Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
2401/2728 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veli vaimoineen harrastaa vierailuajan omaehtoista muuttelua. Useita päiviä ennen vierailua on saatettu sopia jokin aika, jota sitten kuitenkin muutetaan pariinkin otteeseen. Hyvin usein nämä muutokset tapahtuvat alle vuorokauden varoitusajalla, ja useimmiten vielä tuntia tai paria ennen sovittua aikaa. 

Käsittääkseni useimmiten syynä tähän uuvuttavaan säätämiseen on kälyni, joka ilmoittaa miehelleen mihin aikaan olosuhteet ovat sellaiset, että he voivat lähteä. Käly myös toimii koko ajan heidän vähän yli 2 v. lapsensa ehdoilla. Eli sen sijaan, että sanottaisiin lapselle, että nyt lähdetään kyläilemään, ja pakataan lapsi autoon, kuulostellaankin lapsen fiilistä/oikkuja yms. Eli jos lapsi haluaakin leikkiä, tai jos hän on huonolla tuulella, kyläpaikan isäntäväkeä voidaan odotuttaa. Tai jos kotona on tylsää, vierailua voidaankin aikaistaa vaikka parilla tunnilla. 

Viimeksi kun he olivat tulossa meille syömään, ja tätä venkoilua alkoi taas tapahtua, kiehahdin.

Heidät oli kutsuttu viideksi. He olivat soittaneet aamulla ja aikaistaneet tapaamisaikaa tunnilla kello neljäksi. Kahdelta olin valmistamassa isotöistä ateriaa, kun tuli ilmoitus, että tulevatkin kolmelta. Eli aikataulu olisi muuttunut yhteensä kahdella tunnilla siitä, mitä oli alunperin sovittu.  Mies tuli ehdottamaan asiaa puhelin kourassa ja veljensä langan toisessa päässä. Sanoin, että nyt se venkslaaminen saa loppua, ja että ruoka on pöydässä klo 16, tai ei tarvitse tulla ollenkaan. Mies yritti vielä, että jos aikataulu on ongelma, voidaan tilata. Minä, joka olin kokannut monta tuntia, ja kantanut kotiin kassikaupalla aineksia, näin punaista. Sanoin suoraan, miten epäkunnioittavana pidän moista käytöstä. Olivat hyvin nöyrää porukkaa koko vierailun ajan, 

Vierailija
2402/2728 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mieheni 60-vuotis juhlat ja paikalla oli omat lapset ja lapsenlapset, sekä muuta sukua ja tuttuja, iso osa lapsineen. Yhtäkkiä pari miehistä keksi että minä olisin täydellinen lapsenvahti ja voisin keksiä alle 10 vuotiaille jotain viihdykettä, mennä vaikka ulos lasten kanssa. Onnistuivat vielä hämmästymään kun en suostunut, kun minulla oli jotkin juhlat siinä hoidettavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2403/2728 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tuttua huttua. Ei pitäisi orjailla, mutta kun ...

Vierailija
2404/2728 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhliin kutsuttu vieras tuli etuajassa ja kun jäi hetkeksi ilman seuraa niin meni keittiöön ja alkoi syödä juhlaruokia suoraan jääkaapista. 

Vierailija
2405/2728 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni luokkakaveri meni luvatta makuuhuoneeseen, sovitti vaatteitani päällensä ja viskoi kaikki sekaisin sängylle ja lattialle. Juhlapuserot ja -mekot olivat meikkitahroilla ja haisivat hielle tämän käsittelyn jälkeen, kun kokeili niitä paljaalle iholle. Ja ei, kyseessä ei ollut teini vaan 22v kauppiksen opiskelija. Ja ihmetteli vielä kun suutuin, säikähti kun viikkoa myöhemmin iskin pesulalaskun kouraan.

Vierailija
2406/2728 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalla olivat kysymättä vetäneet kasvimaalta mansikat ja herneet. Kun pääsin keittiöstä pihalle kyselivät että missä vois nää porkkanat (multasia nippuja pyöritellen) huuhtoa otetaan näitä ja kurkkuja kotiin. Niin ihmettelivät kun karjuin että ei niitä omine nokkine saa mennä repimään. Ketutti ihan hitosti kun itselle ei jäänyt mitään ja koko kesän hoivannut ja esikasvatellut. Mansikkakakkua en tarjolle laittanut.

Vierailija
2407/2728 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on eristäytynyt minusta ja meidän vanhemmista.

Yritimme usein puhua hänelle asiasta, koska halusimme nähdä häntä ja hänen lapsiaan.

Sitten kerran hän soitti ja kutsui viikonlopuksi heille.

Muistan kuinka sydän hyppäsi oikein kunnolla ja vanhemmat eivät uskoneet.

No menin paikalle, sisko lähti perheineen toiseen kaupunkiin ja minä jäin hoitamaan koiraa...

Vierailija
2408/2728 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä vieraita kotiini, vain tutut saa tulla.

Vierailija
2409/2728 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lähisukulainen mollaa minua vieraiden kuullen ja siihen sinetiksi haukkuu asuntomme sisustuksen. 

Vierailija
2410/2728 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli ystäväpariskunta koirineen. Koira oli nuori, ok mutta sille ei oltu opetettu mitään. Kun seistiin, se hyppi vaatteille ja likasi ne. Huomautettiin kyllä mutta he he...se nyt on vaan tommonen, ei muuta reaktiota. Minusta tosi törkeää tulla likaamaan meidän vaatteet. Mentiin sitten talleille katsomaan hevosia. Naiset jäi pihalle juttelemaan. Otin leipiä valjashuoneesta hevosille ja jo tää koiranpoika oli hyppimässä rinnuksille. Läväytin nyrkillä kuonoon. Koira oppi uskomattoman nopeasti olemaan hyppimättä.

Vierailija
2411/2728 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen-64 kirjoitti:

Puolituttu mies naapurista tuli kylään, kävi veskissä...ja pölli verkon mun lavuaarin hanasta! Sitä kuulemma käytetään hasispiipun verkkona, jos ei ole varaa ostaa verkkoa, tiesi toinen naapuri, kun ihmettelin asiaa. Oisin voinut antaa verkkoon rahat, mutta kaveri pääti sitten varastaa.

Noi on jotenkin niin huvittavia/ säälittäviä/ onnettomia/ pöhlöjä ettei niille voi olla edes vihainen. Kun ei ne tajuu ne kuvittelee olevansa jotain... Tietysti pitää huutaa ja kirota ne alimpaan helvettiin että edes hetken miettisivät. Sitten voi taas nauraa noille. Ystävä tuli kylään maalle koska tiesi että minulla on aina juomia. Saunottiin. Kalja- ja siiderilaatikoiden olinpaikkaa en paljastanut mutta muutama punkkupullo oli jääkaapissa ja hellalla ruokaa jota olin valmistanut lapsiani varten seuraavaksi päiväksi. Juotiin ja laitoin ruuat jääkaappiin. Ystävä rohmusi miltei kaksin käsin tytöille valmistamani popcornit. Ok nälkä oli. Toinen pullo viiniä ja nukkumaan... aamulla oli paitsi kaikki popcornit syöty, oli viinit juotu ja kaikki ruuatkin syöty. Eihän se mikään katastrofi ollut mutta huusin ja pauhasin niin kuin pystyin. Ystävä oli aivan nolona ja nöyränä ja pyyteli anteeksi. Sanoin että haet muutaman pizzan ja kokista ja tuot ne kun tytöt tulee ja voidaan syödä yhdessä. Syötiin yhdessä ja kaikki on ok ja ollaan vieläkin ystäviä mutta häntä en kutsu enää saunomaan.

Vierailija
2412/2728 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison sukulainen on epäonnistunut kaikissa ihmissuhteissaan. Ja koska puolisolla ei paljon sukulaisia ole, olen sanonut että voi tulla meille aina kun haluaa. Noh, hänhän sitten tulee ja on - kuin kotonaan (joka on kuin auri kanasen videoista). 

Vierailija
2413/2728 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuit saunomaan ja yökylään mutta et ollut ajatella tarjota mitään syötävää, vain  juotavaa? Olisi kyllä nälkä tullut itsellekin. Vai tuliko kutsumatta?

Vierailija
2414/2728 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Mieheni sisko haukku ja vitt-ili minulle lapsemme syntymäpäivillä. Hyvät jatkot on toivotettu. 

Minä en ole missään tekemisissä mieheni siskojen kanssa. Olivat aikanaan meille kateellisia, haukkuivat takanapäin. Veivät kaikki tavarat äitinsä kuoleman jälkeen. Hyvä, että veivät, en olisi niitä haisevia kamoja tänne huolinutkaan.

Veljeni vaimo ja varsinkin hänen siskonsa haukkuivat ulkomaalaisen kumppanini kun oltiin heillä viikonloppu yökylässä. Aamulla naiseni kysyi minulta että voisiko hän siivota keittön ja muutakin. Sanoin kyllä. Eli vastuu oli minulla. Kun veli tuli töistä hän kehui, mutta kun vaimo tuli töistä niin mikä huuto... oltiin siivottu todella sotkuinen ja likainen keittiö ja vessat tiptop- kuntoon. Ehkä otti luonnolle kun joku laittoi paikat kuntoon muutamassa tunnissa. Sama meno jatkuu. Tuollaista huushollia en katselisi päivääkään.

Vierailija
2415/2728 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeimpiä ovat kyllä nämä, jotka tulevat käymään vieraana kuin olisivat kotonaan. Kaikkea tutkitaan ja tongitaan lupaa kyselemättä, ei omata normaaleja käytöstapoja, tullaan lapset ja lemmikit mukana tai ihan vaan yllättäen kutsumatta. Sekin on ihmeellistä, että aina toiset ovat heti jotain vailla - oli kyse sitten ruoasta tai palveluksesta - eikä mitään tietenkään viitsitä tuoda tullessaan. Saamapuolella vain ollaan.

Vierailija
2416/2728 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli ystäväpariskunta koirineen. Koira oli nuori, ok mutta sille ei oltu opetettu mitään. Kun seistiin, se hyppi vaatteille ja likasi ne. Huomautettiin kyllä mutta he he...se nyt on vaan tommonen, ei muuta reaktiota. Minusta tosi törkeää tulla likaamaan meidän vaatteet. Mentiin sitten talleille katsomaan hevosia. Naiset jäi pihalle juttelemaan. Otin leipiä valjashuoneesta hevosille ja jo tää koiranpoika oli hyppimässä rinnuksille. Läväytin nyrkillä kuonoon. Koira oppi uskomattoman nopeasti olemaan hyppimättä.

Olisi täytynyt pitää opettamaton koira hihnassa kunnes on opetettu tavoille. Eikä ottaa mukaan kylään. Jotkut eivät tiedä tai ymmärrä edes perusasioista mitään. Ja ne ottaa lemmikkejä. Koira on erittän helppo kouluttaa.

Vierailija
2417/2728 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on aikaa, mutta kerron silti. Onhan aloituskin vanha.

Mä olin lukiossa, kun yläasteikäiseni veljen kavereita tuli kahvittelemaan. Silleen mitä nyt aina kavereita käy ja tuttujahan niistä oli jokainen, kun kutakin jonkin verran vahtinut ihan palkkaakin vastaan.

Ykskaks alkoi joku keleen sikailu. Pitkin yleistä kämppää lenteli punajuuret, porkkanat ja perunat. Niillä oli joku juuressota siinä menossa ja broidi yritti lopettaa itkusena.

Karjasin kakarat hiljaseksi. Mitä elvettiä te teette?! Jätkät pistää just nyt siivoten ja sitten *ttuun täältä. Yksi alkoi siinä jotain uhoamaan vastaan ja vielä nappas pöydältä hedelmäveitsen, että hän sohasee tällä. Mehän ei teillä siivota.

Oikeesti siinä vaiheessa tuli nähtyä mustaa ja nappasin sitten vähän isomman veitsen ja jos tässä nyt uhittelemaan alat, niin jäät toiseksi. Siinä sitten mahtailtiin hetken veitsiemme kanssa ja ne muut pojat jo keräili niitä juureksia pitkin poikin.

Selvis, että broidi oli velkaa tälle yhdelle jantterille parikymppiä jostain känniviikonlopusta, eikä musitanut, että on edes lainannut. Siinä tullut sanasotaa, kun toinen ei muista ja toinen luulee, että kusettaa. Tää pääjuntti sitten kekannut, että sitten sotketaan kahdenkympin edestä. Oli se lyönytkin veljeä siinä tilanteessa ja vissiin nakannut parilla perunalla ja punajuurella päähän.

Mä siinä uhmassani sitten lähdin tämän hedelmäveitsijannun kotiin kertomaan ja siellä oltiin hyvinkin ymmärtäväisiä. Kaikkihan tässä perhetuttuja oltiin ja pojilta lähti lapasesta  niinkun mullakin.

Meillä vanhemmat eivät olleet niin ymmärtäväisiä. Vaikka siivottukin oli, no sinnepäin. Loppu sotkun siivosin sitten mä, kun alkoi nolottaa oma käytös niin hitokseen.

Tuosta jupakasta jäi käteen myös nykyinen aviomieheni. Ei toki silloin heti, mutta muutaman vuoden päästä.. Asiaa en ole päässyt siis unohtamaankaan näinä vuosina. ;)

Heipat vaan tutuille.

Vierailija
2418/2728 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsuit saunomaan ja yökylään mutta et ollut ajatella tarjota mitään syötävää, vain  juotavaa? Olisi kyllä nälkä tullut itsellekin. Vai tuliko kutsumatta?

Tuli kutsumatta juurikin syömään ja juomaan. Jos olisin tiennyt, olisin varannut jotain tarjottavaa tai sanonut että tuo jotain syötävää tullessas, minä maksan. Olen puolikarjalainen ja hän on täyskarjalainen suvuiltaan mutta häneltä on unohtunut tapa että kylään ei mennä tyhjin käsin. Aina voi tulla kuka vaan kylään mutta ei niinkuin ilmaiseen hotelliin.

Vierailija
2419/2728 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä jouluna eräs sukulainen oli lipitellyt salaa aiemmin avatun pullon siideriä meillä. Juomia oli tarjolla muutenkin ihan niin paljon kuin jaksoi juoda, ei olisi tarvinut minun puoliksi juotua erikoissiideriä käydä salaa juomassa loppuun, mutta sellaista se alkoholistin elämä kai on. Avoimesti ei kehtaa juoda niin paljon kuin haluaisi kun yrittää pitää kulisseja pystyssä, niin salaa sitten käy. Eipä tuo sinänsä minua haitannut, siihen oli ihan syy miksi siideri oli jäänyt puolitiehen (ei ollut hyvää). Jotenkin vaan taas sai ihmetellä että kaikkia sitä leipä elättää.

Kaappijuopot ovat pahimpia

Vierailija
2420/2728 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni luokkakaveri meni luvatta makuuhuoneeseen, sovitti vaatteitani päällensä ja viskoi kaikki sekaisin sängylle ja lattialle. Juhlapuserot ja -mekot olivat meikkitahroilla ja haisivat hielle tämän käsittelyn jälkeen, kun kokeili niitä paljaalle iholle. Ja ei, kyseessä ei ollut teini vaan 22v kauppiksen opiskelija. Ja ihmetteli vielä kun suutuin, säikähti kun viikkoa myöhemmin iskin pesulalaskun kouraan.

Kuinka kauan se oli siellä sitten itekseen ehtinyt touhuta, kun oli sovitellut ja haisikin? :O Yksinkö vieras oli teillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä