Olin eilen siskoni kanssa baarissa ja hän joi puolityhjiä tuoppeja mitä ihmisiltä oli jäänyt! Tekee tätä kuulemma useinkin.
Miten saan hänet lopettamaan kun ei itse näe tässä mitään väärää/vaarallista tai outoa.
Järkytyin kovasti, että tuohan on todella vaarallista mutta siskoa ei hetkauttanut :(
Mikä neuvoksi?
Kommentit (51)
Mekin tehtiin tuota alaikäisistä parikymppisiksi. Ei tultu myrkytetyksi vaikka sitä välillä jopa toivottiin. Sekaisin piti päästä. Ohi menevä vaihe.
Miten toi nyt on todella vaarallista? Kukaan ei koskaan ole maistanut kaverin limupullosta tai tuopista? Yhtä tautisia ne omat tututkin voi olla. Tyrmäystipat olisi ikävä kokemus kyllä, mutta yleensä ne on kohdennettu jollekin tietylle jolle tarjotaan, eikä jätetty ympäriinsä.
Tuosta voi saada vaikka minkä taudin...
Onko hän myös niitä tyyppejä, jotka poimii kadulta natsoja ja tekee niistä sätkän?
Vierailija kirjoitti:
Mä tein tota opiskelijana. Yleensä nappasin täysiä tuoppeja.
Rahaa ei ollut, mutta janoa oli.
Jälkeenpäin voi sanoa, että olin onnekas. Ei tauteja, ei kiukkusia janosia, ei tyrmäystippoja... eikä edes mt ongelmia tai alkoholismia.
Hauskaa oli.
N44
Eli varastelit ihmisten juomia ja se oli hauskaa?
Hävettääkö edes?
Hepatiitti, herpes, klamydia ja karies tarttuvat ainakin syljestä. Kondyloomakin voi tarttua harvoissa tapauksissa.
Muistuta siskoasi että noiden juomien hinta voi tulla kalliiksi. Lääkkeet ovat kalliita ja sairaudet pysyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo toisten ihmisten kuolaa? No, tulee halvat kännit. Mutta viittaa kyllä vahvasti joko mt-ongelmaan tai alkoholismiin tai molempiin. Sinun pitäisi varmaan ottaa siskosi kanssa asia puheeksi suoraan, lähinnä siitä näkökulmasta, että olet huolissasi ja onko hänellä kaikki hyvin.
No höpö höpö nyt taas. Tuo on ihan yleinen tapa ollut jo minun nuoruudessani 90-luvulla köyhien opiskelijoiden keskuudessa. Ei todellakaan ollut kysymys mistään mielenterveysongelmista tai alkoholismista.
Typerää toki ja superällöttävää, mutta tuskin kovinkaan vaarallista. Menee ohi ihan itsestään, kun tulee ikää ja järkeä lisää päähän (ja yleensä myös lompakkoon lisää rahaa).
Joo, nyt vähän jotain rajaa tuohon diagnosointiin. Epähygieenistä, epäterveellistä ja epätoivoista tuollainen toisten pohjien särpiminen on mutta ihmisillä nyt on muutenkin taipumusta kaikenlaisiin ällöttäviin tapoihin. Suurin osa pärjää silti elämässään ihan hyvin ja hoitaa hommansa niin kuin pitääkin.
Kehota ainakin juomaan vain sellaisia tuopinjämiä, joista näkee, ettei siellä ole mitään ylimääräistä. Ette uskokaan, mitä kaikkea niihin juomanjämiin laitetaan hämärissä baareissa ja klubeilla. Käytetyt nuuskatyynyt ja kolikot ovat aika kevyitä vielä.
T. Entinen blokkari/tiskaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo toisten ihmisten kuolaa? No, tulee halvat kännit. Mutta viittaa kyllä vahvasti joko mt-ongelmaan tai alkoholismiin tai molempiin. Sinun pitäisi varmaan ottaa siskosi kanssa asia puheeksi suoraan, lähinnä siitä näkökulmasta, että olet huolissasi ja onko hänellä kaikki hyvin.
No höpö höpö nyt taas. Tuo on ihan yleinen tapa ollut jo minun nuoruudessani 90-luvulla köyhien opiskelijoiden keskuudessa. Ei todellakaan ollut kysymys mistään mielenterveysongelmista tai alkoholismista.
Typerää toki ja superällöttävää, mutta tuskin kovinkaan vaarallista. Menee ohi ihan itsestään, kun tulee ikää ja järkeä lisää päähän (ja yleensä myös lompakkoon lisää rahaa).
Näimpä. Kännit ne oli saatava keinolla millä hyvänsä. Jopa kiljua tuli kokeiltua. Niin ja juoksukaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta voi saada vaikka minkä taudin...
Mutta Jumalan Rakkaus, joka hänet pelastaa ei ole tauti!
T: Faith
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen käytös ei sovi ainakaan kauppislaisten, oikislaisten tahi edes tradenomiopiskelijoiden arvolle.
Vierailija kirjoitti:
Nuo on niin sanotut Robin Hood kännit. Varastetaan rikkailta ja annetaan köyhille. Aika yleistä opiskelijoiden keskuudessa.
Tein itsekin tuota. Olen hengissä ja terve, eikä ole alkoholiongelmaa.
Tiedän yhden tapauksen, jossa yksi mies otti tällaisen vajaan tuopin jostain pöydästä, meni ja kusi siihen vaivihkaa jossain nurkassa, ja laittoi sitten baaritiskille jonkin toisen tuopin viereen. Siihen tuli sitten jotain porukkaa ihmettelemään, jolloin tämä kaveri katsoi parhaakseen häipyä.
Voi olla tyrmäystippoja jos on jäänyt terästetty juoma uhrilta pöytään. Tapahtuu Suomessakin.
Huuliherpes leviää kivasti, kun nuoleksitte lasin reunoja. :D
Ryyppäsin 90 -luvun. Silloin, parikymppisenä tuo oli normia. Ja pientä siihen verrattuna, että esim. festareilla keikan päätyttyä pääsi koluamaan mehukattimerestä pohjat... Mitäs arvon kukkahatut tästä tuumii? 8*)
Ja tietysti kavereiden viinat juotiin, jos sammuivat tai rupesivat sekoilemaan. Kukaan ei saanut mitään jännittävän kuuloista tautia tuosta. Tai jos sai, oli ainakin onnellisen tietämätön!
Että pientä hysteriaa ehkä havaittavissa tässä, turhaa sellaista. No, toisaalta, eipä tuota enää viitsisi tehdä eikä siellä baarissakaan ole tullut käytyä vuosiin. Mutta jos kävisin, ja vaikka kaverilta uhkaisi jäädä lähes ehta bisse pöytään, niin kyllä sen joku nappaisi. Kenties minä.
Näitä juttuja taitaa kirjoittaa ne samat ihmiset joita on kiittäminen vaikkapa asuntovelallisuuden ja sitä kautta tuloerojen liikakasvusta. Kun kaiken pitää olla kuin kuin kuninkaallisilla. Koska hyvänen aika, kyseessähän on sentään minä. Minä, minä, minä. Muissa ihmisissä on varmaan joku tauti, hyi.
Että ei se siskokulta ole kuolemassa. Huoli pois. Hän ei ehkä ole vaan luopunut vielä ihmisyydestään ja käpertynyt itseensä, särpimään laatusamppanjaa ylihintaiseen rosterikeittiöönsä. Hän on elossa.
Get real.
Vastuuttomia kaikki ketkä noin tekee.. hyi hitto.