Miksi naiset leikkaa lyhyen tukan kun ikää tulee?
Kommentit (311)
Pitkät hiukset kaunistaa ja nuorentaa aina.
T: Heteromies, Exit only, no-homo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt tukka nuorentaa ja kaunistaa.
Kenen mielestä? Pikemminkin vanhentaa ja saa näyttämään miesmäisemmältä.
Miesten mielestä ainakin,pitkästä tukasta tulee mieleen oma mummo.
Koska synnytys ja myös ikääntyminen ohentaa hiuksia rajusti. Toiseksi vauvan kanssa ei ole aikaa väkertää tai kunnolla edes föönata pitkiä hiuksia. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Pitkistä huolehtiminen on vaikeampaa kuin lyhyistä joten ei vanhempana enää jaksa niin paljon kuin nuorena.
Minusta tämä ei pidä ollenkaan paikkaansa. Minulla oli jossain välissä lyhyet hiukset ja nyt pitkät, paljon vähemmällä näiden pitkien kanssa pääsee. Lyhyet hiukset kasvavat helposti mallista ulos ja niitä pitää laittaa. Pitkiin riittää pesu, hoitoaineet ja harjaus. Huonojen latvojenkin kanssa kampaajalla käyntiä voi venyttää sitaisemalla nutturalle.
Vaalennukset, stressi, pidennykset yms kuluttuvat hiuksia. Mä olen leikannut tukkaa polkkamittaan muutamankin kerran 20 ikävuoden jälkeen ja tukka kasvaa taas terveempänä takaisin. Ajattelin leikata sellaisen mallin kuin Susanna Koskella on tällä hetkellä tai kampaaja on oikeastaan ehdottanut sitä. Sopis mun kasvoille.
Minä haluaisin pitää pitkän tukan hautaan asti mutta tiedän että se ei tule onnistumaan. Valitettavasti minulle, kuten myös monelle muulle naiselle, on sattunut sellaiset geenit että tukka reagoi hormonimuutoksiin aika rajustikin. Tämä siis tarkoittaa synnytyksen jälkeen järjetöntä sulkasatoa ja vaihdevuosi-iässä mitä todennäköisimmin rankkaa tukan harvenemista. Sitten kun tätä lirulettiä ei enää kestä pitkänä katsella leikkaan pois, mutta ei se mikään iloinen juttu tule minulle olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Vanhemmiten painovoima alkaa vaikuttaa myös naamaan ja nassun molemmin puolin roikkuvat pitkät hiukset vielä korostavat naaman valumista.
Vierailija kirjoitti:
Päivän paras läppä! 😂
Vierailija kirjoitti:
Koska synnytys ja myös ikääntyminen ohentaa hiuksia rajusti. Toiseksi vauvan kanssa ei ole aikaa väkertää tai kunnolla edes föönata pitkiä hiuksia. Siksi.
Mulla oli tosi hyvä tukka lapsen ollessa 1v. Muu stressi ja käsittelyt kulutti parissa vuodessa enemmän kuin vauvavuosi.
Olen 50v ja minulla on olkapäille ulottuvat paksut hiukset. Olen kuullut kyllä vihjailuja esim. sukulaisilta että ikäiseni pitäisi leikata lyhyet hiukset. Eräskin sanoi että ytitätkö leikkiä nuorta.😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen mielestä? Pikemminkin vanhentaa ja saa näyttämään miesmäisemmältä.
Miesten mielestä ainakin,pitkästä tukasta tulee mieleen oma mummo.
Trol lol lol. Siksihän kaikillta nuorilla naisilla onkin lyhyet hiukset, eikö niin?
Olisin niin mielelläni pitänyt pitkän tukkani, mutta se alkoi kovasti ohenemaan kun täytin 35 vuotta ja alkoi vuosi vuodelta näyttämään kamalammalta. Olkapäille ulottuu nyt ja näyttää näin vähän paksummalta.
Pitkä on niin lapsellinen ja persoonaton. Kaikilla samanlaiset roikot sivuilla, ei mitään mallia eikä muotoa. Ja pohjoismaisessa lasiliuhutukassa, joka on aina sähköinen ja littana ja väritön. Paitsi tietysti kaikilla palstamammoilla, joilla on luonnostaan paksu ja taipuisa tummanruskea tukka.
En tiedä. Minullekin on muutama ihminen vihjannut, että lyhyet hiukset olisivat "aikuisemmat". Mielenkiintoisin huomauttelija vuosia sitten tuijotti vihaisesti hiuksiani ja sanoi, että hänen tekisi tosissaan mieli ottaa tuosta tukasta kiinni ja leikata se pois. Toinen oli se, joka arveli epämääräisesti minun hiuksillani olevan jotain tekemistä sen kanssa, että olen sinkku ja "jotenkin erikoinen" vielä viisikymppisenä. En tiedä, mitä mieltä miehet ovat, mutta he eivät ole ainakaan huomautelleet. Ja pääasia on se, että minä tykkään omista hiuksistani. :)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä3423 kirjoitti:
Itse miettinyt samaa! Ja toinen on että miksi monet naiset leikkaa lyhyet hiukset kun tulee äidiksi?
Oletko koskaan kuullut siitä, että synnytyksen jälkeen voi tulla aika rajukin hiustenlähtö?
Lyhyet hiukset saa pestyä nopeasti ja tietyssä iässä lapset repii hiuksista niin lyhyistä ei niin vaan saa otetta.
Ryhmäpaineen vuoksi. Pitkähiuksinen vanhempi nainen on silmätikku ja kateellisten katseiden kohde. Samasta syystä suomalainen nainen pukeutuu tylsän mitäänsanomattomasti, koska ei halua erottua.
Pitkä tukka näyttää helposti elottomalta, lyhyt taas tuo mummofiiliksen. Ja ne liilat ja punaiset raidat mustassa tukassa ei nuorenna tippaakaan. Omasta mielestäni olkapituiset pukee naisia parhaiten, hiukset pysyy sopivan terveinä ja helppohoitoisina.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä on niin lapsellinen ja persoonaton. Kaikilla samanlaiset roikot sivuilla, ei mitään mallia eikä muotoa. Ja pohjoismaisessa lasiliuhutukassa, joka on aina sähköinen ja littana ja väritön. Paitsi tietysti kaikilla palstamammoilla, joilla on luonnostaan paksu ja taipuisa tummanruskea tukka.
Minäpä vähän veikkaan, että useimmilla pitkätukkaisilla on paksut hiukset. Ne, joilla on ohuemmat hiukset (jotka tosiaan ovat Suomessa aika tavalliset), suosivat lyhyempiä ja kerrostettuja malleja. Mulla on paksut hiukset, väriltään keskiruskeat. Eivät ne nyt paksuimmillaan ole, kun koin kolme sulkasatoa nuorimman lapseni jälkeen. Viimeisen sulkasadon hiukset ovat nyt 10–15 cm pitkiä. Aika harva ohuthiuksinen kasvattaa oikeasti pitkiä hiuksia (pitemmät kuin hartiamittaiset). Siksi pitkähiuksiset yleensä ilmoittavat, että hiukset ovat paksut.
Lyhyt tukka tekee naisesta kuuman ja seksikkään,naisen niska on on eroottisen näköinen,pitkällä tukalla se ei näy.
Ja sänkypaini saa aivan uusia ulottuvuuksia kun ei tarvitse kakoa pitkiä hiuksia suustaan,se on kuvottavaa.
Kuka mistäkin syystä. Minä kasvatin pitkät vasta 30 täytettyäni, en enää jaksanut olla laittamassa niitä joka aamu kuten poikatukan kanssa piti tehdä. Nyt ikää on 37 ja tukka on takapuolen päälle. Joskus mietin laiskasti mitä sille tekisi, mutten ole tullut vielä mihinkään tulokseen, joten olen pitänyt sen. Äitini on 70 ja hänellä on hopeinen letti vyötärölle saakka, minusta se näyttää hyvältä, taidan mennä perässä.