Mitä syötte itsenäisyyspäivänä?
Jospa saisi jotain vinkkiä iänikuisen paisti ja uunijuurekset -setin tilalle.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulhossa prinssinnakkeja ja lihapullia, dippisoosi on Kivi-tuikkukupissa. Pitääkin ottaa siitä tarra veks.
Sama mulla. Otan kaikesta tarrat pois samantien, kun kaupasta kotiin tuon. Harmittaa kun pieneen mukiin, kuten muumimukitkin on, laittavat niin isot tarrat ja vielä näkyvään paikkaan.
Monesti mikäli ei heti tarraa poista ja erehtyy kastelemaan, ellei peräti astianpesukoneessa käyttämään, niin sen jälkeen ei tarraa enää ehjänä saa pois, tarran liimasta puhumattakaan muutakuin raaputtelemalla puukolla ja käyttämällä jotain liuotinta.
Pikku vinkkinä kuitenkin, että ehdit sen kuppisi i- tarran ottamaan syömisen jälkeenkin, kunhan et vain kastele sitä.
Thanks, buddy! PItää kyllä sanoa että tuo toimi dippikulhona loistavasti. Käytän toistenkin.Olin jo laittaa kierrätykseen kun en noita uusia iittaloita arvosta ja noita on yksi, jostain lahjaksi saatu. Vanhaa lasia on vaikka millä mitalla.
Ole hyvä .
Se on vähän että mihin on tottunut. Mä käytän tollasiin dippauksiin sun muihin vanhoja piltti- ja sillipurkkeja vähän koon tarpeesta riippuen. Tosin oon niistäkin ottanut mahdolliset tarrat pois juuri siksi, että ne tosiaan saa helpommin irti, kun heti ottaa eikä anna nuhraantua.
Vanhat tyhjentyneet hernekeittopurkitkin olen kyllä säästellyt vastaisen varalle. Niitä voi käyttää vaikka juomalasin asemasta. kun katsoo ettei teräviä kohtia reunoissa ole.
Salaattia ja Lidlin kalapaloja söin.
Vierailija kirjoitti:
Meille ostettiin Lidlistä pakastettu ankka. Se menee uuniin. Lisänä juuri uunijuurekset ja punkkua. Jälkkärinä Jymy-jäätelöä.
Ankkaparka :(
Mä olen niiiiiin ylpeä mun isästä, joka taisteli tämän maan puolesta ja te, hyvät palstalaiset, saatte nauttia ruokanne vapaina kansalaisina, omassa maassa, valtiossa joka kantaa nimeä SUOMI :)
Lasagnea väänsin! Juomana vishy ;)
Vierailija kirjoitti:
Joskus on käynyt mielessä etsiä tietoja vuoden 1917 keskiluokkaisen kaupunkilaisperheen juhlavammasta ateriasta ja yrittää tehdä sellaista. Aina se jää aikeeksi. Kai siinä lohta olisi aluksi ja vasikkaa pääruoaksi. Juomaksi kuivaa sherryä ja punaista ranskalaista.
Vasikkaa on tuohon aikaan syöty vain keväällä, ja viinikin on ollut ehkä vähän yläluokkaista (raittiusaate alkoi saada jo valtaa ja kieltolakihan säädettiin jo 1919). Silliä ja juureksia on ollut hienommissakin pöydissä.
Sinisen portin ahvenia, keitettyjä perunoita. Ehkä vähän kesäistä mutta ei se haittaa. (Tyhjennän pakastinta, sieltä löytyi kalat.)
Uunilihaa, uuniperunoita, keitettyä punajuurta, porkkanaraastetta, puolukoita, punaviiniä, jälkiruokana suklaakakkua ja vaniljajäätelöä.
Hyvä idea. Itseasiassa ennen jauhojen,sokerien, voin sääntelyä, siis sotia, olivat ruuat kovinkin hienoja, olen lukenut. Mm. huvilaelämä suomessa oli elitististä jopa.
Nyt olen tehnyt sushia ja moet & chandon on jäähtymässä...