Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverin käytös

Vierailija
06.12.2016 |

Eli lapseni on tänä syksynä tutustunut erääseen tyttöön, molemmat 8v. Tämä lapsen uusi "kaveri" mm. suuttui, kun lapseni kerran sanoi olevansa erään toisen kaverinsa kanssa. (Olivat sopineet jo kauan sitten tapaavansa toisensa)
Tämä tyttö piti mykkäkoulua pari viikkoa, jolloin oli muiden kanssa "niin parasta kaveria."
No, sen kahden viikon jälkeen tämä "kaveri" osti tyttärelleni karkkia, pienen lelun ja mielisteli vaikka miten.
Nyt heillä on taas riitaa, ja tyttäreni kertoi, että kaveri on vaatinut koulussa rahoja tästä pikkulelusta (aiemmin sanonut tämän olevan lahja) ja tyttäreni oli huomauttanut tästä. Nyt tämä "kaveri" on alkanut levitellä juoruja tyttärestäni, ja tämän kaverit ovat alkaneet vältellä häntä. (Olivat kaikki hyviä kavereita keskenään, ennen kuin tämä uusi tyttö tuli luokalle)
Tyttäreni "kaverin" kotona ei kuulemma ole minkäänlaisia sääntöjä, ja vanhemmat ostavat hänelle kaiken (lienee sanomattakin selvää, että on ainoa lapsi) eivätkä välitä, miten lapsi käyttäytyy perheen koiraa kohtaan. Tyttö mm. lyö sitä, huutaa pienimmästäkin ja piilottaa koiran tärkeitä tavaroita vanhempien makkariin (jonne koira ei saa mennä) ja nauttii, kun hänen vanhempansa huutavat koiralle ja lyövät sitä.

Mitä nyt siis teen, miten saisin tyttäreni lopettamaan kyseisen tyypin kanssa olemisen? Surettaa tyttären puolesta :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua vaan mietityttäis, onko tyttäreni kaverin kotona minkälaisia sääntöjä. Pidän huolen omista asioistamme. Tuossahan olisi lapsellesi oiva tilaisuus oppia pitämään puoliaan. Tai nähdä, että voi käydä ikävästi, jos ei pidä. Ja jos ne toiset karttavat tyttöäsi, niin ovatko hekään aivan hyvää seuraa sitten? Tai onko se vaan niin, että pitäisi olla enkeli, että tulee hyväksytyksi.

Vierailija
2/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi puhua tytön vanhempien kanssa. Mutta ei varmasti tällaisen kaverin kanssa kannata olla lähemmissä tekemisissä.

Yritä saada lastasi tutustumaan ja kaveraamaan muiden kanssa. Välejä ei välttämättä tarvitse tähän kaveriin kokonaan katkoa mutta ehkä parempi olla vain koulukavereita.

Tarvittaessa voit tietysti olla opettajaan yhteydessä, ei tollanen juoruilu nyt kovin mielekäatä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua vaan mietityttäis, onko tyttäreni kaverin kotona minkälaisia sääntöjä. Pidän huolen omista asioistamme. Tuossahan olisi lapsellesi oiva tilaisuus oppia pitämään puoliaan. Tai nähdä, että voi käydä ikävästi, jos ei pidä. Ja jos ne toiset karttavat tyttöäsi, niin ovatko hekään aivan hyvää seuraa sitten? Tai onko se vaan niin, että pitäisi olla enkeli, että tulee hyväksytyksi.

Oletko itse aikuisena muiden manipuloija? Et aidosti avosta muita, koska sinuakaan ei arvotettu?

Vierailija
4/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

ap

Vierailija
5/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttärellä on samanlainen " kaveri". Olen ohjeistanut pitämään etäisyyttä. Olin aivan puulla päähän lyöty, kun tytön oikea luonne paljastui! Manipuloi, valehtelee, lahjoo.. osaa pelailla juuri niin, ettei sitä tahdo huomata! Minullekin äidille osaa olla niin mielin kielin! On tyttären kaveripiirissä, niin ei kokonaan eroon pääse. Mutta sellainen mahd. neutraali asenne kannattaa! Vaikeaa, mutta yritän tosiaan ajatella että näitä hankalia ihmisiä tulee kaikille jossain vaiheessa kuitenkin vastaan, niin parempi vaan yrittää toimeen tulla. Olisin sinuna myös opeen yhteydessä niin voi tuohon puuttua. Ope voisi myös puhua luokalle siitä, miten suhtautua kun joku puhuu selän takana pahaa tai toimii niin että joku jätetään ulkopuolelle.

Vierailija
6/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttärellä on samanlainen " kaveri". Olen ohjeistanut pitämään etäisyyttä. Olin aivan puulla päähän lyöty, kun tytön oikea luonne paljastui! Manipuloi, valehtelee, lahjoo.. osaa pelailla juuri niin, ettei sitä tahdo huomata! Minullekin äidille osaa olla niin mielin kielin! On tyttären kaveripiirissä, niin ei kokonaan eroon pääse. Mutta sellainen mahd. neutraali asenne kannattaa! Vaikeaa, mutta yritän tosiaan ajatella että näitä hankalia ihmisiä tulee kaikille jossain vaiheessa kuitenkin vastaan, niin parempi vaan yrittää toimeen tulla. Olisin sinuna myös opeen yhteydessä niin voi tuohon puuttua. Ope voisi myös puhua luokalle siitä, miten suhtautua kun joku puhuu selän takana pahaa tai toimii niin että joku jätetään ulkopuolelle.

Kiitoksia, otan opettajaan yhteyttä. Kiva kuulla, ettei olla ainoita :)

Vierailija
7/21 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää yleistämistä että ainoa lapsi saa kaiken

Vierailija
8/21 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks, ei ollu tarkotus yleistää. Mun useimmilla tutuilla se vaan on just noin, muttei kaikilla

Vierailija
9/21 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeks, ei ollu tarkotus yleistää. Mun useimmilla tutuilla se vaan on just noin, muttei kaikilla

Tämä oli siis ap. Ja p.s. Ilmoitin opettajalle asiasta. Hän puhui juoruilusta syrjimisestä yms. Joten osa tytön luokkalaisista on alkanut käyttäytyä kivemmin, eikä enää juoruile :)

Vierailija
10/21 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin käskisin lastani pitämään etäisyyttä tuollaiseen psykopaatin alkuun, itselläni oli samanlainen ailahteleva kaveri jonka perheolot eivät olleet parhaasta päästä. Oireili isänsä kuolemaa ja uutta isäpuoltaan ja oli välillä kaveri, välillä kiusaaja, ystävyys päättyi kun työnsi mut yllättäen jalkakäytävältä auton eteen...

Ja toiseksi, tiedät että perheessä kohdellaan kaltoin lemmikkiä? Tee eläinsuojeluilmoitus hyvä ihminen. Ei ole hyvää seuraa lapsellesi tuollainen, ties vaikka jossain vaiheessa alkaa koiran lisäksi lyödä lastasi jos kotona vanhemmat käyttäytyvät niin

Vierailija
11/21 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyttö ei saisi olla tämän toisen kaveri?

Vierailija
12/21 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut pienenä tuollainen kaveri, ja siinä menikin kouluvuodet pilalle.

Nyt viimevuonna tytölläni oli samaa ongelmaa, tytön kaveri oli ihan kiva (ei kieroillut), mutta ei vaan hyväksynyt leikkiin muita, joten hyvin pian eritäytyivät muiden touhuista ja olivat jonkin verran kiusattujakin.

Nyt molemmat saaneet onneksi uudet parhaat kaverit ♥

Vierailija
13/21 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, tyttö on aika tuhma tapaus, mutta miksi ihmeessä vanhemmat lyövät koiraa kotonaan?

Vierailija
14/21 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lapsi 1960-luvulla ja silloin oli ihan samanlaisia "kaverinomistajia".

Vierailija
15/21 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä!!!!

Vierailija
16/21 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tyttö ei saisi olla tämän toisen kaveri?

No pitääkö tuota edes kysyä? Mieti...

Vierailija
17/21 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä unohda tehdä elsua!

Vierailija
18/21 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että lapsen vanhemmat eivät pidä tyttärelleen sääntöjä ja pahoinpitelevät perheen koiraa? Uskon tietysti sinua, mutta mietin vain sitä, oletko kuullut nämä tiedot luotettavasta lähteestä, vai voisiko sekin olla pelkkä ilkeä juoru.

Minusta sinun kannattaisi tehdä asiasta sekä eläin- että lastensuojeluilmoitus. Eläinsuojeluilmoitus nyt on päivänselvä asia, lastensuojeluilmoitus taas tärkeää siksi, koska minusta todella kuulostaa siltä, että tuollaisessa kodissa ei voisi lapsella olla hyvä olo. Lapsi tarvitsee sääntöjä, ja koiran pahoinpitely tuskin on ainoa pielessäoleva asia tuossa perheessä.

Vierailija
19/21 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan tajunnut tätä kaksi tyttöä leikkii kerrallaan meininkiä. Aina jää sitten joku ulos. Vallankäyttöä ja kyykyttämistä, seuraako vanhemmat lastensa touhuja ollenkaan?

Ja... onneksi on myös lapsia, joiden leikkihein mahtuu mukaan aina.

Vierailija
20/21 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin käskisin lastani pitämään etäisyyttä tuollaiseen psykopaatin alkuun, itselläni oli samanlainen ailahteleva kaveri jonka perheolot eivät olleet parhaasta päästä. Oireili isänsä kuolemaa ja uutta isäpuoltaan ja oli välillä kaveri, välillä kiusaaja, ystävyys päättyi kun työnsi mut yllättäen jalkakäytävältä auton eteen...

Ja toiseksi, tiedät että perheessä kohdellaan kaltoin lemmikkiä? Tee eläinsuojeluilmoitus hyvä ihminen. Ei ole hyvää seuraa lapsellesi tuollainen, ties vaikka jossain vaiheessa alkaa koiran lisäksi lyödä lastasi jos kotona vanhemmat käyttäytyvät niin

Ai oikein psykopaatin alku?

Tyttöjen ystävyydet on valitettavasti tälläistä draamaa. Ei siinä ketään tarvitse leimata. Tilanteet vaihtuu ja milloin kukakin on "syylinen" tai syrjitty.

Oman tyttäreni viiden kaverin porukassa kyllä draamaa riitti koko kouluajan.

En yhtäkään leimaisi yhtään miksikään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän