Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukulainen syyllistää ja vaatii pitämän yhteyttä

Vierailija
04.12.2016 |

vaikka olen jo vuosia ottanut etäisyyttä. Kyseessä on sukulainen, joka ei koskaan ole tunnustanut minun aikuisuuttani ja itsenäisyyttäni, lässyttää vieläkin kuin pikkulapselle. Varoittelee asioista. Olen vuosien aikana jättänyt vastaamatta ja sitten tulee kahta voimakkaampia syyllistyksiä. Olen myös vastannut kohteliasuudesta lyhyesti ja ympäripyöreästi (mitään lisäinfoa elämästäni antamatta, koska siitä tehdään juoru), mutta tämä myös innostaa yhteydenottoja. Suoraa puhetta ko. henkilö ei ymmärrä vaan tekee itsestään marttyyrin ja uhrin.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% samaistun aloiten tekiän kirjoitus. pääsin asiasta yli ja syylisyyden tunteesta ottamalla yhteys lähisuhden väkivalta yksiköön.Henkisen väkivallan takia ja lopulta pälle yritys takia. Pääsin lyhyt terapiaan joka oli kaiken kaikkiaan 7h. esi. Ensin 2 viikon välein 1h. ja väli piteni. ENEN KAIKEA SAIN TYÖKALUT ASIALLE.ETEN ENÄ LANKEA AUTAMAN TEKEMÄN TOISLLE ILMASTA PALVELUA YYM. Jokaisella on lupa sanoa EI. Kilttikin saa rauhan kun oppi sanomaan ei!Ei sanaa opetellut nyt jo 4vuotta, Välin soimaa oma tunto mutta meneen nopean pois.

Vierailija
22/60 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Viimeisin sanoi tyyliin että jos hän kuolee, se on minun syytäni.

Moni olisi kiitollinen sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda puhelinnumero ja salaiseksi. Samoin osoite. Jos se on äiti, niin varoittelu on kai tyypillistä joillekin, mutta aikuista ei voi pitää "lapsena" tai kontrolloida. Äidille yleensä soitetaan itse, ei niin että vanhempi syyllistää ja häiriköi.

Vierailija
24/60 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda puhelinnumero ja salaiseksi. Samoin osoite. Jos se on äiti, niin varoittelu on kai tyypillistä joillekin, mutta aikuista ei voi pitää "lapsena" tai kontrolloida. Äidille yleensä soitetaan itse, ei niin että vanhempi syyllistää ja häiriköi.

Ei ole äiti.

Vierailija
25/60 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appivanhemmat.

Ja sitten kun heitä näkee, he nälvii, arvostelee, nalkuttaa, neuvoo ja vittuilee koko sen vierailun ajan. Mikään ei kelpaa eikä käy!

Ja myös mun. Tosin itse olen jo irtisanoutunut näkemisistä vuosia sitten. Helvetillinen show sekin. Mies vielä harvakseltaan käy kuuntelemassa räkytystä mutta saapa nähdä kuinka kauan. 

Vierailija
26/60 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava ihminen hän

Vierailija
27/60 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita hänelle, että vastenmielisen käytöksensä takia laitat nyt välit poikki lopullisesti. Ja sitten laitat hänen numeronsa estoon ja estät kaikki mahdolliset sometilit. Ei hän tajua mitä tarkoitat, kun vastaat kohteliaasti tai jätät vaan vastaamatta.

Vierailija
28/60 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita hänelle, että vastenmielisen käytöksensä takia laitat nyt välit poikki lopullisesti. Ja sitten laitat hänen numeronsa estoon ja estät kaikki mahdolliset sometilit. Ei hän tajua mitä tarkoitat, kun vastaat kohteliaasti tai jätät vaan vastaamatta.

Kaikki on estetty. Ei ymmärrä siltikään.

Vierailija
29/60 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällaiseen vanhaan ketjuun kannata mitään vastata. Estot on jo laitettu ja se riittää. Mitä vastauksia ap vielä toivoo palstalaisilta?

Vierailija
30/60 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tällaiseen vanhaan ketjuun kannata mitään vastata. Estot on jo laitettu ja se riittää. Mitä vastauksia ap vielä toivoo palstalaisilta?

Estoista huolimatta ei usko.

Vierailija
31/60 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näet hänet , voit vaikka juosta karkuun tai sanoa "en kommentoi" kaikkeen.

Vierailija
32/60 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanoa mitään?

Vierailija
33/60 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tempaase turpahan!

Vierailija
34/60 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa viestinvälittäjälle, että "äläpä välitä, ja sano sillekin että emmää ruppee".

Vierailija
35/60 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan käsitä teitä.

Miksette ole kiitollisia, kun joku välittää teistä ja varoittelee.

Äidinrakkaus on pyyteettömin rakkaus, mitä maan päällä eläviltä saa.

Vierailija
36/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini on tällainen, juuri eläköitynyt eikä kärsi dementiasta yms. Lapsena hänen luonaan käyminen oli iloinen asia, ja eräänlaista lomaa omista vanhemmista. Valitettavasti hän ei koskaan ole onnistunut ymmärtämään, että nykyään olen aikuinen ihminen. Hänkin lässyttää ja holhoaa kuin 5-vuotiasta. Olen tästä sanonut suoraan ja asiallisesti, jolloin alkaa uhriutuminen. "Kaiken olen tehnyt eteesi ja tässä on kiitos" on ollut aika vakiofraasi. Syyllistäminen iski aiemmin lujaa, mutta ei enää. Olen kuitenkin yrittänyt selvittää asiaa, ja toinen osapuoli ei ole kiinnostunut kuuntelemaan näkemystäni. Yhteydenpito on vähentynyt asteittain, mutta vaikuttaa, että täytyy tehdä totaalinen välirikko.

Vierailija
37/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

whazapp pitäisi kieltää yli 50-vuotiailta

Miten "whazapp" liittyy aiheeseen? Puhelimissa on nykyään ihan tekstiviestitkin.

Vierailija
38/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohdalla oli samaa , kysessä dg narsisti isoine hovineen. Poliisi lopetti sekoilut lyhyeen. Kysy poliisilta neuvoa , myös Narsistien Uhrit voi auttaa. Et sinä ole velvollinen hyppimään kenenkään pillin mukaan. Pysy lujana!

Vierailija
39/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman vähän kertominen johti siihen että keksi loput itse ja pisti eteenpäin.

Ei noiden kanssa kannata olla missään tekemisissä.

Vierailija
40/60 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vaaratonta. Ei kannata ottaa niin vakavasti. Ihmisellä on tarve olla tärkeä toiselle. Kyllä äiti. Minä olen 50-v.