Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ma en tieda mitaan lasten vaatemerkkeja enka erota niita lasten paalla, siis kella on merkkikuteet ja kella ei. Olen lapseton. Palstalta olen oppinut et on joku toooosi hieno haala

Vierailija
12.03.2006 |

ri REIMATEC mutten mä sitäkään erota. ketä kiinnostaa joidenkin sammuttimen kokoisten taaperoiden releet, kysyn vaan?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimatec on aivan yliarvostettu, eihän ne oo edes kauniita!!! Mullekin on yks hailee mitä muut pukee lapsilleen. Omani puen kauniisti, mutten välttämättä mihinkään kalliisiin merkkivaatteisiin.

Vierailija
2/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan usein lapselle merkkivaatteita, koska ajattelen, että näin he näyttävät edes jonkun verran ihmismäisesti puetuilta...kun taas ystäväni, jolla on loistava vaatesilmä, ostelee tosi halvalla kirppiksiltä vaatteita pojalleen, ja aina tuo kaverini lapsi on " Makeemmin" puettu kuin omani. SIis hän osaa vaan yhdistellä vaatteita niin hyvin, että lapsi on aina tosi tyylikkäästi puettu. Kun taas omani näyttää tosi perustallaajalta, vaikka kuinka ovat merkkivaatteet.

Mutta toisaalta, mä en niin jaksa välittääkään noista vaatteista, siis ovat siistit ja ehjät ja suht sävy sävyyn, mutta siihen se jääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ikinä en ole ostanut mitään Reimatekkejä, sillä minun ja mieheni mielestä ne näyttävät rumilta. Kyllä meillä Ellet, Legot, Hilfigerit, Timberlandit ja Kenzot kestävät ulkovaatteeissa todella hyvin!

Mieheni on paljon töissä (hyvä ammatti) ja usein työmatkoilla. Minulle jää 3 lapsen vaatehuolto. Käydään lastenkin kanssa tosi paljon juhlissa (ystäviä on paljon ja ympäri maailmaa) ja niissä pitäisi olla siistejä vaatteita.

Miehelläni on merkkivaatteita, osittain työnsäkin puolesta. Myös minulla on merkkivaatteita, aikoinaan ennen kuin jäin kotiäidiksi, niin olin myös hyvässä työssä, jossa piti pukeutua siististi ja laadukkaat merkkivaatteet tulivat tutuiksi. Eli koska meillä vanhemmilla on merkkivaatteita, niin miksei lapsillamme saisi olla?

Minut ja mieheni on lapsena puettu itse tekemiin ja halpakaupoista/marketeista ostetuihin vaatteisiin. Ja molemmille on jäänyt jonkinlaiset traumat siitä. Haluamme lapsille laadukkaita vaatteita.

Ulkoilemme lasten kanssa paljon, joten haluamme, että lapsilla on kestävät ulkovaatteet, joiden kanssa ei tule kylmä ja joissa on hyvä olla.

Olemme suht nuorekas ja trendikäs perhe. Mieheni on ns. metroseksuaali ja minä olen ollut aina kiinostunut muodista yms. Hehh, trenditaitoa on kasvatettu, kun asuimme vuoden 2004 Ruotsissa. Ennen lapsia asuimme mieheni kanssa 2 vuotta Lontoossa. Asumme nykyään trendikkäällä asuinalueella Espoossa, omakotitalomme on ns. nykyaikainen, harrastamme trendijuttuja yms. Miksemme voisi pukea lapsemme trendivaatteisiin?

Meillä on varaa merkkivaatteisiin. Joskin hyödynnynnän alennusmyynnit, loppuunmyynnit, Outlet myymälät (joista saa jopa -95% normaalihintaisista merkkivaatteista alennusta), esim Jenkeissä saa kaupoistakin normaalihintaisena paljon halvemmalla Hilfigeriä kuin Suomesta (Jenkeissä Hilfiger on ihan tavallinen vaatemerkki).

Olen itse kasvissyöjä ja koitan mahdollisuuksien mukaan käyttää luonnonmukaisia tuotteita, esim pesuaineissa yms. Kaupassa valitsen aina Luomun tai Reilunkaupan, meillä ostetaan niitä merkkivaatteita myös Huutonetistä tai kirpparilta. Ja kierrätetään omia vaatteitta ja tavaroita myöskin. Meillä on myös kummilapsia Plan järjestön kautta ja 2 kertaa olemme vierailut kummilapsien luona köyhissä oloissa ja se on laittanut tämän perheen arvostamaan sitä mitä meillä on. Kaikenlaisiin keräyksiin, punainen risti ja vauvapaketit Venäjälle yms ovat tämän perheen arkea. Haluamme auttaa rahallisesti niitä joilla ei mene hyvin, teimme myös ison lahjoituksen Tsunami onnettomuuden uhreille /jälleenrakentamiselle.

Mun mielestä vaan esim Ellen keskiverto paita on herkullisempi kuin KappAhlin keskiverto paita. Ei sille vaan mitään voi.

En minä hehkuta merkkivaatteita muille, että katsokaas meidän 2kk vauvallakin on Kenzoa. Kaikissa merkkivaatteissa ei ole logoja, joista näkee mitä merkkiä se vaate olis. Mulle nää merkkivaatteet ovat ihan arkipäivän normi asia, kuin hampaiden pesu, ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Kyllä elämään meillä ainakin mahtuu muutakin kuin merkkivaatteet. Esim 2-vuotiaan lapsemme synnynnäisien sairauksien myötä tutuksi tulleet lääkärireissut, leikkaukset, lääkkeet yms (ja sen kun näkee sairaalassa, että paljon pahempiakin tapauksia on olemassa) ovat antaneet uusia näkökulmia elämään. Ehkä meillä muutenkin eletään hieman boheemisti, mutta lapsia rakastetaan yli kaiken ja heille tahdotaan tarjoita mahdollisuuksia mahdollisimman moneen.

4-vuotiaan kerhossa oli kerran 5:llä tytöllä samanlainen paita, jonka olin nähnyt H&M:n näyteikkunassa. Tää on kans hyvä puoli, että kun ostan Jenkeistä Hilfigerin paidan tytölle on harvinaisempaa, että vastaan tuli Suomessa toinen samanlainen paita.

Kylläpäs tuli sekavaa tekstiä. Mutta mä en näe mitään syytä miksemme voisi käyttää lapsillemme tai itselleni tai miehelleni merkkivaatteita? Kaupoissa niitä kuitenkin myydään ja aika laajasti.

Mulla on yllättävän hyvä yläaste aikainen käsityötaito joten, myös kustomoin (tuunaan) merkkivaatteita, että niistä tulisi oman näköisiä ja enemmän uniikkejä. Joistakin ratkon liialliset merkit pois ja tai jos paidassa esim lukee ruman värisellä merkin nimi, niin koitan peittää sen jollain persoonallisella tavalla. Osaan myös yhdistellä vaatteita ja asusteilla saa aikaseksi paljon. Joten lapsemme eivät näytä merkkivaatteissa, siltä kun olisivat mallinukkeja tai ihan tavallisiltakaan.

Jos näet kaupassa meidän perheen, 2kk tyttövauvan, 2v pojan ja 4v tytön, minut ja mieheni merkkivaatteissa. Miten kuvailisit meitä? Minkälaisia ihmisiä me olemme? Voiko ulkonäkön (vaatteiden) puolesta arvottaa ihmisiä hyviin ja huonoihin, tyhmiin ja fiksuihin? Voiko vaatteet puhua, esim että meillä yhteen aikaan asuttiin sairaalassa, meillä on kummilapsia Plan järjestön kautta yms? Sen, että olemme suvaitsevaisia toisia ihmisiä kohtaan ja hyväksymme kaikenlaiset ihmiset? Vai näkeekö siinä sen espoolaisperheen, joiden lapset ovat pilalle hemmoteltuja, vanhemmat uusavuttomia, hyi kauhee mitä lesoja itsekeskeisiä ihmisiä, jotka käyttävät merkkivaatteita yms?

Lapsemme ainakin vielä pitävät näistä vaatteista, 4-vuotias neiti on tarkka jo mimmosia vaatteita ostetaan ja 2-vuotias poikakin osaa sanoa mielipiteensä vaatteista. Mutta näillä eväille mennään siihen asti, kun lapset tietävät mitä haluavat. Mulle on ihan sama löytääkö lapsi 14-vuotiaana punkkarin vaatteet, tai 12-vuotiaana jakkupuvut tai 16-vuotiaana hevarin vaatteet tai 15-vuotiaana Manga henkiset lapselliset vaatteet. Sitten on heidän aikansa astua päättämään miten pukeutuvat.

Mun mielestä on rikkautta, että maailma ei ole musta-valkoinen.

Vierailija
4/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole puistossa se, joka sanoo " Jasmise-Ellenba-Oikeltiina, älä laske mäestä, ettei hieno puku mene likaiseksi" . Meillä lapset saavat leikkiä kuralammikossa, kiipeillä puissa yms. Pesuaine on se joka pesee vaatteet, tahranpoistoaine on olemassa, samoin neula ja lanka pysyvät tämän mamman sormissa.

Vierailija
5/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kohta kolme lasta ja silti en ymmärrä tota juttua.

Vierailija:

ri REIMATEC mutten mä sitäkään erota. ketä kiinnostaa joidenkin sammuttimen kokoisten taaperoiden releet, kysyn vaan?

Vierailija
6/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutat tyhmältä, itserakkaalta ja omahyväiseltä ihmiseltä. En usko, että voisimme olla ystäviä. Sen sijaan teidän vaatteenne eivät asiaa ratkaisisi.

Vierailija
7/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sä selostanut jostain perheen vaatevalinnoista koko ton litanian ajan???

Vierailija
8/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kappaleen kohdalla mietin, onko tämä rouva Porvoosta vai ei.

Vierailija
9/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osu ja uppos...

Vierailija
10/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskalle; Minä tyhmä, itserakas, omahyväinen, en usko. Mä voisin olla ystävä ihan kaikenlaisten ihmisten kanssa, mulle ei ole väliä onko toinen tumma vai vaalee, rikas vai köyhä, onko laiha vai lihava tms. Tärkeintä on miten synkkaa.

Ysille;

Emme asu Porvoissa, vaan Espoossa.

Kympille; Mikä on provoosi? Kirjoituksni ei ainakaan ollut provo, jos sitä tarkoitat!?

Yksitoista; No mikä viestissäni naurattaa? En oikeen hiffannut.

Vierailija
11/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies pukee harmikseni anttilan rääsyjä (himoitsee aina päästä niihin joulualeihin) mutta minä sekä tyttäreni puemme merkkivaatteita enimmäkseen. Hirveen kalliitta mulla ei ole varaa ostaa eikä haluakaan (hilfiger, burberry) ainakaan lapselle mutta elleä hänellä on todella paljon. Ja mayoralia ym. keskihintaista merkkivaatetta. Olen pistänyt myös merkille, että päiväkodissa ja kerhoissa todellakaan kenelläkään muulla lapsella ei ole samanlaisia vaatteita kun tyttärelläni. Jos joskus näen jollain esim. ellen vaatteita niin kiinnostun heti, että onko joku muukin jota oikeasti kiinnostaa lapsensa pukeutuminen ja joka haluaa panostaa merkkivaatteisiin. Ja senkin olen todistanut kuten nelonenkin, että kerhossa todellakin saattaa olla joku h&m:n halppispaita 3 lapsella yhtäaikaa päällä. En todellakaan halua, että lapseni kulkee missään tusinavaatteissa. Myös mulla on traumoja lapsuusajan ryysyistä joten siksi ostan nyt merkkivaatteita. Itse en näytä miltään hienostorouvalta laisinkaan, pukeudun ihan farkkuihin ja paitoihin ja ihan tavallisiin vaatteisiin mutta haluan niiden olevan merkkivaatteita. Todellakin: marc o polon peruspaita ON herkullisempi kun kapp ahlin peruspaita. Mutta 4, turha näille anttilan kidskids- mammoille on enempää selittää ;)

Vierailija
12/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta ikinä en ole ostanut mitään Reimatekkejä, sillä minun ja mieheni mielestä ne näyttävät rumilta. Kyllä meillä Ellet, Legot, Hilfigerit, Timberlandit ja Kenzot kestävät ulkovaatteeissa todella hyvin!

Mieheni on paljon töissä (hyvä ammatti) ja usein työmatkoilla. Minulle jää 3 lapsen vaatehuolto. Käydään lastenkin kanssa tosi paljon juhlissa (ystäviä on paljon ja ympäri maailmaa) ja niissä pitäisi olla siistejä vaatteita.

Miehelläni on merkkivaatteita, osittain työnsäkin puolesta. Myös minulla on merkkivaatteita, aikoinaan ennen kuin jäin kotiäidiksi, niin olin myös hyvässä työssä, jossa piti pukeutua siististi ja laadukkaat merkkivaatteet tulivat tutuiksi. Eli koska meillä vanhemmilla on merkkivaatteita, niin miksei lapsillamme saisi olla?

Ulkoilemme lasten kanssa paljon

trendikäs perhe. Mieheni on ns. metroseksuaali ja minä olen ollut aina kiinostunut muodista yms. Hehh, trenditaitoa on kasvatettu, kun asuimme vuoden 2004 Ruotsissa. Asumme nykyään trendikkäällä asuinalueella Espoossa, omakotitalomme on ns. nykyaikainen, harrastamme trendijuttuja yms. Miksemme voisi pukea lapsemme trendivaatteisiin?

Meillä on varaa merkkivaatteisiin. Joskin hyödynnynnän alennusmyynnit, loppuunmyynnit, Outlet myymälät (joista saa jopa -95% normaalihintaisista merkkivaatteista alennusta),

Olen itse kasvissyöjä ja koitan mahdollisuuksien mukaan käyttää luonnonmukaisia tuotteita, esim pesuaineissa yms. Kaupassa valitsen aina Luomun tai Reilunkaupan, meillä ostetaan niitä merkkivaatteita myös Huutonetistä tai kirpparilta. Ja kierrätetään omia vaatteitta ja tavaroita myöskin. Meillä on myös kummilapsia Plan järjestön kautta ja 2 kertaa olemme vierailut kummilapsien luona köyhissä oloissa ja se on laittanut tämän perheen arvostamaan sitä mitä meillä on. Kaikenlaisiin keräyksiin, punainen risti ja vauvapaketit Venäjälle yms ovat tämän perheen arkea. Haluamme auttaa rahallisesti niitä joilla ei mene hyvin, teimme myös ison lahjoituksen Tsunami onnettomuuden uhreille /jälleenrakentamiselle.

En minä hehkuta merkkivaatteita muille, että katsokaas meidän 2kk vauvallakin on Kenzoa. Mulle nää merkkivaatteet ovat ihan arkipäivän normi asia, kuin hampaiden pesu, ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Kyllä elämään meillä ainakin mahtuu muutakin kuin merkkivaatteet. 4-vuotiaan kerhossa oli kerran 5:llä tytöllä samanlainen paita, jonka olin nähnyt H&M:n näyteikkunassa. Tää on kans hyvä puoli, että kun ostan Jenkeistä Hilfigerin paidan tytölle on harvinaisempaa, että vastaan tuli Suomessa toinen samanlainen paita.

Mulla on yllättävän hyvä yläaste aikainen käsityötaito joten, myös kustomoin (tuunaan) merkkivaatteita, että niistä tulisi oman näköisiä ja enemmän uniikkejä. Joistakin ratkon liialliset merkit pois ja tai jos paidassa esim lukee ruman värisellä merkin nimi, niin koitan peittää sen jollain persoonallisella tavalla. Osaan myös yhdistellä vaatteita ja asusteilla saa aikaseksi paljon. Joten lapsemme eivät näytä merkkivaatteissa, siltä kun olisivat mallinukkeja tai ihan tavallisiltakaan.

Jos näet kaupassa meidän perheen, 2kk tyttövauvan, 2v pojan ja 4v tytön, minut ja mieheni merkkivaatteissa. Miten kuvailisit meitä? Minkälaisia ihmisiä me olemme? Voiko ulkonäkön (vaatteiden) puolesta arvottaa ihmisiä hyviin ja huonoihin, tyhmiin ja fiksuihin? Voiko vaatteet puhua, esim että meillä yhteen aikaan asuttiin sairaalassa, meillä on kummilapsia Plan järjestön kautta yms? Sen, että olemme suvaitsevaisia toisia ihmisiä kohtaan ja hyväksymme kaikenlaiset ihmiset? Vai näkeekö siinä sen espoolaisperheen, joiden lapset ovat pilalle hemmoteltuja, vanhemmat uusavuttomia, hyi kauhee mitä lesoja itsekeskeisiä ihmisiä, jotka käyttävät merkkivaatteita yms?

.

11

Vierailija
13/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä jaksoit kirjoittaa. Lue aloitukseni uudestaan. En kritisoi merkkivaatteita tai kiellä käyttämästä niitä (!), enkä puhu aikuisten merkkivaatteista, vaan kerron, etten tunnista niitä, ne eivät kiinnosta minua enkä ymmärrä ketä kiinnostaa lasten merkkivaatteet. Enkä arvosta tunnistamattomia kalliita vaatteita taaperoiden päällä.

Vierailija
14/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuit, etta ostatte vaatteita Zarasta.

Tiesitko, etta taalla Zaran kotikonnuilla Zara rinnastetaan samaan kuin Suomessa Seppala? Anoppini ei suostu ostamaan sielta mitaan lapsillemme, vaan pitaa olla PréNatal, Petit Bateau, Ralph Lauren jne... Eika itselleen / meille tietenkaan mitaan moisesta " rattikaupasta" !

Pitaisi varmaankin nayttaa anopille kirjoituksesi :))) Uskoisikohan han sitten, etta jossakin maailmankolkassa Zara on ihan " salonkikelpoinen" .

Vierailija
15/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, ettei Zara ole merkkivaatemerkki, vaan ihan tavis merkki. Siksi kirjoitinkin, että merkkivaatteita ja Zarasta ostettuja. Koska Zarasta saa kuitenkin halvalla trendikkäitä, kivan näköisiä, oikean kokoisia ja meneviä vaatteita. Esim meillä kummit antaa Zaran lahjakortteja lapsille lahjaksi ja se on minusta ihan ok. Ei tulis mielenkään kummeilta vaatia lahjakorttia Bam-Bamiin. Meillä kuitenkin tykätään Zaran vaatteista, joten meillä käytetään niitä. Suomessa Zara on kaiketi vaan Helsingissä, Vantaalla ja Turussa. Seppälää Suomessa on joka kaupungissa, jopa pienissäkin. JOten Suomessa periaatteessa ei voi vetää Zaraa ja Seppälää keskenään.

T. 4 ja 12

Vierailija
16/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minut ja mieheni on lapsena puettu itse tekemiin ja halpakaupoista/marketeista ostetuihin vaatteisiin. Ja molemmille on jäänyt jonkinlaiset traumat siitä. Haluamme lapsille laadukkaita vaatteita.

Ulkoilemme lasten kanssa paljon, joten haluamme, että lapsilla on kestävät ulkovaatteet, joiden kanssa ei tule kylmä ja joissa on hyvä olla.

Olemme suht nuorekas ja trendikäs perhe. Mieheni on ns. metroseksuaali ja minä olen ollut aina kiinostunut muodista yms. Hehh, trenditaitoa on kasvatettu, kun asuimme vuoden 2004 Ruotsissa. Ennen lapsia asuimme mieheni kanssa 2 vuotta Lontoossa. Asumme nykyään trendikkäällä asuinalueella Espoossa, omakotitalomme on ns. nykyaikainen, harrastamme trendijuttuja yms. Miksemme voisi pukea lapsemme trendivaatteisiin?

Meillä on varaa merkkivaatteisiin. Joskin hyödynnynnän alennusmyynnit, loppuunmyynnit, Outlet myymälät (joista saa jopa -95% normaalihintaisista merkkivaatteista alennusta), esim Jenkeissä saa kaupoistakin normaalihintaisena paljon halvemmalla Hilfigeriä kuin Suomesta (Jenkeissä Hilfiger on ihan tavallinen vaatemerkki).

Mun mielestä vaan esim Ellen keskiverto paita on herkullisempi kuin KappAhlin keskiverto paita. Ei sille vaan mitään voi.

En minä hehkuta merkkivaatteita muille, että katsokaas meidän 2kk vauvallakin on Kenzoa. Kaikissa merkkivaatteissa ei ole logoja, joista näkee mitä merkkiä se vaate olis. Mulle nää merkkivaatteet ovat ihan arkipäivän normi asia, kuin hampaiden pesu, ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Kyllä elämään meillä ainakin mahtuu muutakin kuin merkkivaatteet. Esim 2-vuotiaan lapsemme synnynnäisien sairauksien myötä tutuksi tulleet lääkärireissut, leikkaukset, lääkkeet yms (ja sen kun näkee sairaalassa, että paljon pahempiakin tapauksia on olemassa) ovat antaneet uusia näkökulmia elämään. Ehkä meillä muutenkin eletään hieman boheemisti, mutta lapsia rakastetaan yli kaiken ja heille tahdotaan tarjoita mahdollisuuksia mahdollisimman moneen.

4-vuotiaan kerhossa oli kerran 5:llä tytöllä samanlainen paita, jonka olin nähnyt H&M:n näyteikkunassa. Tää on kans hyvä puoli, että kun ostan Jenkeistä Hilfigerin paidan tytölle on harvinaisempaa, että vastaan tuli Suomessa toinen samanlainen paita.

Kylläpäs tuli sekavaa tekstiä. Mutta mä en näe mitään syytä miksemme voisi käyttää lapsillemme tai itselleni tai miehelleni merkkivaatteita? Kaupoissa niitä kuitenkin myydään ja aika laajasti.

Lapsemme ainakin vielä pitävät näistä vaatteista, 4-vuotias neiti on tarkka jo mimmosia vaatteita ostetaan ja 2-vuotias poikakin osaa sanoa mielipiteensä vaatteista. Mutta näillä eväille mennään siihen asti, kun lapset tietävät mitä haluavat. Mulle on ihan sama löytääkö lapsi 14-vuotiaana punkkarin vaatteet, tai 12-vuotiaana jakkupuvut tai 16-vuotiaana hevarin vaatteet tai 15-vuotiaana Manga henkiset lapselliset vaatteet. Sitten on heidän aikansa astua päättämään miten pukeutuvat.

Mun mielestä on rikkautta, että maailma ei ole musta-valkoinen.

Vierailija
17/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu ei mennyt hakoteille, vaan nelonen järkyttyi, että kaikki ihmiset eivät ehkä hiffaa miten hienoja vaatteita hänen muksunsa käyttävät.

Vierailija
18/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynpähän vaan. Monet aikuiset sitten ostaa lapsilisällä vaan itselle vaatteita ja lapset kulkee rääsyissä.

Vierailija
19/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä nelonen sinnekin pitkästi ja hartaasti luetteli kaikkien lastensa vaatemerkit oikein yksityiskohtaisesti.

itse asun helsingin arvostetuimmalla alueella, puen lapseni enimmäkseen merkkivaatteisiin ja harrastan myös " trendikkäitä" asioita. mutta mutta, en todellakaan jaksaisi täällä jokaista lasteni vaatetta eritellä. enkä todellakaan kirjoittaisi noin yksityiskohtaisia juttuja, joista nelosen tunnistaa helposti.

mutta, onnea valitsemallasi tiellä.

Vierailija
20/45 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on itseisarvo ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan