Onko kukaan järjestänyt lakkiaisia kodin ulkopuolella?
Onko kellään kokemusta tällaisesta? Arveltiin, jos ensi keväänä järjestettäisiin lakkiaiset lapselle "ulkoistamis"-tyylillä, eli varattais juhltapaikka ja sieltä tarjoilut ja tarjoilu ja oikeastaan siis kaikki.
Kokemuksia tällaisesta, miten toimi? Tunnelma?
Kommentit (12)
Kannattaa. Mun juhlissa oli vuokrattu tila, tilatut herkut ja maksettu henkilökunta. Äiti oli ihanan rento ja kerrankin ehti jutella vieraiden kanssa:D
Mun ja pikkuveljen lakkiaiset oli vuokratilassa. Isoveljen toiset lakkiaiset oli, hänellä oli kahdet juhlat, yhdet kotona ja yhdet vuokratilassa siitä syystä, että kolme suvun poikaa pääsi samaan aikaan ylioppilaaksi ja näin kaikki sukulaiset pääsivät juhliin.
Mun lakkiaiset järjestettiin vuokratussa tilassa pitopalvelulla. Oli tosi mukavaa, eikä ahdasta kuten meillä kotona olis ollut. Oli hyvä, kun äitikin ehti jutella vieraiden kanssa eikä joutunut häsäämään keittiössä :)
Mukava kuulla hyvistä kokemuksista :)
Itse en ole ikinä ollut vieraana sellaisissa lakkiaisissa, siksi kyselen... pojalla itsellään ei ole mitään asiaa vastaankaan, joten se olisi varmasti sitten hyvä ratkaisu.
ap
Itse mietin tuota vaihtoehtoa myös aikanaan, mutta tyssäsi sitten hintaan - olisi tullut maksamaan reilut 1500 e pelkkä tila/palvelu/ruoka, siihen kuohujuomat lisäksi, vaatteet....
Suosittelen! Olen järjestänyt yhdet rippijuhlat ja kolmet lakkiaiset muualla kuin kotona. Rippijuhlista se lähti, kun oli työmatkoja juuri ennen juhlia ja sen jälkeen en edes harkinnut enää muita järjestelyjä. Oli ihanat juhlat ja kerrankin pystyi keskustelemaan vieraiden kanssa.
Muutama vihje: monet paikat veloittavat vain tarjoilusta ( ei tilavuokraa erikseen). Tarjoilut tehdään nykyään oikeastaan aina laktoosittomina ja kasvissyöjät otetaan huomioon. Ylimääräiset herkut saa mukaan, jos näin on sovittu ja varaa tarkoitukseen astioita ja pakastepurkkeja.
Itse leivoin täytekakut, kun perheessä on oma suosikkikakku.
Ylioppilasjuhliin kutsuttiin sukulaiset 14-18 ja nuorten ystävät ja kaverit 18-21. Me vanhemmat olimme tervehtimässä nuoria ja jätimme sitten nuoret juhlimaan 19-21 keskenään.
Useimmissa juhlapaikoissa myös vieraille on enemmän pysäköintipaikkoja kuin kotipihassa.
Paljonko tuli maksamaan? Hankitteko itse kuohuviinit vai tuliko nekin pitopalvelusta?
Meillä oli paikkana sellainen tila, mihin ei ollut pakko ottaa pitopalvelua. Tuli halvemmaksi ottaa erikseen tila, tarjoilut tilattiin tutulta leipurilta (asiallinen korvaus) ja tarjoilijaksi tuttu ihminen (maksoimme toki hänellekin korvauksen). Kuoharit alkosta.
Ravintola+pitopalvelu -yhdistelmä on toki kovin kallis, jos on paljon sakkia.
Me järjestimme perheen ylioppilaalle kahdet lakkiaiset. Ensimmäiset pidettiin varsinaisena lakkiaispäivänä kotonamme ja toiset siitä parin viikon päästä toisen vanhemman synnyinpaikkakunnalla useamman sadan kilometrin päässä.. Näin kauempana asuvien sukulaisten oli helppo osallistua juhliin. Kylätalolla juhlittiin ja tarjottavat (suolaista ja makeaa kahvileipää) tilattiin paikallisesta kotileipomosta. Suosittelen!
Meillä oli toiset lakkiaiset kotona, toiset sitten yhdessä kivassa kahvilassa, jossa olis myös sisäpihan terassi käytössä. Mukavaa ja rentoa, tarjoiluna "iltapäiväbrunssi", suolaista ja makeaa, kahvia ja skumppaa. Nuoriso istui terassilla ja vanhemmat sisällä.
Paikalla kävi tosi paljon tyttären kavereita, jotka tuskin olisivat tulleet meillä kotona käymään, asumme nimittäin vähän hankalien kulkuyhteyksien päässä.
7. Tässä: lakkiaisten juhlatilassa ei ollut oikeuksia, joten saatoimme viedä kuohuviinit itse ja vähän olutta ruokajuomaksi.
Nostan