Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei saisi olla nirso?

Vierailija
05.12.2016 |

En syö maksaa, kananmunaa keitettynä tai paistettuna, läskiä, silakoita, silliä, marmeladia , kahvia, aladoobia...
Miksi pitäisi.
Enkä edes ole koskaan maistanut.

Olen 52 v

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nirsot on itsekkäitä. Ei voi koskaan arvostaa muiden toiveita tai niiden tekemiä ruokia. Aina niiden mielen mukaan pitää mennä syömään, koska muuten ne ei syö mitään, ja sitten pyörtyilee ja kiukuttelee nälissään. Tai marttyyreina närppivät jotain näkkileipää ja huokailevat että 'mä en tee mitään numeroo tästä'. Nirsojen kylään kutsuminen on aina yhtä painajaista, kun ei voi mitään muuta laittaa kuin jotain karjalanpiirakoita, joista ne näkertää riisinjyvätkin pois kun ne 'ällöttää'. Lapsensakin opettavat samanlaisiksi kitisijöiksi, ettei tarvitsekaan maistaa tai syödä mitään mitä ei halua. Kiva niitä lapsia on sitten koulussa yrittää syöttää, kun äitikin on sanonut ettei ole pakko. 

Närppiminen ja nirsoilu näyttää olevan erittäin vahvasti perinnöillistä. Opittuja tapojahan ne ovat.

Vierailija
42/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nirsona yleensä sen numeron nostaa kyllä muut. Kohteliaasti kun ilmoitat ettet syö kalaa, alkaa jumalaton meteli ja tivaaminen:

"Ai miksi et?"

"Oletko edes maistanut?"

"Etkö mitään kalaa? Etkö edes.."

Jne. Olen aikuinen ihminen, kyllä minä tiedän mistä pidän ja mistä en. Pahimpia ovat nämä jotka yrittävät opettaa pitämään jostakin heidän herkustaan. Huoh.

Mitä ihmeen numeron tekemistä tuo on, jos sinulta kysytään että miksi et syö kalaa? Ihminen on vain kiinnostunut, miksi joku ei syö kalaa, joka hänelle itselleen on aivan itsestäänselvyys että sitä syödään.

Nirsoilijasta kysymys on kiusallinen, koska hänellä ei ole siihen mitään järkevää vastausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nirsoilu = first world problem.

Allergiat ja terveyssyistä johtuvat rajoitteet on asia erikseen.

Onhan se jotenkin kummallista, että aikuinen, itsevaltainen ja täysijärkinen ihminen, ei saa itse päättää, mistä tykkää ja mistä ei. Että kaikkea on syötävä, koska se vaan on niin. Huonot käytöstavat on erikseen, mutta keneltä se on pois, jos minä en 30-vuotiaana syö sieniä tai oliiveja? Niin kuin oikeasti. Olen syönyt, kokeillut ja maistanut, mutta kun ei, en pidä. Pitääkö mun syödä, kokeilla ja maistella niitä vielä seuraavatkin 30 vuotta, ennen kuin saan sanoa, että en pidä?

Joopa joo. Jos ei syö sieniä, niin silloin ei ole antanut ihtselle edes mahdollisuutta tutustua ja tottua niiden makuun. Tavallinen herkkusienikään ei edes maistu juuri miltään, niin miten se voisi muka maistua pahalta.

Se on aika jännää että aika usein ihmisillä on nätä samoja juttuja joita eivät syö, kuten kala, sienet ja sipuli.

Luulisin että kaloja pitävät haisevina ja limaisina, jonka vuoksi kieltäytyvät syömästä niitä. Sienistäkin mielikuva voi olla limakasa, sellainen miltä ne maahan mädäntyessään näyttää. Sipuli taas on raakana niin tuima että skipataan se myös ruuista.

Vierailija
44/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se jotenkin kummallista, että aikuinen, itsevaltainen ja täysijärkinen ihminen, ei saa itse päättää, mistä tykkää ja mistä ei. Että kaikkea on syötävä, koska se vaan on niin. Huonot käytöstavat on erikseen, mutta keneltä se on pois, jos minä en 30-vuotiaana syö sieniä tai oliiveja? Niin kuin oikeasti. Olen syönyt, kokeillut ja maistanut, mutta kun ei, en pidä. Pitääkö mun syödä, kokeilla ja maistella niitä vielä seuraavatkin 30 vuotta, ennen kuin saan sanoa, että en pidä?

Joopa joo. Jos ei syö sieniä, niin silloin ei ole antanut ihtselle edes mahdollisuutta tutustua ja tottua niiden makuun. Tavallinen herkkusienikään ei edes maistu juuri miltään, niin miten se voisi muka maistua pahalta.

Se on aika jännää että aika usein ihmisillä on nätä samoja juttuja joita eivät syö, kuten kala, sienet ja sipuli.

Luulisin että kaloja pitävät haisevina ja limaisina, jonka vuoksi kieltäytyvät syömästä niitä. Sienistäkin mielikuva voi olla limakasa, sellainen miltä ne maahan mädäntyessään näyttää. Sipuli taas on raakana niin tuima että skipataan se myös ruuista.

Ok, en ole tottunut makuun ja koostumukseen vaikka olen maistellut useasti erilaisina ruokina. Kerrotko montako kertaa pitää vielä maistella? Miksi en saa olla pitämättä sienistä? 

Vierailija
45/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa, ettei halua edes maistaa jotain ruokaa. Etenkin, jos se on kuitenkin ihan normaalin rajoissa, eikä jotain apinan aivoja tai muuta vastaavaa. Pakko ei ole maistamisen jälkeen tykätä, mutta minusta on ainakin jännittävää kokeilla uusia ruokia. Tulisin hulluksi, jos ruoat rajoittuisivat aina samoihin.

Vierailija
46/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, en ole tottunut makuun ja koostumukseen vaikka olen maistellut useasti erilaisina ruokina. Kerrotko montako kertaa pitää vielä maistella? Miksi en saa olla pitämättä sienistä? 

Saat olla pitämättä, mutta toivottavasti et kylässä nypi niitä ruuastasi, tai ravintolassa kysele suureleisesti että eihän tässä vain ole sieniä, tai jos on niin alat yökötellä ja sörkkiä annostasi. Kai aikuinen pystyy pari kertaa elämässään syömään sellaistakin, mistä ei nyt niin pidä, ihan vain kohteliaisuuden vuoksi? Eipä varmaan, mitäpä tuollaiset  mistään kohteliaisuudesta välittää, kunhan oma suu vain on tyytyväinen.

Vierailija
47/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä haittaa nirsoilusta on jos siitä ei tee numeroa?

Vierailija
48/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä haittaa nirsoilusta on jos siitä ei tee numeroa?

Näköjään paljonkin joiden mielestä täällä. Nirso on vajaa, vaikea ja ärsyttävä vaikka ei nirsoutta mitenkään mainostaisikaan.

Vierailija
49/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat olla pitämättä, mutta toivottavasti et kylässä nypi niitä ruuastasi, tai ravintolassa kysele suureleisesti että eihän tässä vain ole sieniä, tai jos on niin alat yökötellä ja sörkkiä annostasi. Kai aikuinen pystyy pari kertaa elämässään syömään sellaistakin, mistä ei nyt niin pidä, ihan vain kohteliaisuuden vuoksi? Eipä varmaan, mitäpä tuollaiset  mistään kohteliaisuudesta välittää, kunhan oma suu vain on tyytyväinen.

Miksi ihmisen pitäisi syödä jotain pahanmakuista? Tuo kohteliaisuussyöminen on varmin tapa lihottaa itsensä.

Jos ei halua syödä annoksesta jotain, niin jättää sen lautaselle. Ei ravintolassa kysellä, kuka jätti silakat syömättä. Annos on maksettu, sen saa jättää vaikka kokonaan syömättä. Ongelmana ovat vain ne, jotka tekevät ison numeron muiden syömisistä.

Vierailija
50/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nirsona yleensä sen numeron nostaa kyllä muut. Kohteliaasti kun ilmoitat ettet syö kalaa, alkaa jumalaton meteli ja tivaaminen:

"Ai miksi et?"

"Oletko edes maistanut?"

"Etkö mitään kalaa? Etkö edes.."

Jne. Olen aikuinen ihminen, kyllä minä tiedän mistä pidän ja mistä en. Pahimpia ovat nämä jotka yrittävät opettaa pitämään jostakin heidän herkustaan. Huoh.

Mitä ihmeen numeron tekemistä tuo on, jos sinulta kysytään että miksi et syö kalaa? Ihminen on vain kiinnostunut, miksi joku ei syö kalaa, joka hänelle itselleen on aivan itsestäänselvyys että sitä syödään.

Ihan sama, jos toiselta kysyy, että miksi syöt kalaa. Siitähän se syöjä kimmastuu.

Vierailija
51/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa, ettei halua edes maistaa jotain ruokaa. Etenkin, jos se on kuitenkin ihan normaalin rajoissa, eikä jotain apinan aivoja tai muuta vastaavaa. Pakko ei ole maistamisen jälkeen tykätä, mutta minusta on ainakin jännittävää kokeilla uusia ruokia. Tulisin hulluksi, jos ruoat rajoittuisivat aina samoihin.

Minusta tämä riippuu tapauksesta. Itse en pidä kypsennetystä kaalista, monta kertaa olen maistanut vaikka minkälaisia kaaliruokia, mutta en vaan tykkää, raakana kyllä menee. Ei enää tässä vaiheessa (40 v) hirveästi houkuta kokeilla josko ne vähän erilaiset kaalikääryleet, sopat yms. sittenkin maistuisivat hyvälle. Jos sen sijaan tarjolla on jotain mitä en ole koskaan ennen maistanut, vaikka mustajuuria, kaktusviikunoita, hummeria tai munuaisia niin kokeilisin ihan mielelläni.