Miksi naiset leikkaa lyhyen tukan kun ikää tulee?
Kommentit (311)
Ehkä tää on jo sanottu, mutta varmaan siksi ettei bulldogin naamaa kaunista roikkuva tukka.
Ja joo ei kaikilla ole jne. mutta joillakin on ja silloin lyhyt tukka tekee pirteämmän ilmeen.
Kun nainen saa miehen vihille ja pullan uuniin, hän toteaa, että mitäs tässä enää itseään vaivaamaan, ja leikkaa pitkän tukan pois. Sillä, mihin mies on naisessa ihastunut, ei ole enää väliä. Pahimmillaan nainen vetää siilin, koska se on helpompi pestä.
Mulla on tukka ohentunut iän myötä eikä se enää edes kasva niin kuin nuorena. Pitkästä tukasta latvat haurastuu nykyään paljon nopeammin kuin ennen, vaikka hoidan nykyään hiuksiani paremmin kuin ennen. Siksi tällainen lähes hartiamittainen polkka on nyt paras ja itselleni myös helpoin. Sen saa vielä kiinni laiskana päivänä ja avonaisena se näyttää tuuheammalta ja terveemmältä kuin pitkä luiru.
Oikeasti pitkä tukka on paljon helpompi kuin lyhyt. Minulla on kihara tukka, joten lyhyenä sitä pitäisi laittaa päivittäin. Nyt päivittäin vain harjaan hiukseni. Pesen noin joka toinen päivä, käytän hoitoainetta ja hoitoöljyä, ja siinä se. En föönaa, en kulje kampaajalla mallia korjaamassa tms. Jopa hienon iltakampauksen saa muutamassa minuutissa pyöräytettyä lenksun ja kauniiden solkien avulla. En millään viitsisi leikkauttaa, vaikka ikää on yli 40.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt tukka nuorentaa ja kaunistaa.
Jos mulla olisi lyhyt tukka niin näyttäisin tosi nuorelta. Muutenkin olen nuoremman näköinen vaikka on pitkä tukka. Mä en pidä lyhyestä tukasta.
N46
Minulla on ollut elämäni aikana monta kertaa sekä pitkät että todella lyhyet hiukset, ja viimeksi leikkautin ne lyhyeksi muutama kuukausi lapseni syntymän jälkeen. Syitä oli monia:
- en ollut käynyt pitkään aikaan kampaajalla (= moneen kuukauteen, sillä ei ollut aikaa vauvan takia) ja kaipasin aivan uudenlaista lookia
- vauva tarttuu mielellään hiuksiini ja lyhyisiin on hieman vaikeampaa takertua
- raskaushormonien haihduttua kehostani minulta lähti hirveästi hiuksia, jotka useampaan otteeseen tukkivat suihkun lavuaarin. Lähtee niitä toki silloinkin, kun hiukset ovat lyhyet, mutta ne eivät häiritse ihan yhtä paljon kuin pidemmät kutrit
- lyhyemmät hiukset ovat helppohoitoisemmat ja kuivuvat hetkessä suihkun jälkeen
Kokeilin joskus lyhyitä hiuksia mutta ne eivät sopineet minulle. Näytin joltain pulimummolta.
Hiukset muuttuvat hauraammiksi ja ohenevat vanhetessa. Ei kaikilla, mutta monilla.
Tiedän pari vanhempaa naista, jotka pitävät väkisin pitkää platinablondia ohutta tukkaa ja se näyttää aivan karmealta. Joku tummempi ja lyhyempi malli näyttäisi paremmalta näillä kahdella.
Omalla äidilläni on tummat ja paksut hiukset ja hän suosii polkkapituutta, sillä hänelle ei sovi enää pitkät hiukset.
Kun leikkaan hiukset, ne taipuvat. Olkapääpituudessa ominaisuus häipyy. Tykkään taipuisassa tukassa siitä helppoudesta. Ei tarvitse tehdä mitään ja vaikka ulkona tuulee niin tukka senkun paranee. Suorat ja pitkät lässähtää minulla enkä jaksa nähdä vaivaa.
Räväkkä hiustyyli tekee nuorekkaan vaikutelman!
Ajattelin tuoda vähän omaa miesnäkökulmaa tähän vanhaan ketjuun.
Vaimolla 50v. on pitkät alaselkään ulottuvat suklaanruskeat/harmaat hiukset ja rakastan niitä. Vaikka tosi monet miehet tykkäävät pitkistä kutreista naisella, en väitä etteikö olisi miehiä jotka tykkäävät lyhyestä mallista eniten. Heitä ei ole omassa kaveripiirissä. Sen verran olemme aiheesta ukkoporukassa jutelleet ja mielipiteet ovat kovin jyrkkiä. Mikä on jotenkin hassua, ne on kuitenkin naisten oma asia. Minusta mielipiteitä saa olla mutta ne pitää ilmaista hienotunteisesti. Ei näin "et saa leikata kutreja" vaan "minusta sun hiukset on ihanat".
Jossain toisessa ketjussa puhuttiin seksikkäästä "tyttöheiluttelusta" olkäpäiltä toiselle ja hiusten toistuvasta sukimisesta pois edestä selkään vaimon tehdessä jotakin. Aloin itsekin ajatella näitä pieniä eleitä ja tosi viehättäviä ne minustakin ovat. En kyllä voi käsittää miksi. Vaimo varmasti tuskailee samalla kun minä ihastelen. Hiuksia on myös mukava hiplailla. Letit ja nutturat näyttävät niin kivoilta hänellä.
Vaimolla on myös mieltymyksiä mun ulkonäköni suhteen. Tiedän että hän esim pitää siitä että en aja sänkeä kokonaan pois tai että en kasvata hiuksiani. Minusta se on ok ja otan ne huomioon koska haluan tehdä niin.
En tiedä pitääkö hän tukkansa pitkänä viisikymppisenä vain minun halujeni takia. En ole koskaan kysynyt asiaa ja toivon ettei näin olisi. Tottakai tunnustan rakkautta häneen ja hiuksiinsa joten kyllä hän mielipiteeni tietää ihan varmasti, mutta parisuhteeseen ei mun mielestä kuulu minkäänlainen pakko tai painostus.
En tietenkään jättäisi häntä tai lakkaisi rakastamasta ja välittämästä jos hän hiuksensa pätkäisisi vaikka tietenkin olisin harmissani. Varmasti hänkin olisi jos kaljuksi pääni ajaisin tai Esko Valtaojan mallisen parran kasvattaisin.
Olen 40v ja minulla on pitkät vaaleat raidoitetut hiukset. Ja vielä paksut sellaiset.
Lyhyttä tukkaa minulla tullaan tuskin koskaan elinaikanani näkemään. Kananperseet ovat niin rumia, että nou thänks!
Nykyinen 40-vuotiaiden sukupolvi suosii pidempiä hiuksia.
Tämän näkee helposti Hesarin nimitysilmoituksista.
Harvoin niissä kuvissa näkee lyhythiuksisia naisia. (Ehkä lyhythiuksiset ylenevät harvemmin tai heitä palkataan harvemmin)
Yleissivistystä ap.
Hiusten pituus ei ole sidottu ikään tai sukupuoleen vaan trendeihin.
Nyt suositaan lyhyitä hiuksia, sukupuolesta riippumatta. Jotka ovat helppohoitoisia ja sopii paremmin ohuelle hiuslaadulle. Iän myötä hiuslaatu muuttuu haasteellisimmaksi. Sama ilmiö on myös miehillä. Jotkut jopa kaljuuntuvat.
Ja yhtä hyvin voidaan kysyä, miksi miehet eivät pidä pitkiä hiuksia, kun se oli esim. 70-luvulla hyvin yleinen.
Mun muutenkin ohuet hiukset ovat ohentuneet reilusti lisää iän myötä. Näyttäisi ihan hirveältä pitkä ja ohut hapsutukka. :( Lyhyt malli on paras ja järkevin vaihtoehto ja näyttää aivan varmasti mun kohdalla paremmalta kuin ohut ja harva pitkä hiirenhäntä, josta tehty ponnarikaan ei olisi edes pikkurillin paksuinen.
1) Mihin perustuu käsitys, että kaikilla naisilla on pitkät hiukset nuorena tai "nuorempana". Eihän se pidä paikkaansa, joillakin on, mutta ei kaikilla todellakaan.
2) Lyhyiden hiusten hoitaminen se vasta aikaa ja vaivaa vaatiikin. 4-5 viikon välein on käytävä kampaajalla. Ilmeisesti tätä aikaa ja energiaa (ja myös rahaa) löytyy sitten näiltä "ikänaisilta" :D
3) Miten joku voi ottaa ongelman naisten lyhyistä hiuksista, höh?
Mulla pitkät ja paksut hiukset. Pesen joka aamu, kuivattelen föönillä ja suoristan raudalla jolla voi suoristaa puolikuivia hiuksia. Todella helppoa ja nopeaa. Jos joskus en jaksa pestä, niin hiuset ponnarille. Niin ja olen 50v. En ole ikinä saanut muuta kuin kehuja hiuksistani. Ehkä ne valehtelee....
Pelkästään iästä ei riipu mikä sopii. Lyhyet hiukset helpompi hoitaa, vaihdevuosi-iässä haurastuvat.
Pitkät ja paksut hiukset ovat tukalat, kuin villapaita kesähelteellä.
Hierokaa päänahkaa, kampaaja sanoi paljon hiusjuuria eivät vain esille pääse.
Itsellä ohuet solisluihin asti olevat hiukset, helpot, nutturalla aina. Kukaan ei voi väittää että hyi ku lyhyet hiukset tai hyi ku pitkät hiukset. No okei, valittavat että aina kiinni. Valituksen määrä on vakio.
No joidenkin vanhempien naisten hiukset, on huonossa kunnossa. Useimpien blondatut pitkät hiukset, ovat kuin eläimenraato. Monesti myös näkee vahanaikaisia kampauksia/malleja, jotka kertoo milloin nainen on ollut nuori ja saanut eniten kehuja ulkonäöstään. Uskovat kai olevansa samassa kuosissa. Pitäisi päivittää sitä tyyliä, onpa ne hiukset pitkät tai lyhyet.