Olen kohta 40v mies ja kriisiä tuntuu pukkaavan
Olen alkanut miettimään, että voisiko elämä olla parempaa jonkun toisen kuin nykyisen puolisoni kanssa.
Liittoa takana jo reilut 10v. Kipinä on kadonnut jo jonkin aikaa sitten. Vaimoni on minun ensimmäinen "oikea" parisuhteeni, vaimoni on kokeneempi. Tuo kipinän puute on vaivannut jo pidemmän aikaa suhdettamme ja nyt "vanhoilla" päivillä alkanut sitten miettimään miten olisi mukava jos vierellä oleva nainen oikein kaipaisi lähelleni.
Kriisiähän tämä selvästi on, koska vaimoni on upea ja meillä on ihan ok elämä. Mutta se kadonnut kipinä...
Itse kyllä koetan ylläpitää kipinää, mutta vaimoni ei oikein syty vanhan lepertelyyn ja siitä se ajatus sitten lähti. Kriisiä lienee, pitäisi ostaa moottoripyörä tjs.
Kommentit (16)
Ei sun tarvitse pettää, mutta istuta pieni epäilys vaimosi mieleen. Ehkä hän alkaa taas arvostaa sinua enemmän, jos arvostamista kerran on.
Aloittakaa harrastamaan kimppaleikkejä, molemmat saa ja kipinää löytyy
Etsit parikymppisen nymfon pariksi vuodeksi salasuhteeseen kuten minä ja huomaat, että ei perkele tässä iässä jaksa nussiakaan koko aikaa ja tulet järkiisi. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Aloittakaa harrastamaan kimppaleikkejä, molemmat saa ja kipinää löytyy
Ajatuksena kiehtova, olenkin miettinyt erilaisia roolileikkejä ns. kevyempänä laskeutumisena.
Mutta varsinainen kimppailu ei kuitenkaan kuin fantasian tasolla.
Vaimolle, kun vain jotenkin pystyisi kertomaan näistä fantasioista. Kinkya ja muuta pientä kivaa makuukammariin, varmasti itseasiassa innostuisikin mutta ei se halua kuulla minulta tällaisista jutuista.
Ehkä se täältä sattuisi lukemaan ja yllättäisi joku kerta ehdottamalla jotain "jännää". Ja siitä se kipinä sitten alkoikin jolla porskutellaan loppu elämä ;)
Olen kuitenkin "kokematon" (jos puhutaan kumppaneiden määrästä) petipuuhissa ja monta asiaa on ns. kokematta ja mieli on "likainen".
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä lapsia?
Kyllä, kolme.
Varmaan vaimo miettii samaa. On pakko ottaa kissa pöydälle. Naisillahan seksihalut lisääntyt iän myötä, kun vaihdevuodet lähenevät ja estrogeeni alenee mikä tehostaa testosteronin vaikutusta. Ikävä kyllä jos teistä on tullut kämppikset, halu kohdistuu muihin miehiin. Eli nyt on pakko tehdä isoja muutoksia, että alatte taas nähdä toisenne miehenä ja naisena, eikä sukulaistyyppisinä kumppaneina. Älä ala kyselemään vaimon mielipidettä dominoinnista vaan ala rohkeasti toimia niin. Sano, että tästä alkaa uusi luku teidän elämään ja katso itsevarman paheellisesti. Hänen pitää alkaa nähdä sut miehenä, seksuaaliobjektina, eikä tuttuna puolisokumppanina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä lapsia?
Kyllä, kolme.
Ok. Ikäsi ja parisuhteen kesto sopi meille, mutta meillä vain yksi lapsi ja olen seksuaalisesti aktiivinen.
Minusta annattaa yrittää, koska todistettavasti vaimosi on jo ainakin kerran rakastunut sinuun. Todennäköisemmin hän sinua alkaa haluta kuin satunnainen nuorempi nainen. Yhteinen historia antaa paljon. On kauhea tunne jättää kiviä kääntämättä.
Ilmaise huolesi selvästi, kerro mitä tarvitset vaimoltasi ja kysy hänen näkemystään. Tehkää suunnitelma. Aseta itsellesi jokin aikaraja, jonka jälkeen täytyy näkyä merkkejä paremmasta (esimerkiksi puolen vuoden päähän). Jos niitä ei kuulu, eroa.
9 näinhän se pitäisi, mutta sitä pelkää toisen reaktiota jne. Pitkän ei niin kiihkeän liiton aikana sitä on alkanut olemaan enemmän ja enemmän vässykkä.
Ollaan kuitenkin aika ns. "normi avioseksi suorittajia". Pitäisi jonkinlainen kinkeily saada käyntiin ja siis toki siten että molemmat nauttii. Vaimoa varmasti viehättäisi ajatus villistä seksistä, mutta että minun kanssani....
Pelkään vain pahoin, että jää vain minun haaveiluksi.
Onko kokemuksia seksielämän piristämiseen parisuhteessa? Toki meillä vähän tökkää jo tuohon, ettei seksiä ole juurikaan.
Vaimoni olisi kyllä mieleltään tosi villi ja mielikuvituksellinen sängyssä, mutta parisuhde siinä jamassa että ollaan vieraannuttu ja "ujostellaan" sängyssä. Useimmiten petipainiin päädytäänkin kostean illan jälkeen.
Tuhmat roolileikit kiehtoisi, ne varmasti myös piristäisi hieman väljähtänyttä suhdetta.
Mutta se ehdottaminen jo "jännittää" tai oikeastaan se vastaanotto, jos tuleekin täysi tyrmäys.
"Ethän sinä nyt voi tuollaisia puhua....höpöhöpö..." - Jos tuollainen vastaanotto, niin miten sitten edetä kun asiat ei menekään kuin elokuvissa? Todellista haluahan ei ole erota, eli olisiko se turvallisinta vain hommata se prätkä?
Vaimosi jo pettää sua, miksi et sinäkin?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan vaimo miettii samaa. On pakko ottaa kissa pöydälle. Naisillahan seksihalut lisääntyt iän myötä, kun vaihdevuodet lähenevät ja estrogeeni alenee mikä tehostaa testosteronin vaikutusta. Ikävä kyllä jos teistä on tullut kämppikset, halu kohdistuu muihin miehiin. Eli nyt on pakko tehdä isoja muutoksia, että alatte taas nähdä toisenne miehenä ja naisena, eikä sukulaistyyppisinä kumppaneina. Älä ala kyselemään vaimon mielipidettä dominoinnista vaan ala rohkeasti toimia niin. Sano, että tästä alkaa uusi luku teidän elämään ja katso itsevarman paheellisesti. Hänen pitää alkaa nähdä sut miehenä, seksuaaliobjektina, eikä tuttuna puolisokumppanina.
Tämä onkin hyvä vinkki, mutta käytännössä ei taida niin helppo olla toteuttaa. Jos yleinen tilanne on se, että seksiä on aika vähän ja todennäköisyys torjutuksi tulemiseen on ~80%. Eihän mies kuitenkaan voi dominoimalla pakottaa toimintaan.... Tässäkin aivan eri tilanne jos pokaa uuden mimmin niin siinä jo vietellään automaattisesti = mies iskee/hurmaa naisen. Mutta hieman elähtänyt pitkä suhde niin siinä pokausyritys päätyy monesti siihen että ei nyt jaksa tms., eli viettely yritys on vähän hankalaa kun ollaan itsestäänselvyyksiä toisillemme.
Hankala olla dominoiva uros, jos liitossa jo tuntee toisen liiankin hyvin. Halu toki on, että vaimo näkisi minut miehenä mutta vuosien yhteiselon jälkeen se on todella hankalaa. Kipinä kun puuttuu jne. jne.....
Tyhmä olet,et nuorru vaikka kumppania vaihtaisit,kipinää pitää ylläpitää ettei se sammu,panosta liittoosi