Voi myötähäpeä! "Osallistuimme joulupuukeräykseen",
"Ostimme vanhukselle jouluiloa joulukukkakeräyksen kautta", "Laitoimme joulukorttirahat hyväntekeväisyyteen"...
Mekin on monena vuonna osallistuttu joulupuukeräykseen mutta mun mielestä ois moukkamaista mainostaa sitä facebookissa omahyväisen hymiön kanssa.
Ja miksi ihmeessä just ne joukukorttirahat laitetaan hyväntekeväisyyteen? Siks että se ei oo itseltä pois, mitä jos vaikka laittaiskin jouluviinirahat tai joulusuklaarahat... tai vaikka laittais mitkä niin miksi sitäkään pitää mainostaa...?
Jotenkin vastenmielistä.
Kommentit (36)
Minusta ainakin on järkevämpää laittaa rahaa hyväntekeväisyyteen, kuin tukea kaupallista toimintaa ja postia ostamalla tyhmiä joulukortteja, jotka siis ovat ihan yhdentekeviä ja oikeastaan pelkkää ongelmajätettä. Kirjoitan nimen alle johonkin korttiin ja "muistan" jotain henkilöä. Omaperäistä tosiaan. Näin saadaan sitten jo valmiiksi huonosti toimiva postinjakelu nikottelemaan vielä enemmän joulun aikaan.
Facessa ihminen mainostaa asiaa siksi, että hänen tuttavansa tietävät, miksi ei lähetä tänä vuonna kortteja. Ei siinä sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin tuon tarkoituksena olevan, että sukulaiset eivät vedä hernettä nenäänsä tai ala spekuloida, mitä ovat tehneet väärin, kun tänä jouluna ei enää joulukorttia tulekaan.
Haha, luepa aapeen viesti uudelleen. Got it?
😁😏
Vierailija kirjoitti:
Minusta ainakin on järkevämpää laittaa rahaa hyväntekeväisyyteen, kuin tukea kaupallista toimintaa ja postia ostamalla tyhmiä joulukortteja, jotka siis ovat ihan yhdentekeviä ja oikeastaan pelkkää ongelmajätettä. Kirjoitan nimen alle johonkin korttiin ja "muistan" jotain henkilöä. Omaperäistä tosiaan. Näin saadaan sitten jo valmiiksi huonosti toimiva postinjakelu nikottelemaan vielä enemmän joulun aikaan.
Facessa ihminen mainostaa asiaa siksi, että hänen tuttavansa tietävät, miksi ei lähetä tänä vuonna kortteja. Ei siinä sen kummempaa.
Eli siellä meni joulukorttirahat joulupuukeräykseen ja siitä päivitys facebookiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siellä meni joulukorttirahat joulupuukeräykseen ja siitä päivitys facebookiin?
Hanki oma elämä, niin ei tarvitse siellä facessa kokea tällaisia tunnekuohuja ihmisten tekemisistä ja tekemättä jättämisistä.
En näe tuossa mitään pahaa, jos on neutraalisti kirjoitettu. Itse haluaisin ainakin levittää tietoa jostain itseäni koskettavasta keräyksestä, kuten vaikka tuosta kukkakeräyksestä vanhuksille.
Toki sellainen messiaspotaska ja kehujen kerjääminen ärsyttää.
Mua ärsyttää tuo myös!! Aargh juuri joku oli päivittänyt johonkin joulukeräykseen fb:ssä "Meidän perhe osallistuu, osallistuthan sinäkin!"
No en tasan tarkkaan osallistu! En itsekään kylve rahassa joten miksi pitäisi tukea niitä jotka pelaa/juo/hassaa muuten vaan rahansa. Ei tietty kaikki mutta suurimmalla osalla elämänhallinta totaalisen kadoksissa.
Joo meilläkin työnantaja antaa rahaa Syyriaan
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää tuo myös!! Aargh juuri joku oli päivittänyt johonkin joulukeräykseen fb:ssä "Meidän perhe osallistuu, osallistuthan sinäkin!"
No en tasan tarkkaan osallistu! En itsekään kylve rahassa joten miksi pitäisi tukea niitä jotka pelaa/juo/hassaa muuten vaan rahansa. Ei tietty kaikki mutta suurimmalla osalla elämänhallinta totaalisen kadoksissa.
Yksinäisten vanhusten elämänhallintaongelmat?
Toki ei ole pakko osallistua, mutta osa kylpee rahassa ja osalla on riittävästi vaikkei ihan kylpyyn asti.
Ehkä teidän perheen olisi hyvä olla siellä saamapuolella saamassa jouluiloa paremmin toimeentulevalta?
Osalla varmaan kilven kiillotusta, mutta osa varmasti myös vaan ihan levittää tietoa moisista keräyksistä. Minä esim. osallistun joulupuukeräykseen (tekemättä fb-päivitystä aiheesta), mutta alkujaan en olisi moisesta edes tiennyt ilman facebook-päivityksiä. Meillä ainakin kauppakeskuksessa se puu on vähän syrjässä, ei siihen kiinnitä huomiota, ellei tiedä etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Sua ei sureta edes näiden ihmisten lapset, jotka kumminkin ovat itse syyttömiä olemassaolonsa ja perheen tilanteeseen? Tai ei sun tarvitsekaan surra, mutta älä nyt hyvä ihminen keuhkoa ja noin paheksu, jos joku sun hyväsydäminen tuttu niin tekee!
Olen muutamana jouluna ostanut Joulupuukeräykseen vaatteita ja leluja pienille lapsille (koska minulla on siihen varaa). Olen joskus sen myös Facebookissa kertonut, koska on hienoa, jos saan sillä jonkun muunkin innostumaan mukaan. En ymmärrä, että siitä voi joku noin ärsyyntyä. Itse olen kyllä pelkästään ilahtunut, jos joku on vastaavaa kertonut. Ootte te kyllä outoja. 😕
Ei ole viitsitty edes joulukorttia laittaa. Lisäksi elvistellään omalla erinomaisuudella.
Onko tosiaan niin että joulukortteihin ei ole rahaa jos osallistuu johonkin keräykseen? Vai oisko sittenkin niin ettei jakseta kirjoitella joulukortteja. Veikkaan jälkimmäistä.
Yleensä ne on ne iäkkäät vanhukset jotka eniten odottaa joulukortteja, ne samat jotka ei ole facebookissa lukemassa mikseivät saaneet korttia.
Miksei voi vaan sanoa suoraan että sori en ehtinyt/jaksanut lähettää kortteja? Tuollainen parfymoitu tekosyy on niin nolo.
Totuushan on se, että ei ole viitsitty lähettää joulukortteja ja pelastetaan sitten omat kasvot tuolla päivityksellä. Kukaanhan ei tiedä onko sinne joulupuukeräykseen edes laitettu oikeasti mitään. Päivityksen kirjoittamisessa menee paljon vähemmän aikaa kuin joulukorttien lähettämisessä.
Ap on ihan oikeassa siinä, että sinne keräykseen voisi tosiaan laittaa ne rahat, jotka muuten menisivät johonkin herkkuihin. Olisi itsellekin terveellisempää, jos ei osta sitä viidettä kiloa suklaata.
Vaikka oikeasti ei noilla ihmisillä ole niin, että heillä on varaa JOKO kortteihin TAI keräykseen vaan heillä on kyllä varaa vaikka molempiin ja kolmeen kertaan. Jotain oman sädekehän kiillottamistahan tuo on.
Hyi kauhee kun te olette katkeria!!!!
Uskoisin tuon tarkoituksena olevan, että sukulaiset eivät vedä hernettä nenäänsä tai ala spekuloida, mitä ovat tehneet väärin, kun tänä jouluna ei enää joulukorttia tulekaan.