Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi AMK:ssa on niin vaikeaa saada hyviä arvosanoja?

Pettynyt arvosanaan
04.12.2016 |

Mietin, miksi AMK:ssa tuntuu olevan niin vaikeaa saada hyviä arvosanoja. Eräästä tentistä, johon luin urakalla ja jossa kirjoitin erittäin laajat vastaukset, sain vain 3. Joku toinen joka oli kirjoittanut minua vähemmän sai 4. Olen myös miettinyt, vaikuttaako "pärstäkerroin" AMK:ssa arvosanoihin.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vain osannut vastata kysymykseen. Näinhän se menee, ei siellä selittelyillä pärjää.. Ja onhan se selvää, että pärstäkerroin on käytössä, yritä vain tottua..kyllä se siitä, kunhan läpi menee.

Vierailija
2/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä ei kukaan ole koskaan kysynyt arvosanoja. En tiedä, millainen painoarvo niillä on, jos hakee amk-tutkinnon jälkeen suorittamaan ylempää tutkintoa. Ehkä ekaa työpaikkaa hakiessa ollaan kiinnostuneita arvosanoista, mutta aika pian kyllä työkokemus on tärkeämpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opettaja sanoi, kun kävit tutustumassa arvosteluun?

Vierailija
4/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 tuli jo ihan sillä, että kuunteli tunneilla. Amk oli ihan läpihuutojuttu. Opetuksen taso myös ihan luokattoman huonoa suurimmalla osalla opettajista... Osuikaan itsen kohdalle kolme hyvää...

Vierailija
5/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska opettajat on yleensä akateemisen koulutuksen saaneita ja elämäänsä pettyneitä, koska ovat päätyneet amikseen opettajiksi ja kostavat turhautumisensa oppilaisiin, joita sisimmässään vihaavat.

Vierailija
6/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiviit vastaukset ovat parempia kuin monisivuiset esseet, joihin on vuodatettu kaikki aihetta vähänkin liippaava. Ei sellaisia kukaan jaksa lukea. Opettele vastaustekniikkaa ja tee muutenkin kursseilla töitä, älä vain lue tentteihin.

Kyllä, pärstäkerroin vaikuttaa, ei se ole mikään salaisuus.

Vierailija
7/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska opettajat on yleensä akateemisen koulutuksen saaneita ja elämäänsä pettyneitä, koska ovat päätyneet amikseen opettajiksi ja kostavat turhautumisensa oppilaisiin, joita sisimmässään vihaavat.

Itse asiassa AMK:t on ihan suosittuja työpaikkoja. Paremmat palkat kuin esim. yliopistolla ja paremmat lomat kuin esim. yrityksissä. Ei sinne yleensä päädytä, kyllä sinne joutuu ihan tosissaan hakemaan hommiin. 

Vierailija
8/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä ei kukaan ole koskaan kysynyt arvosanoja. En tiedä, millainen painoarvo niillä on, jos hakee amk-tutkinnon jälkeen suorittamaan ylempää tutkintoa.

Ainakin Aallon maisteriohjelmiin hakiessa ne ovat tosi tärkeitä. Yleensä alle nelosen amk-keskiarvolla on turha hakea.

Vierailija
9/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla ap aiemmin lukiossa / amiksessa paremmat arvosanat vai? Mulla ainakin laski kolmannen asteen koulutuksessa arvosanataso ihan vain siksi, että asiasisällöt hankaloituivat. Ei tarvitse hävetä, ihan normaali juttu. Ei sitten työelämässäkään ylläty, kun väistämättä kaikki ei mene putkeen.

Vierailija
10/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa AMK:t on ihan suosittuja työpaikkoja. Paremmat palkat kuin esim. yliopistolla ja paremmat lomat kuin esim. yrityksissä. Ei sinne yleensä päädytä, kyllä sinne joutuu ihan tosissaan hakemaan hommiin. 

Miksi sitten aina valitetaan amk-opettajien huonoudesta? Luulisi olevan varaa valita hyviä opettajia, jos on niin paljon tunkua?

Vierailija
11/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelosia ja vitosia tuntuu pelkästään tulevan. Lähinnä käyn kokeissa ja sitten pakollisilla osuuksilla kun töitäkin tarttee tehdä. Harjoitustyöt on täyttä paskaa.

Vierailija
12/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuo on arvosanavaatimus että pääsee hakemaan mutta paremmasta keskiarvosta ei saa lisää pojoja. Sisään pääsy riippuu sitten ennakkotehtävistä tai pääsykokeista mitä nyt on päätettykään kulloinkin.

Joihinkin ohjelmiin voi hakea kolmosen keskiarvolla, neljä ja puoli on tiukin mitä olen nähnyt.

Vierailija
13/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4-5 tuli jo ihan sillä, että kuunteli tunneilla. Amk oli ihan läpihuutojuttu. Opetuksen taso myös ihan luokattoman huonoa suurimmalla osalla opettajista... Osuikaan itsen kohdalle kolme hyvää...

Minulla on kyllä ihan päinvastainen kokemus. Amk:ssa opetettiin suurten linjojen lisäksi todella tiukkaa asiasisältöä, eikä siellä soveltamalla pärjännyt. Toista on nyt, kun opiskelen Helsingin yliopistossa, jossa kokeisiin voi lätistä mitä tahansa yleismaallista aiheesta ja saa 5.

Vierailija
14/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 tulee jos jaksaa palauttaa tehtävät. 4 jos vähän näkyy panostaminen. 5 tarttee sit jo selkeästi ns oikeaa panostamista.

Vierailija
15/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kyllä ihan päinvastainen kokemus. Amk:ssa opetettiin suurten linjojen lisäksi todella tiukkaa asiasisältöä, eikä siellä soveltamalla pärjännyt. Toista on nyt, kun opiskelen Helsingin yliopistossa, jossa kokeisiin voi lätistä mitä tahansa yleismaallista aiheesta ja saa 5.

Et taida opiskella oikeita tieteitä?

Vierailija
16/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millä lailla pärstäkerroin vaikuttaa? Mitkä asiat opiskelijassa vetää numeroa alas? Olin kaikilla tunneilla ja erittäin kiinnostunut kurssin aiheesta.

Minusta arvostelun pitäisi olla puolueetonta Eli pärstäkerroin ei saisi vaikuttaa.

Ap

Vierailija
17/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opettaja sanoi, kun kävit tutustumassa arvosteluun?

En ymmärtänyt tätä. Tiedän yhden toisen kurssilaisen arvosanan, koska juttelimme aiheesta kerran.

Ap

Vierailija
18/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen Mamkissa liiketaloustiedettä toista vuotta monimuoto-opiskelijana. Muuntokoulutus merkonomi -> tradenomi.

Yhdestä kurssista sain 3 ja yhdestä 2, painotettu keskiarvo 4,6.

Vierailija
19/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni sanoo että ei sillä tuntikäyttäytymisellä paljon ole vaikutusta, jos olet aktiivinen ja jäät opettajan mieleen, niin voi nostaa tenttiarvosanaa plussan verran ylöspäin. 

Negatiivista vaikutusta en ole huomannut, jää vaan ne korottavat plussat saamatta tenttiarvosanaan.

Olen kyllä huomannut että monella oppilaalla on harhaluulo siitä,että kun kirjoittaa paljon asiaa tentissa/tutkielmassa/esseessä, niin se vaikuttaisi arvosanaan korottavasti. Totuus taas on päinvastainen, taitoa on juurikin se tiivistys ja siitä näkee nopeasti ymmärtääkö kirjoittaja asian vai ei.

Vierailija
20/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen amkissa yliopistotutkinnon jälkeen. Kyllä joutuu suurimpaan osaan tenteistä ihan tosissaan lukemaan. Jos katsoo, mitä on laskettu kuormittavuudeksi opintopisteiden muodossa, niin ei tosiaan tunnit riitä. Esim. opetellaan kaikki luut ja nivelet suomeksi ja latinaksi sekä tärkeimmät lihakset ja niiden toiminta, ja kurssista saa yhden opintopisteen... Minulla on kuitenkin 4-5 tavoitteena, kun haluan osata asiat.

Amkeissa on myös paljon eroja. Ystäväni opiskelee läheltä liippaavaa alaa eri kaupungissa, ja he tekevät lähinnä kaikkia ryhmätöitä ja projekteja, joista saa hyväksytyn tai hylätyn, meillä on tenttejä tiiviiseen tahtiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi