Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
41/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytön kaveri oli tikkana pöydässä kun jotain ruokaa oli tarjolla. Ei siis pyydetty pöytään. Asui 20 metrin päässä eli oli helppo mennä kotiin syömään. Kerran tuo tyttö tuli meille todella ison irtokarkkipussin kanssa ja kuulutti heti ovella että nämä on hänen eikä tosiaan ollut antanut yhtään karkkia meidän tytölle.

Näin kerran naapurin yksinhuoltajaäidin linja-autossa ja hän kertoi että hänellä oli ollut tenttiviikko ja nyt on kyllä rentoutusta ansainnut. Hänellä oli kaksi alle kouluikäistä lasta. Sanoi että menee yksin kylpylään eikä todellakaan ota lapsia mukaan. No jokainen tietenkin olettaa että hän oli hankkinut lapsille hoitajan illaksi. No menin kotiin ja käytiin perheen kanssa kaupassa. Kun tulimme kotiin em. yksinhuoltajaäidin lapset odottivat meidän ovella ulkona ja livahtivat kuin kissat ovesta sisään meille. Kysyimme missä äitinne on niin vastaus oli että se lähti jonnekin. Yritin soittaa mutta ei vastausta. Illalla soitti että laittaa lapset kotiin.

Minä olisin soittanut poliisille/lastensuojeluun ja tehnyt ilmoituksen heitteillejätöstä. Jos tuollaisen tempun antaa mennä sormien välistä niin ne naapurin kakarat ovat siellä ovella jatkossakin...

Seuraavaksihan mamma voi päättää että tarvitsee viikon ulkomaan reissun ja luonnollisesti ilman lapsia!

Vierailija
42/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapahtunut mulle, mutta vanhemmilleni. Sisko kun tulee muksujensa kanssa, niin se vaihtaa paskavaipat keskellä olohuonetta ja jättää ne likaiset vaipat siihen lattialle! Vanhemmat eivät kehtaa sanoa, että eikö tosiaan voi roskiin asti vaippoja viedä, vaan siivoavat sitten itse pois kun sisko on lähtenyt. Sisko ottaa herkästi itseensä, niin ilmeisesti pelkäävät niskojen nakkelua ja mykkäkoulua, jos sanovat hänelle jotakin kritiikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä toimi "perhepäivähoitajana" monta vuotta naapurin lapsille. On aivan liian kiltti ihminen. Naapurin pojat tuli pimputtaan ovikelloa klo 7 ja tulivat leikkimään. Olivat koko päivän ja söivät heillä. Tosin tästä on yli 20 vuotta aikaa.

Vierailija
44/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko harrasti ennen semmosta että kun tulivat miehensä kanssa kylään isälle ja äitille, tyhjensivät auton tuhkakupin autosta pihalle. Tää oli sitä aikaa kun vielä polttivat autossa.

Vierailija
45/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytön kaveri oli tikkana pöydässä kun jotain ruokaa oli tarjolla. Ei siis pyydetty pöytään. Asui 20 metrin päässä eli oli helppo mennä kotiin syömään. Kerran tuo tyttö tuli meille todella ison irtokarkkipussin kanssa ja kuulutti heti ovella että nämä on hänen eikä tosiaan ollut antanut yhtään karkkia meidän tytölle.

Näin kerran naapurin yksinhuoltajaäidin linja-autossa ja hän kertoi että hänellä oli ollut tenttiviikko ja nyt on kyllä rentoutusta ansainnut. Hänellä oli kaksi alle kouluikäistä lasta. Sanoi että menee yksin kylpylään eikä todellakaan ota lapsia mukaan. No jokainen tietenkin olettaa että hän oli hankkinut lapsille hoitajan illaksi. No menin kotiin ja käytiin perheen kanssa kaupassa. Kun tulimme kotiin em. yksinhuoltajaäidin lapset odottivat meidän ovella ulkona ja livahtivat kuin kissat ovesta sisään meille. Kysyimme missä äitinne on niin vastaus oli että se lähti jonnekin. Yritin soittaa mutta ei vastausta. Illalla soitti että laittaa lapset kotiin.

u

Jopa oot nössö kun suostut tollaseen. Itse olisin sanonut lapsille ettei meille voi tulla, ei olla sovittu heidän äidin kanssa. Ja tolle kitsaalle tytölle oisin sanonut että ei tule meille syömään karkkejaan, joko antaa toisillekin tai menee muualle syömään.

Vierailija
46/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kauheita ihmisiä. Millainen ihminen menee toisen jääkaapille omatoimisesti?? Saatika syö lasten joulukalenterista suklaat?!!!?

Mutta anteeks vain, tuo joka haluaa vieraidensa pysyvän 30 neliön keittiössään on kyllä outo. En itsekään kannusta siihen, että taaperovieras taapertaa ympäri taloa jonkun suklaakeksin kanssa, mutta aika outoa rajoittaa vieraiden oleskelu tarkasti yhteen huoneeseen. Eikö olisi yksinkertaisempaa vain jättää vieraat kutsumatta?

Vierailija
47/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin itse lapsi, niin mun serkkujen äiti oli kova vapaan kasvatuksen puolestapuhuja. Serkku sai pyyhkiä räkää meidän mattoon ja piirtää tapettiin ja mun koulupöytään ja ystäväkirjaan ilman, että äitinsä sanoi mitään... Oltiin hieman suu auki, että onko tää todellista.

Paitsi että tuo ei oel vapaata kasvatusta vaan kasvattamattomuutta.

Vierailija
48/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Siskon porukka käy silloin tällöin yökylässä ja jää aina aamulla vielä toviksi meille, kun me lähdemme töihin ja viedään lapset kouluun/hoitoon. Ja aina on takaisin tullessa (joka kerta) vessanpönttö suoraan sanoen sonnalla roiskittu. Kunnon jarrutusjälkiä ja roiskeita täynnä. Hyi. Heillä vessa kotona aivan pinttynyt, joten eivät kai ole vain niin kovin tarkkoja. Itse olen hyvin tarkka vessanpesusta ja etenkin vieraissa paikoissa en haluaisi omaa sontaani jättää pönttöä koristamaan. Meillä pöntön vieressä harja+pesuaine. Lisäksi pistää miettimään, että pitäisikö miettiä syömisiä, jos maha aina on noin leikkisänä.

- Miehen kaveri meni vessaan lorottelemaan ihan pokkana ja jätti oven raolleen. Meillä kaikki kotonakin käy vessassa ovi kiinni. Kiva siinä sitten koittaa juoda kahvia, kun toinen kusta lorottaa ovi raollaan lähes näköyhteydellä.

- Anoppi tuli katsomaan itkuista esikoista. Mökötti sohvan nurkassa, kun koitin saada vauvan rauhoittumaan. Ja sitten napisi, että "eikö täällä vieraalle kahvia tarjota?". Poikansa oli luikkinut karkuun (en ihmettele, olisin lähtenyt itsekin kun äitinsä on moinen ankeuttaja) ja minulla tosiaan oli synnytys takana, vauva huusi sylissä mahaansa jne. Tokaisin, että "on tässä vähän tärkeämpi homma kesken ja että vieras voisi keittää kahvit itse, sieltä ne löytyy keittimen vierestä pöhnät ja pussit" Ei keittänyt.

Vierailija
49/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin itse lapsi, niin mun serkkujen äiti oli kova vapaan kasvatuksen puolestapuhuja. Serkku sai pyyhkiä räkää meidän mattoon ja piirtää tapettiin ja mun koulupöytään ja ystäväkirjaan ilman, että äitinsä sanoi mitään... Oltiin hieman suu auki, että onko tää todellista.

Paitsi että tuo ei oel vapaata kasvatusta vaan kasvattamattomuutta.

No tädin mielestä oli. Siis sillä hän itse sitä puuttumattomuutta perusteli... vapaalla kasvatuksella. En väitäkään, että olisin itse samaa mieltä. :) Mun mielestä täti oli vain välinpitämätön.

Mutta tädillä nyt onkin vähän omalaatuisia määritelmiä ja perusteluja muutenkin käytökselleen. Esim. tädin mielestä se on vain tempperamenttisuutta, jos sanoo ihmisille jatkuvasti jotakin ilkeää ja loukkaavaa, mikä tarkoittaa tietenkin sitä, ettei ikinä tarvitse pyytää anteeksi. Myös tuosta temperamenttisuuden määritelmästä olen hieman eri mieltä tädin kanssa...

Vierailija
50/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli serkkuni pienten lastensa kanssa kylään. Olivat sen ikäisiä että toinen vipelsi ympäri asuntoa ja toinen opetteli kävelemään (käveli tukea vasten). Minulla ja miehelläni ei ole lapsia, ja asunnossakin paljon pientä koriste-esinettä ja yksityiskohtaa ja huonekasvia. Ei siinä, serkkuni kyllä piti huolen ettei koristeet lähteneet kävelemään, mutta säksätti koko kyläilyn ajan, kuinka MEIDÄN pitäisi ottaa sisustuksessa huomioon HÄNEN lapsensa, kun ei tämä meidän koti ole ollenkaan lapsiperheystävällinen. Olen ehdottanut että tapaisimme hänen luonaan, mutta se ei käy koska tarvitsee tuulettumista ja tahtoo pois neljän seinän sisältä. Myöskään kahvilat ei käy koska lapset ei viihtyisi...

Vierailija
51/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko näistä puoliakaan.

Vierailija
52/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan liity aiheeseen, mutta jakamisen arvoinen tarina tämäkin.

Juuri oli tullut vuodenvaihteesta eurot käyttöön, mutta markkojakin vielä huolittiin, itse olin silloin 13-vuotias teini kun naapuriin muutti perhe, jossa kaksi pientä alle kouluikäistä lasta.

Naapurin täti oli mun äidiltä kysynyt, että eikös toi teidän teini (minä) voisi tulla lastenvahdiksi viikonloppuiltaisin kun heillä on menoja, palkkaa saisi kympin. 10e tunti? 10e ilta? Ei kun kymmenen markkaa. PER ILTA :D

Äiti oli sanonut että tuskimpa suostuu, ite olin ihan epäuskonen ja jopa loukkaantunut moisesta 'tarjouksesta' kun äiti siitä mulle kertoi. Tohon aikaan vihasin lapsia, eikä mulla vieläkään melkein kolmikymppisenä ole mitään kokemusta lapsista.

Vierailija
53/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko näistä puoliakaan.

Joo, aika uskomattomia ovat. Mutta mistä sitä koskaan tietää...

Vierailija
54/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suostu uskomaan osaa näistä, silmät kiinni ja nurkassako te heijaatte itseänne kun ette puutu mitä vieraat lapset tekevät kodissanne?

Vierailija
55/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla Suomen kaikki lapsettomat ihmiset vinkumassa täällä harmiaan kun lapsiperhe on käynyt kylässä. Lapset peräti juosseet sisällä, härre guuuud! Itse olette taatusti joka sorkka puklanneet pieninä sohvalle ja vääntäneet vielä kasan pöydän alle :). Minkähänlaisia tiukkahuulisia isotätejä teistä mahtaa joskus 70-vuotiaina tulla ;D

Vierailija
56/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli serkkuni pienten lastensa kanssa kylään. Olivat sen ikäisiä että toinen vipelsi ympäri asuntoa ja toinen opetteli kävelemään (käveli tukea vasten). Minulla ja miehelläni ei ole lapsia, ja asunnossakin paljon pientä koriste-esinettä ja yksityiskohtaa ja huonekasvia. Ei siinä, serkkuni kyllä piti huolen ettei koristeet lähteneet kävelemään, mutta säksätti koko kyläilyn ajan, kuinka MEIDÄN pitäisi ottaa sisustuksessa huomioon HÄNEN lapsensa, kun ei tämä meidän koti ole ollenkaan lapsiperheystävällinen. Olen ehdottanut että tapaisimme hänen luonaan, mutta se ei käy koska tarvitsee tuulettumista ja tahtoo pois neljän seinän sisältä. Myöskään kahvilat ei käy koska lapset ei viihtyisi...

Voi kauheeta, maailmassa on siis oikein lapsia ja sellaisia tuli teille kylään?

Vierailija
57/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmaa88 kirjoitti:

Oli aikuinen kyllä. Ja itseä harmitti sen takia enemmän että oli ollut kyseessä pikkaisen hintavammat kalenterit [ dumle ] joita varten lapset oli säästäneet kun olivat halunneet pikkaisen erilaiset/kalliimmat kalenterit.

Ei edes tämä kaveri pyytänyt anteeksi :o

- ap

No miten tää tilane sitten ratkesi? Sanoitus jotain? Mitä hän sanoi?

Vaikea jolenkin uskoa todeksi. Heittäisin pihalle ja olis todellakin entinen kaveri.

Vierailija
58/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en suostu uskomaan osaa näistä, silmät kiinni ja nurkassako te heijaatte itseänne kun ette puutu mitä vieraat lapset tekevät kodissanne?

Kyllä on sanottu sekä vanhemmille että lapsille, kun vierailu menee perseilyksi, mutta jotkut vanhemmat eivät vaan välitä, koska "kyllähän lapsen pitää saada mennä vapaasti ja tutkia." Ei siinä sit auta muu kuin, ettei enää kutsuta kylään.

Vierailija
59/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kauheeta, maailmassa on siis oikein lapsia ja sellaisia tuli teille kylään?

Tämän palstan nimi pitäisi Vauvasta muuttaa Vauvan vihaajat -palstaksi. Ilmeisesti lasten pitäisi kyläreissulla istua sohvan reunalla merimiesasu päällään ja hiukan vain jalkojaan heilutella. Nämä ovat ihan tolkuttomia lapsivihamielisyydesään.

Itse muistan pahimpina tapahtumina, kun joku faijan ryyppykavereista heitti laatat keittiön lattialle. Siinä oli uudehko matto, jota ei ikinä enää saatu puhtaaksi, mahahapot polttivat siihen ison vaaleamman alueen. Mattoa käytettiin sittemmin jossain varaston oven edessä. Toinen ryyppykaveri horjui kerran ovesta sisään ripulip***t housussa, ihan totta! Sitten tämä seisoi keskellä huonetta ja sönkkäsi jotain eikä meinattu saada tyyppiä pihalle... haju ei meinannut lähteä viikkoon talosta, vaikka tuuletettiin ikkunat auki! Sitten ne tupakan tumpin polttamat jäljet pöydissä, ikkunalaudoilla tms. olivat ihan rutiinia.

60/2728 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tyhjentämässä vessan roskista jolloin se ei siellä vessassa ollut juuri sillä hetkellä kun yksi kaveri meni tarpeilleen, hänen jälkeen kun menin niin oli lätkäissyt käytetyn siteen seinään kiinni. Menin ihan suoraan kysymään että mitä helvettiä tääkin nyt on (ei ollut eka kerta kun teki jotain vastaavaa) niin sanoi aivan pokkana että kannattaa pitää vessassa roskista aina.

en oo pahemmin enää nähnyt tuota kaveria tuon jälkeen, eikä haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi