tavismiehiin, koska itsekin olen tavis. Mutta en vaan pystynyt, ja yritykset seurustella ilman ihastumista johtivat tympeisiin, väljähtyneisiin suhteisiin jotka alkoivat aika pian inhottaa. Joten jäin yksin, koska pystyin kiinnostumaan vain komeista, charmikkaista miehistä, ja itse olen tavis johon päin sellaiset ei katsokaan.

Vierailija
11/29 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karkeasti tahattomasti yksin jääneet voi jakaa kahteen ryhmään: niihin, jotka ovat liian kranttuja eivätkä kelpuuta ketään ja niihin, jotka eivät ole kelvanneet kenellekään, siis asialliselle ja siedettävälle kumppanille.

Omasta mielestäni en ole ollut kranttu, vaikka joku niinkin on väittänyt, vaan pikemminkin kuulun siihen toiseen ryhmään eli kelpaamattomiin. Joidenkin mielestä meidän ylijäämänaisten olisi pitänyt kelpuuttaa vaikka minkälainen lökäpöksy juoppolalli, jotta meilläkin olisi mies ja olisimme yhteiskuntakelpoisia. Olen mieluummin yhteiskuntakelvoton kuin jonkun vellihousun muija. Sitä paitsi olen eläissäni maksanut niin suolaiset verot yhteiskunnalle, että kelvollinen pitäisi olla. Nyt Parasta ennen -päiväys on jo mennyt vanhaksi muutama vuosikymmen sitten.

Sama juttu täällä!

Pohdin oikein kerran muutamia poikaystäväehdokkaitani, siis niitä joiden kanssa on edes jotain ollut tässä 20 vuoden aikana, yksi oli narkkari, toka oli sellainen mies joka oli jo kiertänyt kaikki muut tuttavapiirin naiset ja ylikin, sitten oli alkoholisti, sitten taas toinen kapakoissa viihtyvä naistennaurattaja. Ja minäkö olen siis kranttu kun en näitä halunnut?!

Vierailija
12/29 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä kiltti luonne aiheuttaa sen, että jää yksin.

Vierailija
13/29 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime suhteeni kaatui tuohon viimeiseen, kumppani käyttäytyi passiivis-aggressiivisesti riitatilanteissa (mykkäkoulua, katoamista paikalta, katsekontaktin välttäminen).

Hauskaa, että halusit nostaa esimerkiksi juuri sen suhteen, jossa toinen osapuoli oli "pahis". Kukaanhan ei varmaan syytä sinua, ettet halunnut olla tuollaisen henkilön kanssa. Entä ne muut suhteet? Olitko itse koskaan se, joka ei osannut kommunikoida, vai oletko itse täydellisyys? 

En ole täydellinen, ei kukaan ole. Minä yritin aina sopia riitoja puhumalla, mutta hän ei suostunut avaamaan suutaan minulle moneen päivään. Kyseessä on ensimmäinen suhteeni; kyllä, olen ollut vain kerran parisuhteessa.

Vierailija
14/29 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen 3. Kaikki psyykkisesti sairastuneita. (Kahdella jopa yliopistotutkinto ja yksi amiksen käynyt)

Ei sellaista olekaan, kuin sekoaminen, vaan kaikki on esim. vain harhoja, pakkomielteitä tms. asiaa.

Vierailija
15/29 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kyl ne yleensä vaan nämä yläasteen röökipaikan pojat ovat varmimmin naimisissa 30 vuoden kuluttua.

Vierailija
16/29 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota hoet mutta todellisuus on se että kiltti luonne aiheuttaa sen että takuulla löytää jonkun. Yksin jää se joka on liian ujo ja arka ja sosiaaliset taidot puuttuu, ei kiltti sinällään. Jospa tunnustaisit itsellesi asioiden todellisen laidan niin voisit joskus päästä eteenpäin tuosta jumista mihin olet itsesi saattanut.

Vierailija
17/29 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat ikisinkut on todella huumorintajuttomia.

Vierailija
18/29 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iältään hiukan alle 50-v. mies sanoi, että on kohtuutonta, että kukaan ei ole koskaan seurustellut hänen kanssaan. Sitä ennen hän oli sanonut, että ei panisi pahakseen seurustelua minun kanssani.

Vierailija
19/29 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mies jää pysyvän parisuhteen ulkopuolelle useammin tahtomattaan kuin tahallaan. Pinttyneen poikamiehen taustalla voi vaikuttaa esimerkiksi alhainen koulutus, pienet tulot, ujous, tunteet sivunnut lapsuudenkoti, naisten korkeat odotukset tai miesvaltainen asuinpaikkakunta.

– Aiempien tutkimusteni perusteella noin kymmenen prosenttia suomalaisista miehistä ja naisista ei koskaan solmi pysyvää parisuhdetta. Keski-ikäisissä on selvästi enemmän yksineläviä miehiä kuin yksineläviä naisia, tutkimusprofessori Osmo Kontula Väestöliitosta sanoo.

http://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/pinttyneilla-poikamiehilla-e…

Vierailija
20/29 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnet 3, mutta ei tuo ole tieteellinen tutkimus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi