Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saara Senaatintorilla liveseuranta - ketju! :)

Vierailija
05.12.2016 |

Ihan hillittömästi porukkaa!

Kommentit (428)

Vierailija
321/428 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli siellä järkkärinä ja oli jutellut Dermotin kanssa. Hän oli ollut tosi innoissaan tapahtumasta. Oli sanonut, että ei ollut osannut odottaa tämmöistä väkimäärää. Kuulema home coming on tehty jokaisella x-factor kaudella, mut missään ei ollut näin hienoa vastaanottoa. Oli muutenkin ollut tosi puhelias. Mieheni epäili, et hänen sosiaalisuutensa takia show myöhästyi :'D

Vierailija
322/428 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, jos ihmiset ovat ajatelleet, että kyseessä on jokin ilmaiskonsertti.

Mulle oli alusta asti selvää, että homecoming on tv-kuvauksia. Ja jos kuvataan jotain, oli se sitten musavideo, sarja tai leffa, odottelua on luvassa.

Ei todellakaan Saaran harteilla tuo odottelu.

Eikä tule yllätyksenä sekään, ettei telkkaria vedetä yhdellä otolla putkeen ja hyvää telkkaria tehdään käsikirjoituksen kanssa ja useamman oton yhdistelmillä, jotta saadaan paremman näköinen lopputulos.

Olin iloinen, ettei tapahtumassa ollut jotain kaupunginvaltuutettua kättelemässä ja pitämässä puhetta. Koko Senaatintori näyttäytyi edukseen. Nätit joulukojut, jouluvalot, valaistus rakennuksissa, hieno tuomiokirkko ja ihana karuselli sekä iso, valaistu joulukuusi kaiken keskellä.

Ei mitään ylimääräistä ja päälleliimatun oloista.

Lyhyessä ajassa oli saatu pyrotekniikka ja systeemit kuntoon.

En ole Saara-fani ja tuskin tulen ostamaan hänen musiikkiaan. Tässä ei mulle ole siitä kyse.

Mä lähdin osallistumaan tuohon, tukemaan jotakuta toista, joka voi menestyä. Halusin, että ulkomaalaiset saavat paremmat kuvat Suomesta, kuin autio tori kylmän keskellä. Halusin tehdä oman osani, koska se voi poikia jotain muuta, jotakuta brittiläistä voi alkaa kiinnostaa matkustaa tänne, jolloin saadaan varoja luoda niitä työpaikkoja.

Tärkeimpänä nimenomaan tuo tukeminen.

Koko ajan tulee joka tuutista paskaa niskaan: poliitikot pettää ja suhmuroi, natsit tappavat ihmisiä, köyhiltä viedään loputkin tuet, ympäristö kuolee, ja omakin työpaikka on vaarassa koko ajan.

Mitä iloa tässä elämässä enää on?

Saara Aalto on ollut mulle se asia tämän syksyn aikana, joka on piristänyt ja antanut toivoa, että joskus, jollakin, voi tulla onnistumisia, voi päästä eteenpäin. Ei olekaan niin toivotonta.

Teidän mielestä se on junttia, feikkiä ja ties mitä. Mutta eihän teidän ole pakko seurata tätä ilmiötä ollenkaan. Voi skipata iltapäivälehdet kokonaan, voi kattoa telkkarista muuta ja blokata facebookista kaikki saara-jutut. Voi jättää kommentoimatta vauvalla.

Mä mielummin haluan löytää jotain iloa tähän paskaan elämääni, enkä itkeä yksin himassa, et miks kaikki on koko ajan niin huonosti. Eihän ne asiat itkemälläkään parane.

(Jos jokin asia on junttia, niin jonkun artistin äidin haukkuminen mielenterveysongelmaiseksi tai juopoksi vauva-forumilla. Sen vuoksi, ettei tykkää artistista.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/428 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huominen lööppi: "Kaaos Saara Aallon keikalla - väkivaltaisia mummoja, ihmisiä sairaalahoitoon"

Vierailija kirjoitti:

Mut kaato joku mummo maahan :D käteen tuli haava mutta nyt päivystyksestä jo kotona. Ihan hyvä keikka oli, tuotanto olis voinut vähän etukäteen filmailla mutta muuten oli ihan ok gig.

Vierailija
324/428 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäköhän asteinen tyhjyys valtaa nämä fanit joilla meinaa mennä henkilöpalvonnan puolelle muutaman viikon päästä kun tää show loppuu? Ainakin hetkeks aikaa:(

Jotkut fanittaa Formuloita, jalkapalloa, olympialaisia , lätkää jne.. Ei tämä ole sen kummempaa. Tästä selvitään, älä ole huolissasi.

Vierailija
325/428 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö Saaran haukkujat lopeta koskaan? Olen järkyttynyt näistä negatiivisista kommenteista.

Jos ei tykkää, niin sitten ei tykkää. Ihanko tosissasi olet järkyttynyt, että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä?

On eri asia olla tykkäämättä, kuin olla vielä tämänkin shown jälkeen vakuuttunut että Saara nolasi itsensä kun on "omasta mielestään isokin tähti" ja kehtasi mennä senaatintorille laulamaan.

Tuli mieleen että onkohan isoilla maailmantähdillä samanlaisia vihaajia? Vihaajia löytyy tietenkin kaikilta staroilta, mutta sellaisia jotka päivittelevät palstoilla tai kotonaan tyyliin "Ei helvetti, meneekö se Beyonce taas nolaamaan itsensä, luuleeko se että joku oikeasti fanittaa sitä, kaikkihan sille nauraa" tai "Mikä se Adele luulee olevansa? Olihan sen levy maailman myydyin ilmestymisvuonnaan mutta eihän se oikeasti osaa laulaa, karsea tyrkky ja huomiohuora".

Vertaatko Saara Aaltoa Beyonceen ja Adeleen? Ymmärrän, että tykkäät Saarasta, mutta hän painii kyllä vähän eri sarjassa kuin esim. Adele.

Vierailija
326/428 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähetän dermotille kortin , niin miten kirjoitetaan englanniksi,

Terveisiä täältä suomen lapista.

Olen seurannut xfacktors ohjelmaa ja olet symppis juontaja.

Hyvää joulua ja uuttavuotta!

Greetings from Lapland, Finland!

I've been eagerly watching this year's series of the X Factor UK and I find you an utterly sweet and heartfelt host. Good job!

Wishing You A Merry Christmas And A Happy New Year!

Vierailija
327/428 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lähetän dermotille kortin , niin miten kirjoitetaan englanniksi,

Terveisiä täältä suomen lapista.

Greetigs from Lappland, Finland

Olen seurannut xfacktors ohjelmaa ja olet symppis juontaja.

I have bern watching x-factor and you are so symphatetic

Merry Christmas and a Happy new year!

Hyvää joulua ja uuttavuotta!

Kiitos! Laitan osoitteen jos vaikka vastaa.

Vierailija
328/428 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku ollut briteissä joskus, kun tällaista kuvataan? Niinpä, ei se sen kummempaa ole muuallakaan, ei ne sielläkään varmaan koko aikaa huuda ja hypi.

Olen ollut, ja meininki oli ihan eri sfääreissä. Suomessa ei uskalleta huutaa kun hävetään sitä miltä näyttää.

Ainakin one Directionin keikka kyllä kuulosti paremmalta Suomessa. Kuuli vähän sitä musiikkiakin :D

Britti juontaja todella vaisu. Häpeskö itteensä?

Vierailija
329/428 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin ääntäminen kuulosti perussuomijuntilta, eipä mulla muuta

Vierailija
330/428 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on sellainen asenne, josta suomalaisten toivoisi vihdoin pääsevän eroon. Me puhutaan kuitenkin englantia paremmin kuin puolet muista maailman maista! Jotenkin säälittävää, että osa suomalaisista odottaa meidän ääntävän kieltä natiivitasoisesti jos kehdataan kerta vierasta kieltä puhua. On ihan ok lausua omalla aksentilla, niin ne muutkin tekee.

(Onkohan kukaan tehnyt koskaan tutkimusta mistä suomalaisten häpeä ja alemmuudentunto johtuu, juontuuko se Ruotsin vallan ajasta vai mistä?)

Vierailija
331/428 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toppahaalarikansa pääsee X-factoriin ensi viikonloppuna!

No parempi niin, kuin joku tänne kuulumaton ja aikansa elänyt Anu S pers paljaana.

Vierailija
332/428 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on sellainen asenne, josta suomalaisten toivoisi vihdoin pääsevän eroon. Me puhutaan kuitenkin englantia paremmin kuin puolet muista maailman maista! Jotenkin säälittävää, että osa suomalaisista odottaa meidän ääntävän kieltä natiivitasoisesti jos kehdataan kerta vierasta kieltä puhua. On ihan ok lausua omalla aksentilla, niin ne muutkin tekee.

(Onkohan kukaan tehnyt koskaan tutkimusta mistä suomalaisten häpeä ja alemmuudentunto johtuu, juontuuko se Ruotsin vallan ajasta vai mistä?)

Se johtuu kyllä ihan Suomen vallan ajasta eli siitä, ettemme enää saa olla ruotsalaisia.

Vierailija
333/428 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö tämän jostain tallenteena vai oliko vain livenä?

Vierailija
334/428 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on määritelty että natiivin ääntäminen on tasokkampaa?

Vierailija
335/428 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, monet britit ovat kertoneet, että suomalaiset osaa paremmin englantia kuin monet natiivit, sekä puhua että kirjoittaa.

Vierailija
336/428 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku ollut briteissä joskus, kun tällaista kuvataan? Niinpä, ei se sen kummempaa ole muuallakaan, ei ne sielläkään varmaan koko aikaa huuda ja hypi.

Olen ollut, ja meininki oli ihan eri sfääreissä. Suomessa ei uskalleta huutaa kun hävetään sitä miltä näyttää.

Ainakin one Directionin keikka kyllä kuulosti paremmalta Suomessa. Kuuli vähän sitä musiikkiakin :D

Britti juontaja todella vaisu. Häpeskö itteensä?

Ei se mitenkään vaisu ollut vaan tosi symppis. Jutteli Katsomon live-lähetyksen juontajallekin ummet ja lammet pitkän aikaa sekä kävi yleisön kanssa juttelemassa. Joku toinen olisi viipottanut nenä pystyssä ohitse vaivaantumatta mitenkään huomioimaan ketään.

Tuulen takia mikeissä oli valtavat tuulisuojat, joten ne kyllä vaimentaa tuulen lisäksi kummasti myös ääntä. Paljon vaisumalta tuntui ääni telkussa kuin itse paikan päällä.

Vierailija
337/428 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen perusjuntti ei uskalla puhua vieraita kieliä kun hävettää muka ääntäminen, mutta kännissä kyllä kehtaa örveltää vailla mitään estoja. Itse pidän rohkeampana selvinpäin tekemistä kun kännissä ööliöintiä.

Vierailija
338/428 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta voi puhua englantia millä aksentilla tahansa, mutta laulut vedetään niin kuin ne originaaliversionakin kuulostaa, jotta saa laulajasta mahdollisimman ammattimaisen kuvan. Ei luulisi olevan vaikeaa imitoida alkuperäisaksenttia, jos on ammattilaislaulaja, eikä mikään karaokestara.

Vierailija
339/428 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta voi puhua englantia millä aksentilla tahansa, mutta laulut vedetään niin kuin ne originaaliversionakin kuulostaa, jotta saa laulajasta mahdollisimman ammattimaisen kuvan. Ei luulisi olevan vaikeaa imitoida alkuperäisaksenttia, jos on ammattilaislaulaja, eikä mikään karaokestara.

Miksi englantilaisille sitten tuottaa pelkän Saara Aallon nimen lausuminen suomalaisittain kovasti vaikeuksia? Ihan niille ammattilaislaulajillekin?

Vierailija
340/428 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on määritelty että natiivin ääntäminen on tasokkampaa?

Onko Emilyn voimakas murre tasokasta vai junttia?