Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

X Factor UK FINAL Week 10 OFFICIAL

04.12.2016 |

JEEEE Saara on finaalissa, ihan uskomatonta!!!

Onkohan finaaliviikolla teemaa? Onko se 80-luku mikä jäi jäljelle viime viikosta? Biisiveikkauksia Saaralle?

Meinaako täältä kukaan mennä Senaatintorille huomenna Saaraa katsomaan?

Kommentit (2391)

Vierailija
1401/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jellyjortikka kirjoitti:

Satunnainen käyttäjä kirjoitti:

Jellyjortikka kirjoitti:

Satunnainen käyttäjä kirjoitti:

Saaran esitys Adamin kanssa oli HEITTÄMÄLLÄ illan paras!!! Mahtavaa Saara! Hieno biisi, ja wow mikä laulaja Adam Lambert! Olen uusi fani tällä sekunnilla!

No nyt kyllä on katseltu ja kuunneltu melko värikkäiden lasien läpi. Itseasiassa näistä ei ollut kovin onnistuneita yksikään ja erityisesti Saara ja Matt jäivät pahasti duoettoparinsa jalkoihin ja poikabändi nyt oli muuten vaan paska.

Molemmilla, sekä Mattilla, että Saaralla aivan liian moniulotteiset ja pitkät kappaleet typistettäväksi rapiat pariin minuuttiin ja toisaalta sovitukset suosivat aivan liikaa vierailevia duettopareja, jättäen itse kilpailijat pahasti varjoon.

Minusta tästä duettokierrokselta ei yksikään kilpailija saanut lisäpojoja. Kuitenkin ensimmäisten kappaleiden selkeästi paras oli Saara ja huonoin poikabändi, joten kyllähän tässä kohtaa kaiken järjen ja kohtuuden mukaan pitäisi poikabändin tippua huomiselta pois.

Sanoin, että esitys oli illan paras. Jos sinusta ei ollut, niin mikäs oli sitten?

Saaran eka veto ehdottomasti. Mutta siis yksikään tämän illan vedoista ei ollut mikään nappisuoritus, joten Saaran eka veto nousi paskan seasta vähän turhankin hyvin esiin. Ei se toki mikään loistelias veto ollut sekään, mutta koska muut eivät olleet lähelläkään sitä, niin tottahan se erottui selkeästi edukseen.  

Bohemian Rhapsodysta jäi sekava ja hätäisesti kyhätty vaikutelma, joka on tietysti ihan luonnollista, kun monta erilaista osaa sisältävä kuusi minuuttinen klassikko väkisin typistetään reiluun pariin minuuttiin. Lisäksi vielä Saulin eksä varasti kyllä shown melko totaalisesti, mutta ei sekään Saaran vika ollut, vaan sovittajan.

No itse taisit lukea minun kommenttini surkealla sisälukutaidolla, koska siinä ei ole (väitetty tai hehkutettu) mitään minkä yritit jälkikäteen kumota. Opettele lukemaan ennen kuin heittelet että "nyt SINÄ et ol ymmärtänyt mitään". Sanoin että Saaran esitys Adamin kanssa oli illan upein ja kehuin Adamia. En ymmärrä mihin tähtäät jankkaamalla sitä jäikö Saara Adamin varjoon vai ei, koska kisassa Adamia ei arvioitu, vain Saaraa. Jos Adam on parempi niin sitten on. So?

Vierailija
1402/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisa jatkuu! Tänään klo 22 Subilta.

Molemmat laulaa yhden kappaleen jonka on jo aiemmin esittäneet (Matt Writing's on the wall ja Saara It's oh so quiet) ja oman versionsa winner's songista joka kuullaan siis tänään ensi kertaa. Jossain oli että kumpikin laulaisi vielä yhden joululaulun, voi kun olis näin, tietääkö joku onko aikaisemmin ollut tällaista?

Asensin muuten minäkin appin sekä tabletille että puhelimelle, nyt on 10 ääntä Saaralle lähtenyt. Yleensä olen lainkuuliainen mutta kun sekä Dermot että Louis käskee niin pakkohan se oli :) Ei muuten ollut vaikeaa! Käytin F-securen Freedomea, joka alkaa 5 vrk jälkeen kai maksaa, mutta poistin ohjelmat äänestettyäni joten ei huolta tästäkään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jatkuuko kisa vielä vai onko äänestys vain enää?

Esittävät kaksi kappaletta vielä. Jo aiemmin lauletun ja voittajan kappaleen. Sitä ei tiedetä onko heillä sama voittajan kappale.

Äänestys on jo käynnissä. Alkoi heti tulosten julkistamisen jälkeen.

Vierailija
1404/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jellyjortikka kirjoitti:

Käyttäjä3133 kirjoitti:

Adam on kyllä upea. Ihastuin häneen jo silloin American Idolissa. Mahtavaa että hän on päässyt esiintymään Queenin kanssa, oikea tyyppi kyllä siihen.

Olen vanhan liiton edustajana melko jyrkästi eri mieltä. Siis toki poika on hyvä laulaja, siitä ei kahta sanaa, mutta nykynuoret ei ilmeisesti oikein ymmärrä kuinka suuri Queen oli ja kuinka selkeästi se oli Freddie Mercuryn bändi. Beatles on kaikkien aikojen selkeä ykkönen, mutta seuraavassa aallossa tulee Rollarit, Queen ja ehkä Abba, vaikkei nyt varsinaisesti mikään rockbändi olekaan.

Minusta oli pyhäinhäväistys, että May lähti rahastamaan Cover-Queenilla Mercuryn kuoleman jälkeen. Bändi olisi pitänyt ehdottomasti lopettaa siihen paikkaan, kun Mercury kuoli. Se oli vähän sama asia, kun Lennonin kuoleman jälkeen Beatles olisi herätetty henkiin ja otettu Lennonin tilalle joku Idols voittaja.

Minun musiikillinen herääminen tapahtui juuri rockmusiikin parhaimpaan aikaan 70-luvun alussa ja Bohemian Rhapsody kuului jo heti 1975 ilmestyttyään ehdottomiin suosikkeihin ja kyllähän sen heti jo silloin tajusi, että tästä tulee klassikko. Siksi ei voi ymmärtää, että kyseistä mestariteosta edes yritetään typistää reiluun pariin minuuttiin, se kun on täysin toivoton tehtävä.

Nykyinen Queen on pelkkä vanhalla nimellä rahastava coverbändi, eikä se saisi missään nimessä käyttä Queenin nimeä, vaikka Maylla siihen ilmeisesti oikeudet onkin.

Niin no nyt ymmärrän vähän paremmin, että jaksat närkästyä kappaleiden typistelystä, vaikka se ei liity Saaran taidokkuuteen mitenkään. Mulle B. R. on vain kappale, eikä edes mikään iso suosikkikaan, paitsi se rock-osuus on kyllä mahtava, mutta se alku ei ole ollut taas minun mieleeni ikinä. Siis että ei se kaikille ole jumalan sanaa. Olihan se aika tökerö katkaisu siihen rock-osaan, mutta mitä nopeammin siihen päästään sen parempi, ei vaan mutta siis että ei kilpailijoiden suoritusta voi minusta moittia siitä, vaan sitä, joka valitsi kappaleen ja typisti sen jos sitten jotakuta.

Vierailija
1405/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman aikaan ohjelman kanssa menneessä partyssä selviai että Rylan esim selkeästi pitää Saarasta. Roman Xtra xtran juontajakin on myös vaikuttunut Saaran esityksestä. Giffty ja Sam pitivät 5am:stä. Molemmat olivat pettyneitä kun pojat tippuivat. Giffty veikkasi Saaraa kolmanneksi.

Vierailija
1406/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Giftystä tulee kyllä aikamoiset bit*h-vibat.

Vierailija
1407/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän eilisillan lähetys tulee tänään tekstitettynä ennen finaalia, Subilta.

Vierailija
1408/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen äänet jäivät voimaan ja äänestäjät saivat appiksessa 5 ääntä uudelleen käytettäväksi.

Vierailija
1409/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän todella Adam Lambertin äänestä, mutta valitettavasti Bohemian Rhapsody oli tällä kertaa molemmilta laulajilta menetetty mahdollisuus. Kipaleesta oli jätetty keskeltä se mahtava revittelyosuus ja lopputulos oli vaisu. Toki se oli hyvä verrattuna muihin, mutta silti. Olen samaa mieltä kuin hesarin kriitikko että Saaran esitykset olivat hyviä mutta eivät hänen parhaimpiaan. Odotukset ovat siis kovat Oh so quietia kohtaan. Olisin silti toivonut, että Saara olisi valinnut jonkun muun kipaleen huomiseksi, vaikka varmaankin tähän on tulossa jotain yllätysmomenttia.

Minusta yksi viikko on aivan liian vähän aikaa valmistautua niinkin kovaan koitokseen kuin finaaliin. Esitykset jäivät kaikilta jotenkin raakileiksi enkä tässä syytä itse kisaajia vaan tuotannon aikataulua. Uskon ja toivon Saaran voittoon, mutta koska esitykset jäävät youtubeen elämään niin toivoisin edes yhdestä hänen tai jonkun muun kisaajan osuudesta ikimuistoista.

Illan piristävin osuus oli minusta Weeknd. Hänellä on juuri sellainen ääni ja esiintyminen, jota ihmiset jaksavat kuunnella uudelleen ja uudelleen. Kaveri on samanikäinen kuin Matt Terry mutta taso on aivan eri luokkaa. Matt sai luvattoman paljon vetoapua Nicolesta joka pelasti täysin purple rainin. Matt olisi voinut poistua kesken biisin lavalta eikä kukaan olisi huomannut mitään :)

Vierailija
1410/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jellyjortikka kirjoitti:

Käyttäjä3133 kirjoitti:

Adam on kyllä upea. Ihastuin häneen jo silloin American Idolissa. Mahtavaa että hän on päässyt esiintymään Queenin kanssa, oikea tyyppi kyllä siihen.

Olen vanhan liiton edustajana melko jyrkästi eri mieltä. Siis toki poika on hyvä laulaja, siitä ei kahta sanaa, mutta nykynuoret ei ilmeisesti oikein ymmärrä kuinka suuri Queen oli ja kuinka selkeästi se oli Freddie Mercuryn bändi. Beatles on kaikkien aikojen selkeä ykkönen, mutta seuraavassa aallossa tulee Rollarit, Queen ja ehkä Abba, vaikkei nyt varsinaisesti mikään rockbändi olekaan.

Minusta oli pyhäinhäväistys, että May lähti rahastamaan Cover-Queenilla Mercuryn kuoleman jälkeen. Bändi olisi pitänyt ehdottomasti lopettaa siihen paikkaan, kun Mercury kuoli. Se oli vähän sama asia, kun Lennonin kuoleman jälkeen Beatles olisi herätetty henkiin ja otettu Lennonin tilalle joku Idols voittaja.

Minun musiikillinen herääminen tapahtui juuri rockmusiikin parhaimpaan aikaan 70-luvun alussa ja Bohemian Rhapsody kuului jo heti 1975 ilmestyttyään ehdottomiin suosikkeihin ja kyllähän sen heti jo silloin tajusi, että tästä tulee klassikko. Siksi ei voi ymmärtää, että kyseistä mestariteosta edes yritetään typistää reiluun pariin minuuttiin, se kun on täysin toivoton tehtävä.

Nykyinen Queen on pelkkä vanhalla nimellä rahastava coverbändi, eikä se saisi missään nimessä käyttä Queenin nimeä, vaikka Maylla siihen ilmeisesti oikeudet onkin.

1386, olen samaa mieltä! Mayn ja Taylorin nykyisestä rahastus-coverbändistä saisi melkeinpä oman ketjunsa, mutta aihe ei taida sytyttää kuin meitä puritaaniänkyröitä.

Vierailija
1411/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi puritaaniänkyrä ilmoittautuu. Mayn ja Taylorin Queen-projektista (ja alkuperäisestä Queenista) aivan samaa mieltä.

Vierailija
1412/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hyvät biisit molemmilla finaaliin! Tuo Sam Smithin kappale oli Mattilta ihan odotettu valinta, koska se on ollut hänen ehdottomasti onnistunein esityksensä. Saaralla taas oli mistä valita ja mielestäni Björk oli ihan hyvä päätös. toivon vaan itse esityksen olevan hieman erilainen tällä kertaa, 100% toisinto ensimmäisestä voisi olla vähän tylsää.

1413/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo Winner's choise meinaa? Anteeksi typeryyteni, en ole ennen X-Factoria kattonut.

Vierailija
1414/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä muun jo vedetyistä biiseistä Saaran olisi teidän mielestä pitänyt vetää, kuin toi Oh so quiet? Siitä kuitenkin on jo monta viikkoa aikaa, eikai mitään muutama viikko sitten vedettyä kannata nyt vetää uudestaan? Se disco-kappale oli myös hieno, minulle ei tule muita vaihtoehtoja mieleen?

Vierailija
1415/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Winner takes it all.

Vierailija
1416/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Winner takes it all.

Kolmannen kerran? 

Vierailija
1417/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telegraphin blogi X-Factorista on ollut ihan lemppariluettavaani viime kuukausien ajan, kirjoittaja kuvailee niin hauskasti tapahtumia ja olen lähes aina samaa mieltä hänen kanssaan :)

http://www.telegraph.co.uk/tv/2016/12/10/x-factor-2016-final-saturday-t…

Niin ja hyvä Saara! Myönnän että en lämmennyt hänelle silloin alussa, mutta viime viikkojen aikana olen alkanut pitämään häntä symppiksenä. Ehkä hän vaan oli liian jotain meille suomalaisille silloin Voicen ja UMK:n aikaan, mahtavaa että hän on päässyt brittien areenalle näyttämään kykynsä!

Vierailija
1418/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinkkiyksisarvinen kirjoitti:

Mitä tuo Winner's choise meinaa? Anteeksi typeryyteni, en ole ennen X-Factoria kattonut.

Voittajalle on tehty laulu, jonka esittävät ja josta tehdään single. Ne on jo sen kappaleen levyttäneet pari viikkoa sitten eli varmaan ilmestyy heti tulosjulkaisun jälkeen mm. Spotifyhin. Sitä ei tiedetä onko heillä sama kappale vai onko molemmille tehty omat kappaleet. Myös 5am on voittajakappaleensa on levyttänyt, mutta kun eivät voittaneet niin eivät sitä esitä kai koskaan.

Vierailija
1419/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Giftystä tulee kyllä aikamoiset bit*h-vibat.

Minullakin oli aiemmin, mutta kun katsoin pätkiä tuosta kaksituntisesta live stream-YouTube-videosta, Gifty kyllä kehui Saaraa myös todella paljon. Ja oli selvästi liikuttunut Bohemian Rhapsodystä. Gifty myös sanoi että onkohan hän ainoa josta näyttää siltä että Nicole fancies Matt.

Vierailija
1420/2391 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kenes taakse tippunut poikabändi on jo asettunut? Suomessahan heti kyseltäis että kenen pitäisi voittaa, noilta tippuneilta kandidaateilta. Kai tästä joku haastattelu jo on. Veikkaan että menivät tukemaan Mattia.

Ketju on lukittu.