Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei saisi olla nirso?

Vierailija
05.12.2016 |

En syö maksaa, kananmunaa keitettynä tai paistettuna, läskiä, silakoita, silliä, marmeladia , kahvia, aladoobia...
Miksi pitäisi.
Enkä edes ole koskaan maistanut.

Olen 52 v

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junttia, epäkohteliasta ja antaa nyrpeän vaikutelman ettei edes maista. Sen verran pitää oppia sietämään ja syömään, että esim. kyläillessä kunnioittaa isäntäväkeä, vaivannäköä että ruokaa on tehty ja pystyy edes maistamaan. Ravintolassa ja kotona voit valita mitä syöt. Nirsoilija tekee yleensä ison numeron itsestään ja mieltymyksistään, on riesa muille. Allergiat eri asia.

No ei minun kyläpaikoissani ole tuollaista kattausta ollut.

Nälissään en ole ollut enkä nurpistellyt.

Ei kaikkea tarvitse suuhunsa laittaa mitä näkee.

Kyllä tartte,e, ellei allergia tai muu terveyssyy estä. Ai niin, mut sulla estääkin toi mielenterveys.

Toivottavasti kävelet tuolla asenteella onnesi ohi. Et ole sitä ansainnut.

Vierailija
22/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikille jotka sanoo etteivät juo kahvia, voi sitä tarjota siitä huolimatta ja jos ei juo on nirso. Asia selvä, en enää osta teepusseja keittiön kaappiin happanemaan.

Jos isäntäväki vetää pultit siitä etten edes maista silliä tai aladoobia, niin siinähän vetää. Yleensä tarjolla on jotain muutakin, ettei kukaan edes kiinnitä huomiota ettei joku ota jokasorttia :)

Eri asia onkin jos asia tulee puheeksi, niin sinua pidetään tyhmänä. Koska he pystyvät syömään aladobia, sinä ressukka et! Hyvä tapa antaa sun nähdä paikkasi ja tasosi, heitä alempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junttia, epäkohteliasta ja antaa nyrpeän vaikutelman ettei edes maista. Sen verran pitää oppia sietämään ja syömään, että esim. kyläillessä kunnioittaa isäntäväkeä, vaivannäköä että ruokaa on tehty ja pystyy edes maistamaan. Ravintolassa ja kotona voit valita mitä syöt. Nirsoilija tekee yleensä ison numeron itsestään ja mieltymyksistään, on riesa muille. Allergiat eri asia.

Onneksi ei ole pakko kyläillä jos ei halua.

Vierailija
24/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nirsoilija (aikuinen) tajuaa, että kuuluu pallille alemmalle, kuin ihminen, jolta sujuu kaikenlaisten ruokien syönti, joita tarjotaan lautaselle.

Vierailija
25/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikille jotka sanoo etteivät juo kahvia, voi sitä tarjota siitä huolimatta ja jos ei juo on nirso. Asia selvä, en enää osta teepusseja keittiön kaappiin happanemaan.

Jos isäntäväki vetää pultit siitä etten edes maista silliä tai aladoobia, niin siinähän vetää. Yleensä tarjolla on jotain muutakin, ettei kukaan edes kiinnitä huomiota ettei joku ota jokasorttia :)

Eri asia onkin jos asia tulee puheeksi, niin sinua pidetään tyhmänä. Koska he pystyvät syömään aladobia, sinä ressukka et! Hyvä tapa antaa sun nähdä paikkasi ja tasosi, heitä alempana.

Ota nyt aamulääkkeesi.

Ihan hyvä jos tällainenkin asia tulee joskus "ystävien" kesken puheeksi... eipä tarvitse heitä enää tavata. Pitäköön alatoopinsa,

Vierailija
26/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota nyt aamulääkkeesi.

Ihan hyvä jos tällainenkin asia tulee joskus "ystävien" kesken puheeksi... eipä tarvitse heitä enää tavata. Pitäköön alatoopinsa,

Nirsoilija on alempana ja hänen kuuluu tuntea itsensä vammaiseksi. Kuka haluaa niin rajoittuneen vammaisen ystäväpiiriinsä? Ei ainakaan kukaan menestyjä.

Vierailija
27/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota nyt aamulääkkeesi.

Nirsoilija on alempana ja hänen kuuluu tuntea itsensä vammaiseksi. Kuka haluaa niin rajoittuneen vammaisen ystäväpiiriinsä? Ei ainakaan kukaan menestyjä.

Taitaa nuo menestyjät olla juuri niitä supernirsoja. Kun menestys nousee päähän, pitää omaa erikoisuuttaan tuoda ilmi joka tavalla. Jonkun Jennifer Lopezin traileri on tuskin muotoa "jotain pöperöä".

Vierailija
28/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku aiemmin sanoikin, nirsoilusta tekee muut ison haloon. Mä osaan kyllä syödä sitä mistä tykkään tai olla syömättä, mahdollisesti jättää epämiellyttävät ainesosat lautasen reunalle eleettömästi. Mutta sitten kun se isäntäväki ja kanssasyöjät alkaa tuputtamaan että maista nyt tuota ja tuotakin, eivätkä usko kun kieltäydyn.

Mä en voi sille mitään että mulla on herkkä oksennusrefleksi ja että inhottavan tuntuiset tai hajuiset ruuat tekee pahaa. Sillekään en voi mitään että vatsa menee kipeäksi vähän vaikka mistä. Täten ruokavalioni ei mikään älyttömän monipuolinen ole. Ja kaipa mut nirsoksi sitten luokitellaan kun ei mitään lääkärin lappua ole antaa.

Vierailija
29/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestiketjun perusteella jokainen vegaani on vain nirso. On junttia kieltäytyä syömästä liharuokaa.

Vai onko niin, että jos nirosutta perustelee vegaaniudella, niin se on suorastaan ihailtavaa?

Olet nähtävästi ymmärtänyt väärin. Myös jokaista eettistä valintaa on kunnioitettava. Myös sinun.

Vierailija
30/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vetoan aina kyläpaikassa, että en halua olla epäkohtelias ja ahmia ruokaa, että muillekin jää. Jätän siis ne ruuat ottamatta, joita en halua syödä. Jos tuputetaan, niin kursailen, että ottakoot joku muu, minulla on tässä tarpeeksi, ei sitä kehtaa koko taloa tyhjäksi syödä.

Vierailija
31/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen nirso on rasittava ihminen. Kielii siitä ettei kotona ole ymmärretty kasvattaa, ja opettaa tarpeeksi monipuoliseen ruokavalioon, eli sulla on juntit vanhemmat ja olet itsekin samanlainen juntti. Nämä maisteluasiat aloitetaan jo taaperoiässä.

Vierailija
32/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tästä keskustelusta jo huomaa, sen metelin nostaa nämä kaikkisyövät ihmiset, ei suinkaan nirsot :D

Ja te nirsojen lasten vanhemmat, oletteko käyttäneet lasta lääkärissä? Sen syömättömyyden taustalla voi olla esim. allergia tai sairaus. Itse lopetin lapsena pikkuhiljaa syömästä lähes kaikkea, koska ihan sama mitä söin, minulle tuli paha olo. Lopulta vanhemmat kiikutti lääkärille, ja keliakiahan se löytyi. Meni vuosia ja vuosia että pystyin taas syömään tiettyjä ruokia, vaikka olivatkin gluteenittomia, koska aivoihini oli pinttynyt että tulen tästä ruuasta sairaaksi.

Vierailija
33/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nirsona yleensä sen numeron nostaa kyllä muut. Kohteliaasti kun ilmoitat ettet syö kalaa, alkaa jumalaton meteli ja tivaaminen:

"Ai miksi et?"

"Oletko edes maistanut?"

"Etkö mitään kalaa? Etkö edes.."

Jne. Olen aikuinen ihminen, kyllä minä tiedän mistä pidän ja mistä en. Pahimpia ovat nämä jotka yrittävät opettaa pitämään jostakin heidän herkustaan. Huoh.

Mitä ihmeen numeron tekemistä tuo on, jos sinulta kysytään että miksi et syö kalaa? Ihminen on vain kiinnostunut, miksi joku ei syö kalaa, joka hänelle itselleen on aivan itsestäänselvyys että sitä syödään.

Vierailija
34/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee nirsosta aikuisesta sellainen kuva, että hän on muutenkin jotenkin vaikea ihminen. Tai sellainen nyrpeä ja ylimielinen, ehkä hieman vajaa muutenkin. Just sellaiset jotka syö vaan perunaa tai makaronia ja ehkä jauhelihaa. Ja ei, he eivät varmasti suurin osa ole vajaa-älyisiä tai ylimielisiä, mutta sellainen mielikuva minulle tulee.

Vierailija
35/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin nirso monen ruuan suhteen toki olen maistanut mutta jäänyt siihen, esim. Hernekeitto, liha, kaalilaattiko, maksa ja lanttulaatikot, graavilohi, keitetty muna, punajuuri, maksa yms. Näitä on loputtomasti mutta tuossa osa mitä en syö.

N26

Vierailija
36/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

* kaalilaatikko

Vierailija
37/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhanpäiväinen nillitys ja yököttely eivät ole sivistyneen ihmisen käytöstä. Mitä tahansa normaalia tarjottavaa pitää voida syödä.

Itse vedän rajan siihen, että mitään lintuhämähäkkejä tai elävän apinan aivoja suoraan kallosta en syö, tavallista ruokaa kyllä, olipa se sitten mielestäni hyvää tai ei.

Vierailija
38/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirsoilu = first world problem.

Allergiat ja terveyssyistä johtuvat rajoitteet on asia erikseen.

Vierailija
39/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Minusta on selvää, ettei kenellekään KAIKKI maistu yhtä hyvin. Mutta enemmistö kykenee syömään sellaisiakin juttuja, jotka eivät ole juuri lempiruokia.

Ja nirsoilu kylässä on nyt vaan yksinkertaisesti huonoa käytöstä, koska sillä tavalla loukkaat emäntää/isäntää, joka on nähnyt vaivaa ja pyrkinyt tekemään hyvää ruokaa vierailleen, joista yksi sitten ilmaiseekin selvästi pitävänsä tarjoomuksia huonoina. Tämä on vähän sama juttu kuin menisit jonkun kotiin ja kovaan ääneen kritisoisit hänen kotiaan ja sisustustaan.

Omassa kodissasi saat tehdä itsellesi mitä ruokaa haluat, ei se minulta ole poissa. Lähinnä vähän säälittää ahdasmielisyys ja uutuuksien pelko, joka ehkäisee ihmistä edes maistamasta joitain makuja. Ennakkoluulot kaventavat elämää.

Vierailija
40/51 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nirsoilu = first world problem.

Allergiat ja terveyssyistä johtuvat rajoitteet on asia erikseen.

Onhan se jotenkin kummallista, että aikuinen, itsevaltainen ja täysijärkinen ihminen, ei saa itse päättää, mistä tykkää ja mistä ei. Että kaikkea on syötävä, koska se vaan on niin. Huonot käytöstavat on erikseen, mutta keneltä se on pois, jos minä en 30-vuotiaana syö sieniä tai oliiveja? Niin kuin oikeasti. Olen syönyt, kokeillut ja maistanut, mutta kun ei, en pidä. Pitääkö mun syödä, kokeilla ja maistella niitä vielä seuraavatkin 30 vuotta, ennen kuin saan sanoa, että en pidä?