Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
Vierailija kirjoitti:
Käynyt tekemässä pönttöön niin ison pökäleen, että se jumitti sinne poikittain kiinni ja jouduin tökkimään sen tikulla pienemmäksi, että meni alas pöntöstä. Ei ehkä itse huomannut sitä, koska ei sanonut mitään. Minäkin huomasin tämän vasta hänen lähdettyään. Nämä on valitettavasti niitä asioita, joita ei voi koskaan pyyhkiä mielestään, enkä ole voinut olla ihmettelemättä, miten ihmisestä voi tulla ulos niin iso ja paksu pökäle. Ällö juttu, mutta valitettavasti totta.
Kannattaisi aina kylässä katsoa, että kaikki menee pöntöstä alas ennen kuin laskee kannen ja häippäsee.
Hyi hitto. Kaverin luona sama , mutta niin päin että olin hänen kotonaan . Sanoi että käy kaupassa, sitä ennen meni vessaan ja kävin itse siellä sen jälkeen pissalla niin siellä oli jäätävän kokoinen iso pökäle pöntössä ilman paperia . Oksetti, vedin vessan ja kävin vasta sen jälkeen pissalla , enkä sanonut mitään mutta edelleen jos laitan silmät kiinni, en tuon kiinteän ison pökäleen minkä sinne jätti . Oli oikeasti inhottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käynyt tekemässä pönttöön niin ison pökäleen, että se jumitti sinne poikittain kiinni ja jouduin tökkimään sen tikulla pienemmäksi, että meni alas pöntöstä. Ei ehkä itse huomannut sitä, koska ei sanonut mitään. Minäkin huomasin tämän vasta hänen lähdettyään. Nämä on valitettavasti niitä asioita, joita ei voi koskaan pyyhkiä mielestään, enkä ole voinut olla ihmettelemättä, miten ihmisestä voi tulla ulos niin iso ja paksu pökäle. Ällö juttu, mutta valitettavasti totta.
Kannattaisi aina kylässä katsoa, että kaikki menee pöntöstä alas ennen kuin laskee kannen ja häippäsee.
Hyi hitto. Kaverin luona sama , mutta niin päin että olin hänen kotonaan . Sanoi että käy kaupassa, sitä ennen meni vessaan ja kävin itse siellä sen jälkeen pissalla niin siellä oli jäätävän kokoinen iso pökäle pöntössä ilman paperia . Oksetti, vedin vessan ja kävin vasta sen jälkeen pissalla , enkä sanonut mitään mutta edelleen jos laitan silmät kiinni, en tuon kiinteän ison pökäleen minkä sinne jätti . Oli oikeasti inhottavaa.
*Näen
Vierailija kirjoitti:
Eipä meillä ole koskaan vieraat tehnyt tökeyksiä. Mutta kerran eräs sukulainen pyysi käymään kylässä ja kun menimme, niin jätti meidät hoitamaan kehitysvammaista lastaan ja lähti itse baariin.
Kai teitte lastensuojeluilmoituksen?
No voi että. Etpä joudu pitkiä matkoja ainakaan kuljettelemaan..
Vierailija kirjoitti:
Menen omalla autolla kylään yli 200 km päähän. Perillä pääsen/joudun ilmaiseksi autokuskiksi ympäri kylää, kun "pitää käydä kaupassa ja hoitaa asioita". Niin tosiaan, lähikauppa on ihan vain alle 500 m päässä ja kylän keskustaankin alle 2 km, mutta kun ei viitsi kantaa ostoskassia ja käveleminenkin/pyöräileminen on niin vaivalloista (ihan terveelle työssäkäyvälle ihmiselle).
Voi että, miten on hirveätä! Pitäisi vaan päästä istumaan kylään ja passattavaksi? Etpä joudu pitkiä matkoja ainakaan kuljettelemaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä meillä ole koskaan vieraat tehnyt tökeyksiä. Mutta kerran eräs sukulainen pyysi käymään kylässä ja kun menimme, niin jätti meidät hoitamaan kehitysvammaista lastaan ja lähti itse baariin.
Kai teitte lastensuojeluilmoituksen?
Ai mihin liittyen? Siihenkö etteivät kylään tulleet sukulaiset olleet kyvykkäitä hoitamaan sukulaislasta? Siis olisiko heidän pitänyt tehdä ilmoitus itsestään? Kaikenlaisia täällä huutelemassa hohhoijaa. Tuolla on hyvä viestiketju tyhmyydestä, kannattaa käydä tsekkaamassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen omalla autolla kylään yli 200 km päähän. Perillä pääsen/joudun ilmaiseksi autokuskiksi ympäri kylää, kun "pitää käydä kaupassa ja hoitaa asioita". Niin tosiaan, lähikauppa on ihan vain alle 500 m päässä ja kylän keskustaankin alle 2 km, mutta kun ei viitsi kantaa ostoskassia ja käveleminenkin/pyöräileminen on niin vaivalloista (ihan terveelle työssäkäyvälle ihmiselle).
Voi että, miten on hirveätä! Pitäisi vaan päästä istumaan kylään ja passattavaksi? Etpä joudu pitkiä matkoja ainakaan kuljettelemaan..
Jos kutsutaan kylään niin yleensä sinne mennään ”passattavaksi” eli juomaan kahvit tms. Jos ilmaista autokuskia on vailla niin voisi kertoa siitä etukäteen ja maksaa edes bensat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kutsutaan kylään niin yleensä sinne mennään ”passattavaksi” eli juomaan kahvit tms. Jos ilmaista autokuskia on vailla niin voisi kertoa siitä etukäteen ja maksaa edes bensat.
Jatkan vielä. Onhan se nyt hemmetin epäkohteliasta pyytää vieras kylään 200km päästä ja sitten käyttää vierasta ilmaisena taksina. Sinä taidat olla tällainen autolokki?
Tapahtui vuosia sitten. Appivanhempani tulivat meille kylässä käymään. Appiukko istahti keskelle sohvaa, kaivoi puukon taskustaan, riisui sukkansa ja alkoi veistää varpaankynsiään sohvalle ja lattialle. Isoja palasia vaan sinkoili. Olin juuri imuroinut koko talon heitä varten. Saatana että vitutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä. Onhan se nyt hemmetin epäkohteliasta pyytää vieras kylään 200km päästä ja sitten käyttää vierasta ilmaisena taksina. Sinä taidat olla tällainen autolokki?
Mikä ilmainen se sellainen on mistä pitää maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ilmainen se sellainen on mistä pitää maksaa?
Sellainen joka maksaa sentään bensat (toivottavasti) mutta ei vaivanpalkkaa.
Kotibileissä kaveri pokkas randomin petikaverikseen, ja kävivät n*ssimassa meidän parisängyssä muiden vieraiden vaivautuneina seinän takana kuunnellessa kimakoita ääntelyitä makkarista.
Myöhemmin huomasin koko sängyn (päiväpeite, täkit, lakanat, sijauspatja) olevan likomärkä, kuin kusessa uitettu. Kaikki meni pesuun, talvipakkasella. Kaveri kyllä sai kuulla asiasta, mutta eipä tainnut edes pahoillaan olla. Hyi hitto.
Miehen sukulaisilla on tapana tulla käymään aina myöhään illalla, mitään ilmoittamatta.. Eivät edes koputa, vaan marssivat suoraan sisään, eivät välitä vaikka olisimme menossa nukkumaan, tai vaikka olisi iltapala jne kesken.. viipyvät monta tuntia, rasittavaa. Sitten annetaan kersan juosta ympäri kämpää, rääkätä eläimiä, pomppia meidän sängyssä jne.. Mielestäni toisten ihmisten makuuhuone on sellainen paikka, minne ei oikeasti ole asiaa.. Muksu kaivaa kaappeja, tutkii laatikoita ja vanhemmat ei sano mitään.. Minä olen aina se paha ihminen joka sitten tuota kakaraa komennan.. Omat lapset ei jaksa myöskään tuota pentua, enkä kyllä ikinä olisi hyväksynyt omilta lapsilta tuommoista käytöstä. joskus tekis mieli laittaa sähköpaimen makkarin ovelle.. tai miksipä ei jo ulko-ovelle.. Olis kiva ku edes koputtaisivat, vielä parempaa olisi jos vaikka soittaisivat että voiko tulla käymään, voisin heti sanoa että ei voi!! Sitten kun ovat lähteneet, olen henkisesti aivan loppu..
Vierailija kirjoitti:
Muuan rouva määräili kyläillessään meillä ruoka-ajat. ”Jani-Jessicalle ruokaa nyt” ja ”Urpu-Taavetin iltapala on nyt”.
Ei jatkoon!
Meillä eletään meidän aikataulujen mukaan.
Ei kai ole edes ihan harvinaistakaan. Meillä sukulaisperhe oli jokunen vuosi sitten mökillä. Perheen äiti oli tosi kireä ja hankala koko viikonlopun. Yritti minulta udella muiden sukulaisten ja miehensäkin asioita, vaikka varmaan miehensä olisi ollut niistä paljon paremmin perillä ja kehotinkin utelemaan häneltä. Lauantaina koko perhe lähtikin onneksi kylille ja sain keskittyä muihinkin vieraisiin. Olimme rentoina juttelemassa niitä näitä, kun perhe porhaltaa pihaan ja eukko kiekaisee kiukkuisella äänellä: eikö lounas ole valmiina. What!? Kukaan ei edes tiennyt, että haluavat lounasta, eikä koska aikovat tulla ja mihin aikaan lounas sopii olla. Säälimme lapsia ja perheen isää, joka on sukulaiseni, sen verran, että ryhdyimme mieheni kanssa laittamaan pikaisesti ruokaa, joka onneksi lapsille maistui hyvin, eukolle, ilmeestä päätellen ei. Monta muutakin kummallista kuviota viikonloppuun liittyi (mm. päättivät nukkumapaikat ohi vanhempien ihmisten jne). Kun perhe viimein lähti, päätettiin, ettei uusita kutsua. Lapsilla oli meillä ihan hauskaa, varsinkin, kun oli muitakin lapsia läsnä ja mieheni on hauska tyyppi <3
Edelleen pistää ihmettelemään, miten KUKAAN ottaa noin järkyttäviä tempauksia vastaan mukisematta. En kyllä kotonani tai mökilläni katselisi hetkeäkään jotain öykkäriä. Miten aikuiset ihmiset voivat olla noin lapasia ja antaa kohdella itseään kuin roskaa kotonaan/mökillään/ylipäänsä missään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten jouduin hätäsektioon. Olimme lapseni kanssa molemmat menettää henkemme, sairaalassa olimme kuitenkin vain viisi päivää ja oli tietenkin ihanaa päästä omaan kotiin.
Vaan kuinkas sitten kävikään?
Muutama tunti kotiutumisesta tuli anopilta soitto, että ovat lähteneet ajamaan heti meille kun kuulivat että tänään päästään pienen kanssa kotiin. Tulivat siis 400km päästä, mutta yllätys yllätys, soiton aikana selvisi, että ovat enää 20 minuutin ajomatkan päässä.Mitäpä siinä, minä kipeän haavan kanssa itken väsymystä ja mies yrittää rauhoitella.
Niinpä sisään paukkaa appivanhemmat sekä miehen kaksi veljeä ja sisko. Mitään tuliaisia ei ollut mukana (oletin, että jotain kahvileipää olisi ollut, meillä suvussa on ollut tapana viedä tuoreille vanhemmille lämpimäisiä ja keittää kahvit jne. Pitää hyvänä) ja ensimmäinen lause olikin "milloin teette ruuan, kun me ollaan syöty viimeksi kolme tuntia sitten??"
Minä en osannut sanoa mitään. Mies totesi, että kai hän katsoo mitä kaapissa on. Nopeasti sai tehtyä ison kanakastikkeen ja riisiä sekä salaatin.Voi että hävetti vieraiden käytös! Pakkasessa oli tekemääni pullaa ja mustikkapiirakkaa kahville. "Tuoreenahan pulla on parasta" kommentoi miehen veli ja sisko nyökkäili. Onneks miehen toinen veli totesi, että ei kai kukaan leivo synnytyksen jälkeen ja että kahvia voi juoda ilman makeaakin.
Meni kuitenkin ihon alle tuo kommentti, totesin että en tältä erää jaksa enempää vieraita ja lähden lepäämään. Makkariin kuulin, miten alkoi keskustelu nimestä. Anoppi vaati lapsen nimeksi omaa nimeään sekä tyttärensä nimeä. Luokkaa "Eija Maija Karoliina"
Muistan mieheni todenneen, että nimi on päätetty jo ja siihen muiden ei tarvitse tulla ottamaan kantaa.Tiedän, että sama kaava on toistunut myös veljen kohdalla, kun meidän jälkeen saivat lapsen. Veljen vaimo oli melko järkyttynyt käytöksestä.
Heidän lapselleen tuli muuten yhdeksi etunimeksi anopin nimi.Onpa sinulla tyhmä mies, minun mieheni olisi ottanut puhelimen ja komentanut vanhempansa kotiin takaisin.
Mutta minä valitsisikin puolison sivistyneestä perheestä.
Sitä on tutkittukin, että huonossa perheessä kasvanut valitsee itselleen samanlaisessa perheessä kasvaneen puolison, hakee samanlaista seuraa. Ihan olet anoppisi kaltainen.Tämä on ihan totta, olemme mieheni ja ystävieni kanssa usein asiasta jutelleet. Kaikki koulukaverit, jotka elivät ”huonossa” kodissa jatkavat samaan tyyliin puolisoineen ja ne joiden koti oli rauhallisempi samoin. Onhan ihan tutkittu juttu, että työttömyyttä on kolmannessa ja neljännessä polvessa ja kylläpä ne tapatyöttömien kumppanit ovat hyvin usein samaa sakkia. Asun pienehkössä kaupungissa ja kylläpä nämä suvut tutuiksi tulee, kaikki tietää sen ja sen sakin.
Kiteytyisiköhän myös tässä kommentissa yksi syy siihen, miksi huono-osaisuus periytyy? Hyväosaiset kaihtavat ihmistä, jolla on huonompi tausta, eivätkä anna edes mahdollisuutta kasvuun ja kehitykseen.
Minkälainen mahdollisuus mielestäsi pitäisi antaa maassa missä koulutus on ilmaista?
Kylläpä ei lukio ja ammattikoulutus ilmaista ole...
Koulutus on Suomessa maksutonta. Mikään ei toki ole ilmaista. Ja maksuttomassa lukiossa ja ammattikoulussa toki oppimateriaalit pitää hankkia itse, mutta siihen ei kenenkään kouluttautuminen kaadu, jos oikeasti sitä koulua haluaa käydä. Kirjat voi hankkia käytettyinä ja myydä jälleen eteenpäin ja täysi-ikäinen ihminen saa kyllä valtiolta tukia, jotta opiskelut ei kaatuisi perheen vähävaraisuuteen.
t. eri
Päivitä nyt ihmeessä tietosi nykyaikaan ainakin tukien ja käytettyjen kirjojen suhteen. Viime vuosisadan juttuja (ihan niin kuin keltaiset sivut ja työpaikoille pölähtämiset työnhakuun).
-ohisKyllä työpaikalle pölähtäminen työnhakuun on edelleen se paras keino hankkia hommia. Erottuu joukosta ja toimii!!,
Onko sulla oikeasti kokemusta tästä, ja jos niin mikä oli vuosi ja työpaikka?
Lähes kaikkiin työpaikkoihin vaaditaan nykyään moniosainen hakemus/haastatteluprosessi. Ehkä jos kyseessä on joku maalla sijaitseva vanhan paapan omistama kauppa, paikalle pölähtäminen voisi toimia. Suurimpaan osaan firmoista ei oteta edes puheluita vastaan, vaan pelkästään sähköposteja. Saati että menisi paikan päälle.
Kissanomistajana suututtaa nuo, jotka jättävät kissan jonkun kaverin hoitoon tuosta vaan. Kissallehan pitää olla hiekkalaatikko, pussi hiekkaa, ruokaa ja leluja, joku kiipeilypaikka ja raapimispuu jne. Ei kissaa voi tuosta vaan pistää jonkun kaverin asuntoon. Noiden tarvikkeiden hinta voi olla reilusti yli sata euroa.
Tulee mieleen, ettei tuollaisilla ihmisillä pitäisi olla ollenkaan kissaa. Mahtaako siellä olla kotonakin samoin, ettei kissalla ole mitään virikkeitä ja tarvikkeita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri soitti, että on viiden minuutin päästä mun luona, että piipahtaa käymään ja voisin keittää hänelle kahvit, kun ei olla aikoihin nähty. Tuli kissansa kanssa ovesta sisään.
Ilmoitti sitten eteisessä lähtiessään kenkiä jalkaan vetäessä, että jättää kissan mun luokse hoitoon viikonlopuksi kun on miehensä kanssa varannut kylpyläloman ja kissavahti perui. Käveli sitten vaan ulos ovesta. Olin niin järkyttynyt että jähmetyin vaan kokonaan, enkä saanut sanottua sanaakaan.
Mulla ei ois ollut todellakaan aikaa hoitaa mitään kissaa eikä mulla oo minkäänlaista kokemusta kissojen hoidosta - tää tyyppi ei edes jättänyt kissallensa ruokaa.
Säälitti eläinparan puolesta - ihmisen kanssa en ole tän jälkeen ollut enää tekemisissä.Kauhuskenaariossa kissan olisi voinut viedä kostoksi lopetettavaksi ja antaa eläinlääkärille omistajan sähköpostiosoitteen jonne lasku olisi lähetetty. Melko järkyttävä yllätys.
Tuo olisi pelkästään julmaa sekä kissaa että omistajia kohtaan. Kissalla on oikeus elää, vaikka sen omistajat olisivat mitä ääliöitä.
Useimmat eläinlääkärit eivät muuten hyväksy laskulla maksamista, vaan on maksettava kassalla heti. Onneksi kuulostaa, että sulla ei ole eläinlääkäreistä kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä vieras ei koskaan päässyt meille asti ja juttu meni seuraavasti. Asun ulkomailla ja mulla on mökki Suomessa. Mökkeilen siellä joka kesä. Tyttöni, silloin 10v, halusi kutsua kaksi kaveriaan mukaan yhtenä kesänä, siskokset. Mainitsi asiasta heidän äidilleen ja hän alkoi heti kutsua itseään mukaan. Selitin että mökissä ei ole tarpeeksi nukkumapaikkoja, siskostenkin pitäisi nukkua samassa sängyssä päät eri päissä sänkyä. Hyttysverkkoja on yksi joka sänkyyn, ei ylimääräisiä. Nää ulkomaalaiset ei kestä hyttysiä, kärpäsiä ja yöperhosia, huomattu on. Vuokra-autoon mahtuu minä, mies ja lapset, jos tulee lisää ihmisiä niin pitää vuokrata toinenkin auto. (Tämä oli ennen tila-autoja.) Käy kalliiksi. Tiedän että tämä äiti on hyvin pienituloinen. No hänpä vuokraa polkupyörän ja nukkuu teltassa oli vastaus. Paikkakunnalla ei ainakaan silloin ollut mitään pyörävuokraamoa. Ja mökki on yli 50km lähimmästä kaupungista. Sitäpaitsi meillä ei ole telttaa, patjaa ja muita sopivia varustuksia. Mökki on alkeellinen. Tiedän että lapset viihtyvät siellä mutta näiden käytännön ongelmien lisäksi en halunnut mukaan aikuista joka ei ole tottunut mökkielämää. Ties mitä viihdytystä olisi halunnut tai mitä valituksia olisi tullut kun ei ole juoksevaa vettä ja vesivessaa. Mökkiloma on mulle joka vuosi odotettu rentoiluloma. Tämä äiti vänkäsi vastaan kaikesta mitä sanoin mutta pidin pääni koska tiesin että mökissä ei pysty majoittamaan niin montaa ihmistä. Välit olivat hiukan viileät vähän aikaa ja lapset eivät koskaan päässeet mukaamme mökille.
Ymmärrän kyllä tuota äitiä, koska en itsekään aivan kepein mielin päästäisi tuon ikäisiä lapsia ulkomaille jonkun puolitutun mukaan.
Juu, ei tarvitse päästää, oma valinta, mutta se kutsu ei selkeästi ollut sille äidille tarkoitettu.
Kauheeta! Puhutaakoha me samasta naapurista joka tuli meille kerran kesken mun pojan ylioppilasjuhlia ja kysy siltä miks sillä on leipurin hattu päässä, mun poika pahotti mielesä ja lähti mopolla Tavastialle kattoo Himiä. Mä soitin mun eksälle ja sanoin että tuu käymää täällä ja heitä toi naapuri pihalle, eksä sano ettei siitä naapurista tartte välittää ja että mun pitäs antaa sille joku porakone minkä mun eksä oli siltä joskus lainannu. Mikä sun nimi on, asutsä tässä samassa kerroksessa? Maailma on pieni.