OUDOIMPIA askiaspalvelijoita joita olette kohdanneet? Mitä tapahtui/ teki tms?? Minä aloitan...
Kerro myös mikä hän oli ammatiltaan!
Oma kokemukseni on se, kun menin joskus hotelliin niin siinä respassa sisään kirjautumisessa oli sellainen nainen.
Näin jo kauempaa, että hihitteli yksinään jtn...
Siinä kohtaa, kun tulin tiskille vastapäätä häntä niin tervehtiessä hän purskahti nairuun jonka yritti naamioida yskäsyksi.
Mietin, että oliko minussa jtn hauskaa, mutta hihittely vain jatkui ja jatkui.
Näin, että pidätteli kokoajan naurua ja nauroi joka sanansä jälkeen oikein ylikorostuneesti
Tuo oli vähän outoa koska tilanteessa ei ollut päällepäin missään kohtaa mitään hauskaa.
En tiedä oliko jossain aineissa, mutta aika oudolta vaikutti.
Lähtiessä sielä oli erityyppi enkä enää nähnyt tuota naista ..
Kertokaapa teidän kokemuksia!
Kommentit (360)
Vierailija kirjoitti:
Ostin uuden puhelimen, johon vanha SIM-korttini ei enää käynyt, joten lähdin ostamaan uutta korttia. Kaupassa miesmyyjällebselitin tarpeeni, ja hän antoi uuden SIM-kortin ja käski laittamaan kotona puhelimeen, jolloin se aktivoituisi. Kysyin myös liittymästäni, että pysyyhän samana ja myyjä vakuutti pysyvän. Kertoi myös lisäävänsä mulle 4g:N samalla laskuni hinnalla aiemman 3G:n sijasta. Lähdin kotiin ja sain puhelimeni toimintaan. Noin kuukauden päästä saapui uusi puhelinlasku. Normaalisti laskuni on 19,90€. MUTTA nyt se oli yli 70€!!!!!!!!!
Menin katsomaan erittelyjä mistä tällainen summa olisi tullut, ja mitä näinkään. Laskussa luki tie mitä Elisa Viihde, Pilvipalvelu sun muita Elisan palveluita joita en todellakaan ollut ostanut tai tilannut. Hetken pohdittuani tajusin sen myyjän ladanneet sanomatta mitään.
Ei siinä muu auttanut kuin maksaa se v*tun kallis lasku.
Siis kyllähän tuollaisista pitää sopimus kirjoittaa, jos et ole laittanut nimeä alle mihinkään, missä kyseiset palvelut mainittu, niin ei tietty olisi tarvinnut maksaa!
Silloin älypuhelimien alkuaikoina, kun datapaketit ei vielä automaattisesti kuulunut melkein joka liittymään, hankin uuden liittymän ja olin tarkka, että otin myös rajattoman datapaketin, koska olin jo silloin parantumaton nettiriippuvainen... No ekassa laskussa oli kuitenkin yli 100e edestä datansiirtoa, eikä ollenkaan sitä datapakettia. Soitin selvittääkseni asiaa eikä mun tarvinnut siitä datansiirrosta sitten maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostin uuden puhelimen, johon vanha SIM-korttini ei enää käynyt, joten lähdin ostamaan uutta korttia. Kaupassa miesmyyjällebselitin tarpeeni, ja hän antoi uuden SIM-kortin ja käski laittamaan kotona puhelimeen, jolloin se aktivoituisi. Kysyin myös liittymästäni, että pysyyhän samana ja myyjä vakuutti pysyvän. Kertoi myös lisäävänsä mulle 4g:N samalla laskuni hinnalla aiemman 3G:n sijasta. Lähdin kotiin ja sain puhelimeni toimintaan. Noin kuukauden päästä saapui uusi puhelinlasku. Normaalisti laskuni on 19,90€. MUTTA nyt se oli yli 70€!!!!!!!!!
Menin katsomaan erittelyjä mistä tällainen summa olisi tullut, ja mitä näinkään. Laskussa luki tie mitä Elisa Viihde, Pilvipalvelu sun muita Elisan palveluita joita en todellakaan ollut ostanut tai tilannut. Hetken pohdittuani tajusin sen myyjän ladanneet sanomatta mitään.
Ei siinä muu auttanut kuin maksaa se v*tun kallis lasku.
Tyhmää maksaa, olisit ottanut yhteyttä Elisaan ja jos silti olisi pitänyt maksaa niin vaihtanut liittymän eri yritykseen.
Vierailija kirjoitti:
Taksikuskilta kyselin pimeänä ja sateisena marraskuun iltana, kuinka oikein jaksavat ajaa koko päivän tälläisellä kelillä?
Itse kun jotenkin pääsen töistä kotiin ehjänä.
No äijä suuttui tästä ihan helkkaristi ja vastaili tiuskahdellen. En tiedä, mitä kysyin väärin..
Joo, eihän sitä töihin kannata sadekelillä mennä. Ei sen tietenkään mitään väliä ole, vaikka sen päivän palkka jää saamatta. Millä sinäkin olisit matkasi tehnyt, jos tuona päivänä taksikuskit olisivat jättäneet työnsä tekemättä?
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli aika oman paikkakunnan terveyskeskukseen keskenmenon takia, pelkäsin ettei kaikki ollut tullut itsestään ulos, kun vatsaa oli kipuillut pidempään. Vastassa oli nuorehko mieslääkäri, joka oli koko keskustelun ajan vaivaantuneen oloinen. Sanoi sitten käynnin lopussa, että "tässä kohtaa pitäis tehdä sellanen sisätutkimus... Mulle ei ole niin paljon näitä osunut kohdalle, mut voin mä sen tehdä nyt kuitenkin..." Ohjeisti ottamaan vaatteet pois ja sängylle makaamaan, vilkaisi nopeasti ja se oli siinä. Tutkimuksen jälkeen oli punainen naamasta ja käyttäytyi entistä vaivaantuneemmin.
Tuli todella outo fiilis käynnistä, sitä odottaa tietynlaista ammattitaitoa terveyskeskuslääkäriltäkin... Ja miksi ihmeessä minut sitten tällaiselle lääkärille määrättiin, joka ei ole joutunut keskenmenojen jälkitarkastuksia tekemään, puhelimessa kuitenkin selkeästi ilmaisin, miksi lääkäriin haluaisin. Tuli ihan sellanen olo että olisi ollut joku valelääkäri kyseessä!
Se oli joku kandi, joka ei ollut käynyt gynen kurssia. Meidän kurssilla oli vastaava tapaus, gynen tutkimus tuli eteen, vaikkei ollut mitään tietoa ko. tutkimisesta käytännössä. Hän teki sitten sen proktoskoopilla (peräaukon tutkimiseen käytetty vehja). Hoitaja vaan sattui yllättämään tilanteessa.
Eräässä suurkaupungissa lähikauppani kassahenkilö alkoi tilittää, että hänen opsikelijaviisuminsa umpeutuu ihan pian ja hän joutuu palaamaan kotimaahansa, jollei joku paikallinen mene naimisiin hänen kanssa.Oli siis noin 20v itseäni nuorempi.Kun tuijotin häntä epäuskoisena, sanoi että pakko mennä WC:hen ja juoksi pois kesken maksutapahtuman.Joku muu paikkasi hänet hetken kuluttua.
soitin yhden suomalaisen firman vaihteeseen pyytääkseni yhdistämäään asiakaspalveluun/kuluttajaneuvoon. Soitin ja soitin, kukaan ei vastaa. Aivan keskellä päivää ( ei ruokatunnilla). Alkoi jo hermo mennä , kun olisi pitänyt olla kyllä avoinna. Vaihdetta ei kiinnostanut puhelimeen vastaaminen. No, sitten vihdoin ja viimein ehkä15 minuttia yritettyä vastasi joku täysin välinpitämätön HIDASTELIJA. Siis oikeasti, ei mitään tajua miten yritysmaailmassa voisi hoitaa sen työnsä normaalilla tavalla. Olin jo niin raivoissani että kun olin pyytänyt yhdistäämään, annoin suoraa palautetta hänelle. miksi et vastannut vaikka soitin monta kertaa? Annoin saman palautteen vielä sitten kuluttajaneuvojalle. Mitä ihmettä, jos otat työn vastaan niin miksi et hoida sitä?
Vierailija kirjoitti:
Menin työterveyteen psykologille, koska minulla todettiin työuupumus. Siinä jutellessamme toista kertaa psykologi päätti avautua, että itselläänkin on ollut työuupumus ja nyt palailemassa työelämään (ilmeisesti, että oikeasti ymmärtää minua tms.). En silti jotenkin ollut ihan varma, mitä tuosta olisin ajatellut. Kokeilin sitten toistakin psykologia, tämä kuunteli aikansa ja lopulta kysyi, miksi ihmeessä edes jatkan tuota työtä, lopeta se. :D Niinpä sitten otin neuvosta vaarin ja lopetin työt. En ole katunut kertaakaan, mutta ei psykologi oikeasti kai saisi noin sanoa :P (ja mielestäni parasta koskaan)
siis mitä ei saisi sanoa? Että oli itse uupunut, vai että lopeta työt? Molemmat on ihan aiheellisia asioita kertoa.
Mummoni hautajaisissa pappi oli jättänyt äitini kanssa kirjoitetun puheensa kotiin, ja puhui sitten 85-vuotiaan naisen hautajaisissa jääkiekkovertauksilla yhteistyön merkityksestä (ne asiat saattoivat olla jotenkin yleispäteviä, mutta eivät mitenkään sopineet mummoni). Myöhemmin hän alkoi hieroa asuntokauppaa vanhempieni kanssa. Vanhempani siis asuivat toisessa kaupungissa kuin hautajaiset pidettiin ja papilla oli jotain kontakteja sinne vanhempieni kotikaupunkiin, ja hän sitten alkoi kysellä sitä mummoltani jääneen asunnon sijaintia, alueen hintatasoa jne. Tämä oli periaatteessa ihan tavanomaista kahvipöydän smalltalkia, mutta jotenkin tyrmistyttävää. Äitini sanoi myöhemmin, ettei yksinkertaisesti osannut lopettaa keskustelua, koska pappi oli niin puhelias, ja hän itse taas oli aika heikossa mielentilassa. Lähtiessään pappi oli vielä huikannut jotenkin, että olipa mukava/ hyödyllinen tapaaminen. En muista sitä sanamuotoa tarkasti, mutta jäi siis vahva vaikutelma siitä, ettei pappi muistanut lainkaan missä tilaisuudessa oikein oli.
Noin käy mullekkin aina, kun olen tummemmaksi värjännyt hiukseni.
Isän suvun piirteet tulevat vissiin esille.
Sitten kun on vaaleammat hiukset ei kukaan seuraile missään.
Tietääkseni kuitenkin ihan suomalaisia ollaan.
Yleensä toi perässähiihtäjä on aina poikkeuksetta sellainen lauantaimakkaran värinen
tosi tavallisen näköinen umpio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin viime keväänä kampaajalla. Hiukseni olivat ehtineet kasvaa jo aika pitkiksi, ja halusin niihin leikkauksen ja värjäyksen. Hiuksiani tarkastellessaan kampaajanainen tokaisi "voi hyvänen aika" ja "huhhuh" ja samantapainen päivittely jatkui koko sen ajan kun hän leikkasi hiuksiani. Todella imartelevaa.
Olin samoin kerran kampaajalla lyhennyttämässä jälleen hieman ohuehkoa kuontaloani, kun kampaaja alkoi yllättäin haukkua hiuksiani sanomalla mm. "Ettei voi paljon ottaa kun ihan kalju loistaa", "kylläpäs onkin kauhean olemattomat hiukset ja arpikin näkyy", "voi kauheeta ei näistä kyllä oikein mitään kunnollista kampausta saa". Ja kuitenkin kampauksesta tuli oikein näyttävä...
Olin tuosta vuodatuksesta niin äimistynyt maksavana asiakkaana, että ihan mykäksi menin, eivätkä hiukseni kuitenkaan ihan ohuemmasta päästö ole ja vaikka olisikin, on asiakkaan haukkuminen todella törkeää käytöstä!
No jääpä tuokin Tanssivat sakset/Myyrmäki väliin seuraavillakin kerroilla - aina kun kuljen siitä ohi, tekisi mieli ilkimykselle ihan irvistää!
Mä oon käynyt ko liikkeessä koko sen olemassa olo ajan. Myös poikieni tukat leikataan täällä, ja jos joskus ei saada aikaa silloin kun tarvitaan, pojat eivät ole tyytyväisiä jälkeen esim. M-Roomissa. Loistavaa palvelua, upeita kampauksia ja aika pitää tilata ajoissa, että sen ylipäätään saa silloin, kun tarve on!
No yksissä häissä jossa olin, pappi puheensa aikana sanoi kaksi kertaa morsiamen nimen väärin, sanoi siis tyyliin Sannaa Hannaksi. Erittäin noloa.
Vierailija kirjoitti:
Puolan lentokentällä oli nuori opiskelijatyttö kahvilan tiskillä. Tilattiin englanniksi kahvit ja jotakin pientä syötävää, kerroimme hänelle mitä otamme ja seisoskeli vaan paikallaan ja tuijotteli muita ihmisiä eikä kirjannut ylös mitään mitä otamme tms. Toistimme mitä otamme, ja sitten vasta pisti ylös, sekin tapahtui hieman vastahakoisesti ja t o d e l l a hitaaaasti. Jäimme odottelemaan siihen tiskille ja mietimme, että mikä ihme on ongelmana kun ei alkanut keittelemään kahveja tai ottamaan niitä leivonnaisia tiskistä, otti vain puhelimen kouraansa ja näpytteli?! Sanoimme, että lentomme lähtee pian eli jos vähän vauhtia toimintaan. Näpytteli vielä hetken puhelintansa ja sitten teki kahvit ja antoi leivonnaiset nyrpeä ilme kasvoillaan. Ei sanonut paljon maksaa, vaan taas otti puhelimensa käteen. Jouduttiin erikseen kysymään, ''how much'' ja näytti vain kassakoneen näytöstä hintaa. Sanottiin kuitenkin ystävällisesti vielä että kiitos ja hei hei, mulkaisu vaan saatiin takaisin. Ihan ihme touhua. :D
Meillä melkein samanlainen kokemus, mutta lontoossa :D vitutti kyllä!
Tampereella on ainakin ollut Radiokirppis-niminen kirpputori. Siellä kun kävin joskus 20 vuotta sitten teininä vanhempien kanssa ja aina kun ostin jotain, niin myyjät tuijottivat minua todella omituisesti, eivät sanoneet mitään (eivät edes ostosten yhteishintaa, joten opin laskemaan ne itse päässäni ennen kassalle menoa) ja muutenkin kohtelivat minua todella tylysti. Oikeasti niiden myyjien ilme oli aina todella kummallinen että se oli varmasti todella kumma juttu, kun teini osti kirpputorilta itselleen esim. vaatteita omilla rahoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme mieheni kanssa lähikaupassa ruokaostoksilla. Olen kasvoiltani nuoren näköinen, mutta olemme molemmat kolmekymppisiä ja myös sen näköisiä, emme pukeudu erityisen nuorekkaasti tms. Ostoksiini kuului myös pari siideriä. Ilmeisesti kaksi siideriä on kaikkien alaikäisten vakio-ostos (muutaman ruokakassin kera), koska olin jo suorittamassa maksua kun kassa päätti tiukata minulta henkilöpapereita. Mukanani oli vain maksukortti. /quote]
Oletpa pikkumainen ja lapsellinen noin vanhaksi :D Lopeta tuo nillitys ja ala kantaa ajokorttia lompakossa, jos tekee mieli lipittää sidukkaa.
Jos minulta kysytään papereita parin siiderin ostamiseen, varsinkin jos on kärryllinen muuta tavaraa, niin jätän kaikki tavarat kylmästi kassalle ja vaihdan kauppaa.
t. M29
Kävin muutama vuosi sitten eräässä pienessä kukkakaupassa, aikeissa ostaa äidilleni kukkakimppu. Kaupassa ei ollut sopivia valmiina, joten pyysin sitomaan sellaisen. "Floristi" kysyi budjettia ja kerroin sen olevan max 30€. Annoin vapaat kädet ja kerroin, että ainoa vaatimus on oranssinsävyiset kukat. "Floristi" nappasi kaksi pientä vaaleanpunaista ruusua, yhden oksan harsokukkaa ja hutaisi ne rumaksi kimpuksi. Näistä hän sitten veloitti hieman alle 30€. :D Olin niin nuori ja ällistynyt, että maksoin kiltisti. Nykyään avaisin kyllä suuni.
Nyt 35v kirjoitti:
Tampereella on ainakin ollut Radiokirppis-niminen kirpputori. Siellä kun kävin joskus 20 vuotta sitten teininä vanhempien kanssa ja aina kun ostin jotain, niin myyjät tuijottivat minua todella omituisesti, eivät sanoneet mitään (eivät edes ostosten yhteishintaa, joten opin laskemaan ne itse päässäni ennen kassalle menoa) ja muutenkin kohtelivat minua todella tylysti. Oikeasti niiden myyjien ilme oli aina todella kummallinen että se oli varmasti todella kumma juttu, kun teini osti kirpputorilta itselleen esim. vaatteita omilla rahoillaan.
Radiokirppis on ihan tunnettu paskasta asiakaspalvelusta, myyjät on kuin perseeseen ammuttuja karhuja ja kirppis täynnä raivoisaan sävyyn kirjoitettuja kylttejä asiakkaita opastamaan. :D Silti aina ihan täynnä asiakkaita, hyvällä paikalla ja tavara tuntuu liikkuvan.
Mikähän niitä oikeasti vaivaa? Elinkautinen hiivasieni?
No outoa tämä oli ehkä, mutta itseäkin vain naurattanut koko tilanne. Ostin viikonlopulle juhliin 18-vuotiaana siideriä (itselleni toki) ja edessäni kassajonossa oli muita ikäisiäni, jotka olivat ilmeisesti samoissa puuhissa. Myyjä oli nuori mies ja pyyteli auliisti papereita nuorilta.
Omalla vuorollani sitten näytin ajokorttia tietysti, ja myyjä repesi nauruun :D "En mä sun korttia haluu nähdä, oon varma että ikä riittää". Olin itsekin huvittunut ja huumorilla sitten heitin: "Ootko ihan varma? Mähän saatan täyttää vasta huomenna tai et mulla on kaverin henkkarit matkassa". Myyjä vaan repes entistä pahemmin ja huikkas: "Noniin lähes nyt jo menee siitä, mä en aio kattoo sun papereita!".
Huvitti, mutta outoa käytöstä. Tyyppi oli ennestään tuntematon jne.
Vierailija kirjoitti:
Pappi tuli keskustelemaan kanssani omaiseni hautajaisjärjestelyistä, mutta alkoikin puhua oman uskonsa hiipumisesta ja omasta burn-outistaan täysin yllättäen. Siinä sitten nyökyttelin ja kuuntelin vuodatusta. Vähän oli hämmentynyt olo, papin olisi varmasti kuulunut lohduttaa minua ja kertoa taivaan riemuista eikä sanoa olevansa epävarma taivaan olemassaolosta ja pettynyt koko luterilaiseen kirkkoon. Kaikesta huolimatta hautajaiset sujuivat hyvin.
Tokihan papitkin voivat eheytyä
Tänään olin menossa yhteen pieneen lastenvaate puotiin, jossa en ollut asioinut pitkiin aikoihin. Muistin toki, että kaupassa on myyjänä usein vähintäänkin erikoinen rouva, joka yrittää erittäin sinnikkäästi myydä eikä pienessä kaupassa saa todellakaan rauhassa katsella. Minulla oli kuitenkin aikaa tapettavana, joululahjoja ostamatta ja lisäksi kaupan valikoima on todella todella hyvä, joten päätin sivuuttaa tämän.
Ensinnäkin puotiin oli tullut oveen käsinpiirretty "taulu" kaikesta mahdollisesta, mitä kauppaan ei saanut tuoda. Vaunujen kuvaa en siitä tosi bongannut. No, ensimmäisenä rouva tervehti minua sanomalla, että puodissa on nykyään vaunukielto, mutta voin parkkeerata vaununi nyt siihen sivuun. Ymmärsin tämän kiellon, kun astuin sisään, sillä puoti oli nyt vielä täyteen ahdetumpi kuin ennen...
Sitten myyjä tiedusteli, mitä olin vailla. Vastasin huolimattomasti, että tulin vain katselemaan. Tähän rouva totesi, että siinä tapauksessa hänellä on Crohnin tauti (sh-opiskelijana ajattelin tietysti, että hän pyytää minua palaamaan myöhemmin tms, koska hänen täytyy päästä vessaan, enkä tosiaan ollut nopeasti ostamassa kaupasta mitään). Juttu kuitenkin jatkui matalalla verensokerilla ja hänen täytyi päästä vastapäiseen markettiin ostoksille. Sitten hän alkoi kehua verkkosivuja ja minä tajusin selkeästi vihjeen, etten ollut tervetullut kauppaan. Hätistelllessään minua ulos puodista myyjä kehui vielä heidän oman mallistonsa hattuja ja käski asioida verkkosivuilla, joista löytyy kuulemma kaikki alennustuotteet. Totesin ettei varmaan tarvitse asioida ko. yrityksessä eikä varsinkaan verkkokaupassa.
Oikeasti jäi ihmetyttämään myyjän käytös. Hän oli varmaan kyllästynyt asiakkaisiin, jotka vain katselevat eikä pitänyt minua potentiaalisena asiakkaana, mutta selitys oli ensinnäkin kovin ontuva. Olisi vaikka suoraan sanonut pitävänsä nyt pienen tauon ja sulkevansa kaupan x-ajaksi tai todella ollut asiakaspalvelija ja antanut minun vilaista minua kiinnostaneet tuotteet läpi.