Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
1681/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olemme yökylässä jossakin päin kavereilla tai mökillä, niin kyllähän sauna pitää aina koe naida 😀

Vierailija
1682/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha tuttava, reilusti yli 30v, tuli kyläilemään kuten oli sovittu. Lähes samantien kun tuli sisälle, meni vauhdilla huoneesta toiseen avaten kaapin ovia ja laatikoita samalla höpöttäen, että mitäs täällä on. Olohuoneeseen mennessä laittoi tv:n päälle ja maata retkotti sohvalla kintut pitkällä. Kaiken kukkuraksi kehtasi vielä lähennellä, sen jälkeen tämä tuttava sai kyllä lähdön ja perästä kuului.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1683/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eräs sukulainen ja eräs ystävä, jotka omaavat saman tavan eli aina kylään tullessa KÄYVÄT IHAN ENSIN VÄÄNTÄMÄSSÄ KAAMEAT HAISEVAT *ASKAT ja sitten vasta istuvat kahvipöytään.

Miten on mahdollista, että aina kylään tultaessa on ensin *askahätä? Ei ole mitään suolistosairautta. Olen tuntenut heidät yli 30 vuotta.

En koskaan käy vieraissa kakkosella.

Samaisilla tutuilla on oma vessa myös kaameassa siivossa.

Myös muita huonoja tapoja näiltä löytyy mm. Henkilökohtaisista asioista utelu, muttei at omistaan avaudu ollenkaan. Utelevat isossa porukassa yksityisasioista, joista en ole millään tavalla kiinnostunut puhumaan (kuten seksi). Omasta seksi elämästään eivät koskaan puhu mitään. Eikä tulisi mieleenikään kysyä. Minulta kuitenkin tivataan "miten teidän seksi elämä, kuinka paljon seksiä keskimäärin, milloin olette viimeksi harrastaneet seksiä". Aivan älytöntä. En tiedä millä lääkityksellä ovat, mutta kaikki tuntemani likaisen vessan omistajat käyvät terapiassa ja ovat lääkityksellä.

Vierailija
1684/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuriston kissa, jota tykkäsimme ruokkia ja paijailla, tuli muina kissoina meille sisään ja kusi minun joululahjaksi saamiini päivätossuihin.

Kerran naapuriston toinen kissa (punainen pirulainen) tuli avonaisesta ovesta sisään kesähelteillä ja söi meidän kissan ruoat :(

Miksi ruokit toisen kissaa ja päästät sisälle??

Vierailija
1685/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran naapuriston toinen kissa (punainen pirulainen) tuli avonaisesta ovesta sisään kesähelteillä ja söi meidän kissan ruoat :([/quote]

Meilläkin kävi yhteen aikaan vieras kissa oman kissan ruokakupilla. Tuli ovesta sisään, kun se oli kuumalla auki, ja häipyi ihmisiä nähdessään. Ekalla kerralla hieman hämmennyin, mutta eipä tuosta suurempaa riesaa ollut.

Vierailija
1686/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuriston kissa, jota tykkäsimme ruokkia ja paijailla, tuli muina kissoina meille sisään ja kusi minun joululahjaksi saamiini päivätossuihin.

Kerran naapuriston toinen kissa (punainen pirulainen) tuli avonaisesta ovesta sisään kesähelteillä ja söi meidän kissan ruoat :(

Voi että kun kusi nyt sinun päivätossuihin.

Ensin ruokit ja paijailet naapurin kissaa ja sitten kehtaat ihmetellä kun sama kissa tulee uudestaan ja uudestaan teille, missä sitä ruokitaan?!

Vierailija
1687/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin pienet juhlat opiskelukavereille, ja suljin makuuhuoneen oven, koska ajattelin, että vierailla ei ole sinne asiaa. Pari vierasta katosi illan mittaan, ja kun menin tarkistamaan, he makasivat sängylläni, jossa ei ollut edes päiväpeittoa päällä. Olivat siis likaisilla vaatteillaan minun lakanoissani. Eivät olleet kovin humalassa vaan halusivat vain juoruilla kahdestaan rauhassa....

Tämän pahempaa ei ole onneksi käynyt, koska ystävät ja sukulaiset, jotka luonani vierailevat osaavat käyttäytyä hyvin!

Vierailija
1688/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bolivar kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bolivar kirjoitti:

Olin muuttamassa pois vuokra-asunnosta, kun vuokranantaja tuli pitämään näyttöä uusien vuokralaisehdokkaiden kanssa. Nämä ehdokkaat menivät kyselemättä komppaamaan kaappejani. Olin niin tyrmistynyt tästä käytöstapojen puutteesta, etten osannut edes sanoa mitään. Näytöt asutuissa asunnoissa pitäisi nykyaikana kieltää, sen verran omituista sakkia näytöillä pyörimässä, eivätkä vuokranantajat pysty ollenkaan kontrolloimaan sitä, ettei esimerkiksi lähde nykyisen vuokralaisen tavaroita kävelemään. Kaappiin piilottaminenkaan kun ei näköjään auta!

Asunnon katsojat yleensä haluavat nähdä millaiset säilytystilat tulevassa kodissa on ja siksi kurkataan kiinteisiin kaappeihin. Se on ihan normaalia ja kannattaa huomioida ennen näyttöä. Mitään lipastoja ja muita omia huonekaluja ei tietenkään ole tapana tonkia, joten yksityiset tavarat kannattaa piilottaa sellaisiin näytön ajaksi. 

Tapana on kysyä, onko ok kurkistaa kaappeihin. Huoh, koskahan käytöstavat taas tulisivat muotiin. Vuokra-asunnon ollessa kyseessä riittänee myös tieto, onko kyseessä hyllyllinen kaappi vai henkarikaappi... Eri asia, jos asuntoa ollaan ostamassa, eikä silloinkaan ensimmäisellä näytöllä tungeta kaappeihin. Vasta siinä kohtaa, kun ollaan tosissaan kauppoja hieromassa. 

😅 Oletko ikinä ollut asuntokaupoilla? Ei siltä kuulosta. Nimenomaan ensimmäisen näytön perusteella tehdään yleensä tarjoukset eli kyllä silloin katsotaan kaikki säilytystilat. Monista hyvistä kohteista on kilpailua ja jos tarjousta lykkää, asunto meni jo. Tarjoukseen sisällytetään yleensä ehto hyvin menevästä kuntotarkastuksesta.

Vierailija
1689/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla Suomen kaikki lapsettomat ihmiset vinkumassa täällä harmiaan kun lapsiperhe on käynyt kylässä. Lapset peräti juosseet sisällä, härre guuuud! Itse olette taatusti joka sorkka puklanneet pieninä sohvalle ja vääntäneet vielä kasan pöydän alle :). Minkähänlaisia tiukkahuulisia isotätejä teistä mahtaa joskus 70-vuotiaina tulla ;D

Tää on kuule halpaa terapiaa täällä avautua!

Vierailija
1690/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri soitti, että on viiden minuutin päästä mun luona, että piipahtaa käymään ja voisin keittää hänelle kahvit, kun ei olla aikoihin nähty. Tuli kissansa kanssa ovesta sisään.

Ilmoitti sitten eteisessä lähtiessään kenkiä jalkaan vetäessä, että jättää kissan mun luokse hoitoon viikonlopuksi kun on miehensä kanssa varannut kylpyläloman ja kissavahti perui. Käveli sitten vaan ulos ovesta. Olin niin järkyttynyt että jähmetyin vaan kokonaan, enkä saanut sanottua sanaakaan.

Mulla ei ois ollut todellakaan aikaa hoitaa mitään kissaa eikä mulla oo minkäänlaista kokemusta kissojen hoidosta - tää tyyppi ei edes jättänyt kissallensa ruokaa.

Säälitti eläinparan puolesta - ihmisen kanssa en ole tän jälkeen ollut enää tekemisissä.

Kauhuskenaariossa kissan olisi voinut viedä kostoksi lopetettavaksi ja antaa eläinlääkärille omistajan sähköpostiosoitteen jonne lasku olisi lähetetty. Melko järkyttävä yllätys.

Vierailija
1691/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri soitti, että on viiden minuutin päästä mun luona, että piipahtaa käymään ja voisin keittää hänelle kahvit, kun ei olla aikoihin nähty. Tuli kissansa kanssa ovesta sisään.

Ilmoitti sitten eteisessä lähtiessään kenkiä jalkaan vetäessä, että jättää kissan mun luokse hoitoon viikonlopuksi kun on miehensä kanssa varannut kylpyläloman ja kissavahti perui. Käveli sitten vaan ulos ovesta. Olin niin järkyttynyt että jähmetyin vaan kokonaan, enkä saanut sanottua sanaakaan.

Mulla ei ois ollut todellakaan aikaa hoitaa mitään kissaa eikä mulla oo minkäänlaista kokemusta kissojen hoidosta - tää tyyppi ei edes jättänyt kissallensa ruokaa.

Säälitti eläinparan puolesta - ihmisen kanssa en ole tän jälkeen ollut enää tekemisissä.

Kauhuskenaariossa kissan olisi voinut viedä kostoksi lopetettavaksi ja antaa eläinlääkärille omistajan sähköpostiosoitteen jonne lasku olisi lähetetty. Melko järkyttävä yllätys.

KIITOS TÄMÄN KIRJOITUKSEN, osasin kieltäytyä.

Tuttavaperhe, vanhoja naapureita, ovat lähdössä Kanarialle viikonloppuna.

Soitti maanantaina ja kysyi voiko tulla kylään.

Ihmettelin kovasti. Kertoi lähtevät matkoille ja voisi käydä moikkaamassa. Kysyin, kiitos tämän kissakirjoittajan, minne jättävät kissan.

Kertoi on tuomassa mulle. Vastasin jos sen teet, vien kissasi Hesyyn. Voit sieltä lunastaa, jos on vielä tallella.

Voittajafiilis !!!!

Vierailija
1692/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs miespuolinen vanha kaveri oli käymässä ja sanoi vessassa käymisen jälkeen että kusi lavuaariin kun se on niin sopivasti kohilla. Ilmeisesti ei ollut eka kerta. Kielsin kyllä enää tekemästä.

Vierailija
1693/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs miespuolinen vanha kaveri oli käymässä ja sanoi vessassa käymisen jälkeen että kusi lavuaariin kun se on niin sopivasti kohilla. Ilmeisesti ei ollut eka kerta. Kielsin kyllä enää tekemästä.

Sama homma. Asun 3 kerroksisessa omakotitalossa ja makkarini on toisessa kerroksessa. Huoneeni vieressä on kylpyhuone ilman vessanpönttöä ja vessa on 1. kerroksessa. Kaverini oli kylässä ja sanoi menevänsä kuselle. Hetken päästä tuli ulos kylppäristä eli oli kussut lavuaariin tai kylpyammeeseen.

Vierailija
1694/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas kirjoitti:

Kaveri tuli käymään uuden miesystävänsä kanssa kahvilla. Ilmoittivat, että heidän pitää käydä suihkussa. Hämmennyin tästä niin, että en osannut sanoa mitään. Suihkusta alkoi sitten kuulumaan seksiäänet ja tätä kesti 30min. Sitten tulivat juomaan keittämäni kahvit.

Lainasitko suu auki heille pyyhkeet mitään sanomatta vai oliko heillä omat pyyhkeet mukana?

Vierailija
1695/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kum vieraisilla ollut on mennyt ronkkimaan pöydän laatikkoja. Ja sillä ei siis ollut muuta funktiota kun halusi nähdä mitä siellä on. Ois pitänyt iskeä kyylän näpeille laatikko!

Vierailija
1696/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa kauhea ihminen. Kissahan oli tilanteeseen syytön.

Vierailija
1697/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten jouduin hätäsektioon. Olimme lapseni kanssa molemmat menettää henkemme, sairaalassa olimme kuitenkin vain viisi päivää ja oli tietenkin ihanaa päästä omaan kotiin.

Vaan kuinkas sitten kävikään?

Muutama tunti kotiutumisesta tuli anopilta soitto, että ovat lähteneet ajamaan heti meille kun kuulivat että tänään päästään pienen kanssa kotiin. Tulivat siis 400km päästä, mutta yllätys yllätys, soiton aikana selvisi, että ovat enää 20 minuutin ajomatkan päässä.

Mitäpä siinä, minä kipeän haavan kanssa itken väsymystä ja mies yrittää rauhoitella.

Niinpä sisään paukkaa appivanhemmat sekä miehen kaksi veljeä ja sisko. Mitään tuliaisia ei ollut mukana (oletin, että jotain kahvileipää olisi ollut, meillä suvussa on ollut tapana viedä tuoreille vanhemmille lämpimäisiä ja keittää kahvit jne. Pitää hyvänä) ja ensimmäinen lause olikin "milloin teette ruuan, kun me ollaan syöty viimeksi kolme tuntia sitten??"

Minä en osannut sanoa mitään. Mies totesi, että kai hän katsoo mitä kaapissa on. Nopeasti sai tehtyä ison kanakastikkeen ja riisiä sekä salaatin.

Voi että hävetti vieraiden käytös! Pakkasessa oli tekemääni pullaa ja mustikkapiirakkaa kahville. "Tuoreenahan pulla on parasta" kommentoi miehen veli ja sisko nyökkäili. Onneks miehen toinen veli totesi, että ei kai kukaan leivo synnytyksen jälkeen ja että kahvia voi juoda ilman makeaakin.

Meni kuitenkin ihon alle tuo kommentti, totesin että en tältä erää jaksa enempää vieraita ja lähden lepäämään. Makkariin kuulin, miten alkoi keskustelu nimestä. Anoppi vaati lapsen nimeksi omaa nimeään sekä tyttärensä nimeä. Luokkaa "Eija Maija Karoliina"

Muistan mieheni todenneen, että nimi on päätetty jo ja siihen muiden ei tarvitse tulla ottamaan kantaa.

Tiedän, että sama kaava on toistunut myös veljen kohdalla, kun meidän jälkeen saivat lapsen. Veljen vaimo oli melko järkyttynyt käytöksestä.

Heidän lapselleen tuli muuten yhdeksi etunimeksi anopin nimi.

Onpa sinulla tyhmä mies, minun mieheni olisi ottanut puhelimen ja komentanut vanhempansa kotiin takaisin.

Mutta minä valitsisikin puolison sivistyneestä perheestä.

Sitä on tutkittukin, että huonossa perheessä kasvanut valitsee itselleen samanlaisessa perheessä kasvaneen puolison, hakee samanlaista seuraa. Ihan olet anoppisi kaltainen.

Tämä on ihan totta, olemme mieheni ja ystävieni kanssa usein asiasta jutelleet. Kaikki koulukaverit, jotka elivät ”huonossa” kodissa jatkavat samaan tyyliin puolisoineen ja ne joiden koti oli rauhallisempi samoin. Onhan ihan tutkittu juttu, että työttömyyttä on kolmannessa ja neljännessä polvessa ja kylläpä ne tapatyöttömien kumppanit ovat hyvin usein samaa sakkia. Asun pienehkössä kaupungissa ja kylläpä nämä suvut tutuiksi tulee, kaikki tietää sen ja sen sakin.

Kiteytyisiköhän myös tässä kommentissa yksi syy siihen, miksi huono-osaisuus periytyy? Hyväosaiset kaihtavat ihmistä, jolla on huonompi tausta, eivätkä anna edes mahdollisuutta kasvuun ja kehitykseen. 

Minkälainen mahdollisuus mielestäsi pitäisi antaa maassa missä koulutus on ilmaista?

Kylläpä ei lukio ja ammattikoulutus ilmaista ole...

Koulutus on Suomessa maksutonta. Mikään ei toki ole ilmaista. Ja maksuttomassa lukiossa ja ammattikoulussa toki oppimateriaalit pitää hankkia itse, mutta siihen ei kenenkään kouluttautuminen kaadu, jos oikeasti sitä koulua haluaa käydä. Kirjat voi hankkia käytettyinä ja myydä jälleen eteenpäin ja täysi-ikäinen ihminen saa kyllä valtiolta tukia, jotta opiskelut ei kaatuisi perheen vähävaraisuuteen. 

t. eri

Päivitä nyt ihmeessä tietosi nykyaikaan ainakin tukien ja käytettyjen kirjojen suhteen. Viime vuosisadan juttuja (ihan niin kuin keltaiset sivut ja työpaikoille pölähtämiset työnhakuun).

-ohis

Kyllä työpaikalle pölähtäminen työnhakuun on edelleen se paras keino hankkia hommia. Erottuu joukosta ja toimii!!,

Vierailija
1698/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KIITOS TÄMÄN KIRJOITUKSEN, osasin kieltäytyä.

Tuttavaperhe, vanhoja naapureita, ovat lähdössä Kanarialle viikonloppuna.

Soitti maanantaina ja kysyi voiko tulla kylään.

Ihmettelin kovasti. Kertoi lähtevät matkoille ja voisi käydä moikkaamassa. Kysyin, kiitos tämän kissakirjoittajan, minne jättävät kissan.

Kertoi on tuomassa mulle. Vastasin jos sen teet, vien kissasi Hesyyn. Voit sieltä lunastaa, jos on vielä tallella.

Voittajafiilis !!!!

Ole hyvä!

Vierailija
1699/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän naapuri tuli keskellä yätä kylää ja söi meiän kissanruuat vaikka mun miäs sano sille että oma vika jos menee vatta kuralle. Sitte se naapuri meni makaa meiän sohvalle ja alko kaukosäätimellä rapsuttaa sen karvasta selkää ja kysy missä meiän Nintendo on. Meillä ei oo mitää Nintendoo sano mun miäs ja sano sille että etkö lähtis nukkuu ku meiän pitää lähtee aamulla aikasin töihin ja naapuri suuttu ihan kauheesti ja viskas kaukosäätimen meiän akvaarioo ja ku mun miäs kysy siltä miks sä noin teit ni se sano ettei se pidä kultakaloista.

Vierailija
1700/2728 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että kun kusi nyt sinun päivätossuihin.

Ensin ruokit ja paijailet naapurin kissaa ja sitten kehtaat ihmetellä kun sama kissa tulee uudestaan ja uudestaan teille, missä sitä ruokitaan?!

Onko sinulla yhtään huumorintajua? Ja miksi vaikutat jopa suuttuvan tuosta viestistä?

Ihan selvästi tuo oli vain hassu tarina siitä, kuinka kissatkin voivat käyttäytyä huonosti kyläillessään. Varmasti tossuihin kuseminen harmitti, ketä tahansa olisi harmittanut, mutta sellaisia nuo elukat on, että välillä kuseksivat tai muuten sotkevat huonekaluja. Ihania otuksia silti ja ruokinta varmaankin jatkui tossuepisodin jälkeenkin. Ainakin itse olisin jatkanut.

Kun olin lapsi suurta iloa toivat naapuruston kissat ja ihan niitä varten ostettiinkin myös kissanruokaa, vaikka meillä ei kissaa ollutkaan. Välillä joku kusi matolle, mutta mitäpä siitä, aina olimme iloisia kun joku kissa päätti tulla kylään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän