Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 v ja raskaana

Vierailija
05.12.2016 |

Pieni tyttöni plussasi tänään raskaustestin ja olen järkyttynyt. Tytär on lapsen pitämisen kannalla. Minä tietenkään en voi päätöstä tehdä vaan päätös on täysin tyttäreni, mutta olen yrittänyt puhua, että vielä ei kannata äidiksi ryhtyä, koulukin vielä kesken ja tyttäreni muutenkin ihan teini-iän tiimellyksessä vielä.

Mitä tekisitte äitinä tässä tilanteessa? :(

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Nyt on itsenäisyyspäivä ja on ollut muuta tekemistä, kuin olla täällä. Ja provon ulisijat voikin sitten mennä muualle. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun alaikäinen tulee raskaaksi.

Puhuin tyttäreni kanssa aamulla, sittemmin jätin asian sikseen jotta voi keskittyä tähän juhlapäivään kun käytiin isovanhemmilla syömässä.

Luojalle kiitos, pelot ''30-vuotiaista mamu isäehdokkaista'' on onneksi kaukana totuudesta. Molemmat isäehdokkaat ovat tytön kaveripiiristä ja toinen on 16-vuotias ja toinen poika 17-vuotias. 

En tunne tai ole nähnyt näitä poikia, vielä. Tyttö sanoi kertovansa molemmille pojille tapahtuneesta. Poikien vanhempiin olen yhteydessä huomenna. 

Tällä hetkellä en uskoisi tytärtäni vain 15-vuotiaaksi. On toiminut tämän asian suhteen niin aikuismaisesti ja kypsästi. Olen onnellinen, että kertoi minulle eikä jäänyt hautomaan asiaa itsekseen.

Ap

Vierailija
62/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka elättää? Onko tarpeeksi kypsä huolehtimaan kakarasta itse eli omalla työllään sen ilman aikuisia elättämään?

Taitaa olla melkoisen vaikea yhtälö, että 15-vuotias omalla työllään ilman vanhempia lapsensa elättäisi. Viikkorahoilla ja/tai kesätyörahoilla ei paljon lasta elätetä ja säännöllinen työ on taas 15-vuotiaalle nykypäivänä likipitäen mahdottomuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika horo meininkiä kun 15 vuotiaalla kaksi isäehdokasta.

Vierailija
64/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ite 15v ja kaikki mun kaverit plus mä harrastetaa seksiä. eioo mitenkää outoo? ollaa kuitenki jo yläasteelaisii 

Vierailija
65/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär tietenkin itse päättää omasta kehostaan ja elämästään, eli tytär tekee viime kädessä itse päätöksensä raskaudesta. On harmillista miten nuorena seksin harrastaminen nykyisin aloitetaankaan, 15-vuotias on vielä ihan lapsi. Liian aikaisin alkava seksin harrastaminen kertoo mielestäni terveen seksuaalikasvatuksen puutteesta. Kannattaa tehdä tytölle selväksi, mitä se lapsen odottaminen ja saaminen tulee todellisuudessa olemaan, miettiä tytön kanssa, onko hän todella muka valmis äidiksi, ottamaan sen kaiken vastuun ja kestämään raskaus- ja synnytyskivut. Teineillä luultavasti on tosi ruusuisia käsityksiä äitiydestä ja lapsen saannista, ne kannattaa heti ensitöiksi häneltä oikoa. Se tulevan mahdollisen lapsen ja hänen itsensä parhaaksi. Teinin pitää tietää, että se kohdussa kasvava sikiö tulee olemaan ihan oikea ihminen syntyessään, ei mikään nukke, jota hoidetaan sen aikaa, kun kiinnostaa, kuskataan rattaissa kavereille ostarille näytille ja josta otetaan söpöjä ja cooleja kuvia facebookiin ja instagrammiin ja sit ku kiinnostus lopahtaa, niin jätetään äidille hoidettavaksi tai annetaan huostaan. Jos teini lapsen saa, niin hänen elämänsä on sidottuna tähän lapseen vähintäänkin siihen saakka, kuin lapsi tulee täyttämään 18-vuotta. Tämä on tehtävä teinille selväksi.

Vierailija
66/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinne kaikille, äidille ja tyttärelle!!

Itse olen samaa kokenut nuorena. Kyllä se tyttö asiaa varmasti katuu ja tietää, ettei sitä tekemättömäksi saa. Kaikenlainen jeesustelu ja moralisointi ei nyt auta. 

Nyt neljän lasen äitinä olen huomannut, että se raskautuminen on toisille tosi helppoa ja on ihme ettei teiniraskauksia ole enmmän...

Vierailija
67/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki!

Nyt on itsenäisyyspäivä ja on ollut muuta tekemistä, kuin olla täällä. Ja provon ulisijat voikin sitten mennä muualle. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun alaikäinen tulee raskaaksi.

Puhuin tyttäreni kanssa aamulla, sittemmin jätin asian sikseen jotta voi keskittyä tähän juhlapäivään kun käytiin isovanhemmilla syömässä.

Luojalle kiitos, pelot ''30-vuotiaista mamu isäehdokkaista'' on onneksi kaukana totuudesta. Molemmat isäehdokkaat ovat tytön kaveripiiristä ja toinen on 16-vuotias ja toinen poika 17-vuotias. 

En tunne tai ole nähnyt näitä poikia, vielä. Tyttö sanoi kertovansa molemmille pojille tapahtuneesta. Poikien vanhempiin olen yhteydessä huomenna. 

Tällä hetkellä en uskoisi tytärtäni vain 15-vuotiaaksi. On toiminut tämän asian suhteen niin aikuismaisesti ja kypsästi. Olen onnellinen, että kertoi minulle eikä jäänyt hautomaan asiaa itsekseen.

Ap

Ei sun tyttäres aikuismaisesti käyttäydy, vaan on lapsellinen kakara ja huoleton perseestään, horo, kylän polkupyörä, jakorasia... Koita nyt tajuta se.  Fiksut aikuiset eivät käyttäydy niin, että on isäEHDOKKAITA, vaan on yksi isäehdokas vain olemassa ja mieluummin senkin kanssa ollaan parisuhteessa. Tietty aioastaan wt:t tekee noin, että paneskellaan jokaisen vastaantulevan kanssa ilman ehkäisyä ja he keillä ei ole moraalia ja hyviä arvoja elämässä.

Kyllä mä häpeäisin, jos mulla olis 15v. tytär ja noin lutkamaisesti käyttäytyisi. Todellakin tekisi abortin ja laitatettaisiin kierukka (kyllä, niitä voidaan laittaa jo noin nuorelle), jotta ei enempää yllätysraskauksia horoperseelle tulisi. 

Mutta onneksi mulla on fiksu poika, jo täysi-ikäinen ja tyttöystävän kanssa käyttävät kondomia ja tytöllä lisäksi on kierukka. Olen ylpeä, että älyävät minimoida riskit ja heistä ei tule liian nuorina vanhempia. Opetahan sinäkin tytölles kunnon arvoja ja vie se hankkimaan sopiva ehkäisy ja kerro ettei myöskään enää koskaan harrasta seksiä ilman kondomia. Jospa siitä joskus tulisi kunnon tyttö, mitä kyllä epäilen....

Vierailija
68/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap:n tytär oo ehkäisyä käyttänyt. Ettekö aikuiset ihmiset tiedä, että ehkäisy voi pettää??

69/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti nykyään niin kamalaa, jos 15v harrastaa seksiä? Mun nuoruudessa, 10-15 vuotta sitten, valtaosa harrasti seksiä tuon ikäisenä. Ihan tavallisia nuoria eikä mitään rappiotapauksia. Oli niitä jotka seurustelivat ja sitten niitä kenellä oli vain jotain säätöjä. Kyllähän se 15v nyt omasta näkökulmasta tuntuu nuorelta ja olisihan sitä voinut odottaa, mutta tuon ikäisenä seksi kiinnostaa ja haluja on. Lisäksi paineet siitä että kaikki muutkin jne.

Vierailija
70/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ite 8v ja kaikki mun kaverit plus mä harrastetaa seksii. ei oo mitenkää outoo? ollaan kuitenki jo koulussa

Vierailija
71/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki!

Ap

Ei sun tyttäres aikuismaisesti käyttäydy, vaan on lapsellinen kakara ja huoleton perseestään, horo, kylän polkupyörä, jakorasia... Koita nyt tajuta se.  Fiksut aikuiset eivät käyttäydy niin, että on isäEHDOKKAITA, vaan on yksi isäehdokas vain olemassa ja mieluummin senkin kanssa ollaan parisuhteessa. Tietty aioastaan wt:t tekee noin, että paneskellaan jokaisen vastaantulevan kanssa ilman ehkäisyä ja he keillä ei ole moraalia ja hyviä arvoja elämässä.

Kyllä mä häpeäisin, jos mulla olis 15v. tytär ja noin lutkamaisesti käyttäytyisi. Todellakin tekisi abortin ja laitatettaisiin kierukka (kyllä, niitä voidaan laittaa jo noin nuorelle), jotta ei enempää yllätysraskauksia horoperseelle tulisi. 

Mutta onneksi mulla on fiksu poika, jo täysi-ikäinen ja tyttöystävän kanssa käyttävät kondomia ja tytöllä lisäksi on kierukka. Olen ylpeä, että älyävät minimoida riskit ja heistä ei tule liian nuorina vanhempia. Opetahan sinäkin tytölles kunnon arvoja ja vie se hankkimaan sopiva ehkäisy ja kerro ettei myöskään enää koskaan harrasta seksiä ilman kondomia. Jospa siitä joskus tulisi kunnon tyttö, mitä kyllä epäilen....

Kusipää. Toivon todella että elämä opettaa. Mutta kusipääthän kasvattaa tunnetusti kusipäisiä lapsia, joten en usko että lapsesi on fiksua nähnytkään, todennäköisesti on koulukiusaaja.

Vierailija
72/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3474 kirjoitti:

Onko oikeasti nykyään niin kamalaa, jos 15v harrastaa seksiä? Mun nuoruudessa, 10-15 vuotta sitten, valtaosa harrasti seksiä tuon ikäisenä. Ihan tavallisia nuoria eikä mitään rappiotapauksia. Oli niitä jotka seurustelivat ja sitten niitä kenellä oli vain jotain säätöjä. Kyllähän se 15v nyt omasta näkökulmasta tuntuu nuorelta ja olisihan sitä voinut odottaa, mutta tuon ikäisenä seksi kiinnostaa ja haluja on. Lisäksi paineet siitä että kaikki muutkin jne.

Joo varmaan. Ja olet yhä niin nuori ja naiivi että uskot tietäneesi muiden paritteluista? Varsinkin kun paineita lesoilla oli :DD

Vierailija
73/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki!

Ap

Ai millä tavalla?

Soitti ilmeisesti itse pikkupoikien vanhemmille ja myönsi mokansa?

Vierailija
74/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tarkoituksella hankkiutunut raskaaksi. Yllätys yllätys suurin osa teinien raskauksista ei ole vahinkoja. Usein vauva hankitaan siksi, jotta saisi tuntea ehdotonta rakkautta mistä on jäänyt paitsi. Ja sitten on näitä jotka eivät osaa ajatella vauva-aikaa pidemmälle, vaan haluaisivat päästä pukemaan vauvoille söpöjä vaatteita ja laittaa kuvia instaan. Teiniäitiohjelmat ja some antavat niin ruusuisen kuvan kaikesta. 

75/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ap:n tytär oo ehkäisyä käyttänyt. Ettekö aikuiset ihmiset tiedä, että ehkäisy voi pettää??

Ehkäisyn pettäminen on on, kun on puhe yli 20-vuotiaasta pitkässä parisuhteessa olevasta henkilöstä. Teinin kohdalla kyse on aina huolimattomuudesta. Onhan se nyt nähty että näin ajatellaan. Ei kukaan ajattele teiniäidistä, että varmaan ehkäisy petti.

76/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3474 kirjoitti:

Joo varmaan. Ja olet yhä niin nuori ja naiivi että uskot tietäneesi muiden paritteluista? Varsinkin kun paineita lesoilla oli :DD

No tytöt harvemmin lesoilee. Ihan kaveriporukalla puhuttiin noista asioista, ei siinä mitään ihmeellistä ollut. En tiedä oliko muilla paineita, minulla ei ollut. Puhuin paineista yleisesti että aivan varmasti teinien keskuudessa ajatellaan, että kaikki muut jo harrastaa seksiä ja itsekin täytyisi. Eipä tuossa mitään ihmeellistä ole.

Vierailija
77/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaikäraja on 16 vuotta. Vanhemmilla on vastuu lapsen seksuaalikasvatuksesta. Jos alta 16v kutiaa liikaa haarojen välistä, niin katajanoksalla räpsiminen auttaa. 😁😂

Vierailija
78/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja... Minullakin on aikuinen poika, eikä ole kyllä aavistustakaan mitä ehkäisyä he avovaimonsa kanssa käyttävät. Kondomin käytöstä saarnasin kyllä silloin kun poika oli teini ja lenteli vähän kukasta kukkaan, ennen kuin tämän nykyisensä tapasi.

Vierailija
79/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3474 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3474 kirjoitti:

No tytöt harvemmin lesoilee. Ihan kaveriporukalla puhuttiin noista asioista, ei siinä mitään ihmeellistä ollut. En tiedä oliko muilla paineita, minulla ei ollut. Puhuin paineista yleisesti että aivan varmasti teinien keskuudessa ajatellaan, että kaikki muut jo harrastaa seksiä ja itsekin täytyisi. Eipä tuossa mitään ihmeellistä ole.

Aika suuri kaveriporukka, kun tiesit valtaosan paritteluista tuosta ikäryhmästä :o

Ja omasta teini-iästäni ei ole montaakaan vuotta, muistan kyllä ettei mitään paineita muiden takia ollut muilla kavereillani kuin vain niillä kaikista huonoitsetuntoisimmilla.

Vierailija
80/82 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka elättää? Onko tarpeeksi kypsä huolehtimaan kakarasta itse eli omalla työllään sen ilman aikuisia elättämään?

Taitaa olla melkoisen vaikea yhtälö, että 15-vuotias omalla työllään ilman vanhempia lapsensa elättäisi. Viikkorahoilla ja/tai kesätyörahoilla ei paljon lasta elätetä ja säännöllinen työ on taas 15-vuotiaalle nykypäivänä likipitäen mahdottomuus.

Eli abortti tietenkin jos ei ole tarpeeksi kypsä vielä itse huolehtimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi