Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen saamattomuus - olenko kohtuuton?

Vierailija
04.12.2016 |

Mieheni on luonteeltaan saamaton. Asioiden aloittaminen on todella vaikeaa. Sitten kun hän vihdoin saa jonkun asian aloitettua, hän kyllä hoitaa sen hyvin, mutta se aloittaminen...
Miestä pitäisi koko ajan muistuttaa asioista ja se alkaa raivostuttamaan. Olenkin lopettanut muistuttelun jo seurustelun alkuaikoina (nyt yhdessä 5 vuotta).

Nyt tuli riitaa elokuviin menemisestä. Aina kun menemme elokuviin/ulkomaille/syömään ulos tai teemme mitä tahansa ns. arjesta poikkeavaa, olen minä ollut se, joka hoitaa käytännön järjestelyt. Olen sanonut miehelleni monta kertaa, että hän saa luvan viedä minut joskus elokuviin ja ulos syömään - ei kaikki voi olla vain minun harteillani.

No, mieheni ratkaisu tähän on, että hän ehdottaa elokuvaa ja näkee, että asia on siinä. Kun pitäisi TEHDÄ jotain, eli katsoa monenko näytökseen mennään saatika varata ne liput, niin ei tietenkään saa mitään aikaiseksi. Mieheni ei näe tässä mitään vikaa. Riitelimme asiasta aamulla ja mieheni sanoi "no jos se on kerran siitä kiinni, että minä varaan ne liput niin voin minä ne varata".

No voi helvetti, siitähän se nimenomaan on kiinni! Siitä, että hän todella TEKEE jotain asian eteen eikä vain puhu ja oleta, että minä teen kaiken. En koe, että minua mitenkään "viedään ulos" jos itse hoidan kaikki käytännön asiat. Mieheni taas ei näe tätä puolta asiasta.

Olenko asiassa kohtuuton? Pitäisikö vain elää niin, että hoidan itse kaikki käytännön asiat (olen itse aikaansaavaa tyyppiä eli olemme tässä mieheni kanssa vastakohdat) vai pitäisikö tässä olla jotain tasapuolisuutta?

En ole lähtenyt passaamaan miestäni. Välillä tilanne on jopa mennyt siihen, että emme lähde minnekään, koska en ole hoitanut esim. leffalippuja, niin kuin mieheni olettaa/ei ole saamattomuuttaan saanut aikaiseksi hankkia.

Osittain mieheni on kasvatettu saamattomaksi - näin ainakin väitän. Hän on ainoa lapsi ja hänen äitinsä yhä passaa poikansa aivan pilalle. Mies on 30v ja anoppi hoitaa suurin piirtein mieheni veroilmoituksen täytön ja hoidon. Siis voi helvetti. Minut taas on kasvatettu aivan eri tavalla enkä todellakaan tässä iässä jättäisi em. asia vanhempieni hoidettavaksi. Tekisi mieli sanoa, että älkää äidit passatko niitä poikianne pilalle, mutta ehkä tämä ei ole universaali ongelma... Joskin olisi tehnyt mieli laittaa otsikoksi jo repäisevä Miehen saamattomuus - älkää äidit passatko poikianne.

Kiitos mahdollisuudesta purkaa. :)

Kommentit (245)

Vierailija
1/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noita ihme pelejä pitää aina naisten pelata? Jos ne liput luontuvat sinulta helpommin niin hoida ne ja viettäkää kiva leffailta tuollaisen tappelun ja väninän sijaan. Miehen kanssa on paljon kivempiakin asioita tehtävissä kuin joku ihme peli ja valtataistelu.

Vierailija
2/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noita ihme pelejä pitää aina naisten pelata? Jos ne liput luontuvat sinulta helpommin niin hoida ne ja viettäkää kiva leffailta tuollaisen tappelun ja väninän sijaan. Miehen kanssa on paljon kivempiakin asioita tehtävissä kuin joku ihme peli ja valtataistelu.

Mitä pelin pelaamista tuo on? Miksei mieheni voi pitää minua hyvänä ja viedä minua ulos ilman, että minun tarvitsee ajatella mitään vaan voin vain mennä ja nauttia illasta.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pelin pelaamista tuo on? Miksei mieheni voi pitää minua hyvänä ja viedä minua ulos ilman, että minun tarvitsee ajatella mitään vaan voin vain mennä ja nauttia illasta.

AP

Aivan naurettavaa tsitata himassa riitaa haastamassa kun toinen ei katso näytösaikoja. Sulla menee minuuttu kun katsot sen, joten kannattaako vänistä?

Vierailija
4/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Aivan naurettavaa tsitata himassa riitaa haastamassa kun toinen ei katso näytösaikoja. Sulla menee minuuttu kun katsot sen, joten kannattaako vänistä?

No onhan se pikkumaista, mutta toistan kysymyksen - miksi mieheni ei voisi joskus joustaa minun suuntaani ja tehdä asiaa puolestani? Jos se ei kerran ole niin iso juttu?

AP

Vierailija
5/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän.

Noin se oli meilläkin.

Sitten päätin muuttaa omaa kantaani. Kun minä hoidan kaikki:ideoinnin, lippujen varaukset jne, saan päättää mihin mennään ja milloin.

Vierailija
6/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei mieheni kanssa käydä ikinä ulkomailla. Alkuun käytiin pari kertaa, koska minä järjestin. Sitten rupesin ajattelemaan, että hän voisi vaihteeksi järjestää matkan, koska hänellä on enemmän aikaakin. Sitä seuraavaa matkaa odotan vieläkin, nyt kuudetta vuotta. Hassua tässä on, että hän on meistä se joka sinne matkalle haluaa, minä viihdyn parhaiten omalla mökillä. Välillä se kysyy, että miksi me ei koskaan käydä ulkomailla. Ja aina vastaan, että mennään vaan, etsi ja varaa meille matka.

Sitä odotellessa.

Vierailija
7/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testi.

Älä kertaakaan vuoden 2017 aikana varaa tai järjestä teille mitään: ei elokuvia, konsertteja, pöytävarauksia, matkoja, ei mitään.

Seuraa, miten mies reagoi ja muuttaako käytöstään. Sen jälkeen tee päätös loppuelämästäsi.

Vierailija
8/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei mieheni kanssa käydä ikinä ulkomailla. Alkuun käytiin pari kertaa, koska minä järjestin. Sitten rupesin ajattelemaan, että hän voisi vaihteeksi järjestää matkan, koska hänellä on enemmän aikaakin. Sitä seuraavaa matkaa odotan vieläkin, nyt kuudetta vuotta. Hassua tässä on, että hän on meistä se joka sinne matkalle haluaa, minä viihdyn parhaiten omalla mökillä. Välillä se kysyy, että miksi me ei koskaan käydä ulkomailla. Ja aina vastaan, että mennään vaan, etsi ja varaa meille matka.

Sitä odotellessa.

Kuulostaa todella tutulta. Olen ajatellut samaa - olen viiden vuoden aikana hoitanut jokaisen ulkomaanmatkan (1/vuosi) ja mieheni saa hoitaa seuraavan. Valitettavasti mieheni tuntien, niin sitä odotellessa.

Rupesi oikein naurattamaan tuo, että "mennään vain, etsi ja varaa meille matka." Sehän menee juuri näin. :) Ja nimenomaan, vaikka aina vastaisi samalla tavalla, ei mitään tapahdu.

AP

Vierailija
9/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No onhan se pikkumaista, mutta toistan kysymyksen - miksi mieheni ei voisi joskus joustaa minun suuntaani ja tehdä asiaa puolestani? Jos se ei kerran ole niin iso juttu?

AP

Eiköhän sulla tulis siitäkin naputtamista. Väärin varattu tai väärä näytös ja taas tsitataan himassa kuuntelemassa sun riitelyä.

Vierailija
10/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on justiin se kasvatus. En tiedä mistä noita äitejä oikein siunaantui jotka ylisuojelivat varsinkin ainoat lapsensa pilalle, niin etteivät ne osaa aikuisena siivota, huolehtia itsestään laittamalla oikeaa ruokaa vaan syövät vaan roskaruokaa mitä käteen saavatyms yms. Tiedän kokemuksesta ettei sellainen lapsuus ollut kumminkaan mitään helppoa ja ihanaa vaikka niin voisi kuvitella vaan siihen liittyy usein paljon painostavuutta ja pelkoja, mitään ei saa itse tehdä ja tulee tunne siitä ettei mitään osaakaan ja maailma alkaa tuntua hyvin pelottavalta ja vieraalta paikalta. Ei oikein tiedä mitä on sallittua tehdä joten parempi olla tekemättä mitään.

Vierailija
11/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee testi.

Älä kertaakaan vuoden 2017 aikana varaa tai järjestä teille mitään: ei elokuvia, konsertteja, pöytävarauksia, matkoja, ei mitään.

Seuraa, miten mies reagoi ja muuttaako käytöstään. Sen jälkeen tee päätös loppuelämästäsi.

Itse asiassa mulla on testi menossa nyt. Sovimme, että joululomalla menemme johonkin ravintolaan syömään. Ennen sitä puhuimme varmaan pari tuntia siitä, kuinka toivoisin, että mieheni välillä hoitaisi käytännön järjestelyt.

Saas nähdä, kysynkö viimeisenä joululomapäivänä, että minnekäs hän olikaan sen ravintolan varannut. Toivottavasti näin ei käy, vaan mieheni yllättää minut iloisesti.

AP

Vierailija
12/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on justiin se kasvatus. En tiedä mistä noita äitejä oikein siunaantui jotka ylisuojelivat varsinkin ainoat lapsensa pilalle, niin etteivät ne osaa aikuisena siivota, huolehtia itsestään laittamalla oikeaa ruokaa vaan syövät vaan roskaruokaa mitä käteen saavatyms yms. Tiedän kokemuksesta ettei sellainen lapsuus ollut kumminkaan mitään helppoa ja ihanaa vaikka niin voisi kuvitella vaan siihen liittyy usein paljon painostavuutta ja pelkoja, mitään ei saa itse tehdä ja tulee tunne siitä ettei mitään osaakaan ja maailma alkaa tuntua hyvin pelottavalta ja vieraalta paikalta. Ei oikein tiedä mitä on sallittua tehdä joten parempi olla tekemättä mitään.

Älä muuta sano. Tiedän mm. miehen, joka ei yli 20-vuotiaana osannut imuria käyttää, kun muutti pois kotoa. Siis voi jestas. 

Siinä tulee tehtyä lapselle sellainen karhunpalvelus, ettei mitään rajaa. 

AP

Vierailija
13/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee testi.

Itse asiassa mulla on testi menossa nyt. Sovimme, että joululomalla menemme johonkin ravintolaan syömään. Ennen sitä puhuimme varmaan pari tuntia siitä, kuinka toivoisin, että mieheni välillä hoitaisi käytännön järjestelyt.

Saas nähdä, kysynkö viimeisenä joululomapäivänä, että minnekäs hän olikaan sen ravintolan varannut. Toivottavasti näin ei käy, vaan mieheni yllättää minut iloisesti.

AP

Välillä on hyvä miettiä, haluatko olla oikeassa vai haluatko olla onnellinen.

Vierailija
14/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Aivan varmasti itsekin automaattisesti oletat, että mies hoitaa tietyt asiat (esim. auton tankkaamisen, ilmanpaineiden tarkastamisen), joten etkö voisi vaan varata niitä lippuja ja sitten vietätte mukavan illan. Kestää sinulta 3 min. Riiteleminen näyttää kestävän vähän kauemmin.

Jos miehesi veisi sinut ulos, niin sitten olisi väärä leffa, huonot paikat, väärä näytös, väärä ravintola jne. Jos varaat itse, saat varata hyvät paikat oikeaan leffaan, oikeaan näytökseen ja leffan jälkeen menette ravintolaan, johon sinä haluat.

Vierailija
15/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee testi.

AP

Haluan olla onnellinen ja minut tekisi onnelliseksi se, että mieheni joskus näkisi vaivaa eteeni eikä vain puhuisi. Olen aivan täynnä sanoja - nyt haluan niitä tekoja.

AP

Vierailija
16/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee testi.

AP

Miehet ei reagoi tuollaisiin testeihin hyvin. Kannattaa sanoa miehelle suoraan minne haluaa mennä ja miten. Testit voi jättää tyttöporukalle.

Vierailija
17/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toisinpäin, vaimo ei hoida varauksia tms. mutta ei se minua haittaa. Tavallaanhan mulla on enemmän valtaa, kun ne risteilyt, lennot ja hotellit varaan.

Vierailija
18/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Eiköhän sulla tulis siitäkin naputtamista. Väärin varattu tai väärä näytös ja taas tsitataan himassa kuuntelemassa sun riitelyä.

Ei pitäisi olla mahdoton temppu mieheltä avata konetta, katsoa näytösaikoja ja kysyä "käykö vaikka tämä?"

Vierailija
19/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Miksi oletat näin? Jos mieheni edes kerran veisi minut ulos, niin tulisin ikionnelliseksi. 

AP

Vierailija
20/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Ei pitäisi olla mahdoton temppu mieheltä avata konetta, katsoa näytösaikoja ja kysyä "käykö vaikka tämä?"

Miehenä en jaksaisi alkaa neuvottelemaan noin mitättömästä asiasta. Varaisin vaan jonkun ja jos ei kelpaisi, niin sitten ei kelpaisi. Miksi teette yksinkertaisista asioista noin monimutkaisia?