Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eksältä lähti lähihuoltajuus - nyt haluaa nähdä koko ajan lapsia luonani? Käytetäänkö minua hyväksi?

Vierailija
05.12.2016 |

Kaipaisin näkökulmia kun en oikein tiedä, miten minun pitäisi suhtautua tilanteeseen.

Eksäni on toistuvasti käyttänyt kuritusväkivaltaa lapsiani (7 ja 9 v pojat) kohtaan ja tämän seurauksena lapset eivät enää saa olla yksin eksän luona.

Tämän seurauksena eksä on alkanut hyppäämään luonani melkein joka päivä. Pusuttelee ja halii lapsia, kehuu, miten iloisella mielellä on nykyään, miten paljon energiaa harrastuksiin ja miten on pudottanut painoa ja kaikkea tämmöistä.

Haluaisin ajatella niin, että lapsilla on oikeus tavata molempia vanhempiaan, ja haluan tukea tätä. Toisaalta minua on alkanut raivostuttamaan, kun vaikuttaa siltä, että eksä elää nyt onnellisena ja kovilla kierroksilla omaa elämäänsä kun ei enää tarvitse kantaa vastuuta lasten arjesta. Tuntuu, että hän käyttää minua hyväksi ja tulee ottamaan vain parhaat palat kohtaamisista ja keskittyy muuten omiin projekteihinsa. Aikuiselle ihmiselle ei pitäisi olla mahdotonta pidättäytyä kuritusväkivallasta. Tuntuu siltä, että tämä on liian hyvä diili hänelle: Väittämällä ettei pysty hillitsemään impulsiivista käytöstään hän vapautuu lapsia koskevasta vastuusta ja minun on pakko ottaa koppi koko hommasta. Samalla eksä juoksee seurakuntatilaisuuksissa tärkeänä "Jumalan valtakunnan asialla".

Toisaalta eksä on aiemmin vaikuttanut hyvin stressaantuneelta lasten kanssa. Pitäisikö minun olla iloinen, jos näin ei enää ole? Olenko kauhea ihminen, kun ajattelen vain omaa itseäni? Pitäisikö niellä kiukku lasten vuoksi? Nyt olen ajatellut, että jos tuo ihminen ei ota vastuuta itsestään alan vetää tiukkoja rajoja. Jos ei oman käytöksensä vuoksi voi pitää lapsia arjessa, niin eipä sitten oteta irti huviakaan. Mitä tästä pitäisi ajatella? Paljonko tulla vastaan tällaista vastuutonta tyyppiä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehön on kiva että ex voi paremmin, ehdottomasti kivempi lapsillekin. Tosin sinulla ei ole mitään velvollisuutta päästää exää kotiisi hämmentämään teidän arkea.

Rajojen haku selkeästi vielä kesken, vedät ne siihen mikä tuntuu hyvältä. Suosittelisin tapaamissopimuksen tekoa ja sen säntillistä noudattamista.

Vierailija
2/4 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamissopimus kyllä tulee kun päästään lastenvalvojalle kirjaamaan nää muutokset. On vaan kahden kuukauden jono. Sitä ennen pitää tietty miettiä mitä siihen tarkalleen haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/4 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lasten etu, että isä voi paremmin ja käy tapaamassa heitä usein. Niele oma katkeruutesi ja tue miehen suhdetta lapsiinsa. Hyvä on se, että mies ei saa tavata lapsia valvomatta, joten lapsille parasta on lämmin suhde isäänsä sinun luonasi vieraillen. 

Vierailija
4/4 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa sanoisit sille exälle, ettei saa tulla? Sovitte päivät milloin sopii tavata ja pidät niistä kiinni. Voit myös vaatia valvottuja tapaamisia, mutta sinun ei tarvii olla valvojana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme