Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset leikkaa lyhyen tukan kun ikää tulee?

Vierailija
06.12.2016 |

Mikä juttu se on?

Kommentit (311)

Vierailija
41/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hiusten pituuteen vaikuttaa rahatilanne, kun rahaa on vähän, tukka kasvaa ja kun olen rahoissani tykkään leikkuuttaa ja värjäyttää.  Ja aika hevosnaamaiselta näytän, kun pitkät ohuet hiukset valuu pään kahta puolta; eli jotain väkerrystä niihin sillon pitäisi tehdä, tai ihmisten katsella mua vain takaapäin.

Vierailija
42/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhmäpaineen vuoksi. Pitkähiuksinen vanhempi nainen on silmätikku ja kateellisten katseiden kohde. Samasta syystä suomalainen nainen pukeutuu tylsän mitäänsanomattomasti, koska ei halua erottua.

Odotan henkeäni pidätellen sitä, että joku alkaa pitää mua silmätikkuna ja kadehtia. Any minute now.

Terv. pitkähiuksinen nainen 36 vee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mistäkin syystä.Monella lähtee synnytyksen jälkeen paljon hiuksia,ja vanhempana muutenkin saattaa tukka ohentua.Näyttää silloin lyhyt tukka paremmalta.Oma äitini on sitä ikäluokkaa,että "aikuisella" ei saa olla pitkää tukkaa vaan lasten syntymän jälkeen tai naimisiinmenon jälkeen hiukset pitäisi leikata.Äitinini on  jo useaan kertaan käskenyt ne leikata ja mummoni myös.Lisäksi värjäys pitäisi lopettaa,kun ollaan kerran äiti-ihmisiä..Niin kauan kun hiukseni ovat paksut ja tuuheat,en aio kiusallanikaan niitä leikata.

Vierailija
44/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammasta syystä:

- en ymmärrä sitä, miksi kolmellatoista nuorella naisella tusinasta on pakko olla pitkä tukka. Tylsää! Vaihtelu virkistää.

- Hiukset haurastuvat iän myötä. Lyhyt tukka on tuuheampi, pitkässä tukassa semmoiset hiirenhäntälatvat on kauheat.

- kun kasvot leviävät ja tulee helttaa, pitkä tukka lisää alaspäin valuvaa vaikutelmaa. Lyhyt pirteä tukka keventää.

NÄMÄ tietenkin ovat makuasioita. Mutta näin minä ajattelen, sinä saat vapaasti tykätä pitkästä tukasta.

ps. aatteles, mun teinityttönikin tykkää enemmän lyhyestä tukasta, on se outo se...

Vierailija
45/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka mistäkin syystä.Monella lähtee synnytyksen jälkeen paljon hiuksia,ja vanhempana muutenkin saattaa tukka ohentua.Näyttää silloin lyhyt tukka paremmalta.Oma äitini on sitä ikäluokkaa,että "aikuisella" ei saa olla pitkää tukkaa vaan lasten syntymän jälkeen tai naimisiinmenon jälkeen hiukset pitäisi leikata.Äitinini on  jo useaan kertaan käskenyt ne leikata ja mummoni myös.Lisäksi värjäys pitäisi lopettaa,kun ollaan kerran äiti-ihmisiä..Niin kauan kun hiukseni ovat paksut ja tuuheat,en aio kiusallanikaan niitä leikata.

Joo, suuret ikäluokat taitavat olla näitä, jotka ovat aikuisikänsä suosineet lyhyttä tukkaa. 

Vierailija
46/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että aloitus osui lyhyttukkaisten mammojen tuntoihin, kun tulevat tänne heti haukkumaan pitkätukkaisia naisia milloin lapsellisiksi, milloin mummomaisiksi. Koittakaas jo päättää kumpia ne on. :D

Vierailija
47/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on joku hölmö "kirjoittamaton sääntö". Just ihastelin yks päivä yhtä naista, jolla oli pitkät ja paksut hiukset joissa hieno kampaus, niin äiti pamautti kuinka "on joo hienot, mutta ei nelikymppinen nainen enää noin saa pitää!!!"

Vierailija
48/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useammasta syystä:

- en ymmärrä sitä, miksi kolmellatoista nuorella naisella tusinasta on pakko olla pitkä tukka. Tylsää! Vaihtelu virkistää.

- Hiukset haurastuvat iän myötä. Lyhyt tukka on tuuheampi, pitkässä tukassa semmoiset hiirenhäntälatvat on kauheat.

- kun kasvot leviävät ja tulee helttaa, pitkä tukka lisää alaspäin valuvaa vaikutelmaa. Lyhyt pirteä tukka keventää.

NÄMÄ tietenkin ovat makuasioita. Mutta näin minä ajattelen, sinä saat vapaasti tykätä pitkästä tukasta.

ps. aatteles, mun teinityttönikin tykkää enemmän lyhyestä tukasta, on se outo se...

Nykytytöillä tosiaan on lähes kaikilla pitkät hiukset! Mulle tulee mieleen vain yksi alle 25-vuotias lyhyttukkainen tyttö, ystäväni viidesluokkalainen tyttö, jolla on semmoinen korvien alle ulottuva polkka ja lyhyt niskatukka. Mun teini-iässäni lyhyt tukka oli tosi tavallinen.

Vierailija
49/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että aloitus osui lyhyttukkaisten mammojen tuntoihin, kun tulevat tänne heti haukkumaan pitkätukkaisia naisia milloin lapsellisiksi, milloin mummomaisiksi. Koittakaas jo päättää kumpia ne on. :D

Olet ilmeisesti lukenut hieman yksipuolisesti, koska onhan tässä ketjussa haukuttu myös lyhythiuksisia. 

Terv. pitkätukkainen 36 vee

Vierailija
50/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitkän tukan hoitaminen ole mitenkään erityisen vaivalloista, en ymmärrä miksi jotkut sanovat sen olevan raskasta ettei jaksa. Helpompihan se hoitaa on kun ei tarvitse olla leikkauttamassa jatkuvasti muotoonsa eikä aamusinkaan tarvitse välttämättä laittaa mitenkään muuten kun kietasta huolettomalle ponnarille.

Se miksi naiset vanhemmiten leikkaa hiukset lyhyiksi on varmaan se että halutaan kokeilla uutta tyyliä ja toisekseen toisilla hiukset ohenevat reilusti vanhemmiten varsinkin synnytysten jälkeen ettei ne välttämättä näytä enää kovin hyvältä pitkänä. Mut oikeesti, lyhyt tyylikäs ja itselle sopivanmalinen leikkaus näyttää paremmalta kuin pitkä kauhtunut hiirenhäntä keski-ikäisellä naisella. Jotta pitkä tukka olisi kaunis, sen täytyy olla hyväkuntoinen ja paksu ja harvoilla keski-ikäisillä se on.

Vierailija
51/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko poikkeus?

Elin teinivuoteni 70-luvulla. Suurimmalla osalla luokkani tytöistä oli lyhyet, kerroksittain leikatut hiukset. (minulla malli "david bowie" ;-))

Sain 3 lasta, lyhyet hiukset olivat äitinä käytännölliset.

Neljävitosena annoin hiusten kasvaa. Nyt lähes 6-kybäsenä minulla on pitemmät ja paksummat hiukset kuin koskaan ennen. Oma väri tallella - paitsi että nuoruuden maantienväri on muuttunut lämpimän ruskeaksi, luonnon aurinkoraidoilla.

Vierailija
52/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksi ne nuoret naiset aina näyttää niin kauniilta ja nuorilta. Tylsää!

T: Av-mamma

Vierailija
53/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas, Ulikin tuli tähän ketjuun jankuttamaan omaa agendaansa!

Vierailija
54/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikomustakaan luopua pitkistä luonnonkiharoista hiuksistani. Eri asia tietysti, jos vaikka sairastun ja sen vuoksi hiukset menevät liian huonoon kuntoon. Äitini on 65-vuotias ja hiuksensa ovat edelleen paksut ja pitkät myös.

t. N42

Vierailija
55/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai ne nuorilta näyttää, koska ovat nuoria. Mutta persoonattomilta. Ja ei se pitkä tukka kyllä kaikkia kaunista.

Vierailija
56/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa. Meillä töissä suurin osa +40 v naisista on just tollasia. Kaikilla sellaset karseet mieshiukset. En itse ikinä leikkaisi sellaisia! N28

Vierailija
57/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa. Meillä töissä suurin osa +40 v naisista on just tollasia. Kaikilla sellaset karseet mieshiukset. En itse ikinä leikkaisi sellaisia! N28

Noin minäkin ajattelin tuossa iässä ja vannoin jo teininä että hiukset ei lyhene ikinä. Enkä halua näyttää samalta tantalta miltä keski-ikäiset. Toisin kävi, nyt yli neljäkymppisenä paksuista pitkistä hiuksistani oli enää jäljellä vain lyijykynänpaksuinen viuhu, en käsitä mihin hiukseni katosivat, hoidin niitä aina hyvin ja söin vitamiineja ja muutenkin elin teveellisesti. Ilmeisesti hormonit tekivät tehtävänsä pikkuhiljaa ja jouduin kauhukseni taipumaan kampaajan saksien alle ja leikkauttamaan tän "vi*un kananperseen joka ei oikeesti ole persettä nähnykkään kun kampaaja ei oikein osannut hommaansa..

Vierailija
58/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko leikata kun hiukset alkoivat ohentua vanhemmiten. Siinä ei auttanut itku eikä vitamiinit.

Vierailija
59/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt tukka tekee naisesta kuuman ja seksikkään,naisen niska on on eroottisen näköinen,pitkällä tukalla se ei näy.

Ja sänkypaini saa aivan uusia ulottuvuuksia kun ei tarvitse kakoa pitkiä hiuksia suustaan,se on kuvottavaa.

Kiitos! Piristi mieltä! Itse asiassa mulla oli järjettömästi vientiä noin 20 vuotiaana kun leikkautin tukan niskasta lyhyeksi edestä piteneväksi polkaksi. Hirveä kynnys tehdä se taas. Olen ollut pitkätukkainen taas 23 vuotiaasta 39 vuotiaaseen. Välillä pidennyksiä hieman lisäten välillä ilman pidennyksiä olkapääpituudessa.

Mulle kävi monien asioiden summa. Kun olin 37v ja lapseni 1v minulla oli terveet olkapäille ulottuvat hiukset. Ensin kampaaja leikkasi liikaa vaikka ei olisi tarvinnut. Hermostuin niin että laitoin maltillisesti pidennyksiä. Sitten hiuksiani revittiin väkivaltaisesti ja teippipidennyksistä saa sellaisen otteen, että 10 cm alue tukasta revittiin juuria myöten! Lisäsin sitten pidennyksiä. Menin väärälle kampaajalle, joka laittoi liian vahvat vaalennushapatteet liian pitkäksi aikaa, joka katkaisi hiuksia. Lopulta koin järkyttävän stressaavia asioita ja hiukset eivät kestäneet enää. Itkien irroitin kaikki pidennykset. Kampaaja leikkasi reilusti pituutta niin ettei eripituisia hiuksia huomaisi. Ostin swift hairin, jolla voi ikään kuin hippipantana tehdä pitkän tukan ilman että hiukset kuluu eikä sitä huomaa jos tukan fönää hyvin. Kampaaja sanoi etten tarvitse lainkaan vaalennuksia ja hiukset raidoitettiin suojaavilla väreillä 10.1 vaalea + 7.0 vaaleanruskea.

Hirveä himo olisi leikata reilusti, mutta sitten swift hait ei enää peity. Olen oppinut että mulla on kaunis niska ja siro kaula. Swift hairia ei tee mieli käyttää lähes lainkaan. Upein kampaus tulee kun niskahiukset nostaa ylös banaaninutturatyylisesti. Itse asiassa kasvot näyttää jopa sirommilta niin. Päivä päivältä mieleeni tulee halu leikauttaa tyylikäs niskasta lyhyt polkka, joka kammataan toispuoleiselle jakaukselle. Ja toisaalta olen se tyttö joka tykkää pitkästä tukasta.

Nyt kun on pipokausi, niin on helppo kasvattaa hiuksia. Mä näytän itse asiassa hyvältä pipo päässä ja hiukset pipon sisällä. Se kertoo että lyhyempi tukkakin sopis. Eksäni sanoi usein että olisin vieläkin hotimpi tyylikkäästi leikatulla lyhyemmällä tukalla.

Ajatteleleeko oikeasti kaikki miehet, että vain pitkällä tukalla on hyvännäköinen?

Vierailija
60/311 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvun naisilta on tippunut 1/3 hiuksista lastensaannin myötä ja toiset 1/3 häipyy vaihdevuosien myötä. Aika karut kuupat on mummolla, äidillä ja tädeilläni ollut 😬

Itse nyt kahden lapsen äitinä ja sulkasadon käyneenä kauhulla mietin tulevaa. Tällä hetkellä tukka lapaluiden alle. Toimiikohan sellaiset "hiusten kasvatus valmisteet" . Jos jollain hyvä keino tiedossa vastustaa hormonien aiheuttamaa hiustenlähtöä niin tänne vinkkiä 🙋

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi