Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viittaako "söpö" enemmän naiseen vai mieheen?

Vierailija
06.12.2016 |

Onko söpö ihminen todennäköisemmin mies vai nainen?

Millainen on söpö mies?

Millainen on söpö nainen?

Oletko mies vai nainen ja oletko mielestäsi söpö?

Tuleeko mieleesi enemmän söpöjä miehiä vai söpöjä naisia?

Viittaako "söpö" enemmän naiseen vai mieheen?

Vaihtoehdot

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheen ja olen nainen. Aikuisiin liitettäessä siinä sanassa on sellainen seksuaalinen vire mukana ja naisista en osaa ajatella niin.

Vierailija
2/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoreen tyttöön tai poikaan. Lapseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheen ja olen nainen. Aikuisiin liitettäessä siinä sanassa on sellainen seksuaalinen vire mukana ja naisista en osaa ajatella niin.

Okei, kiitos vastauksesta!

ap.

Vierailija
4/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoreen tyttöön tai poikaan. Lapseen.

Aa... eli aika erilaisia näkemyksiä jo ensimmäisillä vastaajilla. Kiitos vastauksesta!

ap.

Vierailija
5/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä tunnetut henkilöt sopisivat mielestänne kuvauksiin "söpö nainen" ja "söpö mies"?

Mielestäni söpöjä naisia olisi Salkkareiden Peppi, Anna Abreu ja Chicago-Iida. Söpö "mies" ehkä joku Robin.

ap.

Vierailija
6/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä miehenä liitän söpön enempi nuoriin, ehkä eniten lapsiin tyttöihin tai poikiin. Mutta myös kissanpoikasiin tai lemmikkin marsuun tai vaikka koiranpentuun. - En ainakaan kovin luontevasti osaa käyttää kenestäkään täysi-ikäisestä kuvaamalla, tai sanomalla häntä söpöksi, kuin ehkä joskus hemmottelumielessä.    

Vierailija
7/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsidonnainen kysymys. Lapset ja nuoret (ikä 1-20v) ovat väistämättä söpöjä, olivat sitten kumpaa sukupuolta tahansa. Voisin tuupata tänne havainnoillistavia kuvalinkkejä... mutta koska laiskottaa niin en viitsi. :D

Vierailija
8/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä miehenä liitän söpön enempi nuoriin, ehkä eniten lapsiin tyttöihin tai poikiin. Mutta myös kissanpoikasiin tai lemmikkin marsuun tai vaikka koiranpentuun. - En ainakaan kovin luontevasti osaa käyttää kenestäkään täysi-ikäisestä kuvaamalla, tai sanomalla häntä söpöksi, kuin ehkä joskus hemmottelumielessä.    

Joo, mäkin voisin sanoa joitain eläimiä (pentuja) söpöiksi.

ap.

Vierailija
9/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oneesan kirjoitti:

Ikäsidonnainen kysymys. Lapset ja nuoret (ikä 1-20v) ovat väistämättä söpöjä, olivat sitten kumpaa sukupuolta tahansa. Voisin tuupata tänne havainnoillistavia kuvalinkkejä... mutta koska laiskottaa niin en viitsi. :D

Okei. :D Minustakin söpö liittyy tavallaan nuoruuteen, mutta söpöjä on myös vanhemmissa, jopa vanhuksissa silloin, kun heidän ulkonäössään on jotain lapsekasta. Kaikki nuoret eivät mielestäni silti ole söpöjä, jos heillä on vaikka enemmän luisevat/aikuismaiset piirteet. Söpöys on mielestäni enemmän sellaista pehmeyttä.

ap.

Vierailija
10/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti kuullut, että söpö on jonkun mielestä poikiin/miehiin liittyvä sana, joten olen yllättynyt, että kyselyssä on tällä hetkellä äänestetty enemmän juuri toisinpäin. Mutta ääniä on vasta niin vähän, ettei tulos ole ehkä kovin luotettava vielä. Odotan lisää ääniä. ap.

Vierailija
11/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh söpöys itsessään ihan kumpaan tahansa, sekä myös lapsiin ja eläimiin. Mutta söpöys voi yhdistyä ihastumisen tunteeseen, kauneuteen/komeuteen ja seksikkyyteen, jolloin itse vastaisin että naiset ovat sillä tavalla söpömpiä, koska tykkään naisista

Vierailija
12/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen monesti kuullut, että söpö on jonkun mielestä poikiin/miehiin liittyvä sana, joten olen yllättynyt, että kyselyssä on tällä hetkellä äänestetty enemmän juuri toisinpäin. Mutta ääniä on vasta niin vähän, ettei tulos ole ehkä kovin luotettava vielä. Odotan lisää ääniä. ap."

- Voisko olla, niin yksinkertaisesti, että me pojat puhumme söpöistä tytöistä, toisinaan myös pienistä pojista ja lemmikkieläimistä sukupuoleen katsomatta. Ja hemmotellessamme tyttöystäväämme(kin) saatamme käyttää hänestä ilmaisua söpö, tai söötti... Ja vastaavasti työtöillä toisinpäin.   

Vierailija
13/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonttuli kirjoitti:

Nooh söpöys itsessään ihan kumpaan tahansa, sekä myös lapsiin ja eläimiin. Mutta söpöys voi yhdistyä ihastumisen tunteeseen, kauneuteen/komeuteen ja seksikkyyteen, jolloin itse vastaisin että naiset ovat sillä tavalla söpömpiä, koska tykkään naisista

Aa... Mun mielessä on tavallaan erikseen mielikuva söpöistä ja seksikkäistä (naisista). Naisissa on tavallaan kaksi viehättävää ryhmää: on ne tyttömäisen kauniit eli söpöt ja sitten ne "aikuismaisen" kauniit eli seksikkäät. Ensin mainitut ovat todennäköisemmin suurisilmäisiä, pyöreäkasvoisia ja mahdollisesti vähän pulleita. Heistä näkyy jonkinlainen viattomuus. He ovat myös seksikkäitä, koska ovat kauniita, mutta ensisijaisesti söpöjä. Kun taas ne seksikkääseen porukkaan kuuluvat ovat todennäköisemmin "kissasilmäisiä" ja "luisevampia", mahdollisesti jopa vähän maskuliinisia (kuten Angelina Jolie) ja jotenkin voimakkaampia olemukseltaan. Seksikkäät eivät ole mielestäni myös söpöjä.

Ketään ei varmaan nämä minun omat mielipiteet kiinnosta, mutta jaan kuitenkin.

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi