"Sä laitat ne äidin ostamat korvikset tai et tule sinne juhliin lainkaan"
Poikaystävän äiti osti minulle syntymäpäivälahjaksi erittäin rumat, isot korvakorut jotka eivät ole yhtään tyyliäni.
Hänen äitinsä täyttää pyöreitä ja suunnitteilla on isot juhlat. Hänen kaksi veljeään ja heidän avopuolisot on myös kutsuttu. Poikaystävä on nyt ottanut asiakseen vaatia että käytän juhlissa noita rumia korviksia tai se on loukkaus hänen äitiään kohtaan. Kiitin kyllä äitiään kauniisti lahjasta mutta pidän koruja rasiassa enkä käytä.
Pakko kai sitten jättäytyä juhlista pois? Harmi kun olen jo hankkinut lahjan ja äitinsä on mukava ihminen.
Kommentit (50)
Totta kai laitan korut korviin. Ne ovat hänen juhlansa ja osoitat olevasi kohtelias.
Laitat juhliin lähtiessä ne korvikset, mutta otat sitten vaikka perillä ne vaivihkaa pois. Jos poikaystävä kehtaa nostaa juhlissa metelin asiasta, niin omapa on häpeänsä.
Minua ei yksikään mies uhkaisisi muodossa "Sä teet niinkuin mä käsken" tai olisi entinen mies.
Viisaana ihmisenä että olisi edes kommentoinut poikaystävälle, ettet laita niitä rumia korvakoruja juhliin.
Mies ei olisi edes huomannut niiden puuttuvan.
Ehkä sun kannattaisi vakavasti miettiä eroa. Hyvä että olet huomannut poikaystävän oudon käytöksen jo ennen kuin hänestä on tullut aviomies. Muista ehkäisy.
Vierailija kirjoitti:
Poikaystävän äiti osti minulle syntymäpäivälahjaksi erittäin rumat, isot korvakorut jotka eivät ole yhtään tyyliäni.
Hänen äitinsä täyttää pyöreitä ja suunnitteilla on isot juhlat. Hänen kaksi veljeään ja heidän avopuolisot on myös kutsuttu. Poikaystävä on nyt ottanut asiakseen vaatia että käytän juhlissa noita rumia korviksia tai se on loukkaus hänen äitiään kohtaan. Kiitin kyllä äitiään kauniisti lahjasta mutta pidän koruja rasiassa enkä käytä.
Pakko kai sitten jättäytyä juhlista pois? Harmi kun olen jo hankkinut lahjan ja äitinsä on mukava ihminen.
Se on kyllä aivan päivänselvä käytöstapoihin kuuluva kunnianosoitus. Ainakin kerran käytät niitä.
Tai no, riippu tietenkin millaisista piireistä olet, ja millaisista poikaystäväsi. Millaisiin haluaisit kuulua?
Miksi et voi edes kerran käyttää niitä, edes vain siellä anopin juhlissa? Ovat rumat, mutta mitä siitä? Ties vaikka olisivat tosi arvokkaat ja poikaystävääsi harmittaa, kun et suostu laittamaan kertaakaan niitä korviisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä aivan päivänselvä käytöstapoihin kuuluva kunnianosoitus. Ainakin kerran käytät niitä.
Tai no, riippu tietenkin millaisista piireistä olet, ja millaisista poikaystäväsi. Millaisiin haluaisit kuulua?
Näköjään luulet, että sinulla on enemmän vaikutusvaltaa aloittajaan kuin tämän poikaystävällä, kun kerrat kokeilet onneasi tuossa komentamisessa.
En itse laittaisi ikinä koruja jotka eivät ole tyyliäni. Oma tyyli on nimittäin minulle tärkeä ja hyvin henkilökohtainen asia. En piittaa mihinkään "piireihin" kuulumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään luulet, että sinulla on enemmän vaikutusvaltaa aloittajaan kuin tämän poikaystävällä, kun kerrat kokeilet onneasi tuossa komentamisessa.
En itse laittaisi ikinä koruja jotka eivät ole tyyliäni. Oma tyyli on nimittäin minulle tärkeä ja hyvin henkilökohtainen asia. En piittaa mihinkään "piireihin" kuulumisesta.
No jos haluaa olla WT niin aivan vapaasti. Ymmärtää anoppikin heti alussa, mitä odottaa tulevaisuudessa.
Totta kai sinun oma napasi on sinulle tärkein ja sinulla on oikeus elää valitsemasi tyylin mukaan ... mutta olisiko aivan mahdottomasti liikaa vaadittu joskus ottaa huomioon joku toinenkin ?
Elämässä laitetaan asioita tärkeysjärjestykseen. Jollekin oma tyyli on aivan ehdoton (9) ja jollekin toiselle taas sosiaaliset suhteet (2) , toisinaan hinnalla millä hyvänsä. Kultainen keskitie ja kompromissit voivat olla joskus paikallaan.
Laitat korut korviin ja ostat eukolle jotain yhtä kivaa :)
Mies, joka on noin äitinsä tississä kiinni, ei ehkä ole kovin luotettava kumppani pitkällä aikavälillä. Luuletko, että tämä on viimeinen kerta, kun hänen äitinsä tunteet menevät sinun itsemääräämisoikeutesi edelle?
Ole kiitollinen lahjasta ja laita ne korviin. Se merkitsee toiselle ihmiselle paljon vaikka sinun tyylisi kärsii. Uskomatonta että edes pohdit asiaa!
Jos aikoisin olla tuon miehen kanssa vielä tuon jälkeen (eli positiiviset puolet korvaavat tuon k-pääsyyden), laittaisin korvikset ja menisin juhliin. Sanoit, että nainen on mukava, joten ole kohtelias ja osoita kiitollisuutta ja arvostusta häntä kohtaan.
Minullakin on oma tyylini, enkä nauti esim. mieheni ostamista koruista. Kuitenkin lähtiessämme esim. treffeille tms. laitan niitä päälleni koska arvostan häntä. Yhdet juhlat eivät ole maailmanloppu.
Miettisin kuitenkin vielä kahdesti, että haluaisinko olla ihmisen kanssa joka osoittaa moisia ultimaatumeita...
Jäisin kotiin jos noin minua, aikuista ihmistä, alettaisiin noin komentelemaan.
Minä en laittaisi ikinä juhlan pitäjän antamia koruja, on niin ilmiselvää perseennuolentaa.
Itse olisin toki käyttänyt korviksia anopin nähden, jos en juuri noissa juhlissa, niin jokin muu kerta.
Jos mies sanoisi minulle noin, niin en todellakaan laittaisi niitä. En välttämättä edes, vaikka olisin jo mielessäni päättänyt laittaa ne. En voi sietää tuollaista komentelukiristämistä.
Ap, käy kaupassa, osta kamalimman näköinen jouluvillapaita ja anna se miehellesi. Kerro, että vanhempasi lähettivät sen hänelle jouluyllätykseksi ja toivovat haluavat, että kaikki pukeudutte saman teeman mukaisesti. Katso mitä käy :-)
Ps. Aikuiset päättävät ihan itse mihin haluavat pukeutua ja lahjakoru ei ole poikkeus. Mies on moukka, jos uskoo voivansa sanoa sinulle mitä sinun pitää pukea päällesi ja anoppisi myös, jos hän loukkaantuu asiasta.
Jos joku loukkaantuu siitä, etten käytä tai pidä esillä jotakin lahjaksi saatua rumaa kippoa, korua, vaatetta tai muuta roipetta, se on hänen yksityisasiansa, joka ei koska minua millään tavalla. Ja ihmisille, jotka käyvät tällaisessa asiassa painostamaan minua, minulla ei ole elämässäni mitään roolia.
Mitä taas tulee ihmiseen, joka ei voi olla taipumatta tällaiseen mielistelyyn ja velvollisuudentuntoiseen perseennuolentaan, voisin hyväksyä sellaisen kumppanikseni tai ystäväkseni, mutta ei tuo kyllä kunnioitustani häntä kohtaan ainakaan lisää.
Jätä se sika