Millä nimellä kutsut puolisoasi muille ja ikäsi
Kommentit (72)
Useimmiten etunimellä, joskus myös käytän ilmaisua mieheni/puolisoni.
N47
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että toisinaan puhun myös sukupuolineutraalisti "puolisosta". Koska ei sillä puolison sukupuolella ole väliä (ja joskus on ihan hauskaakin jättää joku miettimään :D )
Mä puhun ihan tahallani just näin. :D Siis silloin, kun en käytä etunimeä (tavallinen miehen nimi)
Ihan heterosuhteessa elelen, mutta olen joskus seurustellut naisenkin kanssa. Haluan normalisoida sitä, että puolison sukupuolella ei ole väliä.
Hänellä on etunimi ja käytän sitä.
N44
Vierailija kirjoitti:
Mies
N32
Niin ja tutuille tietysti etunimellä. En koskaan oleta, että vähänkään vieraampi vastapuoli muistaa nimiä, lapsetkin on "6vee, 3vee yms."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että toisinaan puhun myös sukupuolineutraalisti "puolisosta". Koska ei sillä puolison sukupuolella ole väliä (ja joskus on ihan hauskaakin jättää joku miettimään :D )
Mä puhun ihan tahallani just näin. :D Siis silloin, kun en käytä etunimeä (tavallinen miehen nimi)
Ihan heterosuhteessa elelen, mutta olen joskus seurustellut naisenkin kanssa. Haluan normalisoida sitä, että puolison sukupuolella ei ole väliä.
Mäkin juuri ilmoitin että puoliso tarvitsee leikkaukseen kuskin, ja olen töistä pois. Jätin tahallaan sukupuolen auki. En ole koskaan kertonut nimeä. Hetero olen :D
Vierailija kirjoitti:
Muut varmaan jäävätkin ihan hiiiirveästi miettimään ja pohtimaan kumppanisi sukupuolta, kun mystisenä tipautat termin "puoliso" 😄 Taidat pitää itseäsi ja elämääsi nyt hiukan todellista kiinnostavampana muille ihmisille.
- Terveisin eräs, joka kuullessaan jonkun puhuvan "puolisostaan", ei kyllä jää sekunnin murto-osaksikaan pähkäilemään mitään sukupuolia 😂 Ensinnäkin puoliso on ihan normaali termi myös heterosuhteissa, ja toisekseen ei kiinnosta jonkun random ihmisen kumppanin sukupuoli. Ja uskon tässä edustavani valtaosaa ihmisistä.
mitä helvettiä se sulle kuuluu???
Vierailija kirjoitti:
Tämä itse asiassa on mietityttänyt itseäni viime aikoina; olen 23-vuotias ja poikaystäväni täyttää 26, milloin pitäisi alkaa kutsua häntä miesystäväksi? 🤔 Kutsun häntä siis vielä poikaystäväksi. Onkohan raja joku 30 v vai aiemmin?
Sarjassamme vakavat ongelmat elämässä :D
Mun poikaystävä kutsuu mua edelleen tyttöystäväksi enkä tiedä pitääkö minun olla siitä loukkaantunut vai otettu.
t. 37v
Kumppani, puoliso, mies tai etunimi taitaa olla ne yleisimmät. Vähän riippuu kenen kanssa puhun. 42 v.
mies, isä, isäntä, papparainen,
N73.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan heterosuhteessa elelen, mutta olen joskus seurustellut naisenkin kanssa. Haluan normalisoida sitä, että puolison sukupuolella ei ole väliä.Mäkin juuri ilmoitin että puoliso tarvitsee leikkaukseen kuskin, ja olen töistä pois. Jätin tahallaan sukupuolen auki. En ole koskaan kertonut nimeä. Hetero olen :D
Ei v ttu olette noloja. Kummastuttaa kun usein nämä pride-hössötyksiä kiihkeimmin rummuttavat ihmiset ovat itse perusheteroita. Mikä ihmeen hyvä ihminen -pisteiden keräilyilmiö näissä on meneillään.
Hyvä kun kukaan ei sano aviomiehestään, isi. Eräs tuttuni sanoo, katso nyt isi ja muuta isittelyä. Korvaani särkee kun ovat jo 60 vuotiaita. Lapsi voi sanoa isi, ei aikuinen nainen.
Raksupuksu, Kultarakas
Sängyssä sitten kutsun mälliämpäriksi tai lutkaksi. Vaimo on vähän vinksahtanut pervo :)
M23
Kaikille puhuessa etunimellä.
n 61