Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasvaton maito?

Vierailija
06.12.2016 |

Me ollaan ilmoittauduttu tuki-ja lomaperheeksi. Koulutus aiheeseen on alkuvaiheessa ja meillä oli toinen haastattelu meidän kotona ja meidän omat kouluikäiset lapsetkin oli kotona.
Vierailu meni mukavasti, keskusteltiin positiivisessa hengessä kasvatuksesta, vanhemmuudesta, arjesta, jaksamisesta yms.
Sosiaalivirkailija teki välillä omia muistiinpanoja, mutta ei koko ajan.

Vierailun jälkeen meidän neljäsluokkalainen tyttö kertoi että virkailijan muistiinpanoissa oli alleviivattu sanat, rasvaton maito. Joo, tiedän että on väärin että lapsi on sivusta kurkkinut mitä toinen kirjoittaa ja lapselle on sanottu asiasta.
Mutta mä oon nyt miettinyt pääni puhki sitä ' rasvatonta maitoa' Miehen mielestä on positiivinen huomio meidän perheestä, emme lihota lapsia turhalla rasvalla. Itse koen sen negatiivisena arvosteluna, että juotamme lapsillemme ja itsellemme rasvatonta maitoa.

Mä oon oikeasti miettinyt tätä asiaa naurettavan pitkään ja torstaina on seuraava tapaaminen tai enemmänkin koulutustapahtuma ryhmässä. Kysyisitkö sinä ihan pokkana sosiaalivirkaijalta asiasta vai vaikenisitko?
Onko rasvaton maito sinusta negatiivinen vai positiivinen asia lapsiperheessä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään mielenkiinnolla odottamaan vastauksia.

Vierailija
2/8 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaton maito on positiivinen juttu teidän asiassa. Rasvatonhan on virallinen suositus.

Lasten terveyden kannalta rasvaton maito sitä vastoin on huono juttu. Kumpi teille sitten on tärkeämpää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti se on positiivinen huomio. Asiantuntijat nykyisin edelleen suosittelevat rasvatonta maitoa ja vähärasvaista ruokavaliota ylipäätään. Mulle ainakin tolkutettiin, kuinka mun olisi pitänyt raskaana juoda rasvatonta maitoa ja käyttää margariinia. Juu, no en ala juomaan rasvatonta maitoa tai korvaamaan voita margariinilla. En ymmärrä oikeasti kevyt tuotteiden suosiota, mutta jokainen tietty tyylillään.

Vierailija
4/8 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, maitorasva ei ole mikään turha rasva. Lapset (ja aikuiset) lihovat ja sairastuvat liiasta sokerin syömisestä, ei suinkaan aidon rasvan saamisesta.

Vierailija
5/8 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvaton maito on positiivinen juttu teidän asiassa. Rasvatonhan on virallinen suositus.

Lasten terveyden kannalta rasvaton maito sitä vastoin on huono juttu. Kumpi teille sitten on tärkeämpää?

Se d-vitamiini ei edes imeytyisi rasvattomasta maidosta jos ilman rasvaa sitä joisi.

Vierailija
6/8 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti se on positiivinen huomio. Asiantuntijat nykyisin edelleen suosittelevat rasvatonta maitoa ja vähärasvaista ruokavaliota ylipäätään. Mulle ainakin tolkutettiin, kuinka mun olisi pitänyt raskaana juoda rasvatonta maitoa ja käyttää margariinia. Juu, no en ala juomaan rasvatonta maitoa tai korvaamaan voita margariinilla. En ymmärrä oikeasti kevyt tuotteiden suosiota, mutta jokainen tietty tyylillään.

Ei suositella vähärasvaista vaan kasvirasvoja.Margariinin valmistuksessa käytetään sellaisia supermyrkkyjä että vaikea uskoa sitä terveelliseksi.

Vierailija
7/8 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suositella vähärasvaista vaan kasvirasvoja.Margariinin valmistuksessa käytetään sellaisia supermyrkkyjä että vaikea uskoa sitä terveelliseksi.

Eihän se terveellistä olekaan.

Vierailija
8/8 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko alleviivattu maito vai rasvaton? Oletettavasti molemmat, mutta luultavasti maito voi olla parempi kuin sokeriset mehut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän