Sukulainen syyllistää ja vaatii pitämän yhteyttä
vaikka olen jo vuosia ottanut etäisyyttä. Kyseessä on sukulainen, joka ei koskaan ole tunnustanut minun aikuisuuttani ja itsenäisyyttäni, lässyttää vieläkin kuin pikkulapselle. Varoittelee asioista. Olen vuosien aikana jättänyt vastaamatta ja sitten tulee kahta voimakkaampia syyllistyksiä. Olen myös vastannut kohteliasuudesta lyhyesti ja ympäripyöreästi (mitään lisäinfoa elämästäni antamatta, koska siitä tehdään juoru), mutta tämä myös innostaa yhteydenottoja. Suoraa puhetta ko. henkilö ei ymmärrä vaan tekee itsestään marttyyrin ja uhrin.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Isoäitini on tällainen, juuri eläköitynyt eikä kärsi dementiasta yms. Lapsena hänen luonaan käyminen oli iloinen asia, ja eräänlaista lomaa omista vanhemmista. Valitettavasti hän ei koskaan ole onnistunut ymmärtämään, että nykyään olen aikuinen ihminen. Hänkin lässyttää ja holhoaa kuin 5-vuotiasta. Olen tästä sanonut suoraan ja asiallisesti, jolloin alkaa uhriutuminen. "Kaiken olen tehnyt eteesi ja tässä on kiitos" on ollut aika vakiofraasi. Syyllistäminen iski aiemmin lujaa, mutta ei enää. Olen kuitenkin yrittänyt selvittää asiaa, ja toinen osapuoli ei ole kiinnostunut kuuntelemaan näkemystäni. Yhteydenpito on vähentynyt asteittain, mutta vaikuttaa, että täytyy tehdä totaalinen välirikko.
Ei 5-vuotiaallekaan saa läsyttää. Muistan kuinka ärsyttävältä se on aina tuntunut.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Nämä kaikki välit omiin itseään vanhempiin sukulaisiinsa estävät ovat luonnollisesti myös ilmoittaneet, että estävät (kieltäytyvät perinnöstä) kun se aika koittaa?
Kun ei haluta kuulla mistään mitään omista isovanhemmista tms niin kai se koskee myös mahdollista tulevaa perintöä?
Tämä. Jos on rahaa niin on paremmat mahdollisudet kiristää sillä ja pitää otteessaan, vaikkei henkilö itsessään ole kellekään mieluista seuraa.
Kyse ei ole rahalla kiristämisestä vaan siitä, että kun välit poikki, niin eikö sit poikki kokonaan ja kaikessa?
Vai että, ei välejä, mut raha kyllä kelpaa ku isovanhemmista aika jättää?
Vierailija kirjoitti:
En ollenkaan käsitä teitä.
Miksette ole kiitollisia, kun joku välittää teistä ja varoittelee.
Äidinrakkaus on pyyteettömin rakkaus, mitä maan päällä eläviltä saa.
Ei todellakana ole, kuten kommenteistakin huomataan. Lapsi onnukeksi hankittu ja aikusituminen saa aikaan häiriökäyttäytymistä kun emä vieläkin haluaisi pukea ja syöttää ja tuupata vankkureissa, mutta lapsi haluaakin jo "leikkiä aikuista".
Lisääntyminen on todella itsekästä omien tarpeiden tyydyttämistä. Toinen synnytetään väkisin jo valmiiksi ylibuukatulle saastuneelle pallolle kuolemaan, jotta itse saisi viihdykettä ja jotain helpotusta eksistentiaaliseen kriisiin siirtämällä se seuraavalle.
Vaatii että käyt ja sinä menet
Viestittelee ja sinä vastata
Jne
Miksi et ole ilman yhteyttä omalta puolella? Perintöäkö käyttää?
Ja miksi järkytyt jos susta jotain puhumaan? Eihän tosin tartte itsestäsi puutaheinää enempää kertoa kenellekään jos et halua
Tyyliin hyvin menee kävin kaupassa ja ostin msitoa ja leipää. Siivosin ja on se säitä pidellyt. Ootko käynyt mustikassa?
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole rahalla kiristämisestä vaan siitä, että kun välit poikki, niin eikö sit poikki kokonaan ja kaikessa?
Jotain kompensaatiota huonoista geeneistä.
Hei sun heiluvilles, typerä milleniaali! Ap on selvä esimerkki paapotusta pikkuvaavista, syntynyt max 1990
Vierailija kirjoitti:
Miksi isovanhempi itse ei muuta käytöstään?
Numero blokkiin, sillä siitä pääsee.
Meillä suvussa tollainen kolkybänen niskoja nakkeleva milleniaali, joka on äärettömän röyhkeå ja koppava. Ei kiinnosta, vaikka mikä olisi. Opettakoon elämä piku mussukkaa eli missukkaa. Ja onhan se jo opettanutkin.. mies ei neitiä kestä
Vierailija kirjoitti:
Nämä kaikki välit omiin itseään vanhempiin sukulaisiinsa estävät ovat luonnollisesti myös ilmoittaneet, että estävät (kieltäytyvät perinnöstä) kun se aika koittaa?
Kun ei haluta kuulla mistään mitään omista isovanhemmista tms niin kai se koskee myös mahdollista tulevaa perintöä?
Olipa taas typerä kommentti. Perintö määräytyy lakisääteisesti, kun taas yhteydenpitoon ei ole minkäänlaista velvollisuutta.
Mun puolesta vanhempani saavat vaikka polttaa mökkinsä ja rahansa. Minä en ole niistä millään tavalla riippuvainen, pärjään hyvin ilmankin. Sen sijaan jos minulle lakisääteisesti jotain perinnöksi jää niin tietenkin otan sen vastaan. Se ei liity näihin ihmissuhdeasioihin mitenkään.
Kaikki narsistit kuvittelevat, että muut kärkkyvät heidän perintöään ja että kyllä rahalla saa suvun houkuteltua lähelleen. Ei saa, en kärky. Olisin pikemminkin valmis vaikka maksamaan siitä, että en koskaan enää joudu kuulemaan sanaakaan noista hulluista sukulaisista.
Milleniaalit on kyllä niin syvältä. Minäminä yhyy yhyy mua on loukattu jne. Eivät osaa kunnioittaa muita piirun vertaa ja kaikesta ollaan loukattuna. Ei tule ikävä. Olen pyrkinyt oman milleniaalin jättämään niin syrjään kuin kykenen. Eikä ole tosiaankaan tulossa perintöä tälle neidille.
Narskuihin välit poikki vaan. Kaikista klassisinta että sen jälkeen alkavat jankuttamaan perinnöstä, kun uhri poistuu hovista.
Kuulostaa tutulta. Kyllä varmaan jonkin diagnoosin ko. sukulainen saisi jos itsensä tutkituttaisi.
Mitenkähän ketjun kommentoijat, joihin on välit pistetty poikki, voivat väittää tietävänsä jotain toisen asioista 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän ketjun kommentoijat, joihin on välit pistetty poikki, voivat väittää tietävänsä jotain toisen asioista 🤔
Kuulostavat ainakin vastenmielisiltä ja alanuolten perusteella ei heitä jaksa muutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Numero blokkiin, sillä siitä pääsee.
Ei ole päässyt.
Sukulainen kuulostaa kontrolloivalta, mutta omituiselta kuulostaa AP:kin. Mikä siinä on nykyään niin hankalaa, että käyttää vähän ajastaan esim. vanhojen sukulaisten näkemiseen, vaikka ne olisivatkin vähän rasittavia ja laittaisivat puolet lisää juttuihinsa? AP ilmeisesti käy kotipaikkakunnallaan vain joskus eli mistään viikottaisista näkemisistä ei ole kyse.
Mikä tässä ajassa on pielessä, kun tuntuu, että kaikille on vaan se 'mun oma aika, josta en anna mitään muille' ja koko ajan muka on kiire?
Ja jos kyseessä on sukulainen, joka on mahdollisesti hoitanut lapsena AP.ta eli antanut aikaa ja mahd. rahaakin, niin on syytäkin tuntea vähän kiitollisuutta. Moni vouhkaa täällä, että 'en tarvitse perintöä, pärjään omillani' unohtaen, että juuri se, että teistä on pidetty lapsena huolta ja silloin taattu hyviä elämisen mahdollisuuksia eli olette saaneet 'eväitä elämään' on mahdollistanut sen, että olette nyt tilanteessa, että ette perintöjä tarvitsekaan. Yksilöillä on Suomessakin hyvin erilaiset elämän edellytykset!
Olen itse lässyttäjä-tyyppi, mutta se ei tarkoita, että en pitäisi toista aikuisena tai ajattelisin, että hän ei pärjää, vaan johtuu ihan siitä, että koen välillä tarvetta näyttää rakkautta ja hellyyttä. Olen itse lapseton ja helposti menee kavereistakin huolehtiminen tämän vuoksi joskus yli, kun ilmeisesti vaan tarvitsen itse sitä tunnetta, että huolehtii jostakusta ja näyttää, että välittää. Olemme tästä myös ihan ystävieni kanssa puhuneet ja he sanovat ymmärtävänsä, miksi mulla on tällainen lässyttäjä-puoli (mitä moni puolituttu ei todellakaan uskoisi minussa olevan). Miksi ei osata ajatella asioita toisen kannalta vaan ajatellaan, että huolehtiminen tarkoittaa heti, että itseä pidetään lapsena tai muuta vastaavaa? Ei kaikki liity sinuun itseesi!